Lakers knattar och junorer
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Lakers knattar och junorer
Undra lite vad vi har för tränare i VLH till våra knattar och juniorer. Med tanke på alla debatter här inne. Är det så att de flesta tränare är föräldrar och hur långt upp i åren följer dessa föräldrar med upp då? Och var har dessa föräldrar/tränre för bakgrund i så fall. Att de har spelat ishockey är väl en förutsättning men se då? Nån som vet?
Last edited by erok on 11 December 2009, 16:53, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Väntar nedos svar. Sågar väl dessa till fotknölarn
Men som som sagt Växjö hc fanns ju ett bra tag innan VLH dök upp så skulle vara kul å höra om det är några gamla profiler i hockeysamanhang från kronoberg i tränarleden

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Kul. Ja det är sådant här VLH behöver. å än mer framöver då vi kommer ha tre isar att tillgå. Fler ungar fler lag fler duktiga tränare. Hoppas VLH kan knyta till sig än fler hockeykunnit folk då som vill träna på idell basis. Gärna några spelare som lirat i VLH men som gillar stan å återkommer när de har slutat
-
- Inaktiverad användare
Har inget Negativt att säga om U-Lagens Tränare, Klubbar klarar inte verksamheten UTAN FöräldraTränare i regel, dock är det önskvärt att undvika detta, (vet Jag inte minst av Egen Erfarenhet), särskilt från och med U14-U15-U16.
Lakers håller sig gott i Konkurrensen vad gäller U-Tränare och Ledare, dock ska Man ha klart för sig att kraven från Hockeyförbundet är Riktigt Låga, två Helger så har Du steg 2, Har själv steg 2 och det säger inte ett smack. Att ha spelat Hockey kan hur konstigt det än låter vara ett Minus, då det allt för ofta blir en upprepning av det som gjordes för 20 år sedan, själv läste jag in allt Jag kunde utan att Lyssna på Inavlen i ASK förutom Sten Lygdbäck, Pratade med Hockeyfolk runt om i Sverige från Björn Petersson till Lars Lindgren ocg ett Flertal Målvaktstränare med detta som yrke.
Lakers kommer att bli Bäst i Kronoberg på U-J Hocket till slut, för VILJAN Finns att vara Seriösa, och med Stort antal i årskullarna som tas om hand klokt när istide blir bättre kommer att Skapa MÄNGDER av Talanger.
Ovanligt nog ingen sågning från Mig för Jag vet att dett Jobbas stenhårt så gott det går i Lakers, Lakers tänker nytt, det kan Man inte säga om en del andra LänsLag.
Det VIKTIGA är det som Wikegård brukar upprepa på sina Föredrag, nämligen KLUBBENS VÄRDEGRUNDER.
FORZA LAKERS !!! En Pungspark på ..... osv.
Lakers håller sig gott i Konkurrensen vad gäller U-Tränare och Ledare, dock ska Man ha klart för sig att kraven från Hockeyförbundet är Riktigt Låga, två Helger så har Du steg 2, Har själv steg 2 och det säger inte ett smack. Att ha spelat Hockey kan hur konstigt det än låter vara ett Minus, då det allt för ofta blir en upprepning av det som gjordes för 20 år sedan, själv läste jag in allt Jag kunde utan att Lyssna på Inavlen i ASK förutom Sten Lygdbäck, Pratade med Hockeyfolk runt om i Sverige från Björn Petersson till Lars Lindgren ocg ett Flertal Målvaktstränare med detta som yrke.
Lakers kommer att bli Bäst i Kronoberg på U-J Hocket till slut, för VILJAN Finns att vara Seriösa, och med Stort antal i årskullarna som tas om hand klokt när istide blir bättre kommer att Skapa MÄNGDER av Talanger.
Ovanligt nog ingen sågning från Mig för Jag vet att dett Jobbas stenhårt så gott det går i Lakers, Lakers tänker nytt, det kan Man inte säga om en del andra LänsLag.
Det VIKTIGA är det som Wikegård brukar upprepa på sina Föredrag, nämligen KLUBBENS VÄRDEGRUNDER.
FORZA LAKERS !!! En Pungspark på ..... osv.
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
HV71 - Växjö Lakers Hockey
DM
2009-12-19 kl. 13.00
Sunnerbohov
Invation Ljungby igen?? Nä kanske inte riktigt men om jag ska ner till jul så ska iallafall jag besöka hallen och stötta de våra. Nån mer som är intresserad av detta?. En liten klack borde dom väl få och inte bara de närmaste å käraste på lätaren
DM
2009-12-19 kl. 13.00
Sunnerbohov
Invation Ljungby igen?? Nä kanske inte riktigt men om jag ska ner till jul så ska iallafall jag besöka hallen och stötta de våra. Nån mer som är intresserad av detta?. En liten klack borde dom väl få och inte bara de närmaste å käraste på lätaren