Första isträningen

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Första isträningen

Post by Coffe #800 »

de va faktiskt ganska bra drag på träningen ändå :)

http://svtplay.se/v/2492895/tvingas_gora_nya_ramsor
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

underbart hahaha
Anders du får ju ta och jobba till rösten lite för nu har du fått vila förlänge igen :D
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Coffe #800 wrote:de va faktiskt ganska bra drag på träningen ändå :)

http://svtplay.se/v/2492895/tvingas_gora_nya_ramsor
Hejarklacken xD va styggt det lät när hon sa så :clappy:
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Jag var inte så hardcore att jag förde protokoll på vilka nummer de nya spelarna hade. De numrerna som ännu inte var redovisade innan.

Men om inte minnet sviker mig så skall alltså nyförvärven ha följande nummer:

Sedan tidigare vet vi:

Per Hållberg #18
Illka Heikkinen #49
Micael Ericsson #16
Brad Moran #24
Jan Urbas #26
Mike Iggulden #37
Dennis Rasmussen #40
Tomi Kallio #70

Sedan var det som sagt inte offciellt innan vad Mitja Robar och Liam Reddox har för spelarnummer. Men om minnet inte sviker mig så skall Reddox ha nr #85 och Robar #51. Men jag är ytterst tveksam och lyssnade på måfå samtidigt som man pratade med grannen på läktarna när namnen redovisades.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tror det stämmer ypperligt med 85 på Reddox och 51 på Robar. Enda tryckfelet är att Kallio fått nr 70, han ska ha 71!!
Har alltid haft :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Oj, var det så illa? Tröjnumrena måste givetvis finnas där, om inte annat så för denna träning. Man behöver väl inte ens stryka på de om man köper sådana med självhäftande klister (håller kanske inte en hel träning men...)?

Jag ger kritikerna rätt i att det egna perspektivet inte alltid kan dominera, men personligen kände jag mig väldigt nöjd med gårdagens pass. Spelarna såg inte ut som döda fiskar eller att ivrigt önska sig härifrån, vilket vissa försöker insinuera. Jag har aldrig sett en hockeymässigt bättre premiär och flera av spelarna såg bra ut (inte minst Rasmussen). Ok att Moran var sämst på isen och att det kan skapa ett rykte om att han söker sig från klubben. Men om det beror på att han var besviken på lagets första isträning så måste vi bryta samarbetet omedelbart (i största samförstånd givetvis). Vi kan inte ha en förstacenter som börjar tjura för att han inte har sitt nummer på träningströjan eller för att han fick fel låt i introt. Säsongen som kommer bjuder garanterat på större "motgångar" än så. Köper man inte det bör man spela i t ex Skellefteå.
lakers10
Forumamatör

Post by lakers10 »

widiot wrote:Jag var inte så hardcore att jag förde protokoll på vilka nummer de nya spelarna hade. De numrerna som ännu inte var redovisade innan.

Men om inte minnet sviker mig så skall alltså nyförvärven ha följande nummer:

Sedan tidigare vet vi:

Per Hållberg #18
Illka Heikkinen #49
Micael Ericsson #16
Brad Moran #24
Jan Urbas #26
Mike Iggulden #37
Dennis Rasmussen #40
Tomi Kallio #70

Sedan var det som sagt inte offciellt innan vad Mitja Robar och Liam Reddox har för spelarnummer. Men om minnet inte sviker mig så skall Reddox ha nr #85 och Robar #51. Men jag är ytterst tveksam och lyssnade på måfå samtidigt som man pratade med grannen på läktarna när namnen redovisades.
Det stämmer med Robar (#51) och Reddox (#85).

Men var det ngn mer än jag som tyckte Peo sa "number twenty" när han presenterade Gerber?
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Det känns bra att få vara med om denna dag även om det finns en del saker man gärna önskat hade varit annorlunda. Man har i alla fall fått en bekräftelse på att säsongen närmar sig, även om man har svårt att tro det när man tittar ut. Säkraste bekräftelsen är att beställning precis gått iväg på ett antal biljettpaket till träningsmatcherna. Ska bli härligt att vakna upp ur sommardvalan igen.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

PutteA wrote:Tror det stämmer ypperligt med 85 på Reddox och 51 på Robar. Enda tryckfelet är att Kallio fått nr 70, han ska ha 71!!
Har alltid haft :wink:
Ah. Slarvfel när jag skrev texten bara :bash: :mrgreen:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vet Ja väl ;)!!!

Inlägg via Tapatalk
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Lakershjärta71 wrote:
Coffe #800 wrote:Håller faktiskt med dej Svartis !

tråkigt att inte höra en enda lite intervju... det e fan i mej illa !!

att tröjorna inte är klara har men tryckeri och tillverkning att göra... dom har helt enkelt inte hunnit med i semester tiderna...

riktigt kul att det är igång igen!
men tråkigt att de inte var en enda intervju... hmm...
Till både Coffe och Svartvadet! Vem var det som sa att jag inte skulle ställa så höga krav eller kritisera Lakers eller LL för att man inte kunde fixa några t-shirts till hockeyresan den 13/9! Det är ff semestertider, och nu spyr ni själva galla över Lakers och Peo för att han inte kunde intervjua spelare och att det inte fanns nummer på tröjor osv. Herregud alltså! Mig kan ni hacka på! Ni är ju HELT otroliga! :ajaj:

Dock tyckte jag väl att nyförvärven åtminstone kunde ha sträckt upp en hand för att visa vem de var.

Hade någon av oss den mista aningen om att det va JK som inte ville att spelare skulle intervjuvas ???
Nej ! hade vi vetat det hade vi inte klagat heller... som Milkman gick in och skrev så va de JK som inte ville detta...
men hade det inte varit så hade de varit en katastrof att inte intervjuva spelarna... det GÖR man liksom det är bara så....
Tröjorna tycker jag är för jäkligt.. man har vetat så pass länge att man ska ha tröjorna.. och att det sedan inte ens finns ett Nummer med på den är skit.
till skillnad från oss LH så fick Lakers reda på detta fan när förra säsongen var slut?? vi hade ca en vecka på att att komma fram till ett beslut..
tycker personligen du är för jävla blödig och lipig när du sitter där bakom skärmen och tangentbordet och tycker synd om dej själv för att vi hackar på dej...
hackar inte du tillbaka lika mycket ? tex kritiserar LL för att vi inte fått fram några tröjor till Frölunda matchen??
Har du ens tänkt att åka med oss dit eller ska du köra upp själv som den sanna supporter du är och gå och sätta dej på Sittplats ?? .... hmm.. Lakershjärta... namnet talar verkligen om vem du är... eller vad du är..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Alla som själv spelat hockey vet att när man går in på första ispasset så är man så fruktansvärt hockey hungrig. Tycker det va ett väl genomfört första pass där man är ute efter att släppa lite nervositet och få killarna att känna lite på grejerna bara. Att man inte spexar till det för mycket ser jag som enbart positivt för det visar vilken inställning man har redan från start!

Jag håller med till 100% att dom borde ha kunnat sköta det snyggare med tröjorna.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Lamme9
Forumamatör

Post by Lamme9 »

Primeau wrote: Jag kan bara lägga till att Brad Moran såg ut att längta härifrån. Jag förstår honom.
Dra inte så stora växlar av det. Har aldrig sett en intervju eller dylikt med Moran där han inte ser ut som världen håller på att gå under. Tror helt enkelt det är hans normaluttryck att se lite ledsen och bedrövad ut. Och att förvänta sig att han ska visa känslor och spexa som tex Saviano ska vi nog inte räkna med för det är inte hans stil helt enkelt. Men man kan vara nöjd med livet, en bra lagkamrat och bra på hockey ändå.....
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Är det NÅGON här som kan tänka sig att det här med tröjorna har en lika naturlig förklaring som de uteblivna intervjuerna? Restnoterade lager hos leverantören, bara som ETT möjligt exempel? Eftersom det bara var de vita tröjorna som saknade nummer, är jag alldeles övertygad om att där finns en förklaring.

Jag tyckte också det var synd att nummerna inte fanns på tröjorna, men att lipa ner hela första träningen för det? Nä, kom igen - bättre kan ni!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Är lite fundersam. Den orangea färgen som är på skölden på träningströjorna. Det är väll inte så den kommer att se ut på matchtröjorna? För på bilderna så ser färgen pissgul ut. Med andra ord skitful. Så som den är på replicatröjorna som Öman visade upp va ju perfekt. Hoppas bara det va ett tryckfel
I always tell the truth, even when i lie
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Power Play wrote:Eftersom det bara var de vita tröjorna som saknade nummer, är jag alldeles övertygad om att där finns en förklaring.
Det var inte bara dom vita tröjorna som saknade siffror. Alla nyförvärv saknade siffror på ryggen dvs även de i blå tröjor.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

Var inne på Ting Hockey idag, som har hand mycket om leveranser av hockeyprylar till olika lag.. Och när han hörde om att det var många som hade blivit besvikna för att det inte var tryck på tröjorna, så skrattade han bara och undrade hur man skulle hinna med det nu under semestertider, då det finns viktigare saker att prioritera.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

OK, hela Växjö Lakers valde tydligen att ta semester inför den legendariska ispremiären. Man prioriterade bort siffror på ryggen och utskrifter med laguppställningen till alla tillresta hockeyälskare från när och fjärran. Synd .

Efter rekordkorta 45 minuter avbröt man träningen och spelarna lämnade isen.

”Det är i de små misstagen som de stora bristerna blir tydliga” :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kan säga att det finns dom som inte haft en dag semester. Jag tror allt handlar om prioriteringar. En lite speciell situation för Lakers jämfört med motståndarna i serien. Man går upp till landets högsta serie, man bygger en ny arena som helst ska vara klar om en månad och allt kring de som ska ordnas. Kansliet ska flyttas, och så gäller det att saker finns på plats så man kan fortsätta jobba direkt. Biljetter ska säljas och distribueras. Samtidigt som det är sommar och lagen ger alla rätt till minst 4 veckors sammanhängande semester......
Och vi gnäller om att nummer saknas på tröjor, inga intervjuer, för lite cirkus och för kort träning.

Låt oss koncentrera oss på hockeyn istället ;)
Inlägg via Tapatalk
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Även om jag tillhör dom som hade förväntat mig lite mer så har det var roligt att läsa om hur spelarna överraskades av och uppskattade kickoffen :ok: Showen vår vänta till den 17/9.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

IceWOMEN wrote: Showen vår vänta till den 17/9.
Rättelse. Showen börjar den 13/9. För då ska vi rocka loss i Scandinavium
I always tell the truth, even when i lie
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Putte, jag tror säkert att alla inom föreningen har mycket att tänka på.
Men nu pratar vi inte direkt om att upprätta en polarforskningsstation vid Antarktis – vi snackar om att värma fast siffror på 11 st tröjor samt trycka igång en kopiator.

Med en gnutta planering och intresse så hade t o m Lakers löst detta.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Man kan ha prioriteringar till ditten och till datten, men en prioritering betyder inte att det andra INTE ska göras. Speciellt inte när det är en sån liten sak som ställer klubben i dåligt lyster, eller i alla fall ett sämre än vad man kan förvänta sig!

Men det är ju olika hur man ser på saken!
ljung93
Forumamatör

Post by ljung93 »

Tycker träningen idag (tisdag) såg riktigt bra ut, Reddox slöåker till och med skitfort :D
Och alla går verkligen in 139% på träningen och efter ser man ut o ha riktigt skojj tillsammans med lite lattjo !

Känns riktigt bra ! 8)
För alltid Lakej
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jo, men det är ju helt sant att man ser saker olika! Men jag kan inte hjälpa att jag har ganska mycket förståelse för att vissa saker prioriteras bort i en fas som VLH är i just nu! En del har inte accepterat att LL tog beslutet att inte fixa tröjor till matchen den 13/9, trots att vi har sagt klart att vi inte har resurser för detta just nu. Men så är det, vi ser olika på saker och ting.

Inlägg via Tapatalk
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Reddox blir en åkattraktion alá Liseberg, var så säkra..
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Jag tror att stämningen i laget lyfter när Steve och Joshua ansluter. De kommer att kunna guida in Moran, Reddox och Iggulden fint i Växjö stad och omgivningar. Därmed inte sagt att det är något problem med stämningen som det är, utan bara att jag tror den lyfter ännu ett snäpp när våra erfarna transor kliver in i gamet.
HOCKEY åt folket !!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

PutteA wrote:Jo, men det är ju helt sant att man ser saker olika! Men jag kan inte hjälpa att jag har ganska mycket förståelse för att vissa saker prioriteras bort i en fas som VLH är i just nu! En del har inte accepterat att LL tog beslutet att inte fixa tröjor till matchen den 13/9, trots att vi har sagt klart att vi inte har resurser för detta just nu. Men så är det, vi ser olika på saker och ting.

Inlägg via Tapatalk
Jo jag förstår detta PutteA. Det gör jag.

Det som jag aldrig kommer att förstå är hur ett företag som omsätter 100 miljoner inte har tid ELLER inte är villiga att hitta en lösning till att göra simpla tryck som tar MAX 4 timmar att göra?! Tror du att City Gross skulle göra plastkassar UTAN sitt egna tryck på, alltså helt vita? För det är precis samma sak, både tröjorna och kassarna - saker som man inte kunde brytt sig mindre om. Men City Gross tror väl på publicitet kanske? Eller så är dom bara proffsigare rent av.

Din jämförelse med "Tröjorna till Resan" och A-Lagets tröjor är ju inte ens i samma kategori!? Jag skiter fullständigt i om inte LL sponsrar några tröjor, för där är problemet som det är - inga pengar i kistan. Let go, move on. Men att säga att ett företag på över 100 miljoner inte har råd med lite plast och papper, ja då kan vi nog redan nu räkna med ett nytt stålbad... Långsökt utav mig, ursäktar för det.

Aja, det spelar mindre roll nu. Trodde bara att Lakers hade tagit det hela till en ny nivå i år, en nivå där allt är perfektion.

I rest my case. So far.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Tycker det är en aning magstarkt att börja tassa in på hur allt annat kommer blir pga tröjnummer... Det är väl ca 15 st som som ska sjösätta Elitserielaget Lakers och en helt ny arena ... Då undrar man man säkert varför man inte anställt osv osv osv osv osv osv osv osv ............

Det var inte längesen det häll på att gå helt åt fan med A-laget och långsiktigheten tar en stund. Nu SNUBBLADE vi upp i elitserien något år tidigare än väntat med en ny arena samtidigt och på detta har man sagt att ekonomin är prio 1 .

Hur tror ni det kommer se ut till en början i nya hallen? Det kommer vara kaos och det kommer garanterat strula med tamejfan allt .

Dessutom var träningen helt gratis så softa lite vi har mycket gott att hämta igen under hösten och ja man får ha en åsikt bla bla och det här var min 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Daggen hade nummer på sin tröja iaf, om jag inte missminner mig spelade han INTE i Lakers förra året så han är ett nyförvärv ;)
y.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det var nog för att han norpat Laudius tröja. Men gnällbältet hittar säkert nåt fel med det också :lol:
Last edited by Niles on 2 August 2011, 21:36, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag gillade "Daggen" skarpt på första isträningen. Jäklar vilken skridskoåkning han hade, och som han låg på i forecheckingen! Man kunde tro att han hade gått på is för en månad sen! :)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Daggen har potential att bli en ny favorit skulle jag tro.

En spelare som kommer till jobbet varje dag och ger 100% i varje byte har jag en känsla av !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Lade någon märke till när "Daggen" vid ett anfall skärde in mot första stolpen från högerkanten, och var väl på vippen att sätta dit den? Vilket driv, vilken fart! :)

Vi kanske skulle skapa en tråd "Andra isträningen"? :) , men jag frågar ändå:
Någon som kan säga när A-laget tränar imon?
Post Reply