Lakers knattar och junorer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Lakers knattar och junorer

Post by erok »

Undra lite vad vi har för tränare i VLH till våra knattar och juniorer. Med tanke på alla debatter här inne. Är det så att de flesta tränare är föräldrar och hur långt upp i åren följer dessa föräldrar med upp då? Och var har dessa föräldrar/tränre för bakgrund i så fall. Att de har spelat ishockey är väl en förutsättning men se då? Nån som vet?
Last edited by erok on 11 December 2009, 16:53, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lakers "knattat och junorer"?? :)
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja upp till 13 14 då. Vad kallas dessa Junior eller knattar :wink:

Om man tar åldersgruppen mellan 7-14 år då för att vara korekt. :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Vad jag vet så är det föräldratränare i varje lag upp till J-Laget
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bakrund på dessa föräldrar? Menar Nån bakrund måste de väl ha som hockeyspelare eller?
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

I Team 00 har tränarna hockeybakgrund och vad jag tror har de flesta lag det.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag delar den uppfattningen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Väntar nedos svar. Sågar väl dessa till fotknölarn :lol: Men som som sagt Växjö hc fanns ju ett bra tag innan VLH dök upp så skulle vara kul å höra om det är några gamla profiler i hockeysamanhang från kronoberg i tränarleden
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det finns HC spelare i Team 00. Tycker de gör ett mycket bra jobb med grabbarna och tjejen.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kul. Ja det är sådant här VLH behöver. å än mer framöver då vi kommer ha tre isar att tillgå. Fler ungar fler lag fler duktiga tränare. Hoppas VLH kan knyta till sig än fler hockeykunnit folk då som vill träna på idell basis. Gärna några spelare som lirat i VLH men som gillar stan å återkommer när de har slutat
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

Svartvadet wrote:Vad jag vet så är det föräldratränare i varje lag upp till J-Laget
Fel fel fel.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ge oss info då sjön
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

U 16, u 15, u 12 och u 11 har inte föräldratränare.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Har inget Negativt att säga om U-Lagens Tränare, Klubbar klarar inte verksamheten UTAN FöräldraTränare i regel, dock är det önskvärt att undvika detta, (vet Jag inte minst av Egen Erfarenhet), särskilt från och med U14-U15-U16.

Lakers håller sig gott i Konkurrensen vad gäller U-Tränare och Ledare, dock ska Man ha klart för sig att kraven från Hockeyförbundet är Riktigt Låga, två Helger så har Du steg 2, Har själv steg 2 och det säger inte ett smack. Att ha spelat Hockey kan hur konstigt det än låter vara ett Minus, då det allt för ofta blir en upprepning av det som gjordes för 20 år sedan, själv läste jag in allt Jag kunde utan att Lyssna på Inavlen i ASK förutom Sten Lygdbäck, Pratade med Hockeyfolk runt om i Sverige från Björn Petersson till Lars Lindgren ocg ett Flertal Målvaktstränare med detta som yrke.

Lakers kommer att bli Bäst i Kronoberg på U-J Hocket till slut, för VILJAN Finns att vara Seriösa, och med Stort antal i årskullarna som tas om hand klokt när istide blir bättre kommer att Skapa MÄNGDER av Talanger.

Ovanligt nog ingen sågning från Mig för Jag vet att dett Jobbas stenhårt så gott det går i Lakers, Lakers tänker nytt, det kan Man inte säga om en del andra LänsLag.

Det VIKTIGA är det som Wikegård brukar upprepa på sina Föredrag, nämligen KLUBBENS VÄRDEGRUNDER.

FORZA LAKERS !!! En Pungspark på ..... osv.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tack neddo. Detta låter kanon. :lol:
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

Spelare födda 94 är klara för dm final. Tror det är fjärde året i rad. Grattis grabbar
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Kul, och nästa år får dom alla de träningsmöjligheter de önskar. Då kan hela ungdomshockeyn ta nästa steg framåt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nån som vet var 94 orna spelar Dm finalen
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

HV71 - Växjö Lakers Hockey
DM
2009-12-19 kl. 13.00
Sunnerbohov

Invation Ljungby igen?? Nä kanske inte riktigt men om jag ska ner till jul så ska iallafall jag besöka hallen och stötta de våra. Nån mer som är intresserad av detta?. En liten klack borde dom väl få och inte bara de närmaste å käraste på lätaren
Post Reply