Växjö Lakers - Troj/Ljungby

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakerdome
Forumdemon

Växjö Lakers - Troj/Ljungby

Post by Lakerdome »

Jäkligt intressant match att se fram emot på onsdag. Får vi se Blomman full med revanschlusta som gör en stormatch mot Lakers?

Hoppas spelet mot Mörrum och även mot Nybro kan hålla i sig så vi kan ta full pott i denna sexpoängsmatch!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Nu har det vänt!

Torrsten är återigen den dominant på isen som vi förväntar oss och kan höja Jacobsson och Podein till högre höjder, och med det gamla radarparet Custemo-Sundbom bakom kommer de att kunna vända den negativa trenden med baklängesmål istället för Jacobsson-hat-tricks.

Jarno-Brad-Miikka vet vi redan vad de kan göra, enligt mig en mycket välkomponerad femma, underbart att se Brad slänga sig på offensiva blå och rädda kvar en puck för Miikka att sätta i mål senast mot Mörrum. Här vill jag se Augustin-Messa bakåt, för så bra som Jerry var senast är det inget snack om att han ska få chansen igen. Messa kan sätta fart på pucken.

Andersson-Lundström-Dalle har en bit kvar till toppen, de har svårt mot lite bättre försvar. Men om Fagervall väljer att sätta Aki bakom den här kedjan istället för att envisas med Nyström så kan Andersson och Lundström få de där passningarna de vill ha mitt i banan istället för vid offensiva blå. Eventuellt vore det kul att se Selander på Dalles plats, tycker att han gjorde ett bra inhopp senast. Komplettera Aki med stabile Olsson så har vi tre femmor som borde kunna knäppa Ljungby på nosen.

Full fart framåt, gör vi fem mål behöver vi inte hålla nollan!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Forumproffs

Post by #54 »

Gretzky wrote:Nu har det vänt!

Jarno-Brad-Miikka vet vi redan vad de kan göra, enligt mig en mycket välkomponerad femma, underbart att se Brad slänga sig på offensiva blå och rädda kvar en puck för Miikka att sätta i mål senast mot Mörrum. Här vill jag se Augustin-Messa bakåt, för så bra som Jerry var senast är det inget snack om att han ska få chansen igen. Messa kan sätta fart på pucken.

Full fart framåt, gör vi fem mål behöver vi inte hålla nollan!
Det var Torsten som gjorde målet efter att Brad slängt sig på linjen...Brad aggerade andra back där i powerplay...bara så att det inte blir några missförstånd.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Forumproffs

Post by #54 »

Tror ni det blir någon fajt mellan läraren Podein och lärlingen Blomman ungefär som i Rocky V kanske.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Den enda riktiga fajt jag skulle kunna tänka mig skulle väl vara DeFauw mot Trojas Jean-Pierre Barda

Hittade en videosekvens på internet när DeFauw slogs i farmarligan :D :D :D :D :D :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tror inte heller att det blir någon fajt mellan Podein och Blomman, däremot tror jag det finns andra som inte har ett "gott "öga mot Blomman.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

alfax wrote:Tror inte heller att det blir någon fajt mellan Podein och Blomman.
Det kan Du fethajja att det blir, det är ju det enda säkra som man vet INNAN matchstart. Blomman och Barda är med all säkerhet fight-inställda, och har fått direktiv på hur dom ska agera. REVANSCHLUSTA ifrån Blomman, jo du, var så säker!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

c70t5 wrote:
alfax wrote:Tror inte heller att det blir någon fajt mellan Podein och Blomman.
Det kan Du fethajja att det blir, det är ju det enda säkra som man vet INNAN matchstart. Blomman och Barda är med all säkerhet fight-inställda, och har fått direktiv på hur dom ska agera. REVANSCHLUSTA ifrån Blomman, jo du, var så säker!

/T5!!
Att Blomman har revanchlusta tvivlar jag en sekund på ,men att fajten blir mellan Poiden och han tror jag inte ,jag vet att det finns andra spelare i Lakers som tar den fajten mer än gärna.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Så är det med all säkerhet. Men jag tror inte att Podein är särskilt inriktad på att nita dit Blomman, snarare så är det nog som så att Blomman vill ge Poddan en "kyss", och jag är övertygad om att Poddan INTE kommer att backa undan, jag tror att det kommer att flyga flisor i Lakerdome på onsdag, härligt. Jag hoppas också att Olsson för en gångsskull använder alla sina 100+ kilon på ett rätt sätt, och OM han får möjlighet trycker till Jean-Pierre Barda utav bara helfete!!

/T5!! :twisted:
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Personligen så tror jag att det kommer flyga änglar ur röven på folk innan Olsson använder sin storlek på rätt sätt.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

SANT sååå SANT!!

/T5!!
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Lakerdome wrote:Den enda riktiga fajt jag skulle kunna tänka mig skulle väl vara DeFauw mot Trojas Jean-Pierre Barda

Hittade en videosekvens på internet när DeFauw slogs i farmarligan :D :D :D :D :D :D
Lägg ut url eller filmen genast !! :twisted:
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Vi tror att detta ska vara årets hatmatch om inte så lär ju tidningarna fixa det men här gäller det nog att se upp lite å inte gå in i matchen övertända för då kommer det inte att gå bra,,,det gäller att ta det lungt vid rätt tillfälle nu så dom som kan behålla fokuseringen på matchen,då vinner man,men visst fan detta är ju årets höjdpunkt!!blir ju uppstressad bara man tänker på det å det lär komma mycket folk.
Tror vi vinner klart :D
Forumproffs

Post by #54 »

Olsson får ju inte använda sin styrka han blir ju bara utvisad då...som när han trycker upp ett par motståndare bakom målet får han ju nästan alltid utvisning för fasthålling crosschecking eller något annat domaren kommer på.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

maximus wrote:Lägg ut url eller filmen genast !! :twisted:
Ska se om jag kan hitta den igen
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Lilla "Podde", AKTA DIG. Nu kommer vi och tar dig. På onsdag smäller det i sargerna. Take no prisoners.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Först skall vi nita Nybro. Nu åker vi. :) :) :)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Esko är en klok coach, men inte heller han kan tygla testosteronnivån hos sina spelare. Tjohoo. Hockey är tokskoj!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Visst är hockey TOKSTOJ ,vet inte om vem man ska hålla på mellan Nybro -Troja ikväll, en vinst för Nybro ,då får vi lite avstånd ,en vinst för Troja blir ett derby som vi får säsongens bästa publiksiffra på och en fajt som alla hockeyhjärtan väntat på eller hur Gudas?
Detta mina vänner är vad endast idrott kan åstadkomma.
Hockey är
TOKSKOJ!!!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

alfax wrote:Tror inte heller att det blir någon fajt mellan Podein och Blomman, däremot tror jag det finns andra som inte har ett "gott "öga mot Blomman.
Selander...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Kjellsson wrote:
alfax wrote:Tror inte heller att det blir någon fajt mellan Podein och Blomman, däremot tror jag det finns andra som inte har ett "gott "öga mot Blomman.
Selander...
Det finns fler.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja just nu 2-1 till Troja :?:
Last edited by Åryd Lakej on 23 January 2005, 16:21, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi får väl hoppas att spelarna sätter fokus på matchen och spelet, istället för att nita varandra, för de som har den inställningen inför matchen, kommer inte att tillföra så mycket konstruktivt.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag hoppas och tror att det blir en mycket fartfylld match med rejäla tag. Spelarna lär nog vara proffsiga nog att förstå att fighting bara leder till fördärv för det egna laget. Gällande det kommer säkert respektive coach att klargöra vad som gäller. Om spelarna håller huvudena kalla finns förutsättningarna för att den här matchen blir säsongens hittills bästa.
Troja - laget i hjärtat
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Precis Carl ,den som träder över gränsena är ofta det laget som förlorar .Tror också att vi får uppleva den där GAMLA härliga derbystämningen på onsdag .... men Du och jag är inte överrens om vemsom ska vinna ...precis som det ska vara mellan derbysupportrar .
Säg inget annat än hockey är TOKSKOJ!!!!
rockport
Forumentusiast

Post by rockport »

Inget snack, troja ska krossas!! dom ska inte ha nått och hämta i lakedome!!

krossa troja!!!!! :bash:
|tillhör eliten|
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

måste bara säga att det e härligt med vårt forum,vi spelar inte ens men alla följer vad som händer ändå o skriver in!ja e fortfarande splittrad,borde inte nybro o troja spela oavgjort så får ingen av dem tre poäng ju,sorry carl:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jo, oavgjort föredrar jag med våra ögon sett och ingen bonuspoäng.

Sedan tror jag definitivt inte på att vi på något vis krossar Troja på omsdag, får vi tre poäng så är jag mer än glad, men det kommer inte bli lätt att få dem.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Vi borde veta vid det här laget att Troja krossar man inte. Även om vi får en stor ledning så kan man aldrig räkna ut dom.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Just nu 2-2
Halmstad 4-0
Det kan bli jämt det här :?:
Last edited by Åryd Lakej on 23 January 2005, 17:02, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

2-2 nu, Jens Svensson verkar vara i målform idag.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag säger som så, jag hoppas att Nybro vinner, poängen i detta fallet spelar kvetta, bara Nybban vinner! :D

2-2 nu, hejjjjja Nybro!!

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, Troja krossar man inte, och vi vet väl inte hur vår backuppsättning är på onsdag heller.
Forumproffs

Post by #54 »

De har ju iaf Fyra backpar det är ju dubbelt så många backar än vi hade mot mörrum så det blir nog ganska hårt ja.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Räven wrote:Nä, Troja krossar man inte, och vi vet väl inte hur vår backuppsättning är på onsdag heller.
Hemska tanke, man bävar inför detta verkligen. Är det inte den ena så är det den andra som skadar sig... :ajaj:

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är ju "käckt" om man har tre backpar i startuppställningen.
Post Reply