Kvalserien 2010

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

stämmer bra men inte samma säsong...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

almtuna väljer alltså mora istället för bofors......
mora som har 4 raka på malmö...

dom vill möta MIF då,ja det kanske är enklast lottning.. :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Inför fjolårets kval tog Rögle 7 poäng på de sista tio matcherna. Med tre matcher kvar att spela har man i år tagit 10 poäng (på de senaste sju matcherna).

SSK tog i fjol 11 poäng på de sista 10 matcherna. På sina sju senaste matcher har det hittills endast blivit 4 poäng, gör man inte starkt ifrån sig i sina sista tre grundseriematcher lär man gå in i kvalserien med ett sämre facit i år.

Ni kan sortera in ovanstående i kategorin Värdelöst vetande om ni vill :) Själv tycker jag mig ana att RBK är starkare jämfört med i fjol, men att SSK däremot känns aningens svajjigare.

En helt annan sak, och som verkligen är till Växjös fördel inför den kommande Hockeyfesten: i kvalserien 08/09 fick våra viktigaste spelare, Josh MacNevin och David Lundbohm, ligga och pendla ner till Köpenhamn. Det syntes rätt tidigt i kvalet att dom blev slitna av detta, sega ben och skallar.

I år löste VLH denna biten redan i början på säsongen, något som kan visa sig bli ett genidrag (och som borde ha gett en hint om målsättningen inför säsongen :wink: ).

På onsdag börjar PO1. Jag tror att Bofors kan skrälla och ta sig hela vägen till kvalserien, under den första tredjedelen av serien låg man faktiskt med i toppen av tabellen. Jacob Blomqvist är utan tvekan Årets värvning i HA!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

För Lakers bästa ser jag gärna ett trött men nöjt bik,ett hungrigt mif vill nog ingen ha där medans Almtuna bör få chansen efter en bra säsong.

vågar man tro på 2 nya lag i eliten nästa säsong?

Växjö Lakersissä!!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Två nya lag har jag tyvärr svårt att se att det kan bli i Elitserien. Men om jag får gissa tror och hoppas jag på att Rögle har spelat klart i Elitserien för denna och nästa säsong. Dock tror jag faktiskt att Södertälje kommer att få återvända ännu en gång, fast med ett annat lag än Rögle vid sin sida.

Om Malmö lyckas ta sig till Kvalserien, tror jag att Malmö kan skaka oerhört mycket. Fullsatt Malmö Arena lär inte vara roligt att komma till. Om nu Malmö tar sig till Kvalserien tror jag att de har bäst chans av oss att ta klivet upp. Men jag tror att om Lakers får en bra start och chockar lite lag, kan det mycket väl gå vägen. :!:

Fan vad kul med Kvalserien :!: :twisted:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stora skillnader på det läge vi har nu jämfört med förra året, och det scenario som tog oss dit.

Förra året startade vi säsongen otroligt bra, och hade en jättesvacka i mitten med en bättre avslutning av serien. 5 tuffa playoffmatcher när flera andra lag bara laddade gav en bit in i kvalserien ett ganska slutkört lag. Några sura hemmaförluster vi lika gärna kunde vunnit ledde också till att inspirationen somnade lite. Totalt sett en enormt bra säsong där man stod upp bra i många matcher i kvalserien. Tror ändå att en viss form av "kul att vara här" infann sig omedvetet både bland spelare och supportrar. Åtminstone hade jag den känslan för egen del. Mycket mentalt krut gick åt i playoffet, där sista matchen mot Almtuna kändes som ett VM-guld eller nåt liknande.

I år hade vi efter samma starka höstsäsong en mindre svacka efter jul och stabil avslutning. Vi har hela säsongen legat i toppen och känslan var att besvikelsen hade infunnit sig en aning om man missat direktplatsen. Vi står nu inför ett läge när vi gjort en superstark säsong, slipper playoff och kan ladda precis som vi vill och läka småskavanker. Vi kommer förmodligen ha alla spelare tillgängliga till kvalserien. Och vi kommer vara outsiders med allt att vinna. Vi har ett bättre lag i år och vi har en väldigt bra målvaktsuppsättning.

Det jag vet är att spelarna VET att dom har en klart rimlig chans att vara bland de två lagen och självförtroendet är på topp.

Det jag hoppas är att alla vi supportrar agerar på samma sätt, vi är i kvalserien och vi ska se till att laget går upp i elitserien. Nån annan målsättning kan inte finnas :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Ja och sen så har ju Lakers varit i Kvalserien innan och vet lite bättre nu vad som väntar inför denna säsongen. Det känns som att spelarna har vetat hela säsongen att en av direkplatserna till Kvalserien bara skulle bli deras.

