Elitserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Givetvis, varför ska vi vara ett undantag ? Det är bara MIFFO-svinen och Pensionärs-Leksand som anser sig ska behandlas på ett alldeles unikt och fint sätt för dom "förtjänar" ju att vara i elitserien...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Detta är fan det bästa du har sagt här inne Hata
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har Du blivirt religös Hata........du diskuterar ju sunt :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Givetvis, varför ska vi vara ett undantag ? Det är bara MIFFO-svinen och Pensionärs-Leksand som anser sig ska behandlas på ett alldeles unikt och fint sätt för dom "förtjänar" ju att vara i elitserien...
Miffo hoppas jag aldrig går upp
med deras miljoner i spelarbudget fattar jag inte hur kan man MISSLYCKAS så många gånger ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Uttrycket "babyhawks" är det bästa jag hört :asshole: Sen har dom en andre målvakt som tjänar mer än hela Sundsvall/Troja/Borås i hop :eyecrazy: Ja vem tycker inte synd om Babyhawks :dontknow:
Once a laker, always a laker!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Idag ska jag genom min praktik vara på hovet när Djurgården spelar.
Håller inte på djurgården men hoppas att dom krossar sitt motstånd som också pratat mycket om khl och bla annat att stänga elitserien.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Har för mig att även Djurgården vill stänga Elitserien :oops:
Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte
Frölunda
Linköping
HV
Färjestad
Djurgården ???
Once a laker, always a laker!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är nog dessa föreningar men den som driver det hårdast är gotlänningen i Färjestad, heter han Loob :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

alfax wrote:Har Du blivirt religös Hata........du diskuterar ju sunt :ok:
Ehh?!?
För religiösa brukar ju diskutera på en sund nivå?

För att vara on topic så kan jag tycka att det finns både för och nackdelar med direkt upp/nedflyttning.
Fördelen är moroten att vinna/ej bli sist samt att det öppnar upp serierna lite mer.
Nackdelen är att det just öppnar upp serierna och med det kan många klubbar få för sig att kortsiktiga satsningar är viktigare än de långsiktiga. Vidare så hamnar det sportsliga i skymundan då sista laget i ES och första laget i HA inte får spela om vem som är bäst och mest välförtjänt av platsen.

En annan sak man ska komma ihåg. Under de senaste åren har 18 olika lag spelat i Elitserien. Det är ett klart bevis för att serierna är tillräckligt öppna
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Tycker att den funkar bra som det är. Men att pengarna bör fördelas bättre! Då skulle de allsvenska lagen kunna gå upp och trycka ner något skitlag. annars hade nog inte en serie med 2 till lag skadat, men det är tillräckligt öppet som det är för att få ut den bästa hockeyn.
y.
Post Reply