Steve [Stiig]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja litar inte på några källor överhuvetaget när det gäller stig , ja vill se att det står på hemsidan först innan ja tror på detta allt annat är bara trashtalk
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag hoppas vi verkligen får se Stig kommande säsong! :)

Image

Bild tagen av mig 2006 under första matchen på säsongen 06/07 borta mot då "elitseriesatsande" bofors. Matchen slutade 3-7. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Aaah, Tack Per! Inte utan att man blir nostagisk! Vem är domaren? Guld-Stig når honom knappt till skulderbladen :D

Gjorde förresten inte Bois en satans massa poäng i den matchen? Det känns som det finns en mening med allt här i livet och att allt hänger samman - ta hit Stiig nu!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Den matchen glömmer man inte i första taget ,vilken säsongspremiär och sedan busskrånglet på hemresan.Tänk vad mycket man varit med om i Lakers framfart i hockeyrinkarna ....och mer blir det :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

edit
Last edited by Lalin on 6 March 2010, 20:04, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Martin!!!
Forumamatör

Post by Martin!!! »

En tanke som slog mig.
Kan det vara så att om man får saviano att skriva på så kanske man väljer att spela Lundbohm som center igen? Då innebär det ju att ingen ny center behöver tillkomma. Mer pengar till Saviano... :D
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Tror inte Evert "vågar" spela David som center igen! Vore synd förstöra för #68 nu när det känns som om han hittat rätt ute på en kant. Det var först då man såg vad han kunde göra i anfallszon :roll:
Once a laker, always a laker!
Martin!!!
Forumamatör

Post by Martin!!! »

Absolut håller med om att han blommade ut när han flyttades ut. Men vad man hört mellan raderna så var det även annat än center rollen som spökade i Davids liv vid tidpunkten. Men absolut ser jag hellre David som vinge än center.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Hur går det med insamlingen? Någon stor bidragsgivare runt hörnet som kan daska in en säck med dineros?

http://www.smp.se/sport/dyr-saviano-vil ... rs(1336856).gm
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Insamlingen verkar minst sagt trög. Enda lösningen är väl nån större kraft. Synd för det kunde blivit ett kanonlag.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Nixon
Forumamatör

Post by Nixon »

Det var inte mycket av nytt nyhetsvärde i dagens artikel. Men, ett smart PR-trick för att väcka ytterliggare intresse i insamlingen och en utmaning till företag att hjälpa till. Självklart vill alla hockeyintresserade helst ha båda Saviano och Mr X.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

finns nog många som vill ha tillbaka stig men frågan är ju hur mycket han begär i lön ? om han nu vill spela för lakers igen så skulle inte han då kunna gå med på en förlikning liknande att Lakers och stig möts på halva vägen från det bud Lakers lägger å det bud Stig vill ha, men det kanske är ändå för mycket vad Lakers kan ge vad vet jag.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag kan tänka mig att Lakers bud till Stig redan passerat smärtgränsen, det är därför förhandlingarna står still. Så det som kommer hända om vi till slut få hit Stig igen är att antingen tar insamlingen fart och genererar så mycket som krävs, någon annan finansiär kommer in eller att Saviano lämnar sina krav och gå med på Lakers bud. Det senaste tror jag minst på, för det känns inte som Stig är villig att minska på sina krav. Det jag tror mest på är att det kan komma till en extern finansiär i så fall. I annat fall känns detta som ett alltför låst läge för att det ska bli nått.

Undrar vem Mr X är.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Nixon
Forumamatör

Post by Nixon »

Så himla stort marknadsvärde har väl inte Saviano nu. Harvat runt i finska ligans 3 o 4-lina. Inget spel i powerplay. Hoppas inte Lakers går för långt i sina ansträngningar för att få just honom. Det finns andra för de pengarna vi nu talar om.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Men kunde en privatfinansiär gå in och värva hit Aho, kanske "den" är sugen på att hjälpa till med Stig med?! :roll: Jag tycker absolut Växjö ska bränna en hel del pengar på Saviano, vi vet vad han kan!
Once a laker, always a laker!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nixon wrote:Så himla stort marknadsvärde har väl inte Saviano nu

