Ungdomslagen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

franz
Forumamatör

Post by franz »

MACICE wrote:NEDOMANSKY skrev:
Ärligt talat så är endast TVÅ Lakersspelare från start, Wiberg/Moorehed, Rosen är 92:a och ingår i U16A, petar därigenom 90/91:or i uppställningen som värvats för att utvecklas i Lakers Hockeygym under 3 år.

Adam Rosén är mig veterligen uttagen och INGÅR i J 18 truppen och petar därmed ingen spelare. Man måste dessutom inte gå på ishockeygymnasiet för att bli uttagen i J 18/20. Det är dessutom bra att konkurrensen i detta fall har fungerat.

Med egen erfarenhet är jag 100% säker på att man måste gå på hockeygymnasiet för att bli uttagen till j-laget. Rent skitsnack från din sida med andra ord.
Och för er andra "bessewissrar" i detta område: koncentrera er på A-laget för ni som inte är engagerade i juniorverksamheten och dess ledare har inte en susning om hur det är i verkligheten.
MACICE
Forumamatör

Post by MACICE »

franz, tyvärr är du felinformerad.
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

Lilleskutt wrote:Till Volmén, Jag vet att det finns mycket lakersprodukter i J-truppen men det jag vill säga är att 93,94,95,96 är nog det mest lovande Växjö Lakers har haft, därför tycker jag det är viktigt att J-lagen tar klivet upp innan dessa ungdomar hinner välja andra klubbar(När de söker gymnasium alltså). Det är många egna produkter i Lakers men i framtiden kommer det vara fler och fram till dess får man finna sig i att det är spelare utifrån som utgör stommen i J-lagen.

Håller med till viss del vad du säger. Dock så håller jag inte med om vissa av dina överstående '' rankade '' årskuller. Den mest lovande kullen. Självfallet tycker jag utan tveckan 89:orna. Med lirare som Björn Karlsson, Martin Åkesson, Robin Hedström, Alexander Lindberg, ''You name it ''. Tilläger också Viktor Stråle om han skulle räknas som egen produkt i sammanhanget. ( Rätta mig om jag har glömt någon. )
Har som sagt svårt att tro att någon av de kommande årskullerna skulle kunna producera nästan en hel femma + målvakt på en sådan hög nivå som dessa killar just nu ligger på. Om vi nu specificerar oss på kullerna 93,94,95,96 så vill jag gärna veta vilka spelare du tänker på isådanafall. Skulle vara kul och veta inför framtiden :P Har nämligen inte särskilt bra koll på just de '' teamen ''.
Lilleskutt
Forumamatör

Post by Lilleskutt »

Okej det ska jag göra.

93-kullen har jag dålig koll på när det gäller varje spelare men det är ett bra lag med en stor trupp på 24 utespelare och 2 målvakter. Jag gör ett försök.

Martin Petersson-Mv (är uttagen till målvaktscamp, nu vet jag inte riktigt om det säger något men han är en duktig målvakt).

Erik Lagerblad-C (har hört att han är bra, har tyvärr aldrig sett honom)

I 93 truppen spelar också 3 94or som är tongivande i laget.

Calle Rosén-F/B (En kille som är väldigt smidig och bra skridskoåkare, är lillebror till Adam Rosén som spelar i J18.)

Gustav Berglund-B (En liten back med hyfsad skridskoåkning, trots sin storlek kliver han inte undan när betydligt större spelare kommer mot honom, han spelar väldigt moget och gör sällan några misstag)

Viktor Farbäck-B (Backpartner med Gustav, bra skridskoåkning och spelförståelse, kan slarva lite ibland men gör nästan aldrig en dålig match)

94-Kullen

Har gjort stora framsteg om ser till serieinledningen 2 vinster 1 förlust. Spelade DM-final förra året mot TAIF.

Carl Jäderberg-Mv (han har spelat några matcher med 93orna och gjort det bra, bra teknik och har möjlighet att bli en riktigt bra målvakt)

Jimmy Sjöö-Mv (spelade någon match med 93orna förra året och höll nollan spelade grymt stabilt)

Anton Ståhlgren-F (Om man tittar på 94 hemsida så gör han mycket poäng och av det jag sett så är han en riktig slitvarg som alltid lyckas göra mål)

Erik Stråhle-F (Han gör också mycket poäng, har fint spelsinne och gillar att göra snygga framspelningar)

95orna går också bra i sin A-serie. Har en riktigt bra topp.

Bo Svensson-Mv (Den mest talangfulle målvakten bland alla dessa kullar, spelar även som utespelare i A-serien, vilket han har stor nytta av i sitt målvaktsspel)

Daniel Norbe-B (Den mest talangfulle backen i Lakers just nu, fin skridskoåkning, bra spelsinne, bra skott och en inställning som krävs för att bli bäst)

Mikael Johansson-F (En forward med bra driv i skridskoåkningen, ett skott som skrämmer många och sinne för att sätta pucken i nät)

Viktor Svangård-F (bra spelsinne, hyfsad skridskoåkning, bra passningar och härlig vilja)

96 kullen vet jag inte mycket om. Men dom har fått 2 tränare som går på universitetet och de har inga barn i laget vilket är till stor fördel.

Det finns säkert ännu fler spelare som kan bli bra i dessa kuller men man vet ju aldrig.

Vad gäller 89orna så spelar Björn Karlsson och Viktor Stråhle i Rögle och Martin Åkesson i Hv71. Det är det jag vill undvika att Lakers tappar nästa kull som är som 89kullen. Förstår du mitt tänk?
T48
Forumamatör

Ungdomsidrott är inte lätt

Post by T48 »

Om man tittar på Lakers ungdomar 93, 94, 95, 96 så ser det mycket lovande ut och det kan mycket väl vara dessa ungdomar som kommer att utgöra STOMMEN i A-laget inom 15-20 år

Redan här går det ju snett när man framhåller lag födda 93-96. Det finns ingen som kan säga att dessa blir bra A-lagspelare redan nu. Tittar man på målproduktionen i dessa åldersgrupper så finner man rätt snart att ett fåtal producerar dessa mål (just nu). Varför då?? Jo det kan skilja 5 år på utvecklingsnivån mellan spelarna. Den som inte "hängt" med hittills kanske blir den enda som blir hockeyspelare framöver. Därför är det viktigt att i dessa åldersgrupper (och även högre upp) inte stirra sig blinda på resultaten utan vad som faktiskt händer på isen för att förbättra utvecklingsmöjligheten för samtliga. De som ligger främst kanske några gånger (observera några gånger) skall beredas möjlig plats i åldergruppen över för att "ge utrymme" för några andra att kliva fram och ta ansvar. Tyvärr så "skiter" det sig här ibland för varje ledare är så in i bänken vinstsugna så att man inte ger de som ligger 11:a och nedåt i laget chansen att få försvara en ledning eller försöka komma ifatt målmässigt. Varför ska man då inte flytta upp spelare som är duktiga permanent kanske då någon frågar sig. Min teori är att alla behöver ha någon bättre att spela med för att utvecklas själv dvs. att var topp 4-7 i ett lag gör att man har ett mål att bli lika bra eller bättre än de som ligger topp 1-3. Tar man då bort topp 1-3 permanent så är ju helt plötsligt topp 4-7 bäst i laget och därmed har man tagit bort detta mål dvs. att bli bättre.

Ungdomsidrott är inte lätt och det gäller att den som bestämmer gör detta på ett klart och tydligt sätt både mot ledare, spelare och framför allt föräldrar. Information är otroligt viktigt långt upp i åldrarna, speciellt när man står och väger mellan att vara "duktig" eller "mindre duktig". Är man nu halvlat så kan det kanske vara bra att kliva "ner" ett hack för att finna sig själv igen och ta sats för fortsatt utveckling men detta innebär som sagt att informationen är tydlig och att man är överens om utvecklingsmålen. För Lakers del så verkar det som om varken den junioransvarige eller ordförande egentligen förstått de missnöjda krafter som surrat bakom kulisserna. Tyvärr för Lakers del så tror jag att en rätt ungdomsutvecklig överskuggas av den uppsatta elitsatsningen mot högsta serien som finns.

