Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- johannes_24
- Forumentusiast
Kan nog vara riktigt med Ryan Glenn med tanke på att ni gick miste om Cox som gick till oss enligt Christain Gustafssons blogg på OT, så var Troja också på jakt efter hans underskrift. Senaste nytt i IK lägret är att Simon Eliasson lämnar IK, och blir uthyrd till Kungälv som en reaktion av att Zion kommigt in i truppen.
www.ikoskarshamn.se
www.ikoskarshamn.se
IK Oskarshamn, för allas bästa!
- Wasa
- Forumamatör
Direkt nån turbulens vill jag inte påstå att det är, Zetterström har inte gjort någon glad sen han kom hit. Men pappa är ju sportis i Sundsvall, och mamma har redan värmt på köttbullarna har jag hört.. så det första som händer är väl att han hittar sig själv o sänker Björklöven när vi möts nästa gång..Fredrik R wrote:Turbulensen fortsätter i Björklöven.
Zetterström ut - Despotovic in.
http://www.eliteprospects.com/
Så det är fullt normalt att ta tillbaka en kille som man redan har dumpat en gång efter en tryout?
Ojdå, nu är Heikkinen klar också ser jag. Nygammal i klubben han med.
Heikkinen - Nygammal
P-A Lundström
Despotovic - Nygammal
Schultz
Wikström - Nygammal
5 nya spelare sedan serien startade och du påstår att det inte är någon turbulens hos er, jo tjena, ni måste vara nöjda med er nye sportchef som gör sig av med spelare som han sedan tar tillbaka igen!
Heikkinen - Nygammal
P-A Lundström
Despotovic - Nygammal
Schultz
Wikström - Nygammal
5 nya spelare sedan serien startade och du påstår att det inte är någon turbulens hos er, jo tjena, ni måste vara nöjda med er nye sportchef som gör sig av med spelare som han sedan tar tillbaka igen!
- Wasa
- Forumamatör
Jag påstår det ja. Du måste ju fatta vilka skadeproblem vi har dragits med hela hösten, fyra av de ledande lirarna har ju praktiskt taget inte varit tillgängliga sedan serien startade. Junisfjunen som varit kvar har gjort så gott dom kunnat, men det räcker ju ingenstans.. som tabellen utvisar.Fredrik R wrote:Så det är fullt normalt att ta tillbaka en kille som man redan har dumpat en gång efter en tryout?
Heikkinen - Nygammal
P-A Lundström
Despotovic - Nygammal
Schultz
Wikström - Nygammal
Desperadon är med tills våra nya kanadicker anländer... oops.. sa jag för mycket nu`?
Inget fel på spelidéer, PP och BP. Det som saknats hittills är verktygen. Dom är på gång nu.
Personligen är jag försiktigt optimistisk, att tro på någon våldsam klättring i tabellen är inte realistiskt, men jag tror vi kommer att lämna den absoluta botten iaf. Hur snabbt är svårt att sia om, närmast har vi ju dubbelmöten med AIK på programmet, och fortfarande är varken Eetu Quist, Mattias Wennerberg, Aki Heino, Martin Johansson eller Viktor Lindgren klara för spel.. så Desperadon går in tills vidare istället för No-good-for-nothing-Zeta...
Jag har alltid tyckt att det var konstigt att Despotovic hamnade i Lycksele av alla ställen! Det kändes nästan som att han var där för att typ komma i form, i väntan på något bättre.
Wasa: Löven gjorde en riktigt bra match här nere, man var på vippen att vinna trots att man då saknade sina 6-7 bästa spelare. Jag tror definitivt att ni kommer klättra i tabellen.
Wasa: Löven gjorde en riktigt bra match här nere, man var på vippen att vinna trots att man då saknade sina 6-7 bästa spelare. Jag tror definitivt att ni kommer klättra i tabellen.
- Wasa
- Forumamatör
Jo, jag hörde att vi gjorde en helt okej insats där och visst hoppas man fortfarande på avancemang i tabellen, men jag försöker vara realistisk också. Det är helt enkelt för mycket alla-slår-alla för min smak, det gör ju att glappet upp till lagen i mitten på tabellen är ganska stort i praktiken.
Den enda grej som skulle kunna ändra på det är ju ifall vi helt plötsligt radar upp en lika lång segerrad som den förlustrad vi startat serien med.. men jag försöker som sagt vara realistisk i mina förhoppningar.
Den enda grej som skulle kunna ändra på det är ju ifall vi helt plötsligt radar upp en lika lång segerrad som den förlustrad vi startat serien med.. men jag försöker som sagt vara realistisk i mina förhoppningar.
-
- c/o LL´s Forum
Måste fylla i lite till utav det Primeau startade på; Jag blev väldigt imponerad av det Löven som jag såg i Växjö, och att ni då saknade 6-7 spelare är ju faktiskt otroligt! Skulle till och med kunna dra mig till att ni är det bästa laget som har gästat oss i år! Fart och kraft i anfallet och hela erat lag jobbade som en maskin, kunde lika gärna ha varit en förlust för Lakers då ni verkligen körde på långa stunder!
Sen Öberg, vad kan jag säga egentligen? Mannen är eran klart värdefullaste spelare, shit vilket spelsinne mannen besitter! Varje gång han var på isen så kunde man ana ugglor i mosen!
Sen Öberg, vad kan jag säga egentligen? Mannen är eran klart värdefullaste spelare, shit vilket spelsinne mannen besitter! Varje gång han var på isen så kunde man ana ugglor i mosen!
Örebro lånar ut österikiske VM-backen Mario Altmann till KHK. Värvarduon Fahlander/Andersson har redan värvat 17 nya spelare inför denna säsongen, och jag antar att man kommer att plocka in en ersättare till Altmann nu också.
Tidigare har Viktor Lindgren och Eetu Holma lämnat klubben (fler?). Justin Kurtz, ÖHC:s svar på vår SuperJosh, har hittills endast gjort 5 poäng och står på -10 i +/- statistiken. Vi får se om han är kvar säsongen ut.
Långt ifrån alla värvningar är lyckade, det vet ju inte minst vi i Växjö! Men med tanke på hur Fahlander har höjt sina nyförvärv till skyarna i egna bloggen, så skulle nog en lite lägre profil från hans sida i fortsättningen vara mer klädsamt.
Hade Varanens dator fungerat så tror jag att han hade haft ett och annat att tillägga när det gäller att ha Peter Andersson som supervisor i samband med spelarvärvningar
Tidigare har Viktor Lindgren och Eetu Holma lämnat klubben (fler?). Justin Kurtz, ÖHC:s svar på vår SuperJosh, har hittills endast gjort 5 poäng och står på -10 i +/- statistiken. Vi får se om han är kvar säsongen ut.
Långt ifrån alla värvningar är lyckade, det vet ju inte minst vi i Växjö! Men med tanke på hur Fahlander har höjt sina nyförvärv till skyarna i egna bloggen, så skulle nog en lite lägre profil från hans sida i fortsättningen vara mer klädsamt.
Hade Varanens dator fungerat så tror jag att han hade haft ett och annat att tillägga när det gäller att ha Peter Andersson som supervisor i samband med spelarvärvningar
-
- c/o LL´s Forum
Om det var någon spelare i Örebro som jag tyckte var bra, så var det Justin Kurtz. Tycker att han var skicklig med puck och passningar.Primeau wrote: Tidigare har Viktor Lindgren och Eetu Holma lämnat klubben (fler?). Justin Kurtz, ÖHC:s svar på vår SuperJosh, har hittills endast gjort 5 poäng och står på -10 i +/- statistiken. Vi får se om han är kvar säsongen ut.
Han skulle nog hålla en låg profil i alla avseenden. Juniorstropp av värsta sorten som man skulle skämmas ihjäl av att ha i egna klubben. Lite pengar, javisst men även där finns sannolikt mycket att ha synpunkter på vilket framgår vid en enkel sökning.Primeau wrote: Långt ifrån alla värvningar är lyckade, det vet ju inte minst vi i Växjö! Men med tanke på hur Fahlander har höjt sina nyförvärv till skyarna i egna bloggen, så skulle nog en lite lägre profil från hans sida i fortsättningen vara mer klädsamt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Tidigare Växjö spelaren Niklas Andersson stannar i LIF resten av säsongen. Bara en av alla Ex-VLHare som spelar där.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Jävla köpelag!!!!
http://www.smp.se/sport/troja-lanar-mat ... 637307).gm
Finns det ingen junis ni kan flytta upp????
http://www.smp.se/sport/troja-lanar-mat ... 637307).gm
Finns det ingen junis ni kan flytta upp????
Snart nära dig...en ny hall
-
- Forumdemon
Lånelag menar du?
Sjöberg behöver istid, och det lär han få i Troja. Han har fått speltid på sistone, men förutom det har han bara fått några få byten som bäst. Men det finns helt klart stor potential här.
Hans stats senaste matcherna för den som är intresserad
RBK - FBK, speltid 1.28
VF HC - RBK, speltid 16.48 - En av de bästa backarna i Rögle denna match.
RBK - SSK, speltid 17.01 - Vald till bästa Röglespelare denna match.
RBK - BIF, speltid 13.30 - Vald till tredje bästa Röglespelare.
Sjöberg behöver istid, och det lär han få i Troja. Han har fått speltid på sistone, men förutom det har han bara fått några få byten som bäst. Men det finns helt klart stor potential här.
Hans stats senaste matcherna för den som är intresserad
RBK - FBK, speltid 1.28
VF HC - RBK, speltid 16.48 - En av de bästa backarna i Rögle denna match.
RBK - SSK, speltid 17.01 - Vald till bästa Röglespelare denna match.
RBK - BIF, speltid 13.30 - Vald till tredje bästa Röglespelare.
-
- Forumproffs
-
- Forumdemon
ingen dålig värvning som västerås har gjort nu. hur kan han gå dit?
spelaren jag pratar om är Patrick Yetman http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7657
spelaren jag pratar om är Patrick Yetman http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7657
"fest med lakers lakejer;)"
-
- c/o LL´s Forum