VÄXJÖ ARENA

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Niles wrote:Börjar du vika dig?. Först var publiksiffran dalande, nu är den bara låg :)
Nu har du i alla fall greppat det som min point handlade om.
Du drar i vanlig ordning dina egna slutsatser ser jag :P

Det är du som hävdar att publiksiffran är högre den här säsongen, inte jag. Jag VET att den hittills är lägre, det är bara att putsa cyklopet och kolla in statistiken.

Förr var Lakers 5:e bästa publiklag, nu är man 6:a. Sistnämnda är av akademisk betydelse så länge man har en bra publiksiffra, men kanske ett tecken på vartåt det barkar...? VLH har än så länge en fin publiksiffra, men det kommer inte bli lättare att fånga upp nya besökare om man inte har FOTFOLKET med sig på vandringen mot toppen :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Slutsatserna bygger på förväntad statistik. Ja det är mina, drar du andras? :)

Det är inte lätt att få med sig fotfolket i Växjö för nån. Man kan bara göra sitt bästa, bjuda på bra underhållning i trevlig miljö och hoppas några hänger med. En arena för alla smaker är en bra början, spela hockey kan vi ju :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Alfax skrev:

"Och att vi inte får damer till hallen är fullt förståligt med komforten i nuvarande hallen,vi karlar har vår pissränna och står ut med den men enligt vad damerna säjer när jag bjudit övriga familjen är damtoaletterna något som de inte vill sätta sin fot i."

Jag sätter inte min fot i pissrännan heller. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Summa summarum så tycker jag att det måste skapas förutsättningar för att öka publiktillströmningen. Den förutsättningen stavas NY ARENA. Sen GARANTERAR aldrig en ny Arena att publiktillströmningen kommer öka.
Once a laker, always a laker
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det VÄRSTA för Lakers är Aningslösa Människor som inte VILL inse att det görs MISSTAG i den Klubb Man supportar.

Vi satt några stycken i Doomen en sommar när Öhman gick med Håven :oops:

Hur kom det sig att det blev så :?:

Allt för många FULLA Förtroenden, där avikande uppfattning var det samma som att stampa på Klubbmärket.

Lakers har ett bekymmer vare sig man vill inse det eller blundar för dessa.

Oavsett anledningen så är det MINDRE folk på matcherna Nu när det aldrig gått bättre Resultatsmässigt och Kvalitetsmässigt :?

Förmågan att göra en KLOK slutsat av detta faktum kommer att visa sig avgörande i framtiden, diverse bortförklaringar stjälper mer än hjälper, eftersom Bortförklaringar sällan löser Entre.

Lakers Juniorhantering har dessvärre närmast havererat, att då höra så kallade LakersFans här på Forumet ändå Hylla Everts pissande på Egna produkter och närmast rikta strålen åt honom är Djupt tragiskt.

Om det fortsätter att pissas på Unga spelare och tro att Föräldrarna kommer att vallfärda till Doomen så känner man nog inte Växjöpubliken så väl dessvärre.

Gör Om Gör RÄTT :!:

ps, Börja med en Storstädning och Storsatsning på U och J, Gör en hel Långsida i SlipsHallen till Billig ståplats med samma pris som i Luleå (60kr), Gör sittplats i två kurvor och en Långsida. Låt sedan Lakejernas sång skölja in över SpelarBåsen :wink:
In Hinkum Veritas
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Växjö lakers förlorar då ca 2 mille per säsong om de ändrade priset till 60kr på ståplats, NIIIIIICE!

Varför gör vi inte NEDO till chef? Vad korkade vi är :dontknow:
STOLT LAKEJ
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ingen har sagt att man måste tycka allt är bra bara för att man inte skriver 7362 inlägg om samma sak (för det är ju precis vad du gör och folk är så förbannat trötta på dig). Att ha som utgångspunkt att allt är åt helvete, och då menar jag ALLT gör inte att man vinner nån som helst respekt. Gör om gör rätt borde vara ditt ordspråk för egen del. Bläääää vad tråkig du är Nedomansky.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Läs Min profil Niles " Djävulens Advokat "

Jag kommer ALDRIG att gå i takt i raka led med helsteg och på kommando vrida Huvudet 45 grader och sträcka armen i luften framför Fuhrern :nope:

Däremot Älskar Jag Hockey o Fotboll.

När du i fortsättningen känner för att säga Blääää, scrolla istället :wink:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det står ju samma i alla dina inlägg, hoppas du kopierar och klistrar annars är ju din tidsspillan patetisk. Fattig fritid?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Och alla bemöter Nedomansky med samma tugg om och om igen istället för att faktiskt VÅGA diskutera lite om saken. Det är inte farligt att ha synpunkter på VLH´s saker utan att behöva få svaret att man ska ringa Lakers och framföra klagomålen... jag undra om ni själva kontaktar spelarna ni kritiserar efter varje match ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Så du menar att det finns en FÖRDEL med att sänka biljett priser? Förklara gärna vad fördelen är för företaget Växjö Lakers
STOLT LAKEJ
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

OM det motsatta skulle gälla, så höj priset till en 500-hundring för Ståplats.

Jag tror att den TOTALA produkten Lakers A-LagsHockeymaycher blir BÄTTRE med mer Ståplatspublik, det är denna publiksom gör Matcherna speciella. för sittplats också.

Det sägs finnas enorma förtjänstmöjligheter i den nya Arenan enligt Öhman, då ska Man ha råd med detta upplägg precis som Luleå, det handlar om att i Lakers ABs Budget prioritera det SPORTSLIGA i Kärnverksamheten, detta är U-J verksamheten och A-Lagets HemmaMatcher.

