Varför är du inte på puben?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Varför går du inte på puben?

Hinner inte pga Jobbet.
15
33%
Hinner inte pga Familjen.
11
24%
Besvärligt att åka buss.
2
4%
Va? måste man inte vara medlem i Lakers Lakejer? (svar: nej)
0
No votes
Tycker att det är en massa skummisar där!
13
28%
Kan inte vara på pub utan att det blir för många pilsner.
2
4%
Va? finns det en Lakerspub?
0
No votes
Det är för rökigt.
3
7%

Total votes: 46

buck
c/o LL´s Forum

Varför är du inte på puben?

Post by buck »

Alla ni som aldrig tar er till puben innan match, varför gör ni inte det?
Ni går ju miste om mat, dryck, musik o trevligt sällskap på det viset.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
hassa
Forumproffs

Post by hassa »

Där vågar väl ingen sätta sin fot..... :wink: :wink: är en massa skummisar på den puben :lol: :lol: 8) 8) 8)
Slutspel!
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Det har ju verkligen varit mycket hockey under hösten och man måste ju vara hemma en liten stun också ibland!
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Av 22 röster hittills så är ställningen bedrövlig, eller har East Front varit inne och röstat? :wink:

Saken är den att man vill/måste få dit mer folk till puben om den nu skall finnas kvar i framtiden och undersökningen är ett steg i rätt riktning för att kanske få svar på varför det inte kommer lika många till puben idag som tidigare

Kom gärna med förslag eller önskemål om vad du/ni saknar, vad som kan förbättras så kanske man kan uppfylla någon eller några önskemål!

Hoppas på en mer seriös röstning :evil:
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Cobra »

Jag har ingen bra ursäkt så jag tänkte jag skulle dit nästa gång, var i parken ligger den? Eller det går kanske inte att missa?
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

Hinner ikke på hverdagene ettersom jeg bor själv med en jycke som krever sitt etter jobb. Så nar han er ferdigrastad så er det på tide å bege seg til hallen for å hinna matchen..
Ellers så har det vel vært at jeg ikke går om jeg ikke kjenner noen som skal, for så roligt å gå på pub ensam er det ikke. :?Klart, jo mer hockey jeg ser og jo fler man lærer å kjenne som liker hockey, ja da øker sjangsene for at man kan gå på pub også innan matcherna (på helgene i alle fall, min hund krever jo fortsatt sitt :lol: )

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal rösta, men poste - det kan jeg! ;)

/Norskan
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Jag får inte gå dit för min chef :( Sen är det ju lite långt till puben kunde den inte ligga lite nämre mitt nu varande jobb :wink:
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Puben ska vara sprägfull nästa fredag! Troligtvis är det säsongens sista afterhockey också...
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Putte/LL wrote:Puben ska vara sprägfull nästa fredag! Troligtvis är det säsongens sista afterhockey också...
Ånä Putte, ni har väl bokat den 12/3 också (play off 2 ;) . Det har i alla fall jag!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Cobra wrote:Jag har ingen bra ursäkt så jag tänkte jag skulle dit nästa gång, var i parken ligger den? Eller det går kanske inte att missa?
tror att det finns fler som har lika svart samvete dom du! ;) Kom o snacka skit.. det är alltid roligt att få ett ansikte till forum-nicket!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Det beror helt på vilken sorts ansikte man har att uppvisa, buck... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Verkar som detta ämne spårade ur....känns inte som att vi får veta varför de som inte är där inte är där.
thec
Forumamatör

Post by thec »

Personligen gillar jag inte rökiga miljöer, dessutom dricker jag nästan aldrig något ufanför min egen ytterdörr och har väl inte hunnit.

Men visst, nästa gång vi har hemmamatch på en söndag skulle man väl kunna titta förbi om puben är öppen då, på vardagar hinner jag inte pga jobbet.. bor i alvesta så det är en bit att åka ni vet.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag kör istort sett alltid men det hindrar inte mig att umgås med hockeypolarna för det. Bara för att det serveras öl måste man ju inte dricka..
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Får en guidad tur i den så omtalade puben på "Röglefredagen". Har fixat så barnvakten hämtar på fritis. Övriga matchdagar hinner jag tyvärr inte. Ser med glädje fram mot denna "hemmafredag". Se nu till å vinn båda matcherna i Nybro på söndag.
Ha det gött!
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Det är väl antagligen många som går dit med släkt och vänner med som kanske inte vill gå till en pubb med supporters innan :D
Jag har iaf skippat pubben någon gång för att jag gick med släktingar osv.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

kan det inte vara så att man tycker att puben ligger lite förlångt från hallen??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

erok wrote:kan det inte vara så att man tycker att puben ligger lite förlångt från hallen??
Det går ju bussar ifrån puben till hallen. :roll: :roll:
Trodde du att man gick ifrån puben till hallen? :roflol: :wink:

/T5!!
Last edited by C70T5 on 23 January 2004, 14:08, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

c70t5 wrote:
erok wrote:kan det inte vara så att man tycker att puben ligger lite förlångt från hallen??
Det går väl bussar ifrån puben till hallen!? :roll: :roll:

/T5!!
Jo precis, så det bör inte vara några problem.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förvisso sant å så är det väl bra P platser vid Puben.Men tror ändå att det spelar in.Men vad vet jag?Detta är bara en tanke.Är det inte så att de flesta som är på puben även skriver här inne??Tror ni ska göra en undersökning vid entren till ishallen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per Carlsson wrote:
c70t5 wrote:
Det går väl bussar ifrån puben till hallen!? :roll: :roll:

/T5!!
Jo precis, så det bör inte vara några problem.
Nej, det BORDE inte vara några problem men för de som aldrig provat kan jag förstå att det låter en smula omständigt med buss upp till ishallen... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Erok>>> Jag tror du har rätt i att det är så att puben ligger lite för långt ifrån hallen och att det kan vara problemet, men det är ju svårt att säga var felet ligger?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu kommer jag inte på vad den puben hette som låg vid volvo men där var väl inte så mycket folk häller om jag min rätt.Sen flyttade ni väl till nadjaspizzeria å inte häller där var det knögafullt med folk.Men bra är det iallafall att vi diskutera problemet.För bra kan ju alltid bli bättre
Roger
Forumdemon

Post by Roger »

tycker nästan det är smidigare med bussen

att ta bilen till hallen leder till att man måste vara där ganska tidigt och det är ganska så dåligt med parkeringar.

har känslan att det även efter match är ett snabbare sätt att komma iväg på
törstens fiende
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Då får vi gå ut med reklamen.sluta strässa.skippa söndagsmiddan med familjen.ta dig till lakerspuben.Ät i lungn å ro i ett par timmar å njut av en busstur till hallen.Efteråt slipper du bilkön utan åker i lungn å ro tillbaka till parken å ta bilen hem.
Post Reply