Växjö Lakers - Leksands IF

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Känningarna kan ju kommit efteråt. Mitt i stridens hetta är det lätt att glömma bort smällar hit och dit. Fullt förståligt.
Den som inte sjunger är taifare!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Varför låter man en revbensskadad spelare lägga en avgörade straff... 8O
Snart nära dig...en ny hall
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Inte säkert det va på Malmö matchen kan ha varit träninen dagen efter det ärprecis samma sak med bengan, varför låta en skadad målvakt stå i målet.. det får ju individen själv avgöra om han känner att man kan spela eller ej... som Bengan sa, i matchen så kännde han ingenting utan det va mer efter som han kännde av sin skada...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag tror att Mäkknävin själv bad om att få lägga straffen - i hopp om att kunna 'reparera' sin fruktansvärt miserabla insats på isen. Ja, inte blev det bättre iaf.

Förlusterna mot Almtuna och Malmö svider något så djävulusiskt. Tre pinnar ikväll skulle vara så välkommet. Efter kvällens match så har VLH avklarat både Malmö och Leksand.

Mora däremot skall möta Malmö två gånger till (heja Malmö...) och Leksand en gång till.

Mina förhoppningar inför aftonens sammandrabbning är att det blir en taktisk match - Leksand vill inte ha med Mora i Kvalserien. Leksand möter VLH som flåsas i nacken av Mora. Leksand ställer över två av lagets mest tongivande spelare - Prestberg och Läck. Taktik eller sjukdom...

KRIGA!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jag är inte ens nervös...:)
Helt 100 på att Lakers vinner ikväll..

(Det här kommer att bli en sådan mening en Trojan klipper ut och citerar ikväll om Lakers skulle torska, och tycka det är skitkul...)
Snart nära dig...en ny hall
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Håller med dig Serra! Jag ska oddsa en slant på Lakersseger ikväll, säkra pengar.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

serra,flesta siter har odds över 5 ggr pengarna,femdubbla din rikedom! :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Vi får hoppas att din teori stämmer Volvon. Annars känns det som om Lakers just nu har svårt att putta in en golfboll i en hangar 8O. Tveksamt dock om T Kempe gillar den taktiken.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

I det för oss minst sagt intressanta mötet mellan Almtuna och Mora kommer de förstnämnda till spel med fem man på skadelistan. Almtuna är inne i en fruktansvärt stim och dom gör ofta mål i slutskedet av matchen och avgör, Lakers gör tyvärr det motsatta. Almtuna har lika stor chans att nå kvalserien som VLH och Mora.

Lakers har tyvärr fittat till det rejält och en tidigare "säker" direktplats till kvalserien kan nu innebära att man helt missar playoff :cry:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag räknar inte riktigt med Almtuna när Kvalserien drar in i sista rundan - varför? Nja, jag vet faktiskt inte, bara en magkänsla jag har.

Tredjeplatsen kommer att stå emellan VLH, Mora och VIK.

Intervju med Sockervadd.
- Vad talar för att Växjö tar en ny bortaseger på fredagskvällen?
- Vi behöver poängen mer än vad Leksand gör.
/T5!!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Primeau wrote:I det för oss minst sagt intressanta mötet mellan Almtuna och Mora kommer de förstnämnda till spel med fem man på skadelistan. Almtuna är inne i en fruktansvärt stim och dom gör ofta mål i slutskedet av matchen och avgör, Lakers gör tyvärr det motsatta. Almtuna har lika stor chans att nå kvalserien som VLH och Mora.

Lakers har tyvärr fittat till det rejält och en tidigare "säker" direktplats till kvalserien kan nu innebära att man helt missar playoff :cry:
Inte nog med 5 man på skadelistan, forwarden Erik Karlberg tvingas lämna för att Skellefteå hellre lånar ut honom till Piteå.
J-vm målvakten Oduya är heller inte kvar...
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

När man har skadade spelare i laget får väl andra kliva fram istället!!! Så enkelt är det! Dags för Lundbohm att höja sig ännu ett snäpp kanske..

Gillar verkligen Hedman, men hur kan man gå från att ha varit extraforward i ett antal matcher till att nu spela i förstafemman???
Once a laker, always a laker
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Tar vi leksand ikväll så kan mora hälsa hem :P
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Dave wrote:När man har skadade spelare i laget får väl andra kliva fram istället!!! Så enkelt är det! Dags för Lundbohm att höja sig ännu ett snäpp kanske..

Gillar verkligen Hedman, men hur kan man gå från att ha varit extraforward i ett antal matcher till att nu spela i förstafemman???
Ja den ekvationen får inte jag heller ihop ärligt talat.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Anders83 wrote:
Dave wrote:När man har skadade spelare i laget får väl andra kliva fram istället!!! Så enkelt är det! Dags för Lundbohm att höja sig ännu ett snäpp kanske..

Ja den ekvationen får inte jag heller ihop ärligt talat.
Skulle tro att det handlar om att JK inte vill spräcka dom andra femmorna. Helt klart enklast att bara stoppa in en kille där det saknas än att flytta om i hela laget! :roll:
Once a laker, always a laker!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

PANG - och där dök Pelle Fjantberg upp i laguppställningen.

Challe, Blyger är inte så taktisk som jag hade hoppats på. Tyvärr.

/T5!! :x
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

ÄR Prestberg med??
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

pedda wrote:Tar vi leksand ikväll så kan mora hälsa hem :P
Hoppas att Leksand lägger sig bara för att man inte Gillar Mora. :lol:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Josh är skadad.
Sug på den, Melin
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

3-0 nu till Leksand :(

Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

C70T5 wrote:PANG - och där dök Pelle Fjantberg upp i laguppställningen.

Challe, Blyger är inte så taktisk som jag hade hoppats på. Tyvärr.

/T5!! :x
Personer som ofta namger personer med smädelser etc. är oftast personer med starkt minderväderskomplex alt. sjuklig avundsjuka...
inte enligt mig då kanske, men från forskning.. men ärligt talat.. är en volvo en k*kförlängare??
Locked