Tänk vilken intressant diskussion Lakersgate mynnat ut i, till slut
A-a slog huvudet på spiken, från Askan till Elden(Lakers till ASK).
Ni nämner spelare som är från 10 år och uppåt, som gör poäng , vinner Matcher osv, allt ganska meningslöst, men sjävlfallet kul för de inblandade just NU. Dessvärre kommer sannolikt i stort sett ALLA dessa misslyckas. Varför?, Mycket händer på vägen, Bra Tränare och Träning är NÖDVÄNDIGT samt att Spelarna har KUL hela vägen. Blir Träningen allvarlig och resultaten viktiga pajar hela utvecklingsspiralen som ska bära frukt när spelarna är sistaårs Juniorer.
Lakersgate är troligen en mycket nyttig tankeställare för Lakers som Förening, i vilken väg som ska vandras. Lakers är en ung Förening men Hjulet behöver INTE uppfinnas av Lakers , det finns kunskap bland andra Klubbar OM HUR man undviker det största misstagen.
De flesta och även Jag tycker att det var OK att värva ihop ett A-Lag för att lyfta Växjö ur Hockeyträsket för TIO år sedan, men Jag har mindre sympati för att gå genvägen till samma statushöjning av J-Lagen genom värvningar utifrån, Kvalitetshöjningen bör ske genom en stabil långsam process där klubben genom Bra tränare skaffar sig ett grundmurat rykte som en stabil/långsiktig/kompetent utbildningsklubb som har tålamod men sin spelarutveckling och inte väljer genvägar av mindre kompetenta Tränare för att hoppa över grundläggande steg i utvecklingsstegen.
Att välja och vraka/Toppa/bänka för att snabbt få sol på sig kräver ingen större kunskap, men att bygga en stabil Hockeyakademi som förtjänar respekt kräver en kunnig Eldsjäl med tålamod.
Lakers J har dessvärre hitills valt ganska svaga Tränare med noll meriter som definitivt inte kvalificerar sig till den ELIT-verksamhet man vill bedriva, det är där ekvationen inte går ihop, Medelmåttstränare som suger FET Lakersmjölk sägs av Klubben bedriva ELIT-Verksamhet.
Det hade varit än roligare att i år ha en BrunkarLine med Yngwe/Basse/ och säg Markusson som trasar sönder motståndarna till Växjöpublikens jubel, förhoppningsvis blir detta verklighet en dag, MEN då krävs ELITagerande av Ledarstaben och inte en verksamhet som gör att De 7 bästa Juniorerna lämnar varje säsong.
Vilken Avatar Jag använder bestämmer Jag själv, däremot uppskattar Jag ALL Hockey med kvalitet, TAIF o TROJA har mycket att lära Lakers, Jag hade önskat att POPCORNEN gynnsamt kunde blandas med KULTUREN en dag, men än så länge så har Lakersgate visat att KULTUREN leder med en hel långsida, Lakers väljer själva OM DE ska ikapp.
De senaste J-resultaten ska inte ses som någon större värdemätare eftersom bägge dessa serier är LÅNGT LÅNGT ifrån den önskade ELIT-NIVÅN.