Jag tycker att det är viktigt att det byggs enligt tankarna, för huvudarenan är lika viktigt som representationslaget, sedan är träningsytorna oerhört viktiga också för ungdomsverksamheten.
Att vi ska få tre (3) isytor känns som en dröm. I vilken ordning dom byggs känns mindre viktigt. Eller hellre den nya arenan först och träningshallen sen.
Det vissa verkar ha hängt upp sig på eller (inte förstå) är att dom verkar tro att man inte kan träna i den nya arenan??
Sålänge man inte säger annat än att det inte ska bli tre (3) isytor, kommer jag tro att det blir så.
Två (2) isytor under tak är ju nästa 100% mer än vad som finns idag.
Tre (3)...nästan 200% mer än idag.
Det blir inte mer träningstider för att träningshallen byggs först, annat än att den kan stå klart tidigare.
edit: ska stå 200% å inget annat.....
Last edited by dolitle on 11 March 2010, 10:25, edited 1 time in total.
dolitle wrote:
Två (2) isytor under tak är ju nästa 100% mer än vad som finns idag.
Tre (3)...nästan 300% mer än idag.
Det blir inte mer träningstider för att träningshallen byggs först, annat än att den kan stå klart tidigare.
ehh hur räknar du nu? 2 ytor 100 % mer, 3 ytor 300 % mer!
Sen är det väl självklart att det blir mer träningstider. Uterinken är inte igång förrän framåt november förutsatt att vädret tillåter det. Träningshallen tidigarelägger istider på 2 isytor.
Njae kan väl säga att jag använder en väldigt komplex beräkningsmetod som tar för långtid att förklara....så jag skyller på att siffran 3 sitter för nära siffran 2
dvs det ska stå 200%......
känns lite som att den häringa hockeyarenan grabbarna vill bugga kommer dra ut på tilden så in i helvete så man får väl räkna nästa år så då va. så hur kommer det se ut för Lakers om de nu skulle fixa en ES plats var ska de spela då i Kinnarps Arena eller kommer de att avsäga sig ES platsen för att försöka igen om några år? och vill de försöka ta den igen om några år så kan ja nästan garantera att Växjö kommer få det djävligt svårt att ligga där det ligger nu för ja tror att spelarna kommer söka sig till andra uppdrag (visst det kommer nya spelare) och publiken kommer nog svika lite med. It`s now or never
Se så! Upp med hakan nu! Styrelsens och föreningens inställning är att går de upp i år så löser de problemen som då uppstår, i väntan på nya arenan. Jag har svårt att se att det är oöverstigliga problem som inte kan lösas med en kombination av vilja, uppfinningsrikedom och dispenser. Belysningen är redan fixad t.ex. Målkamerorna som monteras nu är visserligen inlånade, men resten av den installationen är också klar. Och detta inför en kvalserie på 5 matcher...! Hur stor tror ni viljan att lösa återstående blir, om det handlar om en elitserieplats?? Det är trots allt bara max en säsong innan den überkvalificerade arenan är redo för invigning.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Jag hoppas att Lakers haft någon form av reserv plan om man skulle ta klivet upp. Man vet ju aldrig i drott även om man inte har starkaste laget på pappret kan man ju vinna och avancera.
Annars får man hyra in alla byggare i Växjö området så att arenan blir klar
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Finns det några preliminära ritningar/bilder på hur det kan komma att se ut? Jag har inte orkat bläddra igenom hela tråden så det är därför jag frågar ....
Oavsett vad som ryktas här så kommer Lakers genomföra en presskonferans under eftermiddagen och då får vi alla veta vad som gäller! Och denna info kommer direkt från A Öman själv!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det