Nya Lakerdome [teknisk diskussion vindkraftverk/solceller]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Tackar och bugar för informationen. Jag älskar raka rör och öppenhet. Har inga mer funderingar över styrelsens agerande. :ok:

Jag har full fösrtåelse för att ni i styrelsen inte har tid att hänga här eller att reagera på varenda fråga som dyker upp, men en och annan "luftrensare" är grymt uppskattat.
Matito
Växjö Lakers Hockey

Inlägg av Matito »

Det låter bra! Viktigt att alla vet vad som är sagt och vad som gäller.

Hls Mattias
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Tyvärr så är det nog så Linda att man inte alltid kan förstå allt. :wink:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

[quote="Linda"]Tur att utomsocknes är så införstådda med växjöbornas syn på idrotten i stan. :D[/quo

Jobbat på växjös lasarett i tre år så vist har man haft kontakt med växjöbor under en lång tid. När dom flesta man har snackat med säger kul så länge det vara sen skiter jag i det. Ja då har iallafall jag en klar bild hur folk tycker å tänker om just idrotten i växjö.
Ta åt er dessa ord å vänd tränden. Då har LL och VLH vunnit mycket. Öster har inte lyckats vända denna tränd. Inte innebandyn häller för den delen. Vem minns inte när samma faklor som vi hade tändes då innebandyspelararna äntrade planen. Fullt på läktaren i telleborgshallen. Kan man säga samma sak idag??? Det vet jag faktiskt inte men att det inte pratas lika mycket innebandy på stan nu som då har iallafall jag en klar bild över. Publiksiffran i ishallen har varit stadigt på runt 2000. Öster drar ca 1500. Både vi å öster gnäller om att det är arenornas fel. Men i ärlighetens namn grundar det nog i helt andra saker. Folk tröttnar för att dom inte har den där idrottskulturen i sig att stötta i både med å motgång utan just tänker kul så länge det vara
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

2500 har snittet stadigt legat på och inget annat. Självklart skulle det varit mer om det funnits en fin arena, tror du nåt annat har du gjort din hemläxa av all tillgänglig statistik väldigt dåligt. Du hör jättemycket på stan, har aldrig hört det du tjattrar om i varenda inlägg. Du får flytta till Växjö om det blir för påfrestande med allt du hör och ser.

Uppfriskande att höra en styrelsemedlem på forumet, väldigt uppskattat och väldigt förklarande. Iofs behöver jag ingen förklaring då jag är av exakt samma åsikt som du beskriver i texten. Finns ingen förening som inte hade ifrågasatt vår hyresnivå och vad vi får för den om man själva haft den. INGEN. Sen har vi nog landets tröttaste kommun, helt oförmögna att ta beslut. Klart som fan att man ska ha en åsikt och dom ska ifrågasättas av bara tusan, när dom slappar och idkar långbänk. Storm i ett litet vattenglas som vanligt när nåt händer i vår älskade klubb. Fint väder har vi begåvats med också, njut av sommaren så kommer hockeystarten som ett välkommet brev på posten. Glöm inte att boka upp era abonemang, bättre erbjudande får man leta efter.
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Bockar och bugar för informationen Matito!

