Kvalserien 2010

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Frågar du en ifrån Tingsryd eller en ifrån Ljungby så kommer den ena att svara att han skjuter sig själv i huvudet och den andre att han kommer att hänga sig själv om Lakers går upp :lol:
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Jag tror att Viktor kommer ta oss om inte hela vägen så ändå till en tredje plats. Det var hans första match borta mot aik sist och det märktes att han inte var i form, annars hade vi vunnit den matchen. Nu är han i STORFORM! Alla experter hyllar honom och de flesta sätter han i det främsta rummet före Heino. Viktor Fasth är vår nyckel i denna kvalserie.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Svartvadet: Jo, det har du helt rätt i. Ingen från de orterna skulle klara av att leva med det. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

När är sista dagen att anmäla sig till Bussen till Södertälje?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Intressant! Roger Hansson ger ett ödmjukt och sympatiskt intryck.
Mycket intressant också att två av tre har exakt likadana tröjor. Ullareds? :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Jocke86 wrote:När är sista dagen att anmäla sig till Bussen till Södertälje?
Anmäl er så fort ni kan så vi vet att resan blir av
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Okej, Är 35 minsta antal?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

japp så som det ser ut nu
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

tackar, Känns som att det kan bli en viktig borta match!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Visst hade man saknat derbyna om Växjö går upp, men frågan är om det är så lyckat för er att gå upp, visst mycket pengar blir det men frågan är hur mycket publik det kommer om man blir slagpåse i ES?!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det borde ju bli något omkring vad SSk och Rögle har, det vill säga cirka 1000 mer än idag.
Oavsett vilket lag som går upp, eller stannar kvar, så behöver det inte alltid betyda att man inga poäng tar.
Jag inser självklart att det är svårt och tar tid att etablera sig i ES.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Om vi nu skulle gå upp, och det skulle gå åt helvete, så är vi i alla fall garanterade att få spela kvalserien nästa år. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Piggelin wrote:Om vi nu skulle gå upp, och det skulle gå åt helvete, så är vi i alla fall garanterade att få spela kvalserien nästa år. :wink:
AMEN!
Men att bara gå upp hade varit som 10 SM-Guld.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Hur många SM-guld blir det när vi vinner SM-guld? Ett antar jag, du kanske har en annan åsikt pedda? :D
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Piggelin wrote:Om vi nu skulle gå upp, och det skulle gå åt helvete, så är vi i alla fall garanterade att få spela kvalserien nästa år. :wink:
Precis. Absolut smartaste sättet att fixa minst en KS-plats. Skönt att slippa nagelbiarna i AS... :wink: :lol:
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Primeau wrote:Intressant! Roger Hansson ger ett ödmjukt och sympatiskt intryck.
Mycket intressant också att två av tre har exakt likadana tröjor. Ullareds? :wink:
De två jobbar på hd. Kanske en uniform som på Tv-sporten.
Kämpa på RBK
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Ni som har erfarenhet av S24 och viasat on demand. Vilket alternativ är bäst? Är det någon skillnad? Är det samma kommentatorer?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Om det är S24 som har sändningen så kan du köpa matchen på både Viasat on Demand och på S24, då är det ingen skillnad på kvalité... Den skillnaden som jag får är att Viasats server klarar av lite högre tryck, så du får oftast inget hack alls. S24 har ganska dåliga kommentatorer, och det är enbart en som pratar, så inga experter eller intervjuer, bara matchen så att säga

När det är Viasat Hockey sändning så kan du köpa den på Viasat On Demand också, vilket är mycket bättre sändning med kommentatorer osv
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Håller med! Köper alla bortamatcher som visas på viasat nuförtiden. Jag började med s24 men det var strul just den matchen så började använda viasat och har tyckt att de har varit lite bättre. Kommentatorerna håller oftast också högre klass på viasat!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Det är samma kommentatorer på de matcher som inte visas på Viasat Hockey, vare sig du köper matchen på OnDemand eller S24
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Aha visste jag inte? Han stockholmaren och den andre som jag inte kommer på namnet på brukar kommentera i allafall. Och det var det inte på den matchen på s24!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Svartvadet wrote:Om det är S24 som har sändningen så kan du köpa matchen på både Viasat on Demand och på S24, då är det ingen skillnad på kvalité... Den skillnaden som jag får är att Viasats server klarar av lite högre tryck, så du får oftast inget hack alls. S24 har ganska dåliga kommentatorer, och det är enbart en som pratar, så inga experter eller intervjuer, bara matchen så att säga

När det är Viasat Hockey sändning så kan du köpa den på Viasat On Demand också, vilket är mycket bättre sändning med kommentatorer osv
Läser du det med fetstil så förstår du vad jag menar, du kan alltså köpa S24 matcher på ViasatOnDemand också
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ville bara påpeka några saker till vissa skribenter med hybris:

Växjö Lakers är en ung klubb, vi har inte många år på nacken. Vi har för andra gången i klubbens historia tagit oss till Kvalserien, INGEN ska tro att det är en dans på rosor att ta sig upp till ES!

