Lakers agerar starkt mot "grupperingen" på läktare

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

GQ!
Jag svarade bara på Antonius inlägg där han sa att man inte kan döda en grupp på 15-20 man.Att man sen kan tro att man skulle döda ngn för detta så ber jag verkligen om ursäkt :oops: för det var då inte meningen.
Ska genast rätta till detta.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Behöver inte be om ursäkt för detta ÅrydLakej, för man ser det man vill se, och hade GQ velat se detta så hade han de, som Buck skrev, hårklyveri!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
GQ
Forumamatör

Post by GQ »

PutteA wrote:Dessa frågor har vi inte ställt, och är totalt ointresserad av. Vad är en gangster, vad är en huligan, vad är en terrorist...... hm, vad är en mus, kan vara många olika saker....
Nu får du långnäsa igen PutteA. Du vet lika väl som jag att det är högst relevant att diskutera och ifrågasätta vilka typer av supportrar som existerar på läktare, när kategorin heter "Klacken", till råga på allt så startade du en frågeställning som du var högst angelägen om att få svar på, gällande "tråkigheter" vilket reulterade i ett svar som innehöll bråk.

Och i grund och botten så vet både du och jag vad du/ni tycker om VI, det här, det är bara ett taskigt rollspel.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Coolt att GQ hittat tillbaka till forumet efter två års frånvaro. Välkommen. Intressant att du råkade titta in här precis lagom för att delta i denna debatt.

Som den ivriga försvarare av Ultras-kulturen (och jag låter dig helt och hållet definiera vad den står för) som du bevisligen är vet du likaväl som jag att dina pojkar inte ifrågasätts på grund av sin kärlek till VLH. En kärlek som du själv beskrivit kräver ett hat och där börjar vi tangera en del av problemet. Om man använder ordet hat i dess rätta bemärkelse, och inte i något prepubertalt sammanhang för att visa på mod och styrka, leder hatet till fel beslut och ageranden. Den tristaste myten som sprids är att stor kärlek kräver stort hat. Hatet har bevisligen genom historien lett till skit, hur mycket det än har försvarats i perioder.

Folk får givetvis ha vilka känslor de vill men ingen får agera precis som man vill.

Och vad det gäller dialog har den förts vid upprepade tillfällen. Uppenbarligen utan resultat. Jag ifrågasätter starkt viljan av gruppen som inte är någon grupp till att nå någon form av samförstånd. Och jag är den första att beklaga min naivitet då jag tidigare trott och hoppats på att föra en dialog. Grymt fel av mig och jag är grymt besviken på en del av de som benämns VI06.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Den frågan handlade inte om någon ettikett på er, utan en fråga i första skedet ställd till Eddan och Antonius. Dock får jag inget svar på frågan och har accepterat de.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vilka var de ca 5-6 personerna som stod och hetsade mot våran buss i ljungby då? "du är så jävla kaxig när du står där uppe " " kom ner hit istället om du vågar" som sedan hoppade på en Lakersbuss tillbaka... om inte detta är att söka bråk vet jag inte vad man ska kalla det ?? 5 mot 1 är ju jättetufft.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Anders. Lägg ner, du vet mycket väl som jag att han hoppade på En av oss.
Angel Islet Army
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

antonius wrote:Bamse----> Har du äns en aning om vad du snackar om!?

Vi har aldrig varit i slagsmål vid en hockeymatch eller öht. i Lakers namn.
Sluta måla upp oss som några huliganer för det är vi fan inte.
Nej ni har inte gjort nått i lakers namn men likväl har ni varit försökt ta er fram till motståndarklacken i vår egen arena och inte fanken så var det för att bjuda på saft och bullar.

Och nej ni har inte gjort nått i Lakejernas namn men allt skit som rörs upp runt er återspeglas på Lakejerna och Lakers tom vissa spelare tycker att det är förjävligt att Lakejerna får skit för det ni gör. Som jag sa innan ingen rök utan eld.

Ni är inga små helylle pojkar en av er gav er på en i Lakejerna och sparkade han på pungen eller var det kanske nån av småskitarna ni hade ringt dit.
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

antonius wrote:Anders. Lägg ner, du vet mycket väl som jag att han hoppade på En av oss.
Jaha se där åter igen så var det nån annan som började bråka med er... ni är fan ynkliga.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Herre gud :P
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Ja se där bamse. Fråga killen själv.
Angel Islet Army
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag kan inte låta bli, det kliar i fingrarna:

Om du går på en hockeymatch där Lakers spelar, och på den hockeymatchen antingen söker bråk eller svarar på provokationer från annat håll, oavsett om det är i Växjö Ishall eller Sunnerbohov, så är det Lakers namn som svärtas, sen spelar det ingen roll vad ni säger. Att inte bära Lakers souvernier på kroppen gör er inte osynliga.