Nu fick man en helt annan inblick i hur man resonerar gällande hallhyror unt so weiter.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Det är ju vi som är LL och VLH. Säger bara det jag hör sen är det upp till ledningen om vi ska fortsätta i samma spår å tro att växjöborna snart kommer stötta eller att man måste ligga på för att få mer folk angarerade.
Jag säger bara att kan vi vända tränden å få mer folk angagrerade så kommer VLH att tjäna på detta i längden. Många hjälpte till att ta lån å skänka pengar för att klubben inte skulle gå i KK. Var är övriga folket som vill skänka en slant för att få hit stig exempelvis. Varför var det samma personer match efter match som städade läktaren? Eller var det bara en slump att jag råkade städa med samma personer efter var match jag var på.
Lakers är en mycket ung förening å jag älskar laget. Ser inte var match live å inte häller på tv. Men gläds nått så förbannat var gång det kommer nått possitivt om klubben eller att laget har vunnit. Lika ledsen blir jag när jag hör att hyrorna är skyhöga å klubben måste drar ner på än det ena än det andra. Hade varit mycket roligare om man hört att fan vi skiter i hur höga hyror vi har. Vi ska ha hit några klassspelare så att ES var år är ett steg närmare. Nu är det än mer negativa tongångar att VLH inte får ner hyrorna i blaskan. Var är glöden från oss Lakersfans på SMPs komentarspalt?. Vi slutar komentare baktalarna men vi går ej häller ut med att fan vi fixar mellanskilnaden. En andledning till varför kan beror på att det helt enkelt är förfå personer som angarera sig bland växjöborna. Jag ska absolut inte skryta med min 50 lapp till klubben var månad men den 50 lappen är någ mycket mer än vad de flesta växjöbor lägger om man ser % messigt på det hela å då ska sägas att jag inte ens är växjöbo utan snart norrlänning som även i fortsättningen kommer stötta VLH i vått å tort.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Alla vill inte hjälpa till ideelt, alla har inte tid att hjälpa till ideelt men det innebär inte att man saknar intresse. Så ser verkligheten ut, inget som är unikt för varken VLH, sporten hockey eller nån annan idrott heller för den delen. Jag brinner för VLH men jag har inte hjälpt till på nåt sätt mer än att jag alltid går på matcherna och alltid stöttar med en slant när det efterfrågas. Andra gör på annat sätt. Jag är full av beundran och imponeras varje gång någon gör en insats i nåt sammanhang. Vi har den hall vi har just nu, de insatser man gör för att locka ännu mer folk är bra och håller säkert intresset kvar på en jämn och ganska hög nivå. För att ta nästa steg behövs en ny hall, THATS IT. Alla vet det, du också. Då kan vi börja snacka utveckling, först måste man ha verktygen.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Sant att inte alla har tid. Sant att inte alla har råd. Sant att vi behöver en ny hall. Jag vet det, precis som du säger. Jag pekar vare sig ut dig eller någon annan för att ni gör för lite eller för mycket. Vad jag menar är det att fenomenet finns inte bara hos VLH utan hos alla idrottsföreningar i Växjö.
mer eller mindre tradition spelar inte så stor roll. Kan VLH med Lakejernas hjälp få folket att stötta Lakers några % till så tror jag att Lakers får ännu större försprång mot de mer traditonella idrottsklubbarna i stan. Som sagt Öster å deras supportrar lever idag ganska mycket på gamla meriter. Vi lever på framtiden. På hoppet om en ny hall. På hoppet att ännu en gång få se stig göra sina fantastiska snabba skridskoskär. På hoppet att få se Lakers i ES Gäller bara att detta hopp kan smitta av sig på än fler.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

INTE Lurat, LUGGAT !! Tänk OM Lakers i Dessa tider uttalat sig i Media att nog tycker Vi att Hyran är hög, MEN som vi ALLA förstår så är hockey på låtsas och Kommunala funktioner på Allvar, Lakers står bakom dessa funktioner och betalar solidariskt sina avgifter och hoppas att Växjö kommun i framtiden kan hjälpa Klubben med något annat, Just nu är inte Hockey Prio 1.

Vi kommer således omedelbart att stänga dörren för nyförvärv till årets trupp och fylla på med egna Juniorer vid behov,Vi flyttar även Kansliet till Sydöstra hörnrummet, Vi sänker även priset på Ståplatsbiljetterna till 80 kr och låter Barn Ungdom och pensionärer betala en Tjuga för inträdet där.

