Storinvasion!!!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ska du med på årets hockeyfest och lyfta taket i Borås?

JA!!! Själklart
80
79%
Kanske..
21
21%

Total votes: 101

A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Helt rätt angående fredagarna Alfax.
Det är inte kul att gå på hockey 5 fredagar i rad!
Fråga min fru så får du höra :oops:
Man känner sig ganska avslagen, speciellt när laget spelar dåligt i kombination med en fredag. Många med oss (4 st) känner nog att med alla dessa fredagsmatcher minskar intresset. Det finns trots allt annat i livet, trots att man är idrottsnörd.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Köp biljetter på onsdag nu allihopa. Vi måste ju kunna bli många i borås. Ska det bli LL:s första floppinvasion ?.
Vet inte om det bara är att det är julskyltning samma dag eller vad det beror på. KOMIGEN NU
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Köp biljetter idag !!!!!!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Över 200 nu komigen vi måste bli minst 300. allhopa se till att köpa biljetter ikväll. kanske blir det ketchupeffekten ikväll och det blir riktigt många som köper , vad vet jag men det hoppas jag på.
KÖP KÖP KÖP
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Sålde ni många biljeter idag till boråsresan?
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

242 just nu . komigen 300 ska vi nå
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Nån har kläckt ut sig att det är dålig uppslutning på LL:s storinvasion i Borås men frågan är väl befogad:

- Hur många bortalag kan skryta med att ha 250 egna fans på läktaren?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

inte många alls. Men vi är väl lite bortskämda här . det är en bra siffra med tanke på att det endast är 'egna' supportrar.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

269..
vi blir lätt 300..:)
Snart nära dig...en ny hall
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

När slutar dom att sälja biljetter? tex pressbyrån.
I always tell the truth, even when i lie
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

271..
Tycker bara synd om dom som stannar hemma...:)
Snart nära dig...en ny hall
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nästan 300 pers är oerhört bra jobbat hur man än ser det,f*n vad kul vi kommer ha det!Dax att dra ifrån i tabellen med! :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Gert
Forumdemon

Post by Gert »

Finns i nuläget 43 platser kvar. Köp hos Pressbyrån Tegner!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Väldigt synd om dom som inte följer med. Jag utlovar säsongens bästa tryck..
Hur går det med den där nya ramsan , Serra ?
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Det finns ingen "ny" ramsa. Den är gammal och sjungs redan utav oss, så glöm den och skräpa resten av alla ramsor som ni har tagit av oss samtidigt.
Utan hat - ingen kärlek
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ajajaj,hammarby var först med alla ramsor...vi lägger ner klacken :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

hammarby wrote:Det finns ingen "ny" ramsa. Den är gammal och sjungs redan utav oss, så glöm den och skräpa resten av alla ramsor som ni har tagit av oss samtidigt.

du menar att ni har samma melodi ?.
Den går väl något grönvita bröder ,bajen från söder.
sen hammarby hammarby hammarby hammarby..
har inte tänkt på det faktiskt.
så länge vi inte möter bajen kan vi sjunga den
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Blir det 6 bussar eller har jag räknat fel?
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Malul wrote:ajajaj,hammarby var först med alla ramsor...vi lägger ner klacken :D

Hahaha, där fick du till den.
Piggelin bad mig att växa till mig lite, men frågan är om inte du och resten av denna gullklack skulle ta och fundera på det mer än mig.
Utan hat - ingen kärlek
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Vi har ju en klack vilket inte ni har, jo föresten ni är 10 närmast sörjande.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Dessutom så har vi en framtid....den har hammarby bakom sig på hockeysidan..
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Lakers00 wrote:Vi har ju en klack vilket inte ni har, jo föresten ni är 10 närmast sörjande.

Har ni klack? Hahaha.. Då måste jag ha missat något de gånger jag har varit i lakerdome.
Utan hat - ingen kärlek
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Som de flesta andra bonde lagen så har Växjö en klack. Men det ser ut som om det senaste modet i storstadslaget är att ha så lite supportrar som möjligt.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

hammarby - ja det har vi. Och jag svarar åt dig, nej det har inte ni.

Är det inte lite jobbigt att stora hammarby har en publiksiffra på 613 personer i en stad som har över 1 mille befolkning ??

Växjö 2639 i snitt på 65000 pers.

Måste vara jobbigt att ett lag utan klack har så mkt mer publik än stora mäktiga hammarby från stockholm.

Men lycka till.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu struntar vi i den här diskussionen och ser fram emot matchen mot borås. Alla resultat ikväll gick våranväg nu tar vi in på de övriga lagen.
På söndag ska det inte vara tyst ens 1 sekund i hallen. vi ska hålla igång från och med när vi kommer tills vi drar.
Bois bois bois Johan Andersson..
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

dolitle wrote:hammarby - ja det har vi. Och jag svarar åt dig, nej det har inte ni.

Är det inte lite jobbigt att stora hammarby har en publiksiffra på 613 personer i en stad som har över 1 mille befolkning ??

Växjö 2639 i snitt på 65000 pers.

Måste vara jobbigt att ett lag utan klack har så mkt mer publik än stora mäktiga hammarby från stockholm.

Men lycka till.

Tack ska du ha! Det värmde.
Jag börjar om igen då. Ja, det bor över 1 miljon i Stockholm, men håller alla dessa på Bajen tror du? Ni är en stad, ni har ETT lag i EN sport. Vi har betydligt flera lag i Stockholm, Bajen finns i iprincip ALLA sporter, vilket delvis gör att det lockar mindre folk till hockeyn med tanke på att det för det mesta krockar med handboll, vinterfotboll (dock inte denna vintern), bandy osv.

Bajen är i Champions League i handbollen och spelade riktigt bra mot världsettan Kiel, samt att det var fulsatta läktare på hovet i en välhaussad match med mycket bra drag i.

I bandyn har det väl gått lite upp och ner denna säsongen, men folk går på bandyn som har runt 2000+ på läktarna.

Sen har vi då hockeyn, som det just nu går jävligt trögt för, med en och annan uddamålsförlust (en mot er, förövrigt), som bara blir tyngre och tyngre. Vi har drygt 16 poäng upp för att kunna slippa kvalplats vilket känns som en lång uppförsbacke. Trots detta så var vi 150 pers borta mot Nyköping för någon vecka sedan. Vad jag vet så får inte många lag ihop så mycket folk, på en drygt vecka, med ett jävligt steg från kvalplats. Ni satsar 1000 pers, och ligger 5:a(?) och får inte äns ihop hälften. Jag ska inte klaga på att 3-400 är lite, men när ni satsar på 1000 pers, så borde 800 låta betydligt rimligare.

Det är iprincip bara hockeyn och innebandyn som vi inte ligger i högsta serierna i. Handbollen är vi 2:a i europa, fotbollen 6:a i Sverige, bandyn 2:a och även innebandyn är påväg uppåt.

Sen är det folk som går på damhandboll, innebandy och lite andra "mindre haussade" sporter, men som även drar folk.

Orkar inte sitta och "skryta" mer, för jag vet att ni är inte äns i närheten av detta, trots hur många det bor i Stockholm och i övriga Sverige som håller på Bajen.
Utan hat - ingen kärlek
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Du förklara alltså hammarbys låga publiksnitt i ishockey med att ni finns i många andra sporter.

Varför lägger ni då inte ner hockeyn.

Frågan man kan ställa sig är:
om inte det finns något intresse för klubben i den sporten, varför ska man då finnas?

Om man tar samma mängd folk kring Växjö, en radie på 10 mil, så finns det rätt många klubbar med bra mkt högre publiksnitt än lagen kring stockholm. Trots att dom spelar i en lägre division.

Får man ngt pris för att ha lag i flest sporter?
För mig räcker det med att VLH lirar hockey.

Borås var ämnet.

Ser ut som att vi blir över 300. Härligt!

Lär bli en tätt och tuff match mot nykomlingarna som enligt vissa ska slås bara för att dom är nykomlingar.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

När du lägger ihop dessa publiksiffror för vintersporterna så kommer du ändock inte upp i bonde lagens publik, vilka, hör och häpna, även ligger i så kallade städer med andra vintersporter!

Sen vilka lag mer än AIK, DIF och Hammarby som slåss om hockeypubliken i Sthlm, vet jag inte.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Så många som vi kommer vara i borås är hammarby på sina hemmamatcher och det säger väl det mesta
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

tack Mygel! Det är inte likt Växjö!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Kanske dina ord tar mig till Borås!
'
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

bois kärlek avgjorde!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Eftersom vi åker redan vid 11 och är förmodligen 6 bussar så är min fråga : kommer vi inte vara lite för tidiga ??.
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Det kanske är paus för mat före matchen. Det skulle vara kul att veta när och var ett eventuellt stopp för matintag ska vara.
Gert
Forumdemon

Post by Gert »

När vi planerade resan siktade vi på betydligt fler bussar, därav den tidiga avresetiden. Vi kan inte ändra på det nu, men vi tar det lugnt och lägger in ett längre stopp . Hoppas alla har förstålse för detta!
Post Reply