Kvalserien 2010

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Stoffe wrote:
PeterLake wrote:

Att de fyra lag som gårtill kval till elitserien förtjänar detta är en annan diskussion. Men jag kan lugnt säga att vi hade en del tur förra säsongen ändå (att ta sig dit)
Vart hittar du den turen att vi gick dit? Vi vann flest matcher, och förtjänad helt enkelt att gå dit!
Om malmö tog Trojas plats så är det bara frågan om vi ens skulle ta oss förbi play off 1, malmö var i storform då. Om Mora besegrade Almtuna skulle vi vara chanslösa, vi var aldrig ens nära att rubba Mora let alone att vinna 2 matcher över dom!
STOLT LAKEJ
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Power Play wrote:
PeterLake wrote:Lakers spel duger helt enkelt inte i kvalserien.
:roll:

En annan sak:
Tror du det finns nån annan vits att spela i kvalserien än att bli etta eller tvåa?
Ja, pengar! Och vara där att "lära" :wink:
STOLT LAKEJ
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Wow! :clap:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

PeterLake wrote:
Stoffe wrote:
PeterLake wrote:

Att de fyra lag som gårtill kval till elitserien förtjänar detta är en annan diskussion. Men jag kan lugnt säga att vi hade en del tur förra säsongen ändå (att ta sig dit)
Vart hittar du den turen att vi gick dit? Vi vann flest matcher, och förtjänad helt enkelt att gå dit!
Om malmö tog Trojas plats så är det bara frågan om vi ens skulle ta oss förbi play off 1, malmö var i storform då. Om Mora besegrade Almtuna skulle vi vara chanslösa, vi var aldrig ens nära att rubba Mora let alone att vinna 2 matcher över dom!
Men för helvete! Går ishockey ut på att vinna flest matcher eller pricka formen och vinna 3 matcher innan serien är slut?
Once a laker, always a laker!
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

DU frågade vad jag menade med tur, och jag svarade, vad är problemet här??

Vi fick helt enkelt de lättaste matcherna om vi kunde få i playoff just då, ingen kan väl klaga på detta.

Men nu rann tiden ut också, I'll be back :wink:
STOLT LAKEJ
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja du PeterLake du överträffar de flesta när det gäller att anylsera :roll:
Varför slog Almtuna ut Mora om de nu var så bra så vi inte skulle ha en chans mot dem .Bevisar bara hur ditt resonmang faller som ett korthus.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Peterlake är coool ! 8)
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Peter Lake for president!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

alfax wrote:Ja du PeterLake du överträffar de flesta när det gäller att anylsera :roll:
Varför slog Almtuna ut Mora om de nu var så bra så vi inte skulle ha en chans mot dem .Bevisar bara hur ditt resonmang faller som ett korthus.
Allt handlar om tur Alfax :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Förlåt ,glömde det Stoffe :lol:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det är bara tur att vi ligger där vi ligger
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Power Play wrote:Peter Lake for president!
Det är synd att peterlake är för coola för oss :( snyyyffft :cry:
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

alfax wrote:Ja du PeterLake du överträffar de flesta när det gäller att anylsera :roll:
För att Almtuna hade lättare för Mora än vi hade, och vi slog Almtuna tack vare våra 2 hemmamatcher!

Du kan väl inte allvarligt tro att vi skulle kunna slå Mora då? Jag såg Växjö-Mora, vilket var på slutet av säsongen, matchen var avgjord redan efter 10 minuters spel. Mora var klassen bättre än oss.
STOLT LAKEJ
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det vet varken Du eller jag vem som hade vunnit i ett PO jag bara konstaterar att Almtuna slog ut Mora och vi slog ut Almtuna och det var ingen tur utan Lakers var så bra när PO spelades.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

käre alfax, vi kan åtminstone enas om att vi båda skulle välja Almtuna före Mora förra säsogen i PO2, home advantage eller inte?

Detta kvittar nu då vi är bättre än förra säsongen och Mora är inget större hot längre.
STOLT LAKEJ
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

AAAgghhhaaahhhh fan vad jag stör mig på dig! det finns folk på forumet som en del personer tycker är jobbiga men du tar ju ändå priset. Fattar inte varför moderatorerna tar bort mina klockrena inlägg hela tiden...

Kan inte du bara ta och försvinna från min åsyn, du förstör nöjet med att gå in på lakers lakejers forum och läsa andra skribenters förnuftiga inlägg. Hade jag varit moderator hade jag kickat dig för länge sen. Drar vissa paraleller med "bryno" "LAkershjärta" osv men du tar ju fan priset!! :evil:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

7 matcher kvar nu och ja tror det kommer räcka med att vi vinner 4 st av dem så är vi med i KS innan var ja väldigt osäker men inte längre.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hemmamatcherna känns viktiga att dra fördel av, inte minst den hyperviktiga Malmömatchen på måndag. Slaget om KS-platserna tror jag kommer leva in i de två sista omgångarna. Ladda pacemakern så kör vi :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Leksand får anses vara klara och om de återstående två direktplatserna slåss AIK, Växjö och Almtuna. Av dessa tre lag tycker jag Växjö har det svåraste spelschemat och Almtuna det lättaste:

Amtuna - Borås (H), Bofors (B), Växjö (H), Västerås (B), Troja (H)

VLH - Björklöven (B), Almtuna (B), Oskarshamn (H), Leksand (H), Borås (B)

AIK - Sundsvall (B), Mora (H), Örebro (H), Malmö (B)

AIK har hela 5 poäng till godo på oss men en match mer spelad, dom lär trots allt fixa att hålla avståndet. Skall Växjö lyckas ta en direktplats är nog 12 poäng på resterande matcher ett måste. Tar man poäng/vinner mot Almtuna kan det räcka med 10-11 poäng.