Ren Fakta: Vi är i KS för att tjäna pengar till klubben och dra på oss lite Rutin. Visst man får ha förhoppningar, och det är inte över förens det är över, men VI måste räkna med att vi bör ha varit i KS 4-5 gånger innan vi kan vara med och kriga på allvar. Vi har precis samma förutsättningar som Almtuna har, vi ska egentligen bara njuta och försöka skaka runt så gott som möjligt bland de andra lagen!

Alltså, var inte besvikna! Bara för att vi fick en direktplats så ska inte vi vara tillräckligt bra för att vara i toppen på KS, vi var en förlust ifrån att hamna i PO istället. Ett PO som kunde ha kostat oss KS.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Amen :!:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bra skrivet Svartvadet :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi är i KS för att försöka gå upp i Elitserien, punkt slut. Att bara delta skapar inga vinnare. Sen vill jag påstå att skillnaden mellan lagen i en kvalserie är ytterst marginell vilket resultaten hittils visat.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi ska vinna varje match. Finns ingen anledning att gå in med någon annan inställning för då ska man inte syssla med elitidrott. Dvs vi spelar i AS för att vinna serien och i KS för att gå upp. 8 raka segrar är det som gäller. Fredagsmyset, lärotiden och rutinsamlandet är förbi nu, dags att leverera.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Niles wrote:Vi är i KS för att försöka gå upp i Elitserien, punkt slut. Att bara delta skapar inga vinnare. Sen vill jag påstå att skillnaden mellan lagen i en kvalserie är ytterst marginell vilket resultaten hittils visat.
Det är helt rätt Niles ,vad jag reagerar mot är skribenter som skriver att man får skämmas för Lakers och det vore bättre att de drar sig ur kvalserien tycker inte vi har något att skämmas för vi tillhör de 16 bästa lagen i Sverige och känner oss inte nöjda med det utan ska kriga in i det sista än är det inte kört.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Alfax förstod vad jag menade

Självklart så är man ju med för att vinna, vad fan skulle det annars gå ut på? Inte direkt så att jag menar att "Nu kan vi bara ställa ut skridskorna och ta hem lite extra stålar" ... Vi ska förstås aldrig vara nöjda med en förlust

Men detta till trots så är vi fortfarande inte DÄR än, och det är inget som man ska vara missnöjd över. Vi kommer att komma dit, det gäller att vara cool hela vägen utan att hålla andan! Ge det ett par år till så ska ni få se på andra bullar (utan att säga att det är över än, för vem minns inte när Rögle gick upp?)

Elitserielagen och de andra Allsvenska-lagen har en helt annan respekt för oss nu och det är något vi ska vara stolta över, ett misslyckande i KS är ingen undergång för världen utan snarare ett steg närmare lycka för varje år vi tar oss dit. Någon gång blir det våran tur och då är det ingen här inne som kommer att bry sig om att vi inte klarade det dom första två gångerna (säger det igen, det är inte över utan skriver i sunt förnuft för en eventuell framtid) eller att vi torskade mot Leksand borta tack vare Tom Linder

Vi Skriver Historia för varje år, det enda som vi kan vara missnöjda med är om vi inte lyckas tangera förra årets plats
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Linkankopia
Forumproffs

Post by Linkankopia »

Lakers får gärna spöa Almtuna ikväll. Jag är så nervig inför SSK's drabbning mot Knätofsarna ... USCHIAMEJ !!! KÄMPA SSK !!!
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lycka till mot fjollorna Ni får gärna vinna allt utom mot oss. :lol:
Linkankopia
Forumproffs

Post by Linkankopia »

alfax wrote:Lycka till mot fjollorna Ni får gärna vinna allt utom mot oss. :lol:
Tyvärr måste jag ju hoppas att vi vinner även mot er ... Men lycka till ikväll själv !
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Post Reply