För övrigt finns det en del annat att tänka på. En del som skriver här har förmodligen aldrig sett en ungdomsmatch i dessa åldersgrupper. Gör detta någon gång och studera både ledare och föräldrar istället för spelarna. Ni kommer att bli mörkrädda över det ni ser. Ledare som skriker på spelarna som just är ute så att de inte vet vad de skall göra på isen, protester mot domarna (dessa är ju faktiskt också under utveckling), föräldrar som sitter högt upp på läktaren och har överblick över spelet på ett helt annat sätt skriker och protesterar också. Ett tips till dessa är att gå ner till sargen och ställa sig och därefter försöka se hur lätt det är att ta rätt beslut både för spelare och för domare.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Varför skall föreningarna ha ungdomslag överhuvudtaget? Givetvis skall vi det tycker jag och jag älskar att titta på allt från Björnligan till J-20. Men frågan är varför?

Nog är det samma som om man skall köpa ett örhänge i guld det blir säkert billigare att gå in till guldsmeden än att åka till Alaska och vaska. Sanningen är väl däremot att mot sponsorer och rent socialt är det en skyldighet att hålla en bred versamhet på ungdomssidan för att bl.a. locka lokala sponsorer och hålla barnen från gatan. Sedan är det säkert så att med lokala spelare lockas en del släkt och kompisar. Men väger det upp om laget blir sämre av dessa lokala förmågor.

Rent ekonomiskt med Bosman = inga pengar är det nog billigare att köpa ihop sitt lag. Detta gäller säkert i allt högre grad ju högre upp i seriesystemet man kommer. Rent krasst frågar man sig vilken nytta t.ex. Troja har av att Mattias Weinhandl har Troja som sin moderklubb. Lättare att få sponsorer? Kanske men knappast.

Däremot är det säkert bra för ishockeyn i stort att det utbildas spelare. Detta inte minst för att alla klubbar i landet har tillgång på spelare och inte riskera att somna in p.g.a. spelarbrist. (Detta börjar bli ett problem för fotbollen på många småorter).

Har vi en ambition att bli en etablerad elitklubb får vi nog se till att all kronor används på ett optimalt sätt och jag hoppas att det går via en bra ungdomssida men jag är inte säker på detta.

(en liten undran bara vart tog Camelen vägen?)
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Rent krasst frågar man sig vilken nytta t.ex. Troja har av att Mattias Weinhandl har Troja som sin moderklubb. Lättare att få sponsorer? Kanske men knappast

Tänk inte bara pengar. Att ha en spelare från egna ledet i Elitserien och nu även i Tre Kronor inspirerar alla ungdomar. Man ser att möjligheten finns även om vägen dit är lång och svår.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

MACICE wrote:
franz wrote:
Ärligt talat så är endast TVÅ Lakersspelare från start, Wiberg/Moorehed, Rosen är 92:a och ingår i U16A, petar därigenom 90/91:or i uppställningen som värvats för att utvecklas i Lakers Hockeygym under 3 år.

Adam Rosén är mig veterligen uttagen och INGÅR i J 18 truppen och petar därmed ingen spelare. Man måste dessutom inte gå på ishockeygymnasiet för att bli uttagen i J 18/20. Det är dessutom bra att konkurrensen i detta fall har fungerat.

Med egen erfarenhet är jag 100% säker på att man måste gå på hockeygymnasiet för att bli uttagen till j-laget. Rent skitsnack från din sida med andra ord.
Och för er andra "bessewissrar" i detta område: koncentrera er på A-laget för ni som inte är engagerade i juniorverksamheten och dess ledare har inte en susning om hur det är i verkligheten.

Franz, tyvärr är du felinformerad.

Kan berätta för dig att de 91or som sökte till hockeygymnasiet och blev reserver/kom inte in fick inte ens sommarträna med J18 laget, då Tobias Björklund sa att han ville bara ha Hockey Gymnasie killar i J-truppens sommarträning. Det vill säga att de 91or som inte kom in fick spela och träna med 92orna.... Lakers gjorde sedan ett J18:2 lag som bestod av fem 91or två stycken 90or och resten 92or, detta laget fick storstryk mot TAIFs J18:2 med hela 14-0!

Sedan så fick samma lakers lag + Henric Wiberg, Sebastian Turesson, Fredrik Östmark, Christian Holmblad och Linus Fredholm styk mot Alvestas J18 lag med 13-5, och då stog det 9-0 efter två perioder!

Så, om Lakers har en Elitsatsning på Junior sidan så ligger man ju iallafall hästlängder ifrån TAIF! Sen om ni inte vill inse det, det skiter jag fullkomligt i!! Nu har ni iallafall fått FAKTA!

(och ja, jag såg båda matcherna!)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Självklart behövs ungdomslagen.precis som ovanstående säger.Visar att det går att bli bäst.Kolla carro.Hur många tjejer började inte med friidrott efter hennes framgångar??men som sagt viktigt att ledarna tar ansvar men även att klubbledningen visar att det inte är resultaten i Björnligan som är det viktiga utan ha kul ihop med spelare å föräldrar i hallen.Å det är här jag menar att vi kan göra en insats.Vilken lille i 7-11 åring hade inte tyckt det var kul med 20-30 lakejer på läktaren med trummor å allt.
Visar även föräldrarna att Lakejerna bryr sig om de små. Kanske kan även detta locka till sig en å annan ny bussåkare eller medlem
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Vilken jävla tur då att Lakers inte spelade med dessa spelare i ordinarie J-18 lag för då hade väl förlusten varit ännu värre....Jag menar om man nu införskaffar en J-18:2 för att spelare som inte tar plats i ordinarie lag skall få möjlighet att spela mer och vi förlorar med dessa siffror då är det fan bättre att lägga ner J-18:2 så slipper vi förlora med så stora siffror...
el???
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Håller inte med dig här zebbe.Alla ska få spela.Lägga ner J18-2 gör ju bara att de som inte plattsar flyttar från växjö.Å så har vi missat en utvecklingsbar spelare till i klubben.Men har inga siffror på vad ungdomslagen kostar klubben per år.Vist att det är en stor utgift begriper ju jag å halvapottenlotterna räcker väl inte till för att täcka upp resor å annat men en bra extrainkomst skulle jag tro om man tar hela summan när året är slut.vet ej häller om halvapottenlotterna är inräknat i budgeten.Men hoppas inte att det är det
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Erok.
Skrivet med en stor portion Ironi och som tankeställare till alla gnällputtar
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ja finns för många gnällputtar igentligen.Än det ena än det andra ska det gnällas över utan att göra något åt det :oops:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Zebbe wrote:Vilken jävla tur då att Lakers inte spelade med dessa spelare i ordinarie J-18 lag för då hade väl förlusten varit ännu värre....Jag menar om man nu införskaffar en J-18:2 för att spelare som inte tar plats i ordinarie lag skall få möjlighet att spela mer och vi förlorar med dessa siffror då är det fan bättre att lägga ner J-18:2 så slipper vi förlora med så stora siffror...
el???

Ungefär så... då man lika gärna hade kunnat låta 3 st vara med i U16 varannan vecka
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det är inte J18.2 som ska vinna i förta hand. Där har de en chans att få spela och förhoppningsvis utvecklas till något stort :!:
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

Svartvadet wrote:
MACICE wrote:
franz wrote:

Franz, tyvärr är du felinformerad.

Kan berätta för dig att de 91or som sökte till hockeygymnasiet och blev reserver/kom inte in fick inte ens sommarträna med J18 laget, då Tobias Björklund sa att han ville bara ha Hockey Gymnasie killar i J-truppens sommarträning. Det vill säga att de 91or som inte kom in fick spela och träna med 92orna.... Lakers gjorde sedan ett J18:2 lag som bestod av fem 91or två stycken 90or och resten 92or, detta laget fick storstryk mot TAIFs J18:2 med hela 14-0!

Sedan så fick samma lakers lag + Henric Wiberg, Sebastian Turesson, Fredrik Östmark, Christian Holmblad och Linus Fredholm styk mot Alvestas J18 lag med 13-5, och då stog det 9-0 efter två perioder!

Så, om Lakers har en Elitsatsning på Junior sidan så ligger man ju iallafall hästlängder ifrån TAIF! Sen om ni inte vill inse det, det skiter jag fullkomligt i!! Nu har ni iallafall fått FAKTA!

(och ja, jag såg båda matcherna!)

Enligt färska uppgifter åkte J18:2 till Tingsryd en för att få spela mot ett likasidigt Taif J18:2, dock så ställer Taif upp med spelare från J20 ( 3st 89:or ) och de bästa 90/91:orna. Vilket jag tycker är helt idiotiskt. VLH J18:2 är inget lag man ska förvänta sig vinster av. Det är ett utvecklingslag för de 90:or och 91:or som inte tog plats i ordinarie J18. Och för att fylla ut laget lånas det in U16 spelare samt endel J18:1 spelare.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

* Ber alla att tänka på citat-helvetet. Citera ENBART det ni VERKLIGEN vill att läsarna skall läsa EN GÅNG TILL. Läs alltid igenom det egna inlägget innan ni publicerar. Orkar ni själva läsa alla citat...låt stå då... * /Varanen
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Volmen: förfånar mej inte det minsta att Taif gjorde så :wink: .Du verkar var inside på ungdomshockeyn och behövs som sådan, mot alla gnällmånsar här.Jag har själv luskat lite i ungdomslagen efter all skit som skrivs av några enstaka och kan säga att det är ingen majoritet för gnällisarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

alfax wrote:Volmen: förfånar mej inte det minsta att Taif gjorde så :wink: .Du verkar var inside på ungdomshockeyn och behövs som sådan, mot alla gnällmånsar här.Jag har själv luskat lite i ungdomslagen efter all skit som skrivs av några enstaka och kan säga att det är ingen majoritet för gnällisarna.

Jag gnäller inte de minsta, föklarar bara att man inte ska förvänta sig segrar av J18:2.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du har missuppfattat mitt inlägg totalt, eller det var kanske jag som uttryckte det otydligt ,vad jag menade att det behövs en sån som Du som är insatt, mot gnällisarna som är ett fåtal enl. de källor jag har.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det jag läser här reser en fråga. Vad kan Lakers lära av Taif? Som jag har förstått det så krossar deras ungdomslag vårat? Det om något är skrämmande!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Läs inlägget från Volmen några inlägg längre upp ,för Tingsryd gäller bara en sak allt vad Lakers heter ska besegras ...inte lätt i framtiden!
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

alfax wrote:Du har missuppfattat mitt inlägg totalt, eller det var kanske jag som uttryckte det otydligt ,vad jag menade att det behövs en sån som Du som är insatt, mot gnällisarna som är ett fåtal enl. de källor jag har.

Kul att någon har fattat innebörden av intelligent skrivande. Inte bara gnälla på motgångar, utan kan också plocka fram positivt ur negativt.
MACICE
Forumamatör

Post by MACICE »

Volmén!
Slutsater av De Grönas laguttagning (som du beskriver den) mot Växjös J 18:2 kan man fundera över. De Gröna ville förmodligen bara visa vart skåpet ska stå. Hade de velat så hade De Gröna garanterat kunnat matcha ett likartat motstånd och vips hade båda lagen fått ut mer i denna träningsmatch än man nu verkar ha fått, men bara tanken på att förlora mot Växjö skrämde dem förmodligen.
Kalla det gärna en kortsiktig lösning för De Grönas del (gamla ränder brukar sällan gå ur) - förhoppningsvis kan ett J 18:2 i Växjö bidra till en positiv utveckling för de yngre årgångarna i Växjö.
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Efter att ha sett några träningar med J18:2 nu, så verkar Stefan Nilsson vara den största "talangen" i denna elitsatsning. Vilken kull han tillhör har jag däremot ingen aning om. 8O :?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Alfax, du tror inte att Lakers gör allt för att besegra Taif i matcherna?? Det hoppas jag för eran skull att man gör!!! :lol: Sen att man skulle toppa upp lagen bara för att slå er är bara löjligt skitsnack!! :lol:

Zebbe, släng inte ur dig en massa skit som du inte kan backa upp för det är fegt så in i .......!! Säg nu istället vad du menade med att jag ska vara orolig för mitt a-lag.
Tingsryds AIF
since 1923
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

LasseMaja
Du får det på PM
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

Fick höra på telefon att Växjö Lakers J18:2 slog Kalmar Hockey med 5-2 ! :P
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Och de andra J18 laget slog OIK Olofström IK med 18-1 =)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Volmén
Forumamatör

Post by Volmén »

Härlig Lakers helg ! Båda J18 lagen vann, samt årskullerna 92,93,94,95,96,97 vann sina matcher :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tänk vilken intressant diskussion Lakersgate mynnat ut i, till slut :)

A-a slog huvudet på spiken, från Askan till Elden(Lakers till ASK).
Ni nämner spelare som är från 10 år och uppåt, som gör poäng , vinner Matcher osv, allt ganska meningslöst, men sjävlfallet kul för de inblandade just NU. Dessvärre kommer sannolikt i stort sett ALLA dessa misslyckas. Varför?, Mycket händer på vägen, Bra Tränare och Träning är NÖDVÄNDIGT samt att Spelarna har KUL hela vägen. Blir Träningen allvarlig och resultaten viktiga pajar hela utvecklingsspiralen som ska bära frukt när spelarna är sistaårs Juniorer.

Lakersgate är troligen en mycket nyttig tankeställare för Lakers som Förening, i vilken väg som ska vandras. Lakers är en ung Förening men Hjulet behöver INTE uppfinnas av Lakers , det finns kunskap bland andra Klubbar OM HUR man undviker det största misstagen.

De flesta och även Jag tycker att det var OK att värva ihop ett A-Lag för att lyfta Växjö ur Hockeyträsket för TIO år sedan, men Jag har mindre sympati för att gå genvägen till samma statushöjning av J-Lagen genom värvningar utifrån, Kvalitetshöjningen bör ske genom en stabil långsam process där klubben genom Bra tränare skaffar sig ett grundmurat rykte som en stabil/långsiktig/kompetent utbildningsklubb som har tålamod men sin spelarutveckling och inte väljer genvägar av mindre kompetenta Tränare för att hoppa över grundläggande steg i utvecklingsstegen.

Att välja och vraka/Toppa/bänka för att snabbt få sol på sig kräver ingen större kunskap, men att bygga en stabil Hockeyakademi som förtjänar respekt kräver en kunnig Eldsjäl med tålamod.

Lakers J har dessvärre hitills valt ganska svaga Tränare med noll meriter som definitivt inte kvalificerar sig till den ELIT-verksamhet man vill bedriva, det är där ekvationen inte går ihop, Medelmåttstränare som suger FET Lakersmjölk sägs av Klubben bedriva ELIT-Verksamhet.

Det hade varit än roligare att i år ha en BrunkarLine med Yngwe/Basse/ och säg Markusson som trasar sönder motståndarna till Växjöpublikens jubel, förhoppningsvis blir detta verklighet en dag, MEN då krävs ELITagerande av Ledarstaben och inte en verksamhet som gör att De 7 bästa Juniorerna lämnar varje säsong.

Vilken Avatar Jag använder bestämmer Jag själv, däremot uppskattar Jag ALL Hockey med kvalitet, TAIF o TROJA har mycket att lära Lakers, Jag hade önskat att POPCORNEN gynnsamt kunde blandas med KULTUREN en dag, men än så länge så har Lakersgate visat att KULTUREN leder med en hel långsida, Lakers väljer själva OM DE ska ikapp.

De senaste J-resultaten ska inte ses som någon större värdemätare eftersom bägge dessa serier är LÅNGT LÅNGT ifrån den önskade ELIT-NIVÅN.
In Hinkum Veritas
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Nedomansky, Du skriver (jag citerar)
Lakers J har dessvärre hitills valt ganska svaga Tränare med noll meriter som definitivt inte kvalificerar sig till den ELIT-verksamhet man vill bedriva, det är där ekvationen inte går ihop, Medelmåttstränare som suger FET Lakersmjölk sägs av Klubben bedriva ELIT-Verksamhet

Vilka tränare tycker du då istället skulle vara bättre lämpade?
Är det tränare som finns inom föreningen el är det tränare som föreningen måste knyta till oss utifrån?
PP
Forumamatör

Post by PP »

Vill ni ha chans att själva bedöma kvalitén på Lakers 12-åringar (T95) så passa på ikväll, tisdag 13 nov

Seriefinal

VLH-Troja U13A, Matchstart 18.30 (Växjö Ishall)
Heja Lakers!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

När det gäller Tränare så gäller det precis som Jerry skrev i Smp att De ska klara att skapa Glädje i HELA gruppen inte bara i 1:a o 2:a Femman.

Lika viktigt är att Tränaren har kunskap och respekt för de Tekniska Grundkraven för att bli Hockeyspelare, och förmåga att LÄRA UT dessa, inte bara posistionsspel och att Matcha i avgörande läge genom att bänka.

Lakers har dessutom valt en mycket tveksam hållning att konsekvent anmäla Lag till A-serier, vilket automatiskt ger fel effekt och utslagning tidigt och gör att U-Hockey blir J-Hockey utan kompetent ledning.
Dessa Lag tvingas ofta matcha sina lag hårt eftersom Lakers ännu ofta inte håller A-nivå, de finns exempel på de senare åren där lag spelat borta matcher 25 mil iväg med två femmor och en femma som sitter.
Är dett utveckling ? det ger också en bild av att Tobbe och Lakers inte har enbart RENT Mjöl i påsen.

Har inte full koll på alla Tränare i Lakers Ungdomslag, men det finns säkert en och annan som har kunskap och inte mest bara engagemang.

Brukligt är när Man seriöst väljer Tränare är att Man först inte ser till prislappen, utan till kvaliten, när billigast vinner så tenderar utfallet att bli mindre lyckat-

Om man säger sig vilja bedriva ELITverksamhet så KOSTAR detta, Har man tålamod med sin Utvecklingsspiral så räcker det med att ha EN Klasstränare som bygger upp en Träningskultur som klubben följer, vilken INTE innehåller snabba avancemang i Serier utan grundar sig på VERKLIG Individuell utveckling för ALLA.

Denna kunskap finns att köpa på Marknaden till ett pris som INTE överstiger Lakers kostnader idag, det krävs bara att leta på rätt ställe och inte rekrytera allt för Lokalt ständigt och bekanta.

Vad gäller Möjliga Namn i Lakers kretsar så bör Man titta på VILKEN Tränare som senast utvecklade en årskull, lär inte bli så många.

Letar Man sen ändå i närområdet så gäller samma krav här, Vem har utvecklat årskullar bäst i tex. Alvesta, givetvis INTE de som Lakers valt.

Fimpen o Rosen har En gemensam nämnare tex.

Lakers saknar Lasse Lindgren, slå en signal vetja.
In Hinkum Veritas
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nedomansky, fan nyss hemkommen från gruvan el?

Du slår ju alla rekord, synpunkter som fan på tränare och allt om föreningen men i din text så skriver du att du inte har koll på juniortränarna med undantag för Björklund. Kan inte tolka på anat viss än att dina aggressioner finns hos få utvalda. Ekonomi verkar du inte behärska heller.

Ordbajseri på hög nivå om hur tränare och allt skall vara och att det inte skall vara några "problemos" att anställa tränare osv....

Fan ta nu och tagga ner dig rejält, börja spela fia med knuff el ngt annat intelligent spel.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Locked