Nu har det förberett sig mentalt hela tiden och det är skillnaden jämfört med förra året då vi var där för att lära. Nu vet ju spelarna vad Kvalserien innebär och vill ju sikta mot nya mål. Att ta sig upp! Vilket jag tror vi har goda chanser till iår. En härlig klack och ett bra "Lakersflow" och vi är riktigt svårslagna även för Elitserielagen. Det kommer bli en betydligt roligare Kvalserie för Lakers del iår tror jag. Topp 3 tror jag vi kommer, kanske till och med tar en av de två stycken platserna upp?

Jämfört med förra året har vi nog rätt mycket bättre chans. Men isåfall kommer vi att behöva en riktigt bra start, men nu kan spelarna ladda och läka till den 21 mars! Fyfan vad roligt :!: :twisted:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det kommer bli hur roligt som helst med detta kval och grabbarna på isen får gå in å köra som tusan, inte visa rädsla eller osäkerhet utan bara in å kör på för de har ju inget att förlora som alla de andra lagen har som tjatar varje år att de måste upp.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Primeau wrote: Jacob Blomqvist är utan tvekan Årets värvning i HA!
vilken är ett bevis på att unga killar som gör massor av poäng i div 1 fungerar i allsvenskan as well!

hint hint
Benoit Doucet
Mark Hurtubise
David Laudius
Joakim Hillding

Växjö Lakersissä!!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Var det inte Mark Hurtubise som ryktades till Troja för någon vecka sedan i smp? :roll:
Once a laker, always a laker!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Malul wrote:
vilken är ett bevis på att unga killar som gör massor av poäng i div 1 fungerar i allsvenskan as well!

Joakim Hillding
Hillding kanske vore nått för oss till nästa säsong?

Men det finns även bevis på dom som inte funkar i AS trots att dom är kungar i Div ! :wink:
Daniel Johansson
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

visserligen inte kung i div1 innan allsvenskan ;).

Hilding var väl ett namn för evertsson men "var inte mogen" inför denna säsongen att ta klivet om jag minns rätt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Både Laudius och Hillding har varit i Kontakt med Evertsson efter jul, och vad jag vet så har dom båda sagt att om Tingsryd går upp så kommer dom stanna, annars var dom intresserade!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ett ganska så väntat svar skulle jag vilja säga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Svartvadet wrote:Både Laudius och Hillding har varit i Kontakt med Evertsson efter jul, och vad jag vet så har dom båda sagt att om Tingsryd går upp så kommer dom stanna, annars var dom intresserade!
Så dom är inte intresserade om både tingsryd och vi går upp? ;)
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Kan Växjö ens gå upp i Elitserien?
Var ska ni i så fall spela era matcher?
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

I vår nya dome klart :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Efter varit en motståndare till att Lakers går upp i år så har jag ändrat uppfattning.Lika bra att prova på Elitserien sen om vi lyckas komma dit är en annan sak 25 miljoner i bidrag tackar man inte nej till.Snackade med Paldan idag och vissa saker måste göras med hallen för att få den godkänd men det får kommunen göra efter det är de som är ansvariga för hallen.Målkameror kommer redan till kvalserien man lånar dem av ett av de lagen som hamnar på plats9-10 i elitserien.
PS! jag satt på sittplats i fredags och tänkte på att ljuset på isen var mycket bättre där...men det visade sig att man bytt ut samtliga lampor i hallen för att vara godkända för elitserien ,märkte Ni också på Västra stå det.??
NU KÖR VI SÅ DET RYKER :!: :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakers00 wrote:I vår nya dome klart :wink:
Tror att vi får vänta till efter nästa säsong innan vi kan ha den klar tyvärr.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Då är det nog dags att ringa till Extreme Home Makeover om ni ska få klart det bygget i tid
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Grundkraven är som följer:

• >4000 platser varav minst 2000 sitt på stol. (Ej bänkar)
• Målkameror
• Belysningen minst 1000 lux
• 5 st kameraplatser
• 2800 K (K= Kalvin-grader belysningens färgtemperatur)
• Resultatservice
• Utvisningstid på matchuret
• Namngiven reservarena
• Plats för OB Buss
• Internetanslutning

