AIK ni kan glömma att ni möter Djurgården snart. AIK går inte upp och Djurgården kommer hålla sig kvar.
Varför ?
Man har nog Sveriges bästa fans , tror att man kommer dra stor nytta av det nu i slutet av säsongen
Kolla in det fantastiska klippet http://www.svenskafans.com/fantv/clip.asp?id=7235
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ett enda klipp säger inte så mycket. Djurgården hade en av elitseriens sämsta hemmapublik för inte så längesen, men nu har jag inte så bra koll så det kan ju ha ändrats. Att dom numera spelar alla sina matcher på hovet har nog varit väldigt positivt.
Jo en match men ändå , när man ligger sist behövs sånt här stöd . det bevisar man där . just i den matchen har man ett magiskt stöd. AIK hade strax över 1000 förra året nu har man fullsatt plötsligt , snacka om medgångare
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Järnkaminerna har VÄLDIGT bra tryck på sina hemmamatcher nuförtiden,för några år sedan var det stendött,men då dom misshandlar sin fotbollspublik bildligt talat så har det blivit mer folk på deras hockeymatcher igen, och när Järnkaminerna är i toppform är dom klar etta, det är inget snack!