Power Play wrote:LasseMaja och ni andra rätt ihopskruvade Taifare, kan inte nån av er förklara för oss som inte förstår detta?
Det är tydligen samma skräp i ledningen som det är i gröna brigaden. Stöpta i samma form
Jag är faktiskt också oerhört trött på deras mycket märkliga beteende jämt och ständigt. I min förhoppning trodde jag att det var nya tider och att det gamla inte fanns kvar, men det har inte blivit ett dugg bättre snarare ännu värre.
Nu påstår jag mig inte vara "rätt ihopskruvad", men skriver ändå ett inlägg, där jag kraftsamlar de få hjärnceller en Taifare om möjligt kan ha. Hoppas det inte uppfattas som allt förmätet av mig.
Det har varit intressant att följa debatten härinne, om än är den väldigt onyanserad ibland, vilket det gärna blir på ens egna lags forum. Flertalet av oss TAIF:are bekräftar att naiviteten varit stor i detta fallet, och i min mening har inte Lakers felat, snarare handlat framåt efter eget intresse - och varför skulle man inte? Om vi på allvar ville satsa på dessa förmågor borde vi varit på hugget långt tidigare, men men; "lesson learned". Men samtidigt förstår jag att det uppfattas som fel av många, och som ett direkt försök som att "köpa sönder" Taif.
Angående avhoppet från cupen, förstår jag faktiskt inte att det upprör så mycket. Även om dess grunder kan betraktas som tvivelaktiga (eller snarstuckna), är jag personligen nöjd med beslutet. Vi ska mötas under en hel grundserie, och att ta död på derbykaraktären genom träningsmatcher vore tråkigt. Så även om intentionen inte var att behålla derbystämningen, tycker jag avhoppet går att motivera på så vis.
För att avrunda: Givetvis väcker det känslor när lirare går till grannkonkurrenten, vi är seriekonkurrenter nu. Men så är hockeyn, och jag tror flera av er hade reagerat om det var omvänt scenario.
Sedan att Gröna Brigaden, och att TAIF:are allmänt är märkliga, det tas med en klackspark. Många skräckhistorier om GB:s hat har lästs här. Ni har inte varit i Dackehallen på länge? Det har inte sjungts en "Hata Lakers" ramsa de senaste två åren iallafall. Däremot har klacken växt och det är en sjujävla stämning, exempel från KS-serien:
http://www.youtube.com/watch?v=EqNZOkLa ... r_embedded .
Så väl mött i serien, kommer bli bra kamp både på läktare och isen, vi har redan börjat lassa gödselvagnarna, och gummistövlarna står uppställda i "ready-mode", givetvis medtages stråhattarna - mest sålda souveniren i Tingsryd.