Välkommna Till Dooomen Hockeyvänner :wink:

ps. Fotbollspelare spelar ute , Vi har ändå en Hall :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Tack för infon Mattias, som en del sagt, oerhört gött att få information från nån som verkligen vet vad som hänt och vad som pågår!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Varanen skrev:Matito - Jag uppskattar verkligen att du tar dig tid att skriva här. Jag tror inte det är någon som tror att styrelsen tappat greppet, och vi är alla överens om behovet av en ny arena. Men jag har ändå ett frågetecken över taktiken (vilket jag förstår att du inte kan kommentera). Utspelet på årsmötet retade upp det högsta hönset för kommunens politiska ledning, vilket kanske spoilierade den goda dialog vi hade med fritidsnämnden. Precis som i övriga samhället råder det en hierarki inom politiken och jag är rädd för att det blev "personal" som kidsen säger. Vår fråga kanske föll på form istället för sak.

Jag kunde inte utläsa att du fick svar på din fråga. Var det så här du egentligen menade med "taktiken" Varanen?

"Ömans något (läs: med samma smidighet som en elefant i en porslinsaffär) opsykologiska hyresutspel som väntat fick kommunhusets topplock att gå har jag inte så mycket att komma med." :lol:

Nu när man har hämtat sig något efter hyresnederlaget så var DE faktiskt lite rolig. :)
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Jo, DE och jag hade samma fundering. Men Matito betonade att det inte var ett taktiskt upplägg utan en del i att informera föreningens medlemmar (mycket viktigt!). Men framöver bör vi nog tänka på att media har tillgång (och ska så ha) till våra årsmöten. Kanske välja orden lite försiktigare. Konflikt är det roligaste media vet, skapar intresse och oftas passion. Minsta lilla som kan använddas i det syftet kommer göras så.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Men frågan som inte jag förstår och som jag trodde du också ville ha svar på. Det är varför man budgeterade med en hallhyra på 600 000 istället för den hyra vi faktiskt har? Det var ju anledningen till att Frank gick i taket. Eller har jag förstått saken fel?
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Nja, det var faktiskt inte frågan jag ville ha svar på. I ALLA förhandlingar som sker mellan organisationer läggs det upp någon form av taktik. Jag ifrågasatte utspelet på årsmötet (vilket innebar det du beskriver). Matito ger i inläggen ovan bakgrunden till varför styrelsen agerade som man gjorde. Jag nöjde mig med svaret för det visar att styrelsen inte agerade överilat, hade jag ingått i samma styrelse hade jag förespråkat en annan linje (åtminstone tidigare i processen). Men jag har fått svar på de funderingar jag hade. I en demokratisk organisation kan man inte alltid få som man vill, men jag vill åtminstone ha förståelse för varför "de mina" gör som de gör. Det har jag fått och jag står bakom de demokratiskt valda representanterna.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Jag förstår Varanen!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Tycker det ser jäkligt bra ut. Vi går en spännande tid till mötes!!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Det är ett av många beslut, dock ett viktigt sådant. Byggstart i Januari vore väl bra, även om man hoppades ännu tidigare. Spännande är det hursomhelst. Då kan Lakers ta nästa stora kliv i utvecklingen :)
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör

Inlägg av PMK1 »

Det är väl redan beslutat att det blir en ny ishall. Om Lakers har kapital kan klubben börja bygga redan i eftermiddag. Det som ska beslutas ikväll är hur mycket kommunen är intresserade av att bidra med.

Kommunen har lovat att skjuta till ytterligare 16 miljoner på tre år för HELA Värendsvallsområdet.

En ny ishall för ca 200 miljoner kronor, kostar i räntor och drift, "hyra", ca 8-10 miljoner kronor per år med det ränteläge vi har idag. Den summan höjs sedan i takt med att räntan höjs.

Om klubben anser sig ha råd med de kostnaderna kommer det nog gå undan. Om klubben INTE anser sig ha råd med den nya "hyran" kommer frågan att tas upp lite senare i år.

