Sundsvall - Växjö (Payback time?)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sundsvall - Växjö (Payback time?)
Sundsvall borta. Usch, änte rålit alls.
Det som talar för Lakers är ju det faktum att inget lag knäpper oss i tre av tre matcher, inte ens dryga skåningar och knätoffsar. Sundsvall har luggat oss med uddamålet två gånger om nu, jag skulle bli både besviken och överraskad om det händer en gång till. Ifall man kikar tillbaka på föregående säsonger så verkar traditionens makt vara stor i detta avseende, inget lag vinner alla sina matcher mot Kronobergs bästa hockeylag. Men den här gången kommer jag för säkerhets skull helgardera min Oddset-bång: efter att ha bevittnat fadäserna mot Hammarby, Huddinge och Borås börjar jag bli luttrad, denna upplagan av Hockeyallsvenskan har fått mig att inse att allt, precis ALLT är möjligt - särskit för laget jag håller på.
En annan sak som också talar för Lakers är ju att det, tack och lov, är bortamatch igen - hemma har dom ju knappt ett enda jävla rätt.
Där är i alla fall två saker som möjligen talar för nya och mycket välbehövliga VLH-poäng. Bofors flåsar oss i nacken och tar imorgon emot Malmö hemma, med lite flax kan det åter bli en gap mellan oss och dom. Men som sagt, osvuret är bäst denna mycket märkliga säsong...
Kriga Lakers!!
Det som talar för Lakers är ju det faktum att inget lag knäpper oss i tre av tre matcher, inte ens dryga skåningar och knätoffsar. Sundsvall har luggat oss med uddamålet två gånger om nu, jag skulle bli både besviken och överraskad om det händer en gång till. Ifall man kikar tillbaka på föregående säsonger så verkar traditionens makt vara stor i detta avseende, inget lag vinner alla sina matcher mot Kronobergs bästa hockeylag. Men den här gången kommer jag för säkerhets skull helgardera min Oddset-bång: efter att ha bevittnat fadäserna mot Hammarby, Huddinge och Borås börjar jag bli luttrad, denna upplagan av Hockeyallsvenskan har fått mig att inse att allt, precis ALLT är möjligt - särskit för laget jag håller på.
En annan sak som också talar för Lakers är ju att det, tack och lov, är bortamatch igen - hemma har dom ju knappt ett enda jävla rätt.
Där är i alla fall två saker som möjligen talar för nya och mycket välbehövliga VLH-poäng. Bofors flåsar oss i nacken och tar imorgon emot Malmö hemma, med lite flax kan det åter bli en gap mellan oss och dom. Men som sagt, osvuret är bäst denna mycket märkliga säsong...
Kriga Lakers!!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumentusiast
-
- Forumentusiast
Ja, Fimpen är riktigt usel! Kan inte skrinna i från någon, har för svårt att göra mål, deltar knappt i spelet ligger alltid för kontring.Roggan wrote:Märkligt att peta Toumo
Tycker det är dags att ändra lite i Ströms femma. Varför inte sätta dit Crille o ta bort Fimpen?
Håller faktiskt inte tillräkligt hög klass för tillfället för att spela i 1:a femman!
Använd CJ bättre, in i 1.a femman. De producerar för lite mål 5 mot 5.
-
- c/o LL´s Forum
Nu får fan Lakers ledning förklara för oss hur de resonerar i målvaktsfrågan. Man kan inte bänka en formstark målvakt som Karja har varit nu på sistone. När han väl tar chansen och mer eller mindre spikar igen, så får han inte fortsätta, hur resonerar de tre! i båset egentligen? Är det pengar med i spelet får de fan tala om det!
Inget ont om Fasth, men han fick stå bra många matcher tills han gick ner i en svacka och nu förväntar jag mig samma sak för Karja.
Inget ont om Fasth, men han fick stå bra många matcher tills han gick ner i en svacka och nu förväntar jag mig samma sak för Karja.
-
- c/o LL´s Forum
Det måste vara en ekonomifråga i målvaktsvalet. Det är smart lakers att värva en målvakt som ni inte har råd med att ställa i mål. Mycket proffisionellt jobbat. Härligt.
Varför inte sparka alla spelare och spela med j20 laget och satsa på att etablera sig i division 1 istället
Varför inte sparka alla spelare och spela med j20 laget och satsa på att etablera sig i division 1 istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Det är inte lätt att ändra på det som skett, när det gäller löner osv, nu gäller det att se framåt och det känns faktiskt ganska positivt, nu när Öman är tillbaka och han kommer med all sannolikhet att driva klubben på mer ideell basis än vad som är nu. Det gäller att skära ner kostnaderna och så kommer vi också att få se på speelarkontrakt under de närmaste åren.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag hoppas att alla begriper vilken jäkla chans Växjö Lakers har ikväll (återigen!!!) att rycka till sig en säkrare playoffgrund. Ett läge som måste förvaltas på bästa möjliga vis.
Sundsvall - VLH
IK Oskarshamn - Bjöklöven (även om det tar emot)
Bofors - Malmö
Vinner topplagen sina respektive matcher i afton så blir det pirrigt i hockeypungen. Nu hoppas jag fan i mig att Lakerskrigarna helt enkelt kör över Sundsvall - och sätter chanserna. Det bara måste bli tre points i denna matchen! Målvaktsvalet är, enligt mig, fullständigt regelvidrigt. Trio Evertsson resonerar uppenbarligen på annat vis. En übertaggad målvakt som storspelade i förra matchen bli bänkad. Ikväll är det en MÅSTEmatch. Übermålvakten blir bänkad. Mycket märkligt.
/T5!!
Sundsvall - VLH
IK Oskarshamn - Bjöklöven (även om det tar emot)
Bofors - Malmö
Vinner topplagen sina respektive matcher i afton så blir det pirrigt i hockeypungen. Nu hoppas jag fan i mig att Lakerskrigarna helt enkelt kör över Sundsvall - och sätter chanserna. Det bara måste bli tre points i denna matchen! Målvaktsvalet är, enligt mig, fullständigt regelvidrigt. Trio Evertsson resonerar uppenbarligen på annat vis. En übertaggad målvakt som storspelade i förra matchen bli bänkad. Ikväll är det en MÅSTEmatch. Übermålvakten blir bänkad. Mycket märkligt.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 1 February 2008, 18:20, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- supportrarna
- Forumamatör
Jag har också hört något liknande. Men slog det ur hågen på stört för det lät ju för jävla korkat.
Evertsson är sannerligen kontraktskrivarnas mästare.
(nä, fantuomo, ikväll får du inte stå, även fast du har en fet uppåtgående kurva. du får inte representera din klubb i för många matcher - då blir det för dyrt. om vi torskar spelar kvitta.)
Jag hoppas ju givetvis att Fasth skrinnar ut på isen ikväll och dominerar - som vi vet att han kan. Men om man ser till senaste tidens prestation mellan stolparna så skulle jag tveklöst välja Fantuomo ikvällens match.
/T5!!
Evertsson är sannerligen kontraktskrivarnas mästare.
(nä, fantuomo, ikväll får du inte stå, även fast du har en fet uppåtgående kurva. du får inte representera din klubb i för många matcher - då blir det för dyrt. om vi torskar spelar kvitta.)
Jag hoppas ju givetvis att Fasth skrinnar ut på isen ikväll och dominerar - som vi vet att han kan. Men om man ser till senaste tidens prestation mellan stolparna så skulle jag tveklöst välja Fantuomo ikvällens match.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- supportrarna
- Forumamatör
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Enlig en viss bloggare från en sida av sjön har karjalainen stått båda förlustmatcherna mot Sundsvall. Tycker det är helt okej att matcha Fasth ikväll. Jag tror inte det handlar om pengar i detta läget. Resultatet ikväll får väl utvisa om valet var rätt elle fel.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!