ÖHMAN TALAR UT

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Länk till Smp's artikel:

http://www.smp.se/sport/oman-om-lakers- ... 615170).gm

Undras hur blåsta på konfekten de känner sig när Radio Kronoberg fick vara först ut... :roflol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Nu skulle jag vilja se lite kommentarer från alla motståndare i smp :mrgreen:

Ja detta var helt underbart ! Ser fram emot säsongen 08/09 och jag ska träna rösten under sommaren med så man slipper bli hes hela tiden :lol:

är det dags att marchera igenom växjö nu ?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Roligt att Smp blev blåsta och jag hoppas att de blir blåsta för jämnan i fortsättningen. En sak till vilken rubrik "En lösning enligt planen - eller konkurs". Tyvärr sporten på Smp sänker sig snart fullständigt. Jag jobbar själv ideellt sedan 100 år i föreningslivet och jag har inte mycket övers för Smp sedan Ingmar Erlandsson försvann som sportchef, då var det etik på tidningen sportsidor.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skacke
Forumamatör

........

Post by Skacke »

......respekt Öman....när din röst nästan brast i direkt sändning, kom mina tårar.....respekt....respekt...respekt
"Once a laker, always a laker."
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Precis som jag kände det Skacke ,jag fällde också en tår då.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ska tattuera in Lakersskölden på bröstet nu den saken är klar :wink:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Anders83 wrote:Nu skulle jag vilja se lite kommentarer från alla motståndare i smp :mrgreen:

Ja detta var helt underbart ! Ser fram emot säsongen 08/09 och jag ska träna rösten under sommaren med så man slipper bli hes hela tiden :lol:

Du och jag kan ju göra det. Då hörs vi ju dubbelt så högt :wink:
MHC
Forumamatör

Post by MHC »

Men Räven, vad menar du egentligen?
Vi ska vara tacksamma att SMP grävt fram detta, annars hade det rullat på till det bittra slutet.
Hade du velat fortsätta blunda inför det vi alla befarat en längre tid?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

MHC! Ett riktigt scoop! :lol:
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

MHC: Jag låter det vara som det är med Smp, men dagens Smp med dess mycket tvivelaktiga journalister tillför ingenting och har på inget sätt lyft fram sanningen i ljuset, det är en sak som är säker. Antaganden och gissningar, ger jag normalt inte mycket för. Jag tror/vet att Smp inte står precis högt i kurs just nu inom vissa föreningar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
ox
Forumamatör

Post by ox »

Vad gör man inte ?
Detta uttalandet av Anders Öhman kostade mig 1200:-
men så gällde det ju familjemedlemskap i 3 år för VÅRT Lakers... :D :D :D
m.a.o. TACK för Anders Öhmna...gör nu nåt vettigt av dom....
MHC
Forumamatör

Post by MHC »

Vad jag menar Räven är att jag inte på något sätt tror att SMP varit delaktiga till att lakers ekonomi blivit vad den är. Däremot tror jag att det skulle bli ekonomiskt ohållbart om de slutade skriva om Lakers. Då skulle publiken snabbt minska i antal. Sedan är det ju en annan sak om de skrivit direkta osanningar i blaskan, men detta kan jag inte uttala mig om.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tycker det är JÄTTEBRA att Smp granskat Lakers kontinuerligt. Dom svarta rubrikerna har fått dom att vakna... och Öman tillbaks.

Ni som inte klarar av att se negativ kritik om ert lag, ni som blir gnällrövar då... stackars LIPSILLAR!!! Kryp iväg till mammas tutte o gråt ut.

(Fy fan va beklagligt att ha varit "betraktare" av forumet senaste året. Dom enda som bibehållit kvalitén här är fan ta mig Röglesupportrarna)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Charlamov wrote:Tycker det är JÄTTEBRA att Smp granskat Lakers kontinuerligt. Dom svarta rubrikerna har fått dom att vakna... och Öman tillbaks.

Ni som inte klarar av att se negativ kritik om ert lag, ni som blir gnällrövar då... stackars LIPSILLAR!!! Kryp iväg till mammas tutte o gråt ut.

(Fy fan va beklagligt att ha varit "betraktare" av forumet senaste året. Dom enda som bibehållit kvalitén här är fan ta mig Röglesupportrarna)
tror inte det är kritiken dom flesta tar illa vid sig av det är överdrifterna .... om du nu tycker Rögles supportrar håller så hög kvalité rekomenderar jag dig att sätta dig på deras forum istället så får du ta del av en riktig hockeykultur istället och låt oss gnälla bäst fan vi vill...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Komodoödlan wrote:
Anders83 wrote:Nu skulle jag vilja se lite kommentarer från alla motståndare i smp :mrgreen:

Du och jag kan ju göra det. Då hörs vi ju dubbelt så högt :wink:
:ok:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Anders83 wrote:tror inte det är kritiken dom flesta tar illa vid sig av det är överdrifterna .... om du nu tycker Rögles supportrar håller så hög kvalité rekomenderar jag dig att sätta dig på deras forum istället så får du ta del av en riktig hockeykultur istället och låt oss gnälla bäst fan vi vill...
Synnerligen omogen reaktion, men vad var annat att vänta. Du har inte varit med särskilt länge här, det märks... eller är du bara korkad som inte förstår ironi!?

G. B. Shaw
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

:clap:
Nu känner man igen den giftiga tungan!
Kör hårt, livet är kort!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Idag ser väl läget lite bättre ut för er än vad det gjorde för bara ett par dagar sen. Men det finns ju ett gäng här inne som inte alls fattar hur illa läget fortfarande är. Nu finns väl inget direkt konkurshot hängande över klubben men fortfarande finns ju risken att man flyttas ner en division pga affärerna.
Tingsryds AIF
since 1923
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Aldrig får man vara glad :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

In på isen åker en KVALITETS-Spelare(Charlamov) och vips så är De Dimhöljda Bergens Gorillors utsända där och tjattrar med munnen full av Flottiga Frittes.

Välkommen in i Spelet Kamrat :wink:

Nu löser även Jag Medlemskap igen samt säsongskort,- Ropen Skalla PopCorn Åt ALLA :clap:
In Hinkum Veritas
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det kan tillskrivas ditt tillfrisknande Tjecken (metallen i spannen verkar ha tillintetgjort amalgamförgiftningen du tidigare led av :wink: ) och Ömans återinträde på scenen. Så varför inte fullända historien genom att skriva ett par inlägg... 8)

G. B. Shaw
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Mycket har vi blivit kallade de senaste åren. Kärt barn har många namn som bekant. Stråhatt är väl i dagsläget ett av de sötare. Den tjecke mannen i spannen tror jag det var som introducerade det mindre smickrande tillmälet talibaner som för tankarna till religiös fundamentalism. Nåväl jag sväljer även det. Har uppfattat Nedomansky som en person med glimten i ögat.

Jag hörde också den tårdrypande intervjun med den store frälsaren häromdagen och konstaterar efter att ha tagit del lakejernas reaktioner att vad religiositet anbelanger så är vi i gott sällskap. Maken till gudadyrkan har väl sällan skådats. Ska bli spännande att se om han fixar det. Det är en sak att leda när alla kurvor pekar uppåt, en annan att reda ut en kris. Det är bara att hoppas att de ideella krafterna står pall nu och inte tröttnar innan man kommit igenom ekluten.

En av Ömans främsta uppgifter efter att ha fått skutan på rätt köl måste ju vara att skola in folk som kan ta över efter honom så att inte Lakers existens står och faller med en person. Uppenbarligen fanns ingen som var byxad att ta över stafettpinnan när Öman lämnade.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nej det är nog rätt att få personer i växjö klarar av att reda ut kriser(hej öster) och vad det gäller gudadyrkan;öman skapade gud på sin andra dag!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Någon här som redan nu vet om Öman & Co kommer att presentera något nyförvärv på informationsmötet?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vet inte ...men kan inte tänka mej att detta möte är till för att presentera ev. nyförvärv :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Håller med dig i ditt Pm ryssen!
Herregud!
Visst kommer Öhman att presentera flera nyförvärv :lol:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Han ska väl göra något annat på mötet än att bara hänga ut de ansvariga.. :wink:

Hur som helst, kan väl knappast bara handla om ekonomi..
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Komodoödlan wrote:Hur som helst, kan väl knappast bara handla om ekonomi..
Det är nog just precis ekonomi och inget att som mötet kommer att handla om.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag lovar äta upp den ena av mina tre Lakershalsdukar om det handlar om något annat än ekonomi.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Man kan fråga sig varför han vill träffa oss mellan fyra ögon.?
En hypotes kan vara att han förmodligen vill få så mycket stöd av utomstående han kan få för att rädda Lakers. Att samla ihop några hundra kan ge lite "klirr" i kassan.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Primeau wrote:Jag lovar äta upp den ena av mina tre Lakershalsdukar om det handlar om något annat än ekonomi.
ska du ha pilsner el ett glas mjölk te halsduken isåfall?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Skäggiga Talibaner dyker upp lite varstans, även siktats i Lakerdoome.
Glimten i ögona beror på att det blänker så förbannat i spannen numer. :P

ps. Jag har Des på bild i mitt Hockey-Album :nope: :ajabaja:
In Hinkum Veritas
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Primeau..En Lakershalsduk skulle passa bra till ett rött, enastående Vina Maipo Cabernet/Merlot. Ett fynd! 49:-

Har smak från det blåa havet, det gula för "hettan" och från den innerliga känslan av rött från ett kärleksfullt hjärta..*slurp*

Kan det bli bättre??
Post Reply