Lokalt över Småland tror jag hans marknadsvärde är gigantiskt, jag är övertygad om att han skulle finansiera en del av sin dyra lön genom ett ökat publiksnitt. Precis som Stoffe är inne på så är detta en spelare utöver det vanliga, och det vore FAAN så synd om han inte kom hit igen - när han nu själv tydligen VILL spela här :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Hade man gjort som KHK och kört Publiklyftet här i Växjö oxå med en riktigt snygg T-shirt så hade vi haft Stig signad för längesen. Vi hade nog inte sålt lika många tröjor som nere i Karlskrona men 150 000 tror jag vi hade kunnat få ihop. KHK fick in 300000 kr på sin tröja + att dom samlat in 300000 kr till på annat håll vilket blir 600000 kr!!! Man blir faktiskt imponerad! Man saknar dom lite mer innovativa lösningarna uppe i Växjö på sånt här. Jag tror inte så mycket på att bara ställa fram en spargris. Det lockar bara dom mest hängivna supportrarna. En tröja eller att man får nåt tillbaks när man lägger en slant attraherar mer den breda massan.
Once a laker, always a laker
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Varför kan vi inte göra en sattsning på en sådan tröjja då?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Alla var negativa när erok kom med idén nu får man skylla sig själva
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det har väl inte med nån tröja att göra om det ska bli nåt resultat, snarare information till och intresse från supportrar och allmänhet. En halvt oläsbar länk på Lakers hemsida räcker inte som lockbete. Sen har vi nyligen tagit oss igenom en insamling av gigantiska mått som bekant, det påverkar kanske också. Men det är synd, hade varit skitkul och få hit Stig igen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lakersfan_03 wrote:Alla var negativa när erok kom med idén nu får man skylla sig själva

Det var väl snarare så att herr Erok inte ville öppna truten om hur det skulle gå till...

Folk måste väl ändå få fråga hur allt hänger ihop och hur det är planerat . Jag fick ett PM men det hjälper ju inte de andra som inte fick någon info .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Problemet var att det var för lite folk som ville vara med i gruppen. 4 pm å handlade inte alls om att vara vilja vara med. Ypperligt tillfälle att sälja hamburgare både på stan å ute på festivalområdet denna helg. Tack för mig.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Återigen har den proffsiga klubben KHK tänkt till.. Så här ska det se ut!!!!!!!

Image
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Mycket bra :golfclap:

KHK blir säkert att räkna med inom några år.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Du har faktiskt rätt.. Jag tycker det är jätteroligt att dom satsar som dom gör och bygger sin organisation på engagemang och proffsighet. Ska bli jättekul om dom om några år kan ta steget upp i AS. Om 5 år skulle dom faktiskt kunna vara förbi oss ja. Dom är definitivt före oss på marknadssidan!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Helt rätt, synd att inte vi oxå har lite kreativa personer i styrelsen som gillar att ta till nya idéer som ger mer flis till Lakers.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Nice
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Roggan, att säga att vi inte har några kreativa personer i styrelsen som inte kommer med några idéer tycker jag är att vara ganska fel ute.

Jag tycker att vi har en av dom absolut bästa på det - Anders Öman.
Jag vet att säsongen 2009/2010 kommer att ge oss Lakerssupportrar en hel del nytänkande när det gäller bl a arrangemang kring matcherna.

Situationen har varit för samtliga inom Lakers organisation att överhuvudtaget få klubben att andas utan konstgjord andning. Det har man nu lyckats med, man har vänt det negativa kapitalet till att stå relativt starka på den ekonomiska sidan. Du ska se Roggan att nu när man kan lägga mer och hårdare fokus på andra saker som marknad, matcharrangemang, andra "jippon" etc kommer det att bli en rejäl förändring OCH förbättring för Lakers och för oss alla Lakerssupportrar.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

man kan helt enkelt säga att man kommer komma tillbaka till den gamla tiden då det va häftigt och galet roligt att gå på hockey !
vi har den absolut tuffaste och bästa säsongen framför oss på många många år om vi ska prata om allt som är runt om kring hockeyn.
runt matchen. försäljning ,Lakers på stan osv osv listan går nog att göra lång ! nu längtar man till det drar igång igen ! :D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vi har aldrig haft en sådan kreativ styrelse som vi har nu...
Att säga att vi inte har en krativ styrelse när man har vänt ett konkursbo till ett eget kapital på 4.4 milj är ju lite konstigt...
Håller verkligen inte med dig Roggan.
Snart nära dig...en ny hall
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Hela VLH:s styrelse o säljorganisation är ju utbytt på senare tid och det är mkt på gång. Så se framåt istället :D
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

MEN HALLÅ HANDLAR DET OM STIG ELLER KHK Å DERAS IDEER Å PLANER JÄMFÖRT MED LAKERS IDEER Å PLANER?
HÅLL ER TILL ÄMNET OCH DET ÄR STIG
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Friberg for Moderator! :D
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skall rösta på friberg imorgon!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja du friberg. När vår egen insamling står still får man glädjas med andra föreningar att de lyckas. Vet inte om det stämmer men hört rykten att KHK är intresserade av stig. Att Lakers vill vill ha han har fått KHK att kika lite extra på killen enligt rykten.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply