TAIF hoppar av Karl-Oskar cup

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

haha
hahahaha

Anders83 :D
....

hahahaha

oj, faan va lättroad man är en fredag..... hahaha

undrar om Pink har en kontakt med Laudius och Hilldings agent. Hennes låt verkar ju vara skriven med Taif:s känslor.......

"This use to be a Funhouse, but now it´s full of evil clowns"

eller kanske hur det kommer vara i höst :lol:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tänk om the horse lovers börjar tycka illa om oss nu,det är ju inte bra...eller vänta nu... :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Tycker vi ska välkomna Taif till allsvenskan med en ny gammal ramsa.
TTT AAA III FFF HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Tack Taif för att ni förlänger våra liv för ett gott skratt förlänger ju livet. Och vi lär ju få skratta hela säsongen åt er för ni kommer väl att skylla era förhoppningsvis dåliga framgångar i allsvenskan på Lakers.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

kommentera vad ni tycker om taifs avhopp
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=351610
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kan inte nya lakers ramsan bli
'' VEEEEEEEEEEEEEM SKA LAKERS KÖPA NU, VEM SKA LAKERS, VEM SKA LAKERS, VEEEEEEEEM SKA LAKERS KÖPA NU ? ''
:D

när vi möter taif såklart :)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Vill Modo ha en träningsmatch så tycker jag vi ska tacka nej... 8)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Stoffe wrote:Skönt slipper vi se idioterna mer än nödvändigt !
Kan bara instämma!
Blueshirts United
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

LasseMaja och ni andra rätt ihopskruvade Taifare, kan inte nån av er förklara för oss som inte förstår detta?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är faktiskt också oerhört trött på deras mycket märkliga beteende jämt och ständigt. I min förhoppning trodde jag att det var nya tider och att det gamla inte fanns kvar, men det har inte blivit ett dugg bättre snarare ännu värre.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det är tydligen samma skräp i ledningen som det är i gröna brigaden. Stöpta i samma form
Blueshirts United
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Power Play wrote:LasseMaja och ni andra rätt ihopskruvade Taifare, kan inte nån av er förklara för oss som inte förstår detta?
Det är tydligen samma skräp i ledningen som det är i gröna brigaden. Stöpta i samma form
Jag är faktiskt också oerhört trött på deras mycket märkliga beteende jämt och ständigt. I min förhoppning trodde jag att det var nya tider och att det gamla inte fanns kvar, men det har inte blivit ett dugg bättre snarare ännu värre.
Nu påstår jag mig inte vara "rätt ihopskruvad", men skriver ändå ett inlägg, där jag kraftsamlar de få hjärnceller en Taifare om möjligt kan ha. Hoppas det inte uppfattas som allt förmätet av mig.

Det har varit intressant att följa debatten härinne, om än är den väldigt onyanserad ibland, vilket det gärna blir på ens egna lags forum. Flertalet av oss TAIF:are bekräftar att naiviteten varit stor i detta fallet, och i min mening har inte Lakers felat, snarare handlat framåt efter eget intresse - och varför skulle man inte? Om vi på allvar ville satsa på dessa förmågor borde vi varit på hugget långt tidigare, men men; "lesson learned". Men samtidigt förstår jag att det uppfattas som fel av många, och som ett direkt försök som att "köpa sönder" Taif.

Angående avhoppet från cupen, förstår jag faktiskt inte att det upprör så mycket. Även om dess grunder kan betraktas som tvivelaktiga (eller snarstuckna), är jag personligen nöjd med beslutet. Vi ska mötas under en hel grundserie, och att ta död på derbykaraktären genom träningsmatcher vore tråkigt. Så även om intentionen inte var att behålla derbystämningen, tycker jag avhoppet går att motivera på så vis.

För att avrunda: Givetvis väcker det känslor när lirare går till grannkonkurrenten, vi är seriekonkurrenter nu. Men så är hockeyn, och jag tror flera av er hade reagerat om det var omvänt scenario.

Sedan att Gröna Brigaden, och att TAIF:are allmänt är märkliga, det tas med en klackspark. Många skräckhistorier om GB:s hat har lästs här. Ni har inte varit i Dackehallen på länge? Det har inte sjungts en "Hata Lakers" ramsa de senaste två åren iallafall. Däremot har klacken växt och det är en sjujävla stämning, exempel från KS-serien: http://www.youtube.com/watch?v=EqNZOkLa ... r_embedded .

Så väl mött i serien, kommer bli bra kamp både på läktare och isen, vi har redan börjat lassa gödselvagnarna, och gummistövlarna står uppställda i "ready-mode", givetvis medtages stråhattarna - mest sålda souveniren i Tingsryd.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Håller med omsprungen. Hoppa av Karl-Oskar kan man väl göra av olika skäl. Det skäl som angavs i media var kanske inte det mest klockrena.

Vill inte heller säga att Lakers har gjort något direkt fel. Kanske man som spelare i det läget kunde ha lite integritet och säga "välkommen tillbaka när säsongen är slut, vi håller just på att spela kvalserie här". Men det är kanske att begära för mycket.

Men håll med om att det är ett problem att spelare tidigt har bestämt sig och går på halvfart de sista matcherna. Ni knorrade ju själva över Roséns insats i slutet och spekulationerna gick höga. Kanske OK att någon höjer rösten och förklarar att såhär vill vi inte ha det?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

InmeDes wrote:Håller med omsprungen. Hoppa av Karl-Oskar kan man väl göra av olika skäl. Det skäl som angavs i media var kanske inte det mest klockrena.

Vill inte heller säga att Lakers har gjort något direkt fel. Kanske man som spelare i det läget kunde ha lite integritet och säga "välkommen tillbaka när säsongen är slut, vi håller just på att spela kvalserie här". Men det är kanske att begära för mycket.

Men håll med om att det är ett problem att spelare tidigt har bestämt sig och går på halvfart de sista matcherna. Ni knorrade ju själva över Roséns insats i slutet och spekulationerna gick höga. Kanske OK att någon höjer rösten och förklarar att såhär vill vi inte ha det?
Helt enig där.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Reagera som ni vill så blir det väl bra. Jag är tyvärr redan trött på er, but that´s just me.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Tja, vi försökte svara PowerPlay i all vänlighet.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Omsprungen och Inmedes; :clap: Då finns det alltså hopp. Två balanserade svar i en obalanserad debatt. Tack, och väl mött i hallarna till hösten!

Att Taif tackar nej till KO-Cup är inte anmärkningsvärt eller kontroversiellt. Det var väl mer anledningen, och att en representant för klubben framför det i media.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Du behöver inte vara orolig Powerplay. Dem kommer att vara på plats med sina hatramsor.
Blueshirts United
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Hedras skall de som hedras bör, Lalin. Nötter har inte jag heller mycket till övers för. Utom de med salt på förstås...
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Två vettiga inlägg i rad,det var länge sen,å så kom dom från TAIFARE
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/bowlol.gif[/img] Bany Lagg
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag råkar känna ett tiotal TAIF-anhängare, varav en endast är med i GB. De andra så att säga är i 40-65 års åldern och de kan inte prata hockey överhuvudtaget, TAIF äger en spelare enligt deras sätt att se på saken så fort han tagit på deras tröja och sedan är det en TAIF-spelare oavsett var han spelat tidigare. De hatar allt vad Växjö idrott heter och önskar all olycka åt föreningar i stan.
Jag har jobbat som representant och besökt Tingsryd under ganska många år och mött denna inställning. Enligt mig är bygden där en mycket märklig sådan. Nu vill jag förstås säga att jag inte mött alla precis, men det är ändå så pass många att jag kan tro att de representera en majoritet av tyckande.
Jag har svårt att se varför det är så här måste jag säga.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag känner själv en och annan Taif-anhängare. Vi håller en artig ton vid samtal om hockeyn. Men jag låter mig inte luras av fina ord. Om jag mot all förmodan hör något bra om Växjö så tar jag det med en nypa salt. Det du säger Räven är dagens sanning. Ska man se något positivt i det hela så är det att det gör mig till en ännu mer övertygad VLH-anhängare. :)
Last edited by Lalin on 16 April 2010, 21:09, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Talismanen wrote:Stackars stackars Tengsry. Dags å plocka fram skylten vi hade i Ljungby...."Huka er så ska vi kuka er"
Det var inte i Ljungby, utan i rondellen en halv mil utanför Ljungby ;)
Tycker att eran Vol 2 var strået vassare än 1:an...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, tyvärr så är det nog det och jag har som jag tidigare sagt oerhört svårt att förstå orsaken till detta.
Jag har själv sett mycket hockey i Tingsryd förr i tiden, även då fanns en för mig helt främmande inställning till människor som inte hade samma uppfattning eller var i harmoni med bygden.
Det måste grunda sig i ett mindervärdeskomplex och en känsla av att vara mindre värda. Är det så så är det ännu mer märkligt. Men det kanske istället är så att de är de sega böndernas byggd som skulle visa att vi klarar oss, vi äger vår mark och folket här är alltid byggden trogen. Är det så så har det tydligen gått i arv.
lakers10
Forumamatör