Det som är märkligt är att alltid är samma personer som är involverade.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

kan hålla med i det du skrev där! håller med!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

antonius wrote:Anders. Lägg ner, du vet mycket väl som jag att han hoppade på En av oss.
efter att han fått en pungspark .... hade oxå blivigt lite sur då ....
GQ
Forumamatör

Post by GQ »

Tackar Varanen, jag har faktiskt hållt koll på forumet lite titt som tätt, även om jag inte alltid loggat in, men nu när jag började läsa om avstägningar i skvallerpressen var det värt ett riktigt besök.

Efter att ha läst de senaste inläggen börjar jag förstå några saker..
#Jag lär aldrig få något svar på mina frågor, vilket är mycket tråkigt, det var eran chans att bevisa att NI som klack och SUPPORTERklubb, kan något om LÄKTARKULTUR..
#Jag kommer aldrig förstå hur ni kan behandla varandra så som ni gör, det är sinnessjukt, kanske familjeterapi... någon?

Jag står fast vid min åsikt och säger det igen!
Ni måste mötas på mitten och sluta föra eran diktatur liknande kampanj mot Inferno och sätta er ner och prata. Detta gäller även lakers som förening.

Och förresten buck, skippa hårklyverie snacket, det handlar om en kärlek till en klubb som en person har blivigt bestulen på.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

GQ: Kärlek måste vårdas. Det är inte en envägsgrej.

ett exempel:

Du och din tjej är på fest hos en av hennes kompisar. Du stör dej som fan på kompisen och skriker till henne att hon kan dra åt h-e och ta alla sina vänner med sej. sen sätter du dej i soffan och fortsätter dricka öl.

Skulle du bli förvånad om din tjej då sparkade ut dej då du har skämt ut henne inför alla hennes kompisar?
tror nog att du hade hållt god min, varit lite mer politiskt korrekt och hållt tyst av respekt och kärlek till din tjej.

vad anbeträffar läktarkultur... vad är det som säger att vi måste ha samma uppfattning som du? eller samma som alla andra för den delen? Vi har kul, laget uppskattar oss och vi blir faktiskt ganska väl bemötta var vi än kommer... vad mer behöver vi?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kom in i matchen GQ, samtal har förts, som senast innan säsongen började. Den delen är överspelad. Nu är det learning the hard way som gäller!!

Så här är det GQ. Alla är välkomna i Lakers Lakejer, oavsett bakgrund, hudfärg, politisk åsikt (OBS!! Rasism är inte en politisk åsikt) VI06 är, och det har jag sagt tidigare, fantastiska när dom röjer med sång och glädje på läktaren, det tar jag inte ifrån dom. I både Lakers Lakejer och i Växjö Lakers så får man en chans att visa att de man gjorde var en tillfällighet och en dumhet. När man upprepat fortsätter att vara inblandad så är det inte längre en tillfällighet, bara en dumhet. Till slut är man tvungen att agera för att bibehålla det förtroende folk har för organisationen. Växjö Lakers har idag agerat, och så även Lakers Lakejer. Men vi lever i en rätt förlåtande värld, i Sverige i alla fall :roll: så avstängningar är ju inte på livstid. Den/de personer som är avstängda kommer ju få en chans att komma tillbaka, så det är ju bara att sköta sig, om inte så faller billan ännu tyngre nästa gång!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Även De grekiska Filosoferna tyckte att Ungdomen var hopplös och respektlös och bara ställde till bekymmer för Den etablerade medelålders klassen, Lärdom: Låt nytt Blod pumpa i runt i klacken annars kommer den att dö ut, dock skall inget jävla 08-Trams tolereras.

Att VM i mesta Fanset tydligen pågår är tragiskt, ALLA är Vi Fans på vårt eget sätt, Låt inte Lakers Fans nedlåta sig till Kommunistisk Celldelning ala VPK/APK/SKP i vem som uttolkar Sakramenten på rätt sätt, det slutar bara med en jävligt Hungrig befolkning och gråa trista byggnader.

Skärpning Nu ALLA, Ta en näve PopCorn och fundera riktigt noga på vad som är viktigt och vad som kan gå förlorat :!:
In Hinkum Veritas
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Ja nu var väll ändå råttet mågat. Jag vill klargöra två saker innan du läser nedanstående inlägg:
1. Jag är opartisk i dispyten
2. Jag är ingen bråkstake

Det är ju givetvis oerhört tråkigt att det ska behöva gå så långt att VLH ska behöva spänna musklerna och stänga av en supporter från arrangemangen resterande del av säsongen.
Det är ju ganska uppenbart för samtliga som läst föregående inlägg av skribenter från parterna, att de har extremt olika uppfattningar om saker och ting, och gladeligen munhugger varandra över forum istället för att ta saken i verkliga livet där oberoende inte behöver beblanda sig i diskussionen. Men det här kanske är det enda stället då tidigare möten inte verkar ha fungerat.
Iallafall så känns det som att många står i en krigszon, där ingen verkar vilja vika en tum för sin åsikt, oavsett om den är mer eller mindre korkad, rätt eller fel.

Jag ska passa på att svara på PutteA’s fråga ur min egen synvinkel;
I vilken situation gör man tråkigheter i Lakers namn?

Allt som sker när man som supporter ”lever” både PÅ och UTANFÖR arenan. Det spelar absolut ingen roll om det är 07.00 på lördagsmorgonen och Lakers har haft sommaruppehåll i 15 veckor eller om det är under match. När man äntrar en arena och lever ut sin kärlek som supporter i flera år så får man räkna med att man har skapat sig en identitet som ”lakers-supporter”, och folk i allmänhet förknippar en själv som sådan.
Om jag skulle se en klackledare ute på stan så förknippar jag ju inte personen som en vanlig svensson, utan en ledare för supportrarna man delar en kärlek med, och utgår även ifrån att han ska uppträda som sådan.
Givetvis är det mycket viktigare att man sköter sig i anslutning till match och inte ställer till med stök och det är även där klubben kan agera under sitt ansvar som arrangörer, och kanske har gjort det förnuftigt för att sätta ner foten och befästa att; ”Det här vill vi inte vara med om”.
Men oavsett hur negativt, hur tråkigt, hur skandalöst många ser på dessa incidenter så tror jag alltid att det kommer att finnas mer eller mindre ”ovälkomna” personer i Växjö Ishall.

Som 0rtiz tidigare skrev;
vi söker inte bråk, absolut inte i Lakers namn.

Fine, men hamnar man i bråk, så gör man det i Lakers namn, inget man kan sticka under stol med. Framförallt då om det händer vid match

Jag minns själv i slutet av HC tiden och bildandet av Växjö Lakers när en man iklädd Sverigetröja med ett stort tryck på ryggen där det stod ”bajsmannen #99” huserade vilt runt rinken och bokstavligt talat skrämde skiten ur alla småglin, inklusive mig själv. Det var dåtidens såkallade bus och nutidens verkar vara att slå tillbaka på tomtar, eller som Anders83 skrev: Sparka en av sina egna i skrevet (personen med stort P bör verkligen läggas på streckbänken och alla som var i Ljungby borde få varsin frispark, MINST, om nu påståendet är sanning). Men att lasta alla tunga bördor och lägga dem på Växjö Infernos axlar tycker jag är felaktigt.
Liknande incidenter händer. Det finns och kommer alltid att finnas oroligheter och svarta får på varenda plats där en stor folksamling samlas, hur mycket man än vrider och vänder på myntet.

Men att, som Kronobergspolisen, påstå att de som stått/står med gruppen i stor utsträckning bara är på matcherna för att ställa till med bråk är ju våldsamt felaktigt och det är ju nästan synd om deras representanter som uttalar sig på detta sätt.

Jag vet inte riktigt vad jag kommit fram till med det här inlägget, det kliade bara lite i fingrarna såsom hos PutteA.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag måste, det kliar igen :lol:

Mycket bra skrivet Baronen, jag lyfter på hatten, den gröna ;).

Vill bara påpeka att det inte är VI06 som stängts av utan enskild person. Så vi lägger inte alla bördor på Växjö Infernos axlar!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag vill egentligen inte lägga mig i då det verkar vara svårt att få ta del av all fakta. Men jag vill ändå svara på följande rader.

"Fine, men hamnar man i bråk, så gör man det i Lakers namn, inget man kan sticka under stol med. Framförallt då om det händer vid match"

Jag hoppas man har rätt till att försvara sig om man blir angripen? Något som kan ske där "huliganer" flurerar. Det skulle kännas konstigt att inte ha rätt till använda "det våld som nöden kräver" som det står skrivet. :wink:

Nu är detta högst ovanligt inom hockeyn som tur är. För man vill ju kunna gå på matcher utan att känna sig rädd för att man håller på ett visst lag. :wink:

Ps Vill man slåss så är det bara att börja spela hockey! :lol:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote: Låt nytt Blod pumpa i runt i klacken annars kommer den att dö ut, dock skall inget jävla 08-Trams tolereras.
Egentligen tänkte jag klippa bort allt utom "inget jävla 08 trams" men för skojs skulle lät jag det andra stå kvar oxå...