Lär inte vara några problem att få dispens ett år om ny arena är under byggnation.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Helt rätt Niles de flesta punketr är redan åtgärdade och sen får Växjö kommun se till resten för det är de som äger hallen och kan de inte ge stadens idrottslag en arena som inte är godkända för deras prestationer.
I så fall är det under all kritik.
Men det kommer att kosta kommunen mera pengar än de hade byggt en ny hall redan när vi var väg uppåt ALLA visste ju vad detta skulle sluta även om vissa feminister och röstjagare och de neråt Ronneby inte fattade det.
KÖR ÖVER DEM ÖHMAN!!!!!!!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Herr Oberst wrote:
Då är det nog dags att ringa till Extreme Home Makeover om ni ska få klart det bygget i tid
Notera min ( :wink: ).
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Tänk att se Färjesatden, Brynäs, HV71 mm. i vår öststatsdoom. 8O
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

PeterLake wrote:DU frågade vad jag menade med tur, och jag svarade, vad är problemet här??

Vi fick helt enkelt de lättaste matcherna om vi kunde få i playoff just då, ingen kan väl klaga på detta.

Men nu rann tiden ut också, I'll be back :wink:
Jag förstår inte...!?
Ena stunden älskar du allt som har med Lakers att göra, du skriver om dem som att de vore det bästa laget, du glädjer dig åt vinster etc etc (detta oftast när det går riktigt bra för dem) Sen menar du helt plötsligt att allt har med tur att göra?
Thats Mr. Ratscore to you..!
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

PeterLake wrote:
alfax wrote:Ja du PeterLake du överträffar de flesta när det gäller att anylsera :roll:
Varför slog Almtuna ut Mora om de nu var så bra så vi inte skulle ha en chans mot dem .Bevisar bara hur ditt resonmang faller som ett korthus.
För att Almtuna hade lättare för Mora än vi hade, och vi slog Almtuna tack vare våra 2 hemmamatcher!

Du kan väl inte allvarligt tro att vi skulle kunna slå Mora då? Jag såg Växjö-Mora, vilket var på slutet av säsongen, matchen var avgjord redan efter 10 minuters spel. Mora var klassen bättre än oss.
Enligt min åsikt är det just här jag finner njutningen i Allsvensk hockey.
14 lag som är olika rankade, men ändå kan ett bottenlag slå ett topplag 3 dagar i veckan!
Ingenting är givet, ingenting är omöjligt - det kallar jag spänning... ;)
Thats Mr. Ratscore to you..!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Ja Peter Lake hur tänker du när du skriver att vi fick det enklaste möjliga motstånd i Playoff. Troja är ett derby och är alltid oerhört tuffa att möta, även i playoff. Och hur kan du ens säga att Almtuna var det enklaste laget? De slog ut Mora vilket är ett bra lag och har iår etablerat sig i toppen av HockeyAllsvenskan hela året.

Tycker som vanligt att du har helt fel synpunkter och det var de två bästa Allsvenska lagen från Playoff som gjorde upp förra året. Men att du ens diskuterar detta då vi inte ens behöver spela ett Playoff. Eller har vi mött lättare motständ än de andra lagen även i serien? Ne deta håller inte Peter! :ajabaja:

Nu kan vi sluta upp och visa lite hjärta inför Kvalserien. Hoppas du är med mig Peter Lake, även om jag finner det svårt :headbang:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nja, då kanske det skulle gå att spela ES-matcher i Växjö med nuvarande hall. Men jag kan undrar vad motståndarlagen säger, när de ser omklädningsrum för bortalag. 8)
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Om nu omklädningsrummen för bortalag är ett störningsmoment kanske man skulle behålla dem även när den nya hallen byggts :D
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Nåja om det nu skulle vara så sinnesjukt att vi skulle gå upp så är det ju bara bra om dom blir irriterade över ett sketet omklädningsrum , helst ska man ju skruva bort krokarna oxå aå att det blir riktikt obekvämt, se till att bara ena duschen funkar osv :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Vadå ? Ska ni ha varmvatten....ja då får ni åka till simmhallen ;)
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

...för i simhallen fungerar verkligen inte varmt/kallt i kranarna!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lottningen av Kvalserien sker på Lördag 13/3.

http://www.dalademokraten.se/sida/id/110863/
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Spännande!
Hemmamatch i premiären eller hemmamatch på en lördag – nå´t av att blir det, förutsatt att man likt i fjol spelar varannan hemma/borta :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Kära Lakers supportrar!

Jag har redan förklarat hur det ligger till.

Malmö var i storform och Mora var lika svåra som Leksand i grundserien(för oss), end of story!
STOLT LAKEJ
Post Reply