Sundsvall - Växjö (Payback time?)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Sundsvall - Växjö (Payback time?)

Post by Primeau »

Sundsvall borta. Usch, änte rålit alls.
Det som talar för Lakers är ju det faktum att inget lag knäpper oss i tre av tre matcher, inte ens dryga skåningar och knätoffsar. Sundsvall har luggat oss med uddamålet två gånger om nu, jag skulle bli både besviken och överraskad om det händer en gång till. Ifall man kikar tillbaka på föregående säsonger så verkar traditionens makt vara stor i detta avseende, inget lag vinner alla sina matcher mot Kronobergs bästa hockeylag. Men den här gången kommer jag för säkerhets skull helgardera min Oddset-bång: efter att ha bevittnat fadäserna mot Hammarby, Huddinge och Borås börjar jag bli luttrad, denna upplagan av Hockeyallsvenskan har fått mig att inse att allt, precis ALLT är möjligt - särskit för laget jag håller på.

En annan sak som också talar för Lakers är ju att det, tack och lov, är bortamatch igen - hemma har dom ju knappt ett enda jävla rätt.

Där är i alla fall två saker som möjligen talar för nya och mycket välbehövliga VLH-poäng. Bofors flåsar oss i nacken och tar imorgon emot Malmö hemma, med lite flax kan det åter bli en gap mellan oss och dom. Men som sagt, osvuret är bäst denna mycket märkliga säsong...
Kriga Lakers!!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

totalkross är det som gäller här för att inte bli indragen i platskampen om att få spela PO
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

KRIG
Nu ska vi fan inte förlora ännu en gång mot Sundsvall!

Karjalinen

Helmersson-Andersson
Nyberg-Persson
Augustin-Heino
Holmqvist

Hjalmarsson-Romö-Markusson
Fimpen-Ström-Jacobsson
Basse-Rosén-Weinstock
Carlsson-Lindhagen-Marsh
Once a laker, always a laker!
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Nu har Tuomo varit den som räddat oss ett par matcher, vad gör JK då? Jo då ska han ha Fasth i mål. Toumo kanske har blivit trött efter tre matcher.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Suck... Pengarna styr igen över det sportsliga. Varför bänka Toumo när han har en grym form?! Hoppas de aldrig skriver sådana kontrakt igen...

Formstarkaste ska spela inte de billigaste...

Jaja, spika igen nu Fasth!
Image
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Märkligt att peta Toumo :roll:

Tycker det är dags att ändra lite i Ströms femma. Varför inte sätta dit Crille o ta bort Fimpen?
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Roggan wrote:Märkligt att peta Toumo :roll:

Tycker det är dags att ändra lite i Ströms femma. Varför inte sätta dit Crille o ta bort Fimpen?
Ja, Fimpen är riktigt usel! Kan inte skrinna i från någon, har för svårt att göra mål, deltar knappt i spelet ligger alltid för kontring.

Håller faktiskt inte tillräkligt hög klass för tillfället för att spela i 1:a femman!
Använd CJ bättre, in i 1.a femman. De producerar för lite mål 5 mot 5.
Image
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Skulle tro att de blir ungefär samma formationer som i 3:e mot Borås:

Marsh - Ström - CJ
#38 - Romö - Lauritzen
Mr Magic - Rosén - Carlsson
91:an - Fimpen

Dessutom tycker jag att Holmqvist är nere i en svacka :( Kanske man skulle sätta in Nyberg tillsammans med Persson?
91:an Hjalmarsson
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

FAN STÅR INTE KARJA FÖR?????????????????????
Matchens lirare mot Borås och båsöppnare nu????????????????????????

Luktar illa.....
Snart nära dig...en ny hall
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

VM i frågetecken? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

vad menar du???????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fattar inte heller varför Karjalainen inte står
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Nu får fan Lakers ledning förklara för oss hur de resonerar i målvaktsfrågan. Man kan inte bänka en formstark målvakt som Karja har varit nu på sistone. När han väl tar chansen och mer eller mindre spikar igen, så får han inte fortsätta, hur resonerar de tre! i båset egentligen? Är det pengar med i spelet får de fan tala om det!
Inget ont om Fasth, men han fick stå bra många matcher tills han gick ner i en svacka och nu förväntar jag mig samma sak för Karja.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Marcus Nyberg tar klivet upp från backplats och går in som vänsterforward. :!:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det måste vara en ekonomifråga i målvaktsvalet. Det är smart lakers att värva en målvakt som ni inte har råd med att ställa i mål. Mycket proffisionellt jobbat. Härligt.
Varför inte sparka alla spelare och spela med j20 laget och satsa på att etablera sig i division 1 istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Haha!
Ni är roliga... :lol: :lol:
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Vem vet: Tuomo kanske har lön efter hur många matcher han spelar. Nu säger styrelsen att Lakers måste spara och då får han stå över. När det gäller backarna, vore det inte bättre att ställa Holmqvist på offensiv blå och låta Nyberg spela back.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tuomo har hög lön det har alla förstått. Men om man drogs me de här skulderna redan innan säsongen varför behöll man Karjalainen då ?. Det hade räckt med Fasth och en värdig andremålvakt
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är inte lätt att ändra på det som skett, när det gäller löner osv, nu gäller det att se framåt och det känns faktiskt ganska positivt, nu när Öman är tillbaka och han kommer med all sannolikhet att driva klubben på mer ideell basis än vad som är nu. Det gäller att skära ner kostnaderna och så kommer vi också att få se på speelarkontrakt under de närmaste åren.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Nån som vet om matchen går på radion?
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Ikväll blir det viktigt att Romö och Rosen vinner teken, att våra snipers är på hugget och att de lojala spelarna gör det jobbigt för Sundsvall naturligtvis är målspaden också på topp.

Händer detta kan man ta en förlust då var de andra bättre.

Håll tummarna
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag hoppas att alla begriper vilken jäkla chans Växjö Lakers har ikväll (återigen!!!) att rycka till sig en säkrare playoffgrund. Ett läge som måste förvaltas på bästa möjliga vis.

Sundsvall - VLH

IK Oskarshamn - Bjöklöven (även om det tar emot)

Bofors - Malmö

Vinner topplagen sina respektive matcher i afton så blir det pirrigt i hockeypungen. Nu hoppas jag fan i mig att Lakerskrigarna helt enkelt kör över Sundsvall - och sätter chanserna. Det bara måste bli tre points i denna matchen! Målvaktsvalet är, enligt mig, fullständigt regelvidrigt. Trio Evertsson resonerar uppenbarligen på annat vis. En übertaggad målvakt som storspelade i förra matchen bli bänkad. Ikväll är det en MÅSTEmatch. Übermålvakten blir bänkad. Mycket märkligt.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 1 February 2008, 18:20, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Det sägs finnas en klausul i Tuomos kontrakt som går ut på att ju fler matcher han spelar, desto mer lön.
supportrarna
Forumamatör

Post by supportrarna »

Vi får hoppas att Fasths formsvacka är över men jag håller med. Märkligt beslut av Karlsson /Evertsson.
VÄXJÖ LAKERS! LAGET I MITT HJÄRTA!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag har också hört något liknande. Men slog det ur hågen på stört för det lät ju för jävla korkat.

Evertsson är sannerligen kontraktskrivarnas mästare. :oops:

(nä, fantuomo, ikväll får du inte stå, även fast du har en fet uppåtgående kurva. du får inte representera din klubb i för många matcher - då blir det för dyrt. om vi torskar spelar kvitta.)

Jag hoppas ju givetvis att Fasth skrinnar ut på isen ikväll och dominerar - som vi vet att han kan. Men om man ser till senaste tidens prestation mellan stolparna så skulle jag tveklöst välja Fantuomo ikvällens match.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
bb6
Forumamatör

Post by bb6 »

Bozze wrote:Det sägs finnas en klausul i Tuomos kontrakt som går ut på att ju fler matcher han spelar, desto mer lön.

De är med 100% osant!!!!!!! :roll:
hmmm..
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Han har fast lön + räddnings%
Så ju högre räddnings% desto högre lön
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Karja kanske har känningar i sina ljumskar eller har fått något virus under natten. Behöver ju inte vara ekonomi. Viktor kanske såg hetare ut idag?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
supportrarna
Forumamatör

Post by supportrarna »

Alltså tycker Evertsson det är bättre att spara några kronor än att matcha målvakten med bäst form och därmed ha större chans att vinna 8O
VÄXJÖ LAKERS! LAGET I MITT HJÄRTA!
ZAP
Forumamatör

Post by ZAP »

Referee: Johansson, Morgan... :?
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Fasth står
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Enlig en viss bloggare från en sida av sjön har karjalainen stått båda förlustmatcherna mot Sundsvall. Tycker det är helt okej att matcha Fasth ikväll. Jag tror inte det handlar om pengar i detta läget. Resultatet ikväll får väl utvisa om valet var rätt elle fel.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nu ble vjag kallsvettig: Morgan J....
Inte en chans att vi vinner detta :evil:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

En Morgan Special:
First Period
09.46 2 min VÄX 23. PERSSON, Christoffer TRIP
09.46 2 min VÄX 7. HOLMQVIST, David HOOK

Karljäveln är unik!
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

En gris, en ko, en Ljungbybo
Locked