Givetvis, varför ska vi vara ett undantag ? Det är bara MIFFO-svinen och Pensionärs-Leksand som anser sig ska behandlas på ett alldeles unikt och fint sätt för dom "förtjänar" ju att vara i elitserien...
Hatapopcornssupportrar wrote:Givetvis, varför ska vi vara ett undantag ? Det är bara MIFFO-svinen och Pensionärs-Leksand som anser sig ska behandlas på ett alldeles unikt och fint sätt för dom "förtjänar" ju att vara i elitserien...
Miffo hoppas jag aldrig går upp
med deras miljoner i spelarbudget fattar jag inte hur kan man MISSLYCKAS så många gånger ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Uttrycket "babyhawks" är det bästa jag hört Sen har dom en andre målvakt som tjänar mer än hela Sundsvall/Troja/Borås i hop Ja vem tycker inte synd om Babyhawks
Idag ska jag genom min praktik vara på hovet när Djurgården spelar.
Håller inte på djurgården men hoppas att dom krossar sitt motstånd som också pratat mycket om khl och bla annat att stänga elitserien.
alfax wrote:Har Du blivirt religös Hata........du diskuterar ju sunt
Ehh?!?
För religiösa brukar ju diskutera på en sund nivå?
För att vara on topic så kan jag tycka att det finns både för och nackdelar med direkt upp/nedflyttning.
Fördelen är moroten att vinna/ej bli sist samt att det öppnar upp serierna lite mer.
Nackdelen är att det just öppnar upp serierna och med det kan många klubbar få för sig att kortsiktiga satsningar är viktigare än de långsiktiga. Vidare så hamnar det sportsliga i skymundan då sista laget i ES och första laget i HA inte får spela om vem som är bäst och mest välförtjänt av platsen.
En annan sak man ska komma ihåg. Under de senaste åren har 18 olika lag spelat i Elitserien. Det är ett klart bevis för att serierna är tillräckligt öppna
Tycker att den funkar bra som det är. Men att pengarna bör fördelas bättre! Då skulle de allsvenska lagen kunna gå upp och trycka ner något skitlag. annars hade nog inte en serie med 2 till lag skadat, men det är tillräckligt öppet som det är för att få ut den bästa hockeyn.