Roligt att Smp blev blåsta och jag hoppas att de blir blåsta för jämnan i fortsättningen. En sak till vilken rubrik "En lösning enligt planen - eller konkurs". Tyvärr sporten på Smp sänker sig snart fullständigt. Jag jobbar själv ideellt sedan 100 år i föreningslivet och jag har inte mycket övers för Smp sedan Ingmar Erlandsson försvann som sportchef, då var det etik på tidningen sportsidor.
Men Räven, vad menar du egentligen?
Vi ska vara tacksamma att SMP grävt fram detta, annars hade det rullat på till det bittra slutet.
Hade du velat fortsätta blunda inför det vi alla befarat en längre tid?
MHC: Jag låter det vara som det är med Smp, men dagens Smp med dess mycket tvivelaktiga journalister tillför ingenting och har på inget sätt lyft fram sanningen i ljuset, det är en sak som är säker. Antaganden och gissningar, ger jag normalt inte mycket för. Jag tror/vet att Smp inte står precis högt i kurs just nu inom vissa föreningar.
Vad gör man inte ?
Detta uttalandet av Anders Öhman kostade mig 1200:-
men så gällde det ju familjemedlemskap i 3 år för VÅRT Lakers...
m.a.o. TACK för Anders Öhmna...gör nu nåt vettigt av dom....
Vad jag menar Räven är att jag inte på något sätt tror att SMP varit delaktiga till att lakers ekonomi blivit vad den är. Däremot tror jag att det skulle bli ekonomiskt ohållbart om de slutade skriva om Lakers. Då skulle publiken snabbt minska i antal. Sedan är det ju en annan sak om de skrivit direkta osanningar i blaskan, men detta kan jag inte uttala mig om.
Charlamov wrote:Tycker det är JÄTTEBRA att Smp granskat Lakers kontinuerligt. Dom svarta rubrikerna har fått dom att vakna... och Öman tillbaks.
Ni som inte klarar av att se negativ kritik om ert lag, ni som blir gnällrövar då... stackars LIPSILLAR!!! Kryp iväg till mammas tutte o gråt ut.
(Fy fan va beklagligt att ha varit "betraktare" av forumet senaste året. Dom enda som bibehållit kvalitén här är fan ta mig Röglesupportrarna)
tror inte det är kritiken dom flesta tar illa vid sig av det är överdrifterna .... om du nu tycker Rögles supportrar håller så hög kvalité rekomenderar jag dig att sätta dig på deras forum istället så får du ta del av en riktig hockeykultur istället och låt oss gnälla bäst fan vi vill...
Anders83 wrote:tror inte det är kritiken dom flesta tar illa vid sig av det är överdrifterna .... om du nu tycker Rögles supportrar håller så hög kvalité rekomenderar jag dig att sätta dig på deras forum istället så får du ta del av en riktig hockeykultur istället och låt oss gnälla bäst fan vi vill...
Synnerligen omogen reaktion, men vad var annat att vänta. Du har inte varit med särskilt länge här, det märks... eller är du bara korkad som inte förstår ironi!?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Idag ser väl läget lite bättre ut för er än vad det gjorde för bara ett par dagar sen. Men det finns ju ett gäng här inne som inte alls fattar hur illa läget fortfarande är. Nu finns väl inget direkt konkurshot hängande över klubben men fortfarande finns ju risken att man flyttas ner en division pga affärerna.
In på isen åker en KVALITETS-Spelare(Charlamov) och vips så är De Dimhöljda Bergens Gorillors utsända där och tjattrar med munnen full av Flottiga Frittes.
Välkommen in i Spelet Kamrat
Nu löser även Jag Medlemskap igen samt säsongskort,- Ropen Skalla PopCorn Åt ALLA
Det kan tillskrivas ditt tillfrisknande Tjecken (metallen i spannen verkar ha tillintetgjort amalgamförgiftningen du tidigare led av ) och Ömans återinträde på scenen. Så varför inte fullända historien genom att skriva ett par inlägg...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Mycket har vi blivit kallade de senaste åren. Kärt barn har många namn som bekant. Stråhatt är väl i dagsläget ett av de sötare. Den tjecke mannen i spannen tror jag det var som introducerade det mindre smickrande tillmälet talibaner som för tankarna till religiös fundamentalism. Nåväl jag sväljer även det. Har uppfattat Nedomansky som en person med glimten i ögat.
Jag hörde också den tårdrypande intervjun med den store frälsaren häromdagen och konstaterar efter att ha tagit del lakejernas reaktioner att vad religiositet anbelanger så är vi i gott sällskap. Maken till gudadyrkan har väl sällan skådats. Ska bli spännande att se om han fixar det. Det är en sak att leda när alla kurvor pekar uppåt, en annan att reda ut en kris. Det är bara att hoppas att de ideella krafterna står pall nu och inte tröttnar innan man kommit igenom ekluten.
En av Ömans främsta uppgifter efter att ha fått skutan på rätt köl måste ju vara att skola in folk som kan ta över efter honom så att inte Lakers existens står och faller med en person. Uppenbarligen fanns ingen som var byxad att ta över stafettpinnan när Öman lämnade.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Man kan fråga sig varför han vill träffa oss mellan fyra ögon.?
En hypotes kan vara att han förmodligen vill få så mycket stöd av utomstående han kan få för att rädda Lakers. Att samla ihop några hundra kan ge lite "klirr" i kassan.