Misstänker att Öhman & CO är mycket försiktiga så att vi inte behöver hamna i samma sitts som vi gjorde förra sommaren.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

PMK1 skrev:Det som ska beslutas ikväll är hur mycket kommunen är intresserade av att bidra med.

Nja, så har inte jag fattat det..
1. Fullmäktige godkänner att föreningarna genom bolag kan driva Arenastaden.
2. Fullmäktige ger klartecken för att finansiering av bygget kan ske antingen genom så kallad finansiell leasing, upplåning eller genom borgen för något av alternativen.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Gäller väl beslutet om båda arenorna vilket betyder närmare 400 miljoner.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

3-4 år till kan det dröja innan allt blir klart. Går att läsa på www.smp.se nu
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Ja, jag tror nog att detta innebär att Nya Arenastden står klar i sin helhet inom 3-4 år. Det är mycket som ska göras under de åren Erok. Hela området ska ju byggas om!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Precis, skulle tro att det kommer pågå arbeten i området under många år. Allt kan inte ploppa upp samtidigt. Att smälla upp en ishall under 2010 borde vara fullt möjligt. Antar att arbetet kommer accelerera nu när den tröttaste delen av kommunen gett allt grönt ljus. Spännande!
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

En trevlig överraskning nådde mitt öra igår. Den lokal som ska uppföras utanför ishallen för att inrymma ölservering och underhållning etc. i samband med match, är inte ett tält som jag gått och trott. Det blir en redig (som vi säger här i Småland) byggnad som snart börjar byggas. Placering: där skärmtaket idag står strax utanför biljettluckorna - där grillarna varit placerade tills nu. Träden har redan sågats ner. Byggnaden blir permanent och ska stå kvar även när nya arenan är klar.

Tält hade varit jätte ok, men det här känns ju onekligen rejält mycket bättre.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Helt klart en rolig och positiv nyhet!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Fantastiskt. Börjar ta sig nu.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Dave
Forumproffs

Inlägg av Dave »

Uppdatera mig gärna, men visst kommer väl Lakers bygga sin arena innan arenastaden. Ska hockeystaden Växjö vänta 3-4 år innan det står ett nytt Lakerdome på plats?
Once a laker, always a laker
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Hockeyarenan är en del av Arenastaden. När kommunchefen säger 3-4 år pratar han om hela Arenastaden.

Närmast förestående arbetet är att lösa finansieringen. VLH börjar inte gräva för att sen lösa finansieringen. Omvänd - och rätt - ordning gäller.

Jag känner mig kol lugn med det folket som nu styr i föreningen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Jag är också lugn med klubbens ledning, man jobbar ansvarsfullt och kommer ha full koll den dan spaden sätts i jorden (januari). Mer orolig för alla arbetsgrupper som lika gärna kan bli rena kaoset om man inte har en fast styrning.
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Ta mig f*n det roligaste jag läst av Stubben! Hatten av från mig.

http://www.smp.se/blogg/daniel/

Må detta tysta åtminstone någon av stackarna i begåvningsreserven. Men det är väl för mycket att hoppas på...

.
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

11-0 till stubben!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Stubben är i toppform! :golfclap:
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Hallhyran knäcker ekonomin – kostar 22 miljoner/år: ”Snart får vi svårt att vara ett topplag” (från AB)

Mike Helber ojar sig över kostnaden för Logerna :? , nyss var De ju en förutsättning :ajaj:

Det hemska kan hända att De proppmätta och övergödda ES spelarna i LHC får sänka lönerna som Mike Skrivit kontrakt med utan att vinna.

Själv tycker han att Kommunen ska hjälpa till :roll: , HyresKostnaden för ES Lagen pendlar mellan 4 och 22 mille/år, Vad erbjuds mest Hockey/Krona :?: , INTE Hos Mike " GUDAS" Helber i alla fall :nope:
In Hinkum Veritas
Skriv svar