Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja synd för Andreas undera vem de slår till på nu istället
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Sven Tumba är väl inte reggad för någon klubb just nu, ja förutom Leksands farmarlag PRO förstås. Borde gå att lösa med kort karens. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Alfax kanske? :)
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Piggelin wrote:Sven Tumba är väl inte reggad för någon klubb just nu, ja förutom Leksands farmarlag PRO förstås. Borde gå att lösa med kort karens. :wink:
Är PRO ett farmarlag till dem jag trodde det var A-laget.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

serra wrote:Alfax kanske? :)
Blev kontaktad av dem i natt,tänker igenom anbudet jag fick 500.000kr fast och 16 000kr per match. :wink: och så blev jag garanterad att spela som målvakt när de möter Lakers. :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Turbulensen fortsätter i Björklöven.
Zetterström ut - Despotovic in.
http://www.eliteprospects.com/
carl
Forumdemon

Post by carl »

Ryan Glenn kan vara på väg tillbaka till Troja enligt mrredhawk....
Troja - laget i hjärtat
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Kan nog vara riktigt med Ryan Glenn med tanke på att ni gick miste om Cox som gick till oss enligt Christain Gustafssons blogg på OT, så var Troja också på jakt efter hans underskrift. Senaste nytt i IK lägret är att Simon Eliasson lämnar IK, och blir uthyrd till Kungälv som en reaktion av att Zion kommigt in i truppen.

www.ikoskarshamn.se
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

Fredrik R wrote:Turbulensen fortsätter i Björklöven.
Zetterström ut - Despotovic in.
http://www.eliteprospects.com/
Direkt nån turbulens vill jag inte påstå att det är, Zetterström har inte gjort någon glad sen han kom hit. Men pappa är ju sportis i Sundsvall, och mamma har redan värmt på köttbullarna har jag hört.. så det första som händer är väl att han hittar sig själv o sänker Björklöven när vi möts nästa gång.. :lol:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Så det är fullt normalt att ta tillbaka en kille som man redan har dumpat en gång efter en tryout?
Ojdå, nu är Heikkinen klar också ser jag. Nygammal i klubben han med.

Heikkinen - Nygammal
P-A Lundström
Despotovic - Nygammal
Schultz
Wikström - Nygammal

5 nya spelare sedan serien startade och du påstår att det inte är någon turbulens hos er, jo tjena, ni måste vara nöjda med er nye sportchef som gör sig av med spelare som han sedan tar tillbaka igen!
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

Fredrik R wrote:Så det är fullt normalt att ta tillbaka en kille som man redan har dumpat en gång efter en tryout?
Ojdå, nu är Heikkinen klar också ser jag. Nygammal i klubben han med.

Heikkinen - Nygammal
P-A Lundström
Despotovic - Nygammal
Schultz
Wikström - Nygammal

5 nya spelare sedan serien startade och du påstår att det inte är någon turbulens hos er, jo tjena, ni måste vara nöjda med er nye sportchef som gör sig av med spelare som han sedan tar tillbaka igen!
Jag påstår det ja. Du måste ju fatta vilka skadeproblem vi har dragits med hela hösten, fyra av de ledande lirarna har ju praktiskt taget inte varit tillgängliga sedan serien startade. Junisfjunen som varit kvar har gjort så gott dom kunnat, men det räcker ju ingenstans.. som tabellen utvisar.
Desperadon är med tills våra nya kanadicker anländer... oops.. sa jag för mycket nu`? :oops:

Inget fel på spelidéer, PP och BP. Det som saknats hittills är verktygen. Dom är på gång nu.

Personligen är jag försiktigt optimistisk, att tro på någon våldsam klättring i tabellen är inte realistiskt, men jag tror vi kommer att lämna den absoluta botten iaf. Hur snabbt är svårt att sia om, närmast har vi ju dubbelmöten med AIK på programmet, och fortfarande är varken Eetu Quist, Mattias Wennerberg, Aki Heino, Martin Johansson eller Viktor Lindgren klara för spel.. så Desperadon går in tills vidare istället för No-good-for-nothing-Zeta...
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag har alltid tyckt att det var konstigt att Despotovic hamnade i Lycksele av alla ställen! Det kändes nästan som att han var där för att typ komma i form, i väntan på något bättre.

Wasa: Löven gjorde en riktigt bra match här nere, man var på vippen att vinna trots att man då saknade sina 6-7 bästa spelare. Jag tror definitivt att ni kommer klättra i tabellen.
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

Jo, jag hörde att vi gjorde en helt okej insats där och visst hoppas man fortfarande på avancemang i tabellen, men jag försöker vara realistisk också. Det är helt enkelt för mycket alla-slår-alla för min smak, det gör ju att glappet upp till lagen i mitten på tabellen är ganska stort i praktiken.

Den enda grej som skulle kunna ändra på det är ju ifall vi helt plötsligt radar upp en lika lång segerrad som den förlustrad vi startat serien med.. men jag försöker som sagt vara realistisk i mina förhoppningar.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Varför värvade man inte Heikkinen, Schultz, Wikström och Lundström lagom till seriestart om man redan då hade så stora skadeproblem?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Du har säkert exakt koll på när lövens skadade spelare blev just skadade och hur långt tid dom skulle vara borta Fredrik R.

