Kvalserien 2010
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kvalserien 2010
Tycker det nästan är läge att börja spekulera lite i vilka lag vi kan få möta i kvalserien, om vi nu tar oss dit
Själv så både hoppas och tror jag att det blir Södertälje och dom Grön-vita som kommer uppifrån, jag tror att lag som timrå, brynäs, frölunda och MODO har för starka trupper för att vi ska kunna rå på dem.
Däremot känner jag att vi har en bra chans att ta poäng eller till och med vinna mot södertälje och rögle.
Från AS så är det väl Leksand, Lakers, AIK och Malmö som tar platserna, sen står det mellan Lakers, AIK och Malmö om vilket lag som får kvala i playoff, tror dock att det blir Malmö.
Jag tar inte ens med Mora i diskussionen för att jag tror inte dom håller hela säsongen ut, tror dom kommer börja tappa lite snart och kommer sluta mellan 5a och 7a, sen kommer dom inte att ha något att säga till om i playoff mot det av de förut nämda lagen som hamnar där.
Själv så både hoppas och tror jag att det blir Södertälje och dom Grön-vita som kommer uppifrån, jag tror att lag som timrå, brynäs, frölunda och MODO har för starka trupper för att vi ska kunna rå på dem.
Däremot känner jag att vi har en bra chans att ta poäng eller till och med vinna mot södertälje och rögle.
Från AS så är det väl Leksand, Lakers, AIK och Malmö som tar platserna, sen står det mellan Lakers, AIK och Malmö om vilket lag som får kvala i playoff, tror dock att det blir Malmö.
Jag tar inte ens med Mora i diskussionen för att jag tror inte dom håller hela säsongen ut, tror dom kommer börja tappa lite snart och kommer sluta mellan 5a och 7a, sen kommer dom inte att ha något att säga till om i playoff mot det av de förut nämda lagen som hamnar där.
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Rögle är redan klara för KS. Lakers tar sig dit med trojas hjälp i de sista omgångarna och slipper därmed själva spela kval. Taif tar sig upp å vipps kommer vi nästa år att ha en helt underbar AS resa framför oss i en ny hall och massor av heta derbyn. Rögle trillar ner och lagen som går upp blir AIK och Södertälje. Ja detta vore väl mumma för hockeyn i kronoberg
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Vi kan nog säga att både Rögle och Leksand är klara. LIF kommer inte tappa det. Sedan tror jag att det blir Växjö, AIK och Malmö (direktplats eller ej spelar ingen roll, det sista laget tar sig via playoff)
Sen blir det nog SSK med
Sen blir det nog SSK med
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Helt klart kommer leksand till KS men dom kommer inte till ES
Har jag inte helt fel för mig spelar väl Troja en match till mot Malmö i nån av de sista omgångarna. Malmö får pisk av troja och lakers tar sig förbi. Så lagen från AS till KS blir Nerifrån och upp Lakers,AIK,leksand,
Vist fan du har rätt ett lag kommer ju från play off med. Ja då blir det nog malmö lik förbannat
Har jag inte helt fel för mig spelar väl Troja en match till mot Malmö i nån av de sista omgångarna. Malmö får pisk av troja och lakers tar sig förbi. Så lagen från AS till KS blir Nerifrån och upp Lakers,AIK,leksand,
Vist fan du har rätt ett lag kommer ju från play off med. Ja då blir det nog malmö lik förbannat
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Jag höjer ett varningens finger för Almtuna. Dom har varit bra under nästan hela säsongen och nu mot slutet har de kommit igång precis lika bra som under förra säsongens avslutande del. Deras defensiv imponerar och det är ju i princip omöjligt att göra mål på dem, vilket både Mora och AIK har fått erfara under de sista omgångarna. AIK blev nollade helt och hade väldigt svårt att ta sig in på kassen.
Därför tror jag att det kommer stå mellan Växjö, AIK, Malmö och Almtuna. Mora räknar jag bort, dem känns inte tillräckligt stabila och ligger en del poäng bakom redan. Lif har kapaciteten att dryga ut sitt försprång ytterligare och jag tror inte dem kommer tappa några onödiga poäng mot slutet.
Från ES kommer bandyklubben och SSK. Båda slår vi på hemmaplan i kvalserien om vi går dit!
Därför tror jag att det kommer stå mellan Växjö, AIK, Malmö och Almtuna. Mora räknar jag bort, dem känns inte tillräckligt stabila och ligger en del poäng bakom redan. Lif har kapaciteten att dryga ut sitt försprång ytterligare och jag tror inte dem kommer tappa några onödiga poäng mot slutet.
Från ES kommer bandyklubben och SSK. Båda slår vi på hemmaplan i kvalserien om vi går dit!
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Jag är tveksam till om nått lag (möjligtvis LIF) har kapacitet att rubba SSK. Tycker dom har ett riktigt bra lag, och tycker dom spelat riktigt bra också den senaste tiden. Tror inte dom kommer ikapp Timrå, men jag tror inte det kommer skilja mycket när slutsummering görs av ES. SSK vinner KS och håller sig kvar. Sen tror jag faktiskt det blir ett HA-lag som går upp iår, för bandyklubben får nog respass, som det känns nu i alla fall. Men mycke kan hända. It aint over until the fat lady sings!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Ska Leksand upp i ES så får de nog höja sig en halv klass till.
Jag tror också att Almtuna kan bli aspirant på en kvalserieplats och den plats de tar kan mycket väl bli just vår om vi dabbar oss i de resterande matcherna. Ett play-off skulle vara förödande känns det som.
Jag tror också att Almtuna kan bli aspirant på en kvalserieplats och den plats de tar kan mycket väl bli just vår om vi dabbar oss i de resterande matcherna. Ett play-off skulle vara förödande känns det som.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
RBK ska enligt hockeyexpressen ha tillfrågat Leif Boork om tränarsysslan i klubben och han har tydligen tackat nej. Uppgiften har inte bekräftats av någon part. Om vi nu kommer möta RBK i KS är detta goda nyheter (och jag utgår från att båda lagen spelar där). En förändring som kommer för sent, intern turbulens i klubben då man går bakom ryggen på sina tränare och det hela är dyrt. Skall bli intressant att följa vem det blir som tar över. Det bästa vore nästan om de inte hittar någon och Gunnar Persson får lotsa skeppet vidare under en fana av skam. Motståndet försvagar sig själva - det gillar vi!
^SE NU INTE DETTA SOM EN ATTACK KÄNSLIGA LAKEJER
Varför är det bra att Rögle försvagas? Då är det bra till ett lag som Leksand. Växjö har ingen trupp att ta sig till elitserien, det har man visat gång på gång.
Även om jag vill se lakers spela i samma serie som Leksand och Rögle (allsvenskan) så vill jag Rögles bästa! Gillar laget, eller iaf fansen
Varför är det bra att Rögle försvagas? Då är det bra till ett lag som Leksand. Växjö har ingen trupp att ta sig till elitserien, det har man visat gång på gång.
Även om jag vill se lakers spela i samma serie som Leksand och Rögle (allsvenskan) så vill jag Rögles bästa! Gillar laget, eller iaf fansen
STOLT LAKEJ
-
- c/o LL´s Forum
Inget hokus pokus i det jag skrev. Jag vill att VLH vinner varenda match, alltid, oavsett oddsen för att så skall ske. Och om motståndarna försvagar sig själva ökar chansen till vinst. Alla som har VLH närmast sitt hjärta tycker det är bra. Jag tror de flesta supportrar oavsett lag förstår resonemanget.
PeterLake skrev:Men för i hela fridens namn.... Om man är blind, så visst, allt kan hända.
KalleB, har du provat vissa avslappnade piller? Kanske kan hjälpa dig? Har du nått emot mig så ta det via PM.