Post by lakers10 »

Jag tror jag har hittat årets grupp på FaceBook: http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 749&ref=nf :oops:

Det säger väl ungefär vilken nivå bönnerna där ute i ingmansland ligger på :bash:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Slavik wrote:
Talismanen wrote:Stackars stackars Tengsry. Dags å plocka fram skylten vi hade i Ljungby...."Huka er så ska vi kuka er"
Det var inte i Ljungby, utan i rondellen en halv mil utanför Ljungby ;)
Tycker att eran Vol 2 var strået vassare än 1:an...
Potato...potato! Övning ger färdighet. Synd att ni fann er i att bli så hårt ägda. Hade varit kul med lite mothugg där men icke. Nu står Tengsry på tur och det kan bli hur sjukt som helst :D
Den som inte sjunger är taifare!!!
ludde
Forumamatör

Post by ludde »

var uppe vid ishallen idag. då såg jag på den vita tegelväggen utanför lakers omklädnings rum stod det med stora bokstäver TAIF//GB.
förtsår nt vad som menas med det??
hör ni sången tingsryd???
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

hahahaha!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Är dent sant?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

KRIG!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Hoppas att det var vattenfärg dom använde annars klassas det väl som skadegörelse.
Vi får väl se vad som kommer ske när säsongen drar igång och hur jäkligt vi kan reta upp Taifarna :twisted:
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

ludde wrote:var uppe vid ishallen idag. då såg jag på den vita tegelväggen utanför lakers omklädnings rum stod det med stora bokstäver TAIF//GB.
förtsår nt vad som menas med det??
"Tar Allt I Fickan//Gröna Brigaden" 8)
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Tar Allt I Fickan/Gröna Bönder. :roflol:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag kan helt klart förstå att TAIF hoppar av cupen i Växjö. Även om inga regler finns för när man ska kontakta spelare så kan man ta lite mer hänsyn än vanligt när det gäller en grannklubb. TAIF hade en svår sits, inte lätt att förhandla med sina spelare när man inte vet i vilken division man spelar kommande säsong. Nu verkar ju inte sista ordet vara sagt när det gäller Hillding och Laudius, enligt dom själva så har dom inte skrivit på för någon klubb än. :-S
Nä bra beslut av TAIF, derbymatcherna får inte tjatas ut!! :-D
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Säg nu inte att det blir samma resultat som när vi hade skrivit kontrakt med en ny sportchef, som var från TAIF, men hot om undergång av hans företag och familj, fick han ta tillbaka allt som var klart. Är TAIF styrt av maffian?
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

lakers10 wrote:Jag tror jag har hittat årets grupp på FaceBook: http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 749&ref=nf :oops:

Det säger väl ungefär vilken nivå bönnerna där ute i ingmansland ligger på :bash:
Första medlemen som kommer upp är Eddan :D
Post Reply