Lobo wrote:vore extra synd eftersom han är växjöbo från början, men han har ju spelat för hammers innan så det är väll inte omöjligt att han gör det igen.
jo, jag vet...bodde inte så långt ifrån honom på hovshaga då det begavs....
Bizon wrote:Jag tycker inte att vi ska ta hänsyn till om man är Växjöbo från början utan att man ska titta på prestationerna på isen eller har jag fel?
Visst är det så men i kapten Bjerdahls fall tycker jag inte alls han har gjort någon dålig säsong. Inte bländande på något sätt men stabil.
Då återstår det ekonomiska, att hitta en jämnbördig eller bättre spelare för samma pengar och hur mycket det är eller vad/vem man kan få för den summan har jag ingen aning om men man köper ju alltid "grisen i säcken" i viss mån när det kommer till nya spelare så jag röstar nog på att behålla herr kapten...
Han var ju helt grymm innan Podes kom och därefter har Bjerdahl blivit lite anonym. Att göra sig av med sin kapten anser jag är fel och jag tror att det skapar sålig kontinuiet för laget.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Ibland har man heller inget val, ifall Bjerdahl vill flytta till Halmstad av personliga själ så kan vi inte göra annat än att tacka av honom på ett värdigt sett.
Håller med Razzel. Tyckte tidigt på säsongen att Bjerdahl var den enda forward som höll allsvenkt tempo. Han vann tekningar, gick in framför mål och krigade, inget skönspel men ett effektivt spel. De flesta andra spelade fortfarande div 1 spel men Bjerdahl var rätt på det från början.
Efter Podes kom har Bjerdahl varit mindre synlig. Jag tycker att han gjort en OK säsong och får gärna vara kvar i laget. Killar av hans kaliber behövs, alla kan inte vara stjärnor, det räcker med en stjärna i varje kedjeformation!
Lobo wrote:Ibland har man heller inget val, ifall Bjerdahl vill flytta till Halmstad av personliga själ så kan vi inte göra annat än att tacka av honom på ett värdigt sett.
Så talar en sann supporter, all heder åt detta inlägg