Ett gott råd

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Zrekal
Forumdemon

Ett gott råd

Post by Zrekal »

Handla aldrig någonting på datorbutiken.com! Skulle du få problem med någon produkt de säljer dig så skiter de i allt vad garanti, etik, moral å god policy är.

Dom ljuger, bluffar å hittar på för att slippa reparerar/ersätta produkter som inte ens håller garantitiden ut.

:!: :!: STOR VARNING FÖR DATORBUTIKEN.COM :!: :!:
tjuren
Forumamatör

Post by tjuren »

har oxo blivit utsatt for deras daliga policy
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Jochen Peiper

Post by Jochen Peiper »

Hmm, dom har bra priser så hade jag tänkt beställa.
Men då är det kanske lika bra att strunta i dom. :roll:
Last edited by Jochen Peiper on 9 January 2004, 16:13, edited 1 time in total.
Lakej11
Forumproffs

Post by Lakej11 »

Det är bara att hoppas att hårddisken håller då.
Alltid Glad
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Ni kan ju kolla konsumentverket. Det är ju möjligt att ni kan anmäla företaget. Om det är fel på varan vid leverans så ska felanmälan göras innom 2 år. Då är det säljarens skyldighet att bevisa att felet inte varit där från början.

Lite mer info kan ni hitta på:
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=711
thec
Forumamatör

Post by thec »

Personligen har min kontakt med datorbutiken varit bra, dom bytte ut ett minne jag misstänkte en gång trots att det vad moderkortet som var felkonfigurerat (jag som inte var så uppdaterad på nyare BIOS).

Dustin(.se) lär ju ha en av sveriges bästa service skulle jag tro, men dom är "lite" dyrare.

Albert
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Dustin är bra. Det gamla uttrycken gäller tydligen "Att handla billigt är dyrt". Jag har råkat ut för det tidigare med andra grejer, snålheten har gjort att jag gått på priset men i slutänden har det blivit dyrare. Jäkla typiskt. :cry:
out4speed
Forumentusiast

Re: Ett gott råd

Post by out4speed »

Rickard Andersson wrote:Handla aldrig någonting på datorbutiken.com! Skulle du få problem med någon produkt de säljer dig så skiter de i allt vad garanti, etik, moral å god policy är.

Dom ljuger, bluffar å hittar på för att slippa reparerar/ersätta produkter som inte ens håller garantitiden ut.

:!: :!: STOR VARNING FÖR DATORBUTIKEN.COM :!: :!:

Tipsa Tidningen Pc för alla om ditt problem " eller nån annan tidning som datorbutiken .com har sina datorer med i" , tar de upp det i tidningen ska du se att datorbutiken reagerar och löser dit problem snabbare än du kan säga laxmacka.
Post Reply