Klart det behövs nya idéer och nytt folk annars atampar man på samma ställe, det är det abslut sistnämda som är negativt och som folk vill ha bort!!!

Ingen har hindrat Växjö inferno att stå på läktaren , ingen vill ha bort hela grupperingen heller. Jag uppskattar sångstödet sålänge det håller sig till den kulturen som finns på VS och som majoriteten vill ha kvar. Inga hatramsor osv .
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag som då inte bor i Växjö längre och således inte går på matcherna är lite nyfiken. Sjunger VI och LL samma ramsor? Om en grupp börjar sjunga, stämmer de andra in i kören eller kör ni varsitt race?

/The Snok
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vi kör samma ramsor , vi är ju trots allt samma supporterskara som står på samma kortsida.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Killen som blivit avstängd var ju uppe i trojaklacken innan matchen ens startat och muckade. Det var anledningen till att trojaner gick över i pause. Bara så vi har det klar för oss...
Kronoberg tillhör oss
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Anders83: Har ni frågat majoriteten denna fråga ?
Bara undrar.
Jag tror personligen att det är många fler som hade velat skrika hatramsor o.s.v.
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det finns vissa klackar i sverige som valt att inte använda sig av hatramsor, utan att i bara positiv anda stötta sitt eget lag. Lakers Lakejer är en, en annan är Leksand Superstars m.m. Att lägga energi och resurser på att skrika hatramsor är i mitt tycke ett tecken på att man hatar motståndaren mer än man älskar sitt eget lag.
KalleB
Forumdemon

Re: Lakers agerar starkt mot "grupperingen" på läk

Post by KalleB »

"Nu kan kanske äntligen den del av publiken som tyvärr valt att stanna hemma p.g.a. rädsla, våga sig tillbaka till västra stå igen!

Precis så här ska den här typen av svulster skäras bort!"

Stanna hemma pga rädsla, menar du på fullaste allvar att någon i växjö inte vågat gå på en lakersmatch p.g.a rädsla. Och att denna rädsla i så fall skulle bero på inferno?
Skulle man vara rädd för något i samband med match i lakerdoom är det väl i så fall att få en spya i nacken av en full lakej.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror i första hand det handlar om personer med barn, som väljer att inte gå längre, eller flyttar upp på sittplats.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Varför väljer dom det då? Jag ser inget som helst problem med att inferno står och sjunger. För det är ju vad dom gör, eller hur?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

hallå!?! det är ju inte det som är den springande punkten här.

Det är inte VI's jobb på läktaren som det handlar om, utan vissa individers allmänna beteende innan, under och efter match.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Exakt!!!
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Det jag menade var att under match har ingen behövt vara rädd för någon viss individ. Det har aldrig varit slagsmål på västra stå och ingenting annat har hänt som skulle göra någon så rädd att dom inte vågar gå på hockey. Att man står och skriker lite har väl ingen dött av?

Nu är det inte avstängningen jag argumenterar mot, utan "powerplays" fullständigt onödiga smutskastning om att folk inte vågar gå till ishallen pga inferno. Det finns inga som helst belägg för detta.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Om många tycker att beteendet är så pass obehagligt att de drar sej för att ställa sej på västra stå är det bättre att stämma i bäcken och göra nåt åt saken INNAN det blir bråk och slagsmål mm...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kalle...så att säga till en äldre man "håll käften gubbjävel" efter att har tryckt ner hans barn är helt ok? En annan sak är ju att tex åka 35 mil för att se Lakers-Västerås och inte ens bli insläppt av vakterna för att man tjatar på dom det första man gör tyder ju på att det kanske inte står rätt till...

Hade tänkt hålla mig borta från denna diskutionen men säger som Putte..."det kliar i mina fingrar"..:)

Kille som har blivit avstängd har fått FLERA chanser. Det har inget med vilken grupp han tillhör utan det är hur man uppför sig mot andra.
Hade tex Varanen eller någon annan i LL uppfört sig likadant så hade LL och Lakers reagerat på samma sätt.

Jag har personligen alltid försvarat den grupp som står till höger om oss för när dom väl sjuger och skriker på matcherna så är det skitbra.
Tänk om dom kunde koncentrera sig på det hela tiden istället för att tex gå upp till Troja klacken för att muckan innan en match...Allvar hur fan tänker man då???

Säger som Box Play. Over and out.
Den som vill mig något kan pma eller ringa mig
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply