Vi kommer få en ny hall frågan är bara när så vi kan starta upp en tråd.
Öhman trodde själv på att en hall kan stå kvar vid nästa års skifte ( inte detta året om )
Vilka tycker ni är de viktigaste frågorna angående hallen ?
Får Lakejerna något att säga till om ?
För mig är följande viktigast.
# MINST 1000 Ståplatser ( Reserverat åt LL ), Ca 150-200 bortaståplatser.
# Anlita en akustikexpert ( Så som Rögle gjorde )
# Ölservering
Fyll gärna på =)
Last edited by Lakersfan_03 on 27 November 2009, 21:56, edited 1 time in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malmö Arena är den finaste och bästa arena jag sett. Tyvärr så äger inte vi den men en sådan fast i mindre format skulle vi ha. Fast med ett gäng ståplattser klart .
Last edited by Lakers00 on 26 November 2009, 00:30, edited 1 time in total.
Lakersfan_03 wrote:MINST 1000 Ståplatser ( Reserverat åt LL ), Ca 150-200 bortaståplatser
Vill bara poängtera min ståndpunkt en gång till, glöm inte bort alla "icke-lakejer" som står, man kan inte dra ett likhetstecken mellan att titta på hockey från ståplats och att sjunga & klappa händerna.
STÅPLATS FÜR ALLE (som inte vill sitta)!!!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Ståplatser är viktiga, sittplatser är viktiga..svår avvägning och antagligen omöjligt att göra alla 100% nöjda. Storleken på arenan är också enormt viktig, inte för stor och inte för liten. Nu tror jag dock att ritningsplanerna ligger nästan klara, efter alla turer som varit. Tänk bara att kunna gå ut och ta en kaffe eller pilsner i pausen och ventilera matchen, utan att använda 10 minuter för att ta sig ner och upp igen. Otroligt spännande år som kommer
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Tycker redan nu att detta börs funderas på. Alla ni supportrar som tänker köpa sittplats till den nya hallen och som brukar klappa i händerna lite. Tänk om man kunde få alla er till en sekton i hallen. En länk mellan sitt å stå. En egen sittklacksektion hade fan varit det aldra bästa. Rögle har det. Malmö jobbar på det. Lakers har redan fixat det innan hallen ens är bygd
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ja och det ska vara så många ståplatser om man vill ha bra stämning. Jag personligen hade velat ha ca 1500 ståplatser. Alla har inte råd och sitt på stittplats glöm inte bort det. Jag vill behålla detta trycket och på sikt även skapa ett bättre tryck.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Skulle gärna vilja pressa på med mer än 1,5 ståplatser.. precis som rögle, upp emot 2k för vi har ju ganska mkt folk på ståsektionen nu.. och om vi haft en fräschare hall (jag klagar inte, tycker det är en riktigt skön hall vi har, fint tryck;P) så hade mer folk dragit sig dit.. så är det bara, mer trivsamt för familjer osv.. och som sagt, folk drar folk så ja 2000 ståplatser tror jag är nåt att sikta på!
Jag var på kinnarps arena i finalen mellan HV71-Färjestad, där har ni en mäktig arena, det såg inte ut att finnas några dåliga platser (föutom för borta klacken )
En sån arena skulle sitta fint, dock många sittplatser och inte så många stå men det såg ut att kvitta där.
Men ni som pratar om många ståplatser...får bara en känsla att det skulle förfula arenan avsevärt?
Resten får du googla fram eller nåt. Problemet kan vara att varenda ny jävla arena heter swedbank nuförtiden. Finns i Malmö, Västerås, Ö-vik (heter nu fjällräven arena) och snart även i Stockholm
Resten får du googla fram eller nåt. Problemet kan vara att varenda ny jävla arena heter swedbank nuförtiden. Finns i Malmö, Västerås, Ö-vik (heter nu fjällräven arena) och snart även i Stockholm
Ser ut att vara en riktig fin arena den med
1100 ståplatser verkar vara OK, tycker att 2000 är på tok för mycket!
Källan stämmer inte :
2008-10-15 Växjö Lakers HC - IF Troja/Ljungby 3 - 0 ( 0-0, 2-0, 1-0 ) 3800 Växjö Ishall
2008-11-21 Växjö Lakers HC - Leksands IF 2 - 5 ( 0-0, 1-2, 1-3 ) 3716 Växjö Ishall
Om vi ska hålla oss till sanningen så tar vi in 4000 pers i hallen. 3760 biljetter finns att tillgå. De övriga 240 personerna är vi personal, spelare och annat löst folk som går in utan biljett..
Lakersfan_03 wrote:Konstigt att man då säger 3800 om vi bara har 3760 biljetter . 40 biljetter ggr 100 = 4000 kr..
Inte så konstigt som det låter Lakersfan_03. Vi räknar med spelare och ledare som går in på spelare/ledarekort(ungdom) som åskådare vilket de är men behöver inte betala.... Så därför blir det mer än 3760 pers....