Till detta kan läggas ytterligare en clou: AIK:s planer på KHL. Om jag fattat saken rätt så måste klubben ta beslut i frågan INNAN kvalserien drar igång. Det kan med andra ord räcka att komma fyra för att få en av de tre platserna (förutsatt att AIK är ett av lagen före).

Svettigt, spännande och faaaaaaan så underhållande! :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag kommer att heja på lakers i hallen i morgon. Du som skulle ta tåget upp. Håller tummarna men ser mörkt ut om man läser VK här uppe att du kommer i tid.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hockeyoraklet
Forumamatör

Post by Hockeyoraklet »

Lakers har helt klart det tuffaste programmet kvar men dom brukar ju oftast ha lättast att ta poäng då så det ordnar sig kanske.
Nyckelmatch är oneligen Almtuna borta. tar vi en 3:a där kan almtuna som mest få 100 p. Då fattades det 7 eller 8 p på dom 4 återstående.
Mycket möjligt att dom fixar det men det krävs 100% koncentration nu.

Tur att Fasth är tillbaka, inte för att dom andra killarna misskött sig, snarare tvärtom men det känns så mycket säkrare med han i målet.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

erok wrote:Jag kommer att heja på lakers i hallen i morgon..
Bättre du går dit på torsdag då matchen spelas. :)
Last edited by Fredrik R on 23 February 2010, 12:40, edited 1 time in total.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Första nyckelmatchen är borta mot Björklöven. Definitivt!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

erok wrote:Jag kommer att heja på lakers i hallen i morgon. Du som skulle ta tåget upp. Håller tummarna men ser mörkt ut om man läser VK här uppe att du kommer i tid.
Killen med kollen
y.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Såg att dom hade ändrat anonnsens datum på VK nu :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Almtuna valde nyss Mora som motståndare i PO1. MIF får alltså åka till Nobelhallen...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Alex92
Forumamatör

Post by Alex92 »

Okej, jag vet inte vad jag tycker om det. Mora slog ut Almtuna förra säsongen och på det sätter vill kanske Almtuna få revansch. Men om jag hade varit Almtuna hade jag valt Bofors då Malmö som jag ser som starkast i Kvalserien har haft svårt mot just Mora sett under hela säsongen.
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Almtuna slog ut Mora förra säsongen, hur annars skulle Almtuna möta oss i PO2....

Sen är det korkad val av Almtuna, de får säkert möta malmö nu i PO2, ett malmö som har ganska lätt för Almtuna. Mora har slagit Malmö 4ggr av 4 denna säsong....
STOLT LAKEJ
Alex92
Forumamatör

Post by Alex92 »

PeterLake wrote:Almtuna slog ut Mora förra säsongen, hur annars skulle Almtuna möta oss i PO2....

Sen är det korkad val av Almtuna, de får säkert möta malmö nu i PO2, ett malmö som har ganska lätt för Almtuna. Mora har slagit Malmö 4ggr av 4 denna säsong....
oj jag menade ju såklart att Mora är nog revansch sugn My bad
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Håller helt klart med.Anlednigen till att almtuna valde Mora måste bara vara för att dom inte är på någon formtopp. Kan faktiskt vara lite så att detta var Moras "plan". Tror att ´Mora jublar nu istället för att möta malmö i malmö arena två matcher i rad när det blir fullsatt.

Känns grymt skönt att slippa play off i år :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Enligt Almtunas tränare lottade man fram sin motståndare. Så kan man också göra men det är inte rätt. :wink: Får man möjlighet att välja bör man orka göra en analys och ta beslut därefter. Möjligt att lagledningen var oenig och att AIS därför lät Fru Fortuna avgöra.
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Självklart valde de men säger att de lottade. Vill bara inte ge motståndaren bränsle till laddning. "Vi ska minsann visa dem." Typ! :wink:
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Varanen wrote:Enligt Almtunas tränare lottade man fram sin motståndare. Så kan man också göra men det är inte rätt. :wink: Får man möjlighet att välja bör man orka göra en analys och ta beslut därefter. Möjligt att lagledningen var oenig och att AIS därför lät Fru Fortuna avgöra.
Har väl gått å h-e-l-v-e-t-e de sists åren för det laget som väljer.....förra året valde Mora Almtuna och blev utslagna....säsongen innan dess valde Björklöven Borås och blev utslagna, och året innan dess var det Västerås som valde Nyköping och fck respass.

Kontentan av dett är att skall du gå till playoff bli inte fyra....Bäst att komma femma.....
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Någon som såg intervjun med M.Månsson efter Rögle´s 3 poängare mot Frölunda i lördags? Han sa han längtade till Kvalserien, för dom Allsvenska lagen har kaxat upp sig så dom ska få möta ett hel tänt Rögle :lol: Fan jag fattar fortfarande inte att vi ska vara med i Sveriges hetaste serie! :oops:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

RonnyRasp wrote: och året innan dess var det Västerås som valde Nyköping och fick respass.
Västerås slog ju ut Lakers i PO1?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Post Reply