Jag har inte det.

Testat på att vara trevlig mot några motståndarsupportrar någon gång, förrutom Khk ?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

Haha.. ingen fara. Nämen, följ Löven - klubben där silly´n aldrig tar slut. :)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Måste fylla i lite till utav det Primeau startade på; Jag blev väldigt imponerad av det Löven som jag såg i Växjö, och att ni då saknade 6-7 spelare är ju faktiskt otroligt! Skulle till och med kunna dra mig till att ni är det bästa laget som har gästat oss i år! Fart och kraft i anfallet och hela erat lag jobbade som en maskin, kunde lika gärna ha varit en förlust för Lakers då ni verkligen körde på långa stunder!

Sen Öberg, vad kan jag säga egentligen? Mannen är eran klart värdefullaste spelare, shit vilket spelsinne mannen besitter! Varje gång han var på isen så kunde man ana ugglor i mosen!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Trojas Mattias Persson har just nu sämst +/- av alla allsvenskans utespelare: -12! :oops:
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Ivarsson i VIK fick har fått sparken!
Once a laker, always a laker
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Örebro lånar ut österikiske VM-backen Mario Altmann till KHK. Värvarduon Fahlander/Andersson har redan värvat 17 nya spelare inför denna säsongen, och jag antar att man kommer att plocka in en ersättare till Altmann nu också.

Tidigare har Viktor Lindgren och Eetu Holma lämnat klubben (fler?). Justin Kurtz, ÖHC:s svar på vår SuperJosh, har hittills endast gjort 5 poäng och står på -10 i +/- statistiken. Vi får se om han är kvar säsongen ut.

Långt ifrån alla värvningar är lyckade, det vet ju inte minst vi i Växjö! Men med tanke på hur Fahlander har höjt sina nyförvärv till skyarna i egna bloggen, så skulle nog en lite lägre profil från hans sida i fortsättningen vara mer klädsamt.

Hade Varanens dator fungerat så tror jag att han hade haft ett och annat att tillägga när det gäller att ha Peter Andersson som supervisor i samband med spelarvärvningar 8)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Primeau wrote: Tidigare har Viktor Lindgren och Eetu Holma lämnat klubben (fler?). Justin Kurtz, ÖHC:s svar på vår SuperJosh, har hittills endast gjort 5 poäng och står på -10 i +/- statistiken. Vi får se om han är kvar säsongen ut.
Om det var någon spelare i Örebro som jag tyckte var bra, så var det Justin Kurtz. Tycker att han var skicklig med puck och passningar.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Primeau wrote: Långt ifrån alla värvningar är lyckade, det vet ju inte minst vi i Växjö! Men med tanke på hur Fahlander har höjt sina nyförvärv till skyarna i egna bloggen, så skulle nog en lite lägre profil från hans sida i fortsättningen vara mer klädsamt.
Han skulle nog hålla en låg profil i alla avseenden. Juniorstropp av värsta sorten som man skulle skämmas ihjäl av att ha i egna klubben. Lite pengar, javisst men även där finns sannolikt mycket att ha synpunkter på vilket framgår vid en enkel sökning.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Fahlander är en kung! Någon måste ju försvara Fahlander, med tanke på alla påhopp.

:lol:
Last edited by Lalin on 11 November 2009, 06:20, edited 2 times in total.
Blueshirts United
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

På vad då? Leka mupp?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

FALCONETTI wrote:Jag tippar Troja Topp 3

Ni vet var ni hörde det först!!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fniss
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Falconetti menade nog botten 3. :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Tidigare Växjö spelaren Niklas Andersson stannar i LIF resten av säsongen. Bara en av alla Ex-VLHare som spelar där.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kan säga att jag såg Niklas spela igår i matchen mellan LIF och IFB. Tycker han är ganska medioker?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jävla köpelag!!!!
http://www.smp.se/sport/troja-lanar-mat ... 637307).gm

Finns det ingen junis ni kan flytta upp????
Snart nära dig...en ny hall
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Lånelag menar du?
Sjöberg behöver istid, och det lär han få i Troja. Han har fått speltid på sistone, men förutom det har han bara fått några få byten som bäst. Men det finns helt klart stor potential här.

Hans stats senaste matcherna för den som är intresserad
RBK - FBK, speltid 1.28
VF HC - RBK, speltid 16.48 - En av de bästa backarna i Rögle denna match.
RBK - SSK, speltid 17.01 - Vald till bästa Röglespelare denna match.
RBK - BIF, speltid 13.30 - Vald till tredje bästa Röglespelare.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

"Dagens ord: köpelag.
Att det fortfarande finns anonyma onanister som orkar besudla tangentbordet." :eeeh:
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Japp, troja får en okej back, det tyder på hjärnblödning att skicka iväg Sjöberg istället för Stefan HIAWATHA Erkgärds...Dessutom har vi Ström utlånad till VIK...katastrofalt
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

ingen dålig värvning som västerås har gjort nu. hur kan han gå dit?
spelaren jag pratar om är Patrick Yetman http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7657
"fest med lakers lakejer;)"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Han verkar inte ha spelat/tränat me någon klubb i år ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Post Reply