Ny back

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag gör ju det. Vi var några som satt och gaggade igår, jag trodde jag skulle vara ensam om min uppfattning i gänget, men till min förvåning så höll de med mig och kom med nya vinklingar i problemet. Men så blir det naturligtvis inte, men man kan ju få önska.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vi får nog alla vara glada för att det överhuvudtaget händer nånting. Tror detta kan bli riktigt bra. Det viktiga är att man värvar såna spelare som verkligen gör att resten i laget får en kick och höjer sig. Så det blir lite av den effekten som när Podein kom förra säsongen.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är helt riktigt. Vi hoppas och tror väl också, att det kommer spelare som direkt går in och lyfter laget. Fast det blir kanske tufft ändå, eftersom de andra lagen också förstärker på sina "svagare" punkter.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja, vi blir kanske inte starkare jämfört med de andra lagen eftersom de oxå troligen förstärker sina trupper.

Men vad vi till skillnad mot dom inte har gjort hittills, det är att kommit upp i vår kapacitet, vilket jag tror kan bli avgörande ifall vi kommer igång.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Helt riktigt, för hade vi spelat på den nivå som det borde varit, ja, då hade det knappast blivit poängtapp i en rad av matcher. Såvisst, jag brukar ju skoja om harmoni, men om den infinner sig så har vi precis som du säger, truimf på handen.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Det Lakers verka sakna just nu är en glädje till det de håller på med. Det måste vara roligt att spela. Finns inte glädjen och harmonin i laget blir spelet därefter.

Kan vi få tag i en eller två spelare som kan sprida glädje och visa lite jävlaranamma tror jag det räcker långt, väldigt långt. En spelare som är bra på pappret behöver inte bli en förstärkning i Lakers.

Vi måste ha vinnarskallar på killarna. Vi behöver en kraft som kan sprida glädje, få med sig laget så alla hatar att förlora. Alla måste ge allt i varje byte.

Var hittar vi denna lösningen?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Som jag ser det så ligger det ansvarar ganska tungt på tränaren. Inte enbart för alla är delaktiga, men huvudansvaret måste tränaren ha.
ante_1019
Forumamatör

Post by ante_1019 »

Per Carlsson wrote:intressant... men vem blir centern ? vi MÅSTE ha in en center till!
Johan Carlsson?? kanske
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Per Carlsson wrote:Vilken punkt syftar du på Räven ?
Fagervall eller ?
HOPPAS DET ;)

Post by C70T5 »

Då var det "lånet" klart...
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=472

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

c70t5 wrote:Då var det "lånet" klart...
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=472

/T5!!
Låter ju som en kanon värvning om man läser HV artikeln. "...Daniel Ljungqvist, som för närvarande är axelskadad..." :roll:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jo, men han ska vara fit-for-fight när allvaret drar igång förutsätter man ju, så beträffande det så finns det nog inga tvivel, annars så hade det ju inte blivit ngt lån..hoppas jag. :?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

c70t5 wrote:Jo, men han ska vara fit-for-fight när allvaret drar igång förutsätter man ju, så beträffande det så finns det nog inga tvivel, annars så hade det ju inte blivit ngt lån..hoppas jag. :?

/T5!!
Men lånas han inte nu? Nästa transfer fönster är ju bara en månad bort. Gissningsvis så kommer han in direkt till laget för nästa match. Då låter inte formuleringen på HVs sida speciellt lovande för er.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Nu e det bara en Back och en Center som saknas.... vem vet... Vi kanske får en NHL Center och en NHL back ... se på Nyköping ... dom fick juh han Hunter eller Hunt eller vad han hette ... Vi kanske får något nytt litet proffs;) man kan juh alltid hoppas;)

Post by Qrax »

Smålandsposten om Daniel Ljungqvist:

"Han beräknas dock vara fit for fight lagom till dess att seriehockeyn drar igång igen nästa vecka."
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Coffe #800 wrote: Vi kanske får en NHL Center och en NHL back ...
Jag är inte alls säker på att NHL förstärkningar (mer än dom vi har) är den bästa lösningen!
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att fortsätta med två hungriga Indianer!
Rutin har vi i laget så att det räcker (och blir över), jag tycker vi behöver unga hungriga killar som inte ha vett att ge upp! ;-)
Alla har rätt till min åsikt!
RögleBabe
Forumamatör

Post by RögleBabe »

[quote="Coffe #800"]Nu e det bara en Back och en Center som saknas.... vem vet... Vi kanske får en NHL Center och en NHL back ... se på Nyköping ... dom fick juh han Hunter eller Hunt eller vad han hette ... Vi kanske får något nytt litet proffs;) man kan juh alltid hoppas;)

[quote]

Ska ni slänga ut Defaw & Podein då eller? :wink:
Skånsk stockholmare
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

NiGy wrote: Jag är inte alls säker på att NHL förstärkningar (mer än dom vi har) är den bästa lösningen!
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att fortsätta med två hungriga Indianer!
Rutin har vi i laget så att det räcker (och blir över), jag tycker vi behöver unga hungriga killar som inte ha vett att ge upp! ;-)
det har du rätt i men det vore juh rätt så bra med en slags garanti på att spelaren ska vara riktigt bra

Post by MEL »

RögleBabe wrote:
Coffe #800 wrote:Nu e det bara en Back och en Center som saknas.... vem vet... Vi kanske får en NHL Center och en NHL back ... se på Nyköping ... dom fick juh han Hunter eller Hunt eller vad han hette ... Vi kanske får något nytt litet proffs;) man kan juh alltid hoppas;)

Ska ni slänga ut Defaw & Podein då eller? :wink:
Röglebabe: Om man nu skulle ta hit fler NHL lirare så innebär ju inte det att dessa är amerikaner ellar kanadersare, det finns även ryssar, tjecker, finnar och slovaker m.m. som spelar over there!
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

MEL wrote:
RögleBabe wrote:
Coffe #800 wrote:Nu e det bara en Back och en Center som saknas.... vem vet... Vi kanske får en NHL Center och en NHL back ... se på Nyköping ... dom fick juh han Hunter eller Hunt eller vad han hette ... Vi kanske får något nytt litet proffs;) man kan juh alltid hoppas;)
Röglebabe: Om man nu skulle ta hit fler NHL lirare så innebär ju inte det att dessa är amerikaner ellar kanadersare, det finns även ryssar, tjecker, finnar och slovaker m.m. som spelar over there!
Jag tyckte att jag såg för några dagar sen,i SMÅLNDSPOSTEN, att vi skulle värva en europeisk spelare med NHL-meriter...

Ingen annan som sett det...?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

nej det har jag inte sett. vilken dag stod det ?
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Per Carlsson wrote:nej det har jag inte sett. vilken dag stod det ?
..

Det vara några dagar sen.....minns faktiskt inte.........
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Lakejer115 wrote: Jag tyckte att jag såg för några dagar sen,i SMÅLNDSPOSTEN, att vi skulle värva en europeisk spelare med NHL-meriter...

Ingen annan som sett det...?
Jo jag såg ochså det ... hmmm vem kan det vara som kommer ... det ståg typ i hmmm ... tisdagens tidning ... ;)