Ifrågasättande - Dav$d Lundböhmb
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag håller me C70 att David kanske inte varit den där kanon första centern som vi hoppas på. Han gör en hel del poäng men behöver höja sig lite till i sitt spel, även om det går bättre o bättre.
Sedan kan jag väl hålla me andra här inne. Man behöver inte vara ryggdunkare och ett rövhål för att man inte tycker som du Volvon...
Det har inte slagit dig att dom flesta kanske tycker David är bra??
Sedan kanske alla har fel enligt dig...men som sagt, man behöver inte vara ett rövhål för det..
Sedan kan jag väl hålla me andra här inne. Man behöver inte vara ryggdunkare och ett rövhål för att man inte tycker som du Volvon...

Det har inte slagit dig att dom flesta kanske tycker David är bra??

Sedan kanske alla har fel enligt dig...men som sagt, man behöver inte vara ett rövhål för det..
Snart nära dig...en ny hall
Håll diskussionen på en saklig nivå och acceptera att folk har andra åsikter. Vänligen lämna öknamn och ifrågasättande av folks mentala ställning därhän.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Inaktiverad användare
Här kommer en Riddare i ZinkRustning, till Volvons försvar
Våra väl avlönade spelare/Ledare ska tåla en skopa dynga och så även # 68.
Jag röstade Ja, varför : # 68 värvades som 1:a center i ett Lag som tappat Strömmingen med TVÅ 87:or som påläggskalvar, detta Lag överprestrerar och utmanar Leksand om topplatsen.
#68 blir allt bättre och som sagt Man vinner inga Mästerskap i December
Volvon rör i grytan, det behövs annars bränns Gröten vid

Våra väl avlönade spelare/Ledare ska tåla en skopa dynga och så även # 68.
Jag röstade Ja, varför : # 68 värvades som 1:a center i ett Lag som tappat Strömmingen med TVÅ 87:or som påläggskalvar, detta Lag överprestrerar och utmanar Leksand om topplatsen.
#68 blir allt bättre och som sagt Man vinner inga Mästerskap i December

Volvon rör i grytan, det behövs annars bränns Gröten vid

Last edited by NEDOMANSKY on 2 December 2008, 22:39, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Röstade JA. Vet inte vad han har i lön, men tycker han kommer allt mer och är tålmodig. I början var det helt rätt att ifrågasätta hans hockey/krona och i en jmf med andra transor typ Saviano och Nolan så hamnar han efter dom. Det finns vissa egenskaper som bör slipas bort (dragningar som sistaman, mördarslashingar) men som helhet så jobbar han hårt, skjuter gärna och gör dom oväntade sakerna.
Det finns andra som MÅSTE ifrågasättas före Lundbohm!!!
Det finns andra som MÅSTE ifrågasättas före Lundbohm!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
"Artistkontrakt är en anställningsform i Sverige som låter en arbetsgivare anlita en persons tjänster under en kortare period om 183 dagar och ger den anställde en nettolön skattefritt och kostar arbetsgivaren ersättning för lön och en artistskatt på 15 procent."
OT: Lundbohm har väll aldrig varit direkt dålig, men det är klart att man förväntade sig mer av honom innan säsongen än vad han har levt upp till idag..
Jag tycker han ser ledsen ut på plan föresten, helst seriöst asså.
Någon mer som håller med?
Trivs han i laget?
OT: Lundbohm har väll aldrig varit direkt dålig, men det är klart att man förväntade sig mer av honom innan säsongen än vad han har levt upp till idag..
Jag tycker han ser ledsen ut på plan föresten, helst seriöst asså.
Någon mer som håller med?

Som förstecenter misslyckades han fullständigt där håller jag helt och hållet med hör och häpna gott folk ..VOLVON !
Däremot i sin nya roll tycker jag han är klockren, han är impulsiv och svårläst
Den uppfattningen har JAG om Lundbohm och således så tycker jag värvningen är lyckad och 30 känns inte som någon omöjlighet.
Däremot i sin nya roll tycker jag han är klockren, han är impulsiv och svårläst
Den uppfattningen har JAG om Lundbohm och således så tycker jag värvningen är lyckad och 30 känns inte som någon omöjlighet.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Nämen, nu blir jag...generad.
Tänk om alla skulle skriva vad de själva tycker istället för att skriva vad alla andra Dunkare förväntar sig att de skall skriva.
Att Lundböhmb är en kass center men måttligt bättre som vinge avverkades på forumet (bla. av mig själv) för längesedan. Men då knep forumkribenterna ihop pekfingrarna likt hönerövar.
Om Lundböhmb inte skulle passera trettiostrecket när säsongen är över så är det ett gigantiskt fiasko. Nu har NI något att hålla reda på.
/T5!!

Tänk om alla skulle skriva vad de själva tycker istället för att skriva vad alla andra Dunkare förväntar sig att de skall skriva.
Att Lundböhmb är en kass center men måttligt bättre som vinge avverkades på forumet (bla. av mig själv) för längesedan. Men då knep forumkribenterna ihop pekfingrarna likt hönerövar.
Om Lundböhmb inte skulle passera trettiostrecket när säsongen är över så är det ett gigantiskt fiasko. Nu har NI något att hålla reda på.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tror nog att många faktiskt har samma åsikt om vissa spelare så det behöver inte direkt innebära att man är en ryggdunkare Volvon. DU tycker att han är en kass värvning och andra har tyckt olika och vissa har delvis hållt med och det har många anledningar inte bara att jävlas med dig och att försöka vara motvals bara för "att". Dels beror det oxå på att alla kan olika mycket hockey och det finns många sätt att bedöma en spelares prestation och det är absolut helt och hållet upp till var och en att ha en åsikt där oavsett vad DU anser vara rätt och riktigt!C70T5 wrote:Nämen, nu blir jag...generad.![]()
/T5!!
Du vet precis vad jag snackar om. Bryt pennan och dra igen hockey-grammatik-boken.
Lundböhmb är en sketvärvning i paritet till vad han är här för att uträtta. Den ekvationen kan man ju räkna ut med röven och en kritbit.
Kika på omröstningen. En kvarthälft tycker som jag. Men det är knappast någon som har yppat sin åsikt på forumet. På majoritetssidan står dunkrösterna och kommentarerna som spö i backen.
Övrigt osammanhängande juniorsvammel finner jag inga barnvänliga kommentarer till. Tyvärr.
/T5!!
Lundböhmb är en sketvärvning i paritet till vad han är här för att uträtta. Den ekvationen kan man ju räkna ut med röven och en kritbit.
Kika på omröstningen. En kvarthälft tycker som jag. Men det är knappast någon som har yppat sin åsikt på forumet. På majoritetssidan står dunkrösterna och kommentarerna som spö i backen.
Övrigt osammanhängande juniorsvammel finner jag inga barnvänliga kommentarer till. Tyvärr.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hans prislapp är inga monstersummor jämfört med andra SPETS spelare i hockeyallsvenskan:
Prestberg
Huokko
Karlberg
Bellemare
Carl Söderberg
ahlbrandt
osv... Om man jämför deras prislappar som spetsspelare med vad Lundbohm kan tänkas prestera så tycker jag att han är god för pengarna fortfarande.
Att Rosén skulle bli så bra som han är i år trodde nog inte många på och hade han kommigt utifrån med sådana kända egenskaper så hade Lundbohms prislapp stått i skuggan skulle jag tro.
Prestberg
Huokko
Karlberg
Bellemare
Carl Söderberg
ahlbrandt
osv... Om man jämför deras prislappar som spetsspelare med vad Lundbohm kan tänkas prestera så tycker jag att han är god för pengarna fortfarande.
Att Rosén skulle bli så bra som han är i år trodde nog inte många på och hade han kommigt utifrån med sådana kända egenskaper så hade Lundbohms prislapp stått i skuggan skulle jag tro.
Tycker Lundbohm varit ganska hyfsad hittils, lär sluta runt 35-40 poäng innan säsongen är slut. Volvons lilla krampaktiga jönsande är rätt lätt att ignorera. Åtminstone för dom som kan sin hockey kung-fu. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Inaktiverad användare
Med Spannen som skydd mot Omvärlden så ansåg Jag Gandalf vara Magisk redan förra säsongen.
Likt Tomas Tvivlaren så har även Jag funderat över #68, Evert har dock signat en kille som hamnat i ett bättre lag än vad som rimligen kunde förväntas, # 68 växer omgång för omgång och kommer sannolikt att bidra när det avgörs på upploppet, Jag är beredd att fälla slutomdömet då
både över #68 och Everts värvningar.
Antal poäng hit och dit, Ibland är vissa poäng viktigare än andra och i speciella Matcher, Man vinner INGA Mästerskap i seriespelet
ps. är det inte snart dags att införa 3:e ass också
Likt Tomas Tvivlaren så har även Jag funderat över #68, Evert har dock signat en kille som hamnat i ett bättre lag än vad som rimligen kunde förväntas, # 68 växer omgång för omgång och kommer sannolikt att bidra när det avgörs på upploppet, Jag är beredd att fälla slutomdömet då

Antal poäng hit och dit, Ibland är vissa poäng viktigare än andra och i speciella Matcher, Man vinner INGA Mästerskap i seriespelet

ps. är det inte snart dags att införa 3:e ass också

In Hinkum Veritas
ja, det torde vara tämligen svårt att fälla ett slutomdöme innan nåt är slut!NEDOMANSKY wrote:...när det avgörs på upploppet, Jag är beredd att fälla slutomdömet då![]()

har man gjort 21 poäng på 27 matcher är man faktiskt inte helt kass.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Det bästa med Lundbohm är att han söker sig till området framför kassen (även när han var center). Blir en del "skitmål" för honom på grund av det och är väl det enda som avslöjar att han är transatlant. Jag tycker överlag att vi blivit bättre på det under säsongen, men kan bli ännu bättre. Jämför man statistiskt är framför mål överlägset sarghörnen om det är mål man är ute efter.
-
- Inaktiverad användare
Lundbohm går från klarhet till klarhet, men inte som center utan som vinge. Idag var han tillsammans med Åhsberg mer kreativ än någon annan på isen - tvillingarna Ahlström inräknade. #68 är en spelare som på egen hand kan avgöra en match, han har nu gjort 25 poäng och fortsätter han i samma stil är han värd varenda dollar. Det svänger fort i hockey... och omdöme... hrrm...
För övrigt har CJ nu gjort 27 poäng: han ÄR magisk!
För övrigt har CJ nu gjort 27 poäng: han ÄR magisk!

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
För att försvara C70 en del.
Mr Lundbohm var ett totalfiasko som center vilket han värvades som. Ett praktfiasko av chiefen att värva en förstecenter som inte ens kan spela på den positionen. Därom råder ingen tveksamhet.
Men det gäller att ha tur för det visade sig att han som ytterforward håller god AS-klass. Chiefen hade tur denna gång, och jag är säker på att C70 bjuder på det.
Mr Lundbohm var ett totalfiasko som center vilket han värvades som. Ett praktfiasko av chiefen att värva en förstecenter som inte ens kan spela på den positionen. Därom råder ingen tveksamhet.
Men det gäller att ha tur för det visade sig att han som ytterforward håller god AS-klass. Chiefen hade tur denna gång, och jag är säker på att C70 bjuder på det.
Varanen, du behöver verkligen inte försvara C70 som fullständigt stuckit huvudet i sanden angående Lundbohm-diskussionen.
När Volvon drog igång den bittra omröstningen på forumet hade Lundbohm redan kamperat ute på en flank i flertalet matcher, och hade börjat visa en uppåtgående trend, men alla konstruktiva försök till diskussion i tråden ignorerade C70 till förmån för att få kasta skit på alla som inte tyckte som honom.
Det riktiga ifrågasättandet i hela historien bör riktas mot sportchefen, för det Volvon faktiskt har haft rätt i hela tiden är att värvningen av Lundbohm som CENTER är under all kritik. Sen vet jag inte om Fru Fortuna eller Coach Karlsson ska ha mest cred för att det ändå blev en 30-(kanske 40-)taggare av Lundbohm som yttervinge.
När Volvon drog igång den bittra omröstningen på forumet hade Lundbohm redan kamperat ute på en flank i flertalet matcher, och hade börjat visa en uppåtgående trend, men alla konstruktiva försök till diskussion i tråden ignorerade C70 till förmån för att få kasta skit på alla som inte tyckte som honom.
Det riktiga ifrågasättandet i hela historien bör riktas mot sportchefen, för det Volvon faktiskt har haft rätt i hela tiden är att värvningen av Lundbohm som CENTER är under all kritik. Sen vet jag inte om Fru Fortuna eller Coach Karlsson ska ha mest cred för att det ändå blev en 30-(kanske 40-)taggare av Lundbohm som yttervinge.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)