VLH-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Re: VLH-Rögle

Post by Anders83 »

alfax wrote:Precis så känner jag det med Anders .Att bara stå där utan att vara det minsta nervös och hylla dem även om det blir en förlust...overkligt men ändå sant.
Sedan kommer jag nog att fälla en tår när man tänker tillbaka när man var med om invigningen av ishallen 1970 och nu lämnar man den det blir nog en sorgetår men sedan kommer en glädjetår när man tänker på nya arenan och vi har ett ELITSERIELAG som ska spela där.
Det kommer att bli en oförglömlig kväll :!:
TACK GODE GUD OM ATT MAN HAR FÅTT VARA MED OM DETTA :!:
Ja jag förstår att det måste vara något otroligt för dig som har varit med på hela resan och får uppleva detta!

Det enda jag minns från HC tiden var att vi stod ett par grabbar en gång när HC mötte ett farmarlag ifrån Chicago och det skrevs 0-6 på tavlan . Att man idag skulle se Växjö i elitserien var väl inte det man kunde tänka sig då direkt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Nu när vi landat efter festen i Smöåndags tycker i alla fall jag så här:

Gå in för att ta poäng i alla matcher i kvalserien!! Jag hoppas att Lakers går in med fullt fokus mot både Rögle och Mora och ser till att vinna båda matcherna för att avsluta säsongen på allra bästa sätt!
Goddamnit!!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Det som skiljer imorgon är nog viljan att offra en tandrad,sådant är oerhört avgörande.Allt annat än tre Röglepoäng är en bragd.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Tycker fortfarande att Lakers har mycket att spela för. Obesegrade efter full tid, sista hemma matchen för säsongen, sista matchen i Växjö Ishall och fullsatt på läktaren.

KOM IGEN LAKERS! :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lite tändvätska till läktarmatchen imorgon

saxat ifrån grötlandet

"Två bussar i stort sett fyllda på två dagar fantastiskt låt oss nu fylla resterande platser oxå vi ska äga deras Doom"

Ska vi bli ägda sista matchen i ishallen?

Nej...
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

nej för faan inte ska vi bli ägda i sista matchen för ja tycker vi ska ställa några av oss på långsidorna denna match å hålla igång hela djävla sittplats med med några klackledare, rögleiterna ska faan inte höras denna sista match för säsongen .
Fumlarn / RBK
Forumamatör

Post by Fumlarn / RBK »

Anders83 wrote:Ska vi bli ägda sista matchen i ishallen? Nej...
Det är retorik, retorik och åter retorik. Nåväl, även om det ryktas om 300-400 grönvita (kanske ännu fler), så blir det nog praktiskt taget omöjligt för AIA att äga plankhögen även om RBK skulle dominera matchen. Hyllningarna från hemmafansen lär nog övergå det mesta, skulle jag tro. Hur som helst blir det ett jävla drag och det är kul oavsett om man är grönvit eller gul-blå-röd-vit-lila-turkos-whatever ;).

Då jag bor i Norge och är begränsad till att resa till sydsverige bara ett par tre gånger per säsong (Leksand och Mora är bortamatcher "hemma" för mig), har jag aldrig haft det tvivelaktiga nöjet att besöka detta, som ryktena säger, legendariska missfoster till ishall. Skönt för er att få en ordentlig arena. Samtidigt är det ju en epok som går i graven och jag tror nog att det blir fler än en gammal Växjö HC-fan som fäller en liten tår i morgon kväll. Nu när vi kommit in i Arena-åldern, förpassas ju de gamla "månskensrinkarna med tak" till glömskans skafferi. På gott och ont; då det ju är uppenbart att slipsnissarnas behov går före "old time hockey", om ni förstår vad jag menar.

Ni som får vara där i morgon, oavsett om ni är grönvita eller "melerade", skall skatta er lyckliga. Ni får en oförglömlig stund!

Självklart hoppas jag på tre grönvita poäng, men samtidigt att dessa tas på sportsliga grundlag. Jag är helt övertygad om att samtliga spelare i Lakers verkligen VILL göra sitt bästa, men de sista omtumlande dagarna kan naturligtvis ge som följd att trötta kroppar och sega skallar inte riktigt hänger med. Fullt begripligt om så blir fallet, men det vore oerhört trist om er fina prestation drunknar i en "sportslighetsdebatt" i rikstäckande media. Har redan sett antydningar till sådant i Aftonsladdret. Hoppas det stannar vid det.

Sedan hoppas jag förstås på att fredagen den 8 April 2011 blir en repris på torsdagen den 10 April 2008 för vår del...
Diplomati är konsten att be sin motpart att dra åt helvete på ett sätt som får honom att se fram emot resan...
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

du fumlarn du har inte tänkt på att de senaste dagarnas festande kan ha stärkt spelarna ännu mera så de kör över Rögle totalt imorgon
Fumlarn / RBK
Forumamatör

Post by Fumlarn / RBK »

Friberg: Jo, naturligtvis har jag det - men jag drog ganska snart slutsatsen att om ett eller två dygns råfestande vore ett framgångsrecept för idrott på elitnivå, så hade Conny Strömberg varit landslagsman för länge sedan...
Diplomati är konsten att be sin motpart att dra åt helvete på ett sätt som får honom att se fram emot resan...
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Finns bara en klack som äger ladan å´dä ä´Lakers clowner :roflol: :roflol:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Två dygns råfestande? Så var det väl inte riktigt, igår hyllades man på Stortorget av folkmassorna och käkade efteråt. Man krälade inte direkt hem i Måndags natt heller. Ni kan nog inte räkna med nån fördel av bakfulla Lakersspelare precis, skulle tro ni får möta ett lag som kommer göra allt för att vinna kvalserien och den sista seriematchen i gamla hallen. Och vi skall hjälpa dom.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Fumlarn / RBK
Forumamatör

Post by Fumlarn / RBK »

"Råfestande" skall du nog bara tolka som en "retorisk vridning". Självklart har ingen Lakersspelare tok-krökat och kravlat hem på ögonbrynen (då hade sannerligen Aftonslasken och Kvp-Affe fått något att skriva om)... Men det har ändå varit ett par omtumlande dygn för era gubbar, något som kan leda till lite "undermedveten oskärpa". Sedan är det naturligtvis så att Lakers spelar helt utan press och kan visa upp hela sitt register, men samtidigt är ju RBK:s grabbar sannolikt beredda och villiga att offra sina garnityr för tre poäng.

Vi får helt enkelt se vad som händer. Oavsett vilket är jag mer än nöjd med vad våra "småpojkar" lyckats åstadkomma. Mer än halva truppen nya spelare och Allsvenskans yngsta spelartrupp. Lik förbannat ligger man 1 poäng från ES-plats. Inte fasiken kan man vara missnöjd.

Edit: Satan, 1-0 till AntiKrist från Karlstad redan...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Allt snack om sportslighet och att "göra sitt bästa" och annan dynga ska man inte ta på allvar... Precis lika lite som man ska ta punisher m.fl som gnällde på att Tälje firade och sket i förlängningen mot AIK efter man tagit sin nödvändiga poäng...BUHU...Vi var usla förra säsongen i kvalserien och hade bara oss själv att skylla! Enkelt: Ni är obesegarade och klara efter 8 matcher..Vad ni gör sedan är totalt oväsentligt, hade andra lag satt sig i bättre position så hade dom kunnat göra vad dom vill.. Ni gick upp, fira och gör va f-n ni vill, plain and simple!
Last edited by Hatapopcornssupportrar on 5 April 2011, 20:08, edited 1 time in total.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Fumlarn / RBK: Jag måste säga att även RBK har gjort en helt jävla otrolig säsong, och det vore jkligt kul om ni gick upp med. Dock tror jag det kommer bli tufft. Imorrn är det match, och har man känsla för Fair Play så går det före alla andra känslor när det gäller andra lag. Vi VILL vinna imorrn, sista matchen i ladan någonsin. Tror det kan bli en jäkligt kul match, och RBK kan mycket väl plocka alla 3 pinnar imorrn. Sen är ju i så fall er räddning att SSK vinner på övertid. Då har ni en jäkla chans att gå förbi genom seger mot ÖHK. Modo har för bra målskillnad nu, så dom rår ni nog inte på. Oavsett hur det går, VÄLKOMNA till LADAN en sista gång!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

hur som helst så kommer det förbannat roligt i morgon mot er för sista gången i LAKERDOME så vi får hoppas på en helt underbar stämmning utan nidvisor el massa sketna påhopp om att hata el så, oavsett hur matchen går så önskar ja er RBK lycka till i framtiden och väl mött imorgon för ni är hjärtligt välkomna upp till LAKERDOME en sista gång.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fumlarn :

Du har fattat grejen helt klart, oavsett så kommer det bli en fantastisk kväll!

Det är inte annat än att man kommer sakna skolådan även om en ny fräsch Arena står på tur men allt har sin tid. Jag kommer ihåg snacket på ert forum när ni trädde in i Lindab Arena " det var bättre i gamla hallen för där visste alla hit och dit" och stämningen var inte som vanligt.

Samma kommer vi nog med känna även om det till slut kommer bli ett nytt bekant slagfält för oss.

Minns när ni var klara för eliten och vi vann sista matchen hos er , resultatet spelade ingen roll och det var en ruggigt skön stämning långt efter slutsignalen även för oss tillresta och supportrar kommer fram och kan snacka och allt är bara förbannat kul!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Det var väl då vi drog hyllningsramsor till Rögle så dom gamla Röglefansen började gråta. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Jag har en ståplatsbiljett över till salu. PM:a
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

I morgon ska jag bara njuta. Föreställ er känslan som varit på sistone, gå runt med fjärilar i magen hela matchdagen - ja, främst inledningen mot Mora då man hade fjärilar i flygplansstorlek som flög runt. Känslan var obeskrivlig - hur skulle detta inledas, hur skulle "matchvilan"påverka m.m ? Sen ner till Ängelholm. Ett Rögle som verkligen inte är lätt att fightas med på hemmais. Vi vann tack å´lov men vilket väder vi fick på hemvägen. Sen snurrade det på, dagarna gick - Norrland igen så småningom. Nu behövdes det medicin för att lugna ner kroppen (okej, dränka de där j....a fjärilarna) Segertåget fortsatte, man gick in i en dvala. Vad är på gång att hända. Nej, ta bort tankarna och vakna upp igen. Tälje totalt utklassat hemma, ännu en ruggig dag med med hockeyfeber till ända. Magiskt möte med Modo hemma. Ett Lakerdome som var på väg att explodera. Har taket någonsin varit så nära att lyfta. Anders och Coffes magiska påhejande på klacken och inte allra minst på sittplats. Ålen hetsar på från långsidan, och väcker upp ytterligare några sittplatser. Sen jordbävningen i Örebro, den dramatiska och långa väntan på slutsignalen i Ängelholm. Jublande Lakersspelare som kastar allt de har. Man går in i en trance. Vad har hänt. Här i Örebro där vi stod i december och blev utspelade och hånade. Knytnävarna for runt. Det var hett redan då, men på ett annorlunda sätt. Härlig känsla att få ge tillbaka. Förnedra dem på hemmais. Visa vilka som är bäst när det gäller. Magiska minuter på isen i Behrn arena. Alla är jätteglada, tårar sprutar, många tankar snurrar runt. Den stora skrällen i hockeySverige är ett faktum.
Vad konstaterar då lillgrabben på hemresan. Jo, att nu ska han äntligen få stå och ropa Timråtatt... med sin kompis och stora idol Bamse. Ja, vilka härliga minnen man bär med sig från den gångna säsongen.

Anledningen till att jag bara ska njuta i morgon då ? Jo, i morgon är det inga fjärilar som ska spöka. Inte behöva stå och vara nervös under matchen. Kunna andas med en normal puls. Fan va´ livet kan vara underbart i bland. Ses på VS i morgon. Kommer nog dock att fälla en liten tår av saknad för ladan på vägen hem i morgon. Men det bästa av allt är att jag kan ta det - för vi är i Elitserien nu. Väl mött i morgon alla underbara Lakejvänner.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Är rädd för att det kommer bli lite väl mycket njutande och att vi blir totalt utsjungna av 300-400 AIA:are som kommer va heltaggade för att sjunga fram sitt lag till 3 ev. avgörande poäng. Vore bra om folk hade instället HYLLA först och njuta sen annars blir LL förnedrade imorgon. Kom igen nu allihopa och tagga till som fan så ger vi allt det sista vi har kvar av våra röster. Sen blir det en lååååång vila!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

En stående ovation när spelarna kommer in på isen tycker jag skulle vara mäktigt. :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Klonis wrote:Kan väl säga så här vi har inte lagt nån prio på pappersarbete de senaste dagarna haft lite annat att pyssla med men det är på gång nu igen :lol: :lol: :lol:
Jag tycker hela styrelsen skall avgå med omedelbar verkan! Jag ska göra en två-pin till i morgon. :lol:
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Tifo flagga där det står "Elitserien 2011/2012" eller dylikt vore väl inte fel?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Blir nog ingen flagga idag. Idag hyllar vi och sjunger!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

När domaren släpper pucken så kör vi hela hallen ställ er upp..
Sedan apploderar vi hela perioden...:)
Snart nära dig...en ny hall
Heinrich
Forumamatör

Post by Heinrich »

Läste att det är lapp på luckan.
Jag ligger inne med en biljett om någon känner sig hugad.

Skicka ett PM!
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

en som jag skulle dit med (en sångfågel tyvärr) är sjuk, så har en biljett över.. slå en pling 0766- 21 91 21 om ni är intresserade
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Verkar va rätt stora bortfall där "sjukdom" är orsaken! Fan man måste riktigt jävla sjuk alltså om man missar sista matchen i Lakerdome OCH hyllningarna till krigarna. Alvedon?? Whiskey?? What ever. Ta er till hallen nu!
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

haha! jag tar mig till hallen, kan pm:a hans telefonnr, så kan du ringa o skälla på han! :lol:
enettex
Forumentusiast

Post by enettex »

min biljett är såld nu!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Har en ståplatsbiljett ungdom över till ikväll. 50:- säljs den för.
Skicka PM .
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

har 2 ståplats biljetter över om någon vill ha. pm:a mig isåfall!
"fest med lakers lakejer;)"
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Va faaan droppar folk av för????????????????????????
Heinrich
Forumamatör

Post by Heinrich »

PutteA wrote:Va faaan droppar folk av för????????????????????????
Ja, det kan man undra. Det finns kanske inte underlag för en större arena i Växjö!?

Ståplats på Neutral sektion erbjuds. Någon intresserad?? Skicka PM!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tydligen många som inte fattar vilken historisk match som ska spelas i Domen ikväll.

1. Sista matchen i vår 41 år gamla islada.
2. Chansen att få fira våra hjältar på hemmaplan innan säsongen är slut.

Vad är det med folk???????????
Locked