En DYR SlipsArena med massa Loger, men utan publik i övrigt suger fett och går snabbt i KK, Minns Globen och det SlipsKoncept som dödade 08-Hockeyn.
In Hinkum Veritas
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Att sänka priset på ståplats skulle inte göra mycket skillnad i publiken. (jag tror dock att i den nya hallen så kommer det bli nästintill fullsatt oavsett)

I de första matcherna då lakers bjöd på fri entre för ståplats så var det ändå inte fullsatt där, hur förklarar du det NEDO?
STOLT LAKEJ
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

det var ungdomar upp till 16 som gick in gratis
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Studenter och pensionärer gick in för 50 kr har jag för mig
STOLT LAKEJ
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Då är spaden beställd
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Samma här spaden beställd.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jäkla kul idé!! Spade beställd! Bäst att börja mjuka upp ryggmusklerna...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Då är en spade beställd. Självklart vill man vara en del i detta! Stolthet och tradition! :)
Blueshirts United
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Spade beställd :)
Kul idé, har en alldeles speciell plats reserverad för den historiska spaden. Hoppas många hakar på.
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Riktigt kul idé! :D
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Slut upp bakom Växjö Lakers nu och köp en spade!
Blueshirts United
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Primeau wrote: 06/07 Växjö Lakers HC, 2634
07/08 Växjö Lakers HC, 2573
08/09 Växjö Lakers HC, 2486
09/10 Växjö Lakers HC, 2436*
Efter matcher mot Troja och Mora har nu snittet ökat till 2463 :whistle:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Och efter Malmö har det ökat ännu mer. Sen sjunker det mot Leksand. Eller vad tror du, raketforskaren :lol:

Sen har vi ju inte nämnt dom 200 färre friplåtarna, men det kan vi ta sen.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Du glömde nämna matchen mot jumbon IKO, där blir det nog också jättemycket publik :P
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, till din stora glädje. Ett gott tecken är att vi bara haft en match under 2000 i år mot 3st förra säsongen. Usch vad jag var positiv nu 8)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Här misstar du dej grovt, Niles: jag tycker det är smått tragiskt med Lakers vikande publiksiffror.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, jag skrev ju att du blir glad över mycket publik mot IKO. Har du ändrat dig?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Blir det 3500 i återstående 3 hemmamatcher så blir Säsongen snitt 2583, bättre än föregående säsong, men ändå i en sjunkande trend sett över ett den Allsvenska historiken. Då ska Man också betänka att denna säsong är en sportslig Succe.

Jag och Primman tycker det ät både sorgligt och en aning märkligt att det ser ut som det gör, kul för Niles och Company som är NÖJDA ändå och säger att det regnar när solen skiner :?
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Raketforskaren var lite ironisk när han skrev att IKO kommer dra jättemycket publik. Men ironi är ju knappast din starkaste sida, Niles :lol:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nedomansky, så mycket folk kommer det tyvärr inte på de tre återstående matcherna. Jag skriver inte för andra, bara mig själv. Med ditt tragiska liv suger alla fisk i och runt Lakers. Jag är din absoluta motpol, glöm aldrig det.

Primeau, det var inte så svårt att se ironin eftersom du argumenterar mot min point så frekvent. Kanske skulle jag lånat en av Nedomanskys krumelurer men man vill ju inte göra hans inlägg svårbegripliga :lol:
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

2010-02-12 19:00 Leksands IF - IF Björklöven 1 - 3 ( 0-0, 1-2, 0-1 ) 4473 Ejendals Arena
2010-02-14 16:00 Bofors IK - A I K IF 2 - 5 ( 2-3, 0-1, 0-1 ) 1907 Nobelhallen
2010-02-14 16:00 Växjö Lakers HC - Mora IK 4 - 1 ( 0-0, 2-1, 2-0 ) 2240 Växjö Ishall
2010-02-14 16:00 VIK Västerås HK - IF Sundsvall Hockey 1 - 0 ( 1-0, 0-0, 0-0 ) 1219 ABB Arena
2010-02-14 16:00 IF Troja/Ljungby - Örebro HK 5 - 4 ( 1-0, 3-2, 0-2, 0-0, 1-0 ) 1302 Sunnerbohov
2010-02-14 16:00 Almtuna IS - IK Oskarshamn 6 - 2 ( 0-1, 4-0, 2-1 ) 1337 Gränbyhallen

Om Växjös siffror är oroande så är Hockeyallsvenskans siffror ännu mer oroande isåfall..

BARA 1302 åskådare tog sig till Sunnerbohov för att se ett för stunden formstarkt Troja spela en viktig match för att behålla ett allsvenskt kontrakt?
Once a laker, always a laker
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Instämmer med Dave, det finns Klubbar som inte är VÄRDIGA att tillhöra HA, 1500 borde vara en MINIMIGRÄNS för deltagande, med mindre går det inte ihop ekonomiskt egentligen, dessutom sjunker Nivån på Serien med tomma Läktare enligt Mig.

Troja balanserar på gränsen med sin bortskämda och kräsna publik.
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Äh, det kan såklart inte avgöras på publiksiffror i vilken serie man ska spela i.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

I praktiken så är det nästan det de gör ändå Räven.

Sundsvall/Almtuna/Örebro/Borås ger HA a Bad Name som Bon Jovi sjunger, Troja får passa sig, det SKA INTE funka med lite publik i HA, Historiskt så åker de med sämst publiksnitt till slut ur både i ES och HA efter några års DödsKamp.

Det sportsliga hänger intimt ihop med Publiksnittet, därför gör Lakers snitt mig en aning orolig inför den Nya Hallen.
In Hinkum Veritas
Post Reply