Steve [Stiig]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Aaah, Tack Per! Inte utan att man blir nostagisk! Vem är domaren? Guld-Stig når honom knappt till skulderbladen
Gjorde förresten inte Bois en satans massa poäng i den matchen? Det känns som det finns en mening med allt här i livet och att allt hänger samman - ta hit Stiig nu!
Gjorde förresten inte Bois en satans massa poäng i den matchen? Det känns som det finns en mening med allt här i livet och att allt hänger samman - ta hit Stiig nu!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumdemon
Hur går det med insamlingen? Någon stor bidragsgivare runt hörnet som kan daska in en säck med dineros?
http://www.smp.se/sport/dyr-saviano-vil ... rs(1336856).gm
http://www.smp.se/sport/dyr-saviano-vil ... rs(1336856).gm
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
finns nog många som vill ha tillbaka stig men frågan är ju hur mycket han begär i lön ? om han nu vill spela för lakers igen så skulle inte han då kunna gå med på en förlikning liknande att Lakers och stig möts på halva vägen från det bud Lakers lägger å det bud Stig vill ha, men det kanske är ändå för mycket vad Lakers kan ge vad vet jag.
Jag kan tänka mig att Lakers bud till Stig redan passerat smärtgränsen, det är därför förhandlingarna står still. Så det som kommer hända om vi till slut få hit Stig igen är att antingen tar insamlingen fart och genererar så mycket som krävs, någon annan finansiär kommer in eller att Saviano lämnar sina krav och gå med på Lakers bud. Det senaste tror jag minst på, för det känns inte som Stig är villig att minska på sina krav. Det jag tror mest på är att det kan komma till en extern finansiär i så fall. I annat fall känns detta som ett alltför låst läge för att det ska bli nått.
Undrar vem Mr X är.
Undrar vem Mr X är.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Nixon wrote:Så himla stort marknadsvärde har väl inte Saviano nu
Lokalt över Småland tror jag hans marknadsvärde är gigantiskt, jag är övertygad om att han skulle finansiera en del av sin dyra lön genom ett ökat publiksnitt. Precis som Stoffe är inne på så är detta en spelare utöver det vanliga, och det vore FAAN så synd om han inte kom hit igen - när han nu själv tydligen VILL spela här
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Hade man gjort som KHK och kört Publiklyftet här i Växjö oxå med en riktigt snygg T-shirt så hade vi haft Stig signad för längesen. Vi hade nog inte sålt lika många tröjor som nere i Karlskrona men 150 000 tror jag vi hade kunnat få ihop. KHK fick in 300000 kr på sin tröja + att dom samlat in 300000 kr till på annat håll vilket blir 600000 kr!!! Man blir faktiskt imponerad! Man saknar dom lite mer innovativa lösningarna uppe i Växjö på sånt här. Jag tror inte så mycket på att bara ställa fram en spargris. Det lockar bara dom mest hängivna supportrarna. En tröja eller att man får nåt tillbaks när man lägger en slant attraherar mer den breda massan.
Once a laker, always a laker
-
- c/o LL´s Forum
Det har väl inte med nån tröja att göra om det ska bli nåt resultat, snarare information till och intresse från supportrar och allmänhet. En halvt oläsbar länk på Lakers hemsida räcker inte som lockbete. Sen har vi nyligen tagit oss igenom en insamling av gigantiska mått som bekant, det påverkar kanske också. Men det är synd, hade varit skitkul och få hit Stig igen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03 wrote:Alla var negativa när erok kom med idén nu får man skylla sig själva
Det var väl snarare så att herr Erok inte ville öppna truten om hur det skulle gå till...
Folk måste väl ändå få fråga hur allt hänger ihop och hur det är planerat . Jag fick ett PM men det hjälper ju inte de andra som inte fick någon info .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Problemet var att det var för lite folk som ville vara med i gruppen. 4 pm å handlade inte alls om att vara vilja vara med. Ypperligt tillfälle att sälja hamburgare både på stan å ute på festivalområdet denna helg. Tack för mig.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Du har faktiskt rätt.. Jag tycker det är jätteroligt att dom satsar som dom gör och bygger sin organisation på engagemang och proffsighet. Ska bli jättekul om dom om några år kan ta steget upp i AS. Om 5 år skulle dom faktiskt kunna vara förbi oss ja. Dom är definitivt före oss på marknadssidan!
Once a laker, always a laker
-
- c/o LL´s Forum
Roggan, att säga att vi inte har några kreativa personer i styrelsen som inte kommer med några idéer tycker jag är att vara ganska fel ute.
Jag tycker att vi har en av dom absolut bästa på det - Anders Öman.
Jag vet att säsongen 2009/2010 kommer att ge oss Lakerssupportrar en hel del nytänkande när det gäller bl a arrangemang kring matcherna.
Situationen har varit för samtliga inom Lakers organisation att överhuvudtaget få klubben att andas utan konstgjord andning. Det har man nu lyckats med, man har vänt det negativa kapitalet till att stå relativt starka på den ekonomiska sidan. Du ska se Roggan att nu när man kan lägga mer och hårdare fokus på andra saker som marknad, matcharrangemang, andra "jippon" etc kommer det att bli en rejäl förändring OCH förbättring för Lakers och för oss alla Lakerssupportrar.
Jag tycker att vi har en av dom absolut bästa på det - Anders Öman.
Jag vet att säsongen 2009/2010 kommer att ge oss Lakerssupportrar en hel del nytänkande när det gäller bl a arrangemang kring matcherna.
Situationen har varit för samtliga inom Lakers organisation att överhuvudtaget få klubben att andas utan konstgjord andning. Det har man nu lyckats med, man har vänt det negativa kapitalet till att stå relativt starka på den ekonomiska sidan. Du ska se Roggan att nu när man kan lägga mer och hårdare fokus på andra saker som marknad, matcharrangemang, andra "jippon" etc kommer det att bli en rejäl förändring OCH förbättring för Lakers och för oss alla Lakerssupportrar.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
man kan helt enkelt säga att man kommer komma tillbaka till den gamla tiden då det va häftigt och galet roligt att gå på hockey !
vi har den absolut tuffaste och bästa säsongen framför oss på många många år om vi ska prata om allt som är runt om kring hockeyn.
runt matchen. försäljning ,Lakers på stan osv osv listan går nog att göra lång ! nu längtar man till det drar igång igen !
vi har den absolut tuffaste och bästa säsongen framför oss på många många år om vi ska prata om allt som är runt om kring hockeyn.
runt matchen. försäljning ,Lakers på stan osv osv listan går nog att göra lång ! nu längtar man till det drar igång igen !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
Ja du friberg. När vår egen insamling står still får man glädjas med andra föreningar att de lyckas. Vet inte om det stämmer men hört rykten att KHK är intresserade av stig. Att Lakers vill vill ha han har fått KHK att kika lite extra på killen enligt rykten.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers