Bjerdahl till Halmstad?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Geten
Forumamatör

Bjerdahl till Halmstad?

Post by Geten »

Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

:bash:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Skulle inte bli förvånad...

Bjerdahl måste väl ändå vara en av de spelare i säsongens trupp som får svårast att få ett nytt kontrakt ?
ante_1019
Forumamatör

Post by ante_1019 »

Jag hoppas verkligen att Bjerdahl blir kvaer i Lakers tröjan vi behöver vår lag kapten
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

ante_1019 wrote:Jag hoppas verkligen att Bjerdahl blir kvaer i Lakers tröjan vi behöver vår lag kapten

Tror nog faktiskt inte att Bjerdahl är oersättlig på nått vis...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är inte speciellt förvånad heller.
rican
Forumamatör

Post by rican »

Per Carlsson wrote:Skulle inte bli förvånad...

Bjerdahl måste väl ändå vara en av de spelare i säsongens trupp som får svårast att få ett nytt kontrakt ?

Lite synd tycker jag nog. Han är väl den som varit med längst i Växjös Alag... han måste spelat där 93-94 nångång....

..fast nostalgiska tankar ska väl inte komma ivägen för det framtida laget antar jag...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

vore extra synd eftersom han är växjöbo från början, men han har ju spelat för hammers innan så det är väll inte omöjligt att han gör det igen.
rican
Forumamatör

Post by rican »

Lobo wrote:vore extra synd eftersom han är växjöbo från början, men han har ju spelat för hammers innan så det är väll inte omöjligt att han gör det igen.
jo, jag vet...bodde inte så långt ifrån honom på hovshaga då det begavs....
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag tycker inte att vi ska ta hänsyn till om man är Växjöbo från början utan att man ska titta på prestationerna på isen eller har jag fel?
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Bizon wrote:Jag tycker inte att vi ska ta hänsyn till om man är Växjöbo från början utan att man ska titta på prestationerna på isen eller har jag fel?

Nej, helt rätt faktiskt.. 8)
rican
Forumamatör

Post by rican »

Klart man ska utgå från prestationerna, men det är ju alltid lite extra roligt om det just är egna spelarproduktioner som platsar...
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Men det kan inte hjälpas att dom inte gör det tyvärr. :cry:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Kjellsson wrote:Tror nog faktiskt inte att Bjerdahl är oersättlig på nått vis...

Nej, men det resonemanget kan vi ju faktiskt köra på alla spelare i så fall.
INGEN är oersättlig... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Bra du har fattat poängen, men faktum är väl att en del är lättare (billigare) än anda att hitta ersättare till.... Iallafall min åsikt.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Visst är det så men i kapten Bjerdahls fall tycker jag inte alls han har gjort någon dålig säsong. Inte bländande på något sätt men stabil.
Då återstår det ekonomiska, att hitta en jämnbördig eller bättre spelare för samma pengar och hur mycket det är eller vad/vem man kan få för den summan har jag ingen aning om men man köper ju alltid "grisen i säcken" i viss mån när det kommer till nya spelare så jag röstar nog på att behålla herr kapten... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Han var ju helt grymm innan Podes kom och därefter har Bjerdahl blivit lite anonym. Att göra sig av med sin kapten anser jag är fel och jag tror att det skapar sålig kontinuiet för laget.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Ibland har man heller inget val, ifall Bjerdahl vill flytta till Halmstad av personliga själ så kan vi inte göra annat än att tacka av honom på ett värdigt sett.
PP
Forumamatör

Post by PP »

Håller med Razzel. Tyckte tidigt på säsongen att Bjerdahl var den enda forward som höll allsvenkt tempo. Han vann tekningar, gick in framför mål och krigade, inget skönspel men ett effektivt spel. De flesta andra spelade fortfarande div 1 spel men Bjerdahl var rätt på det från början.
Efter Podes kom har Bjerdahl varit mindre synlig. Jag tycker att han gjort en OK säsong och får gärna vara kvar i laget. Killar av hans kaliber behövs, alla kan inte vara stjärnor, det räcker med en stjärna i varje kedjeformation!

Heja Lakers!
Rookie
Forumamatör

Post by Rookie »

Lobo wrote:Ibland har man heller inget val, ifall Bjerdahl vill flytta till Halmstad av personliga själ så kan vi inte göra annat än att tacka av honom på ett värdigt sett.

Så talar en sann supporter, all heder åt detta inlägg
Post Reply