Målkamera?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Målkamera?
Varför finns det inte målkameror i hockeyallsvenskan? Det skulle göra livet lättare för många dommare och bidra till en rättvisare sport.
Är det någon som kan förklara varför det inte finns?
En kamerautrustning kostar inte skjortan, inför detta nu!
Är det någon som kan förklara varför det inte finns?
En kamerautrustning kostar inte skjortan, inför detta nu!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Dom diskuterade lite på TV4SPORT om målkameror ikväll och svenska hockeyförbundet har beslutat att det INTE blir några målkameror under kvalserien
Det skulle tydligen bli för omständigt att fixa med men jag har ett tips, kolla med dom som sköter målkamerorna i elitserien och fråga hur man gör!
Ren jävla skandal att det inte ens kan ordnas till kvalserien, det är ju hyggligt viktigt hurvida målen bedöms med tanke på hur mycket det gäller!
Dom visade ett gott exempel när Leksand sätter klockren balja emot Malmö huvuddomaren hade fri sikt in i målet

Det skulle tydligen bli för omständigt att fixa med men jag har ett tips, kolla med dom som sköter målkamerorna i elitserien och fråga hur man gör!
Ren jävla skandal att det inte ens kan ordnas till kvalserien, det är ju hyggligt viktigt hurvida målen bedöms med tanke på hur mycket det gäller!
Dom visade ett gott exempel när Leksand sätter klockren balja emot Malmö huvuddomaren hade fri sikt in i målet

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Jag hörde när nåt elitserielag åkte ur för nåt år sedan att målkameran i deras hall skulle flyttas till hallen tillhörande det lag som gått upp. Så det är tydligen inte klubbarna som äger kamerorna. Om det inte har ändrats nu. Förutom en kamera så måste det sitta en kameradomare på varje match under hela säsongen. Det är också en kostnad.
"Visst vill vi ha in målkameror, men det är klubbarna själva som får betala och det har de inte råd med. En målkamera kostar mellan 200 000-250 000 kronor, upplyste Stefan Bengtsson, vd för Hockeyallsvenskan."
Då tillkommer ytterligare kostnader som drift, service och underhåll. Om detta stämmer så tycker jag absolut inte att det ska vara målkameror i Hockeyallsvenskan. Om denna summan hade tagits ur Växjö Lakers kassa hade vi haft en klasspelare färre.
Då tillkommer ytterligare kostnader som drift, service och underhåll. Om detta stämmer så tycker jag absolut inte att det ska vara målkameror i Hockeyallsvenskan. Om denna summan hade tagits ur Växjö Lakers kassa hade vi haft en klasspelare färre.
Om det är så att det kostar denna summa kan man minska på bidraget på 20 miljoner som elitklubbarna får.Qrax wrote:"Visst vill vi ha in målkameror, men det är klubbarna själva som får betala och det har de inte råd med. En målkamera kostar mellan 200 000-250 000 kronor, upplyste Stefan Bengtsson, vd för Hockeyallsvenskan."
.
Förstår mer och mer att svenska spel tröttnat på förbundet och deras fördelningar och erbjuder de allsvenska klubbarna andra lösningar för att de ska få något av deras kaka.
Hoppas alla har deltagit i spelkortskampanjen!!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!