Nej jag vill gärna fortsätta följa denna disskutionen
Går man till kvalserien, har man där att göra! Finns inget lag som inte går dit som inte förtjänar att spela där.. Ja kanske inte om Troja skulle gå dit, men det gör dom inte heller
Once a laker, always a laker!
Jag anser att så är inte fallet. För två säsonger sen såg vi tydligt hur Västerås blev helt överkörda i kvalserien.
Förra säsongen gjorde vi det OK, klart godkänt för en nybörjare men hade aldrig någon chans att hota om en elitserie plats. Just nu, som formen är, anser jag oss vara det sjätte bästa laget i serien. Malmö, AIK, Leksand, Almtuna är de lagen som jag tror starkt på som skulle klara sig bättre i kvalserien.
OCH kanske också Mora, men man vet aldrig var man har dom.
Förra säsongen gjorde vi det OK, klart godkänt för en nybörjare men hade aldrig någon chans att hota om en elitserie plats. Just nu, som formen är, anser jag oss vara det sjätte bästa laget i serien. Malmö, AIK, Leksand, Almtuna är de lagen som jag tror starkt på som skulle klara sig bättre i kvalserien.
OCH kanske också Mora, men man vet aldrig var man har dom.
STOLT LAKEJ
PeterLake skrev:Jag anser att så är inte fallet. För två säsonger sen såg vi tydligt hur Västerås blev helt överkörda i kvalserien.
Men VIK slog ut oss och Borås i PO innan dom gick till kvalserien. Skulle Växjö eller Borås spela i Kvalserien i stället då eller hur menar du igentligen?
[quote="PeterLake"]Jag anser att så är inte fallet. För två säsonger sen såg vi tydligt hur Västerås blev helt överkörda i kvalserien.
men PeterLake såg du nånsin nån match som växjö spelade i KS i fjol så kanse du såg att Växjö spelade minst lika bra som de andra lagen om inte till och med bättre, det ända som skilde var att våra krigare fick inte in puck urslingen (inneffektivt) men spela de om en ES plats tycker ja vi klart gjorde. varken Rögle el SSK el nåt av de andra lagena var nåt vidare värst bättre än Lakers i spelet. bara på att få in pucken .
men PeterLake såg du nånsin nån match som växjö spelade i KS i fjol så kanse du såg att Växjö spelade minst lika bra som de andra lagen om inte till och med bättre, det ända som skilde var att våra krigare fick inte in puck urslingen (inneffektivt) men spela de om en ES plats tycker ja vi klart gjorde. varken Rögle el SSK el nåt av de andra lagena var nåt vidare värst bättre än Lakers i spelet. bara på att få in pucken .
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Normal diskussion?
1) Kvalserien börjar inte nu. Den börjar när grundserien är färdigspelad.
2) När grundspel och playoff är klart står fyra lag från allsvenskan klara för kvalserien. Dessa fyra är där för att de vunnit fler matcher än motståndarna.
M.a.o: Är Växjö ett av dessa så är de ett av lagen som är bäst kvalificerade för, och därmed bra nog, för kvalserien.
Pretty simple...
1) Kvalserien börjar inte nu. Den börjar när grundserien är färdigspelad.
2) När grundspel och playoff är klart står fyra lag från allsvenskan klara för kvalserien. Dessa fyra är där för att de vunnit fler matcher än motståndarna.
M.a.o: Är Växjö ett av dessa så är de ett av lagen som är bäst kvalificerade för, och därmed bra nog, för kvalserien.
Pretty simple...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- Forumdemon
PeterLake skrev:
Att de fyra lag som gårtill kval till elitserien förtjänar detta är en annan diskussion. Men jag kan lugnt säga att vi hade en del tur förra säsongen ändå (att ta sig dit)
Vart hittar du den turen att vi gick dit? Vi vann flest matcher, och förtjänad helt enkelt att gå dit!