Publiksnack

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

Publiksnack

Inlägg av Komodoödlan »

Är Växjöborna mätta på ishockey? Det borde vara "hockeyfeber" för varje ny säsong som Lakers går på is. Ska vi vara besvikna på de nuvarande publiksiffrorna i Laker Dome om man jämför med tidigare säsonger? Publiksiffrorna har väl utan tvekan minskat över tid.
Någon som kan svara på vad man har budgeterat/match sedan ifjol?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Mycket tugg om publiksiffror..
05/06 hade vi snittet 2581
06/07 hade vi snittet 2634
07/08 har vi hittils 2475 och då har det varit fredagsmatcher (som inte är till fördel), en TV-match och vi har inte mött ett enda av publiklagen i serien, däremot bottenlaget och nykomlingarna. Publiksiffrorna är ganska statiska och kommer säkert vara det i år också, och nästa år och tills vi får en ny hall. Då kommer en dramatisk ökning.
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Inte mer än något annat :wink:
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs
Kontakt:

Inlägg av Ambassador »

Är det inte ännu mer intressant att se publikutvecklingen på lång tid?

2003/2004 = 2881 (grundserien allsv södra 16 matcher)
2003/2004 = 2920 (allsv södra vår 7 matcher)
2003/2004 = 3938 (play off 2 matcher)

2004/2005 = 2870 (grundserien allsv södra 15 matcher)
2004/2005 = 2730 (allsv södra vår 6 matcher)
2004/2005 = 3200 (paly off 1 match)

2005/2006 = 2581 (21 matcher)

2006/2007 = 2634 (22 matcher)
2006/2007 = 2672 (play off 1 match)

Källa: stats.swehockey.se
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

Mycket intressant! Ganska konstant publiksiffra, bortsett från 03/04 då en viss Shjon Podein skrev in sig i dom Växjö Lakerska historieböckerna :clap:
Sedan ombyggnaden pallar ju inte skithallen för vare sig bomber, isfacklor eller coola intron. Ger mej fan på att isen krackelerar ifall John Martin Bengtsson tar ton i någon periodpaus....
Allt detta lockar ett antal extra åskådare. Så är det bara :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

Det intressanta här i såna fall är väl just att popcorn och clowner (förlåt, Shjon Podein är ingen clown) säljer.

Jag hoppas att Lakers jobbar så mycket som möjligt på att få fram nya originella jippon för att höja matcharrangemangen, om vi vill sticka ut från mängden och vara steget före de andra lagen vad gäller publiksnitt.

Att höja snittet med 50-100 personer ger rätt goda extrapengar för en klubb som har likviditetsproblem under sommaren.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

Skönt iaf att Lakers har jämna bra publiksiffror. Ingen mening att försöka locka mycket mer folk med nuvarande hall, tyvärr...

Lägg krutet på ståplats om man ska göra nått!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Bättre att försöka få upp snittet på det som redan finns i hallen istället.Godispåsarna verkade vara en kanonförsäljare.Snabb leverans till kunderna så där försvann massor av tid i den kön.Å när påsarna var slut var det många griniga ungar i hallen :lol: Vilket måste ge ett bra betyg :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

sen kan jag inte begripa varför de inte öppnar upp någon brandörr på baksidan så folk som bara vill ha luft å röka slipper trängas med dem i korvkön
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Måste inflika att det var bättre med ståplats på långsidan tyckte jag. Sen tror jag som nämnts att kring 2500 personer är de som är intresserade av hockey i stan. Men visst sk man inte vara nöjd utan jobba på att få fler till hallen för det. men man ska nog heller inte vara särdeles missnöjda med publiksiffran heller.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

En intressant sak hade varit att få svar på hur många unika besökare man har under en säsong. 10.000? 15.000? 20.000?
Tyvärr är det inte så lätt att få ett korrekt svar på den frågan. Något mer än 2.500 är det i varje fall :wink:
Qrax
Forumproffs

Inlägg av Qrax »

Under säsongerna i allsvenskan så har det aldrig varit under 1900 personer i Växjö. Inte ens i slutet av säsongen 05/06 då Växjö inte hade nåt att spela för. Samtidigt har vi inga stora publiktoppar (de få gånger som det varit fullsatt så var det nog inte så många fler som ville in), utan en ganska jämn publiktillströmning. Västerås har haft som sämst 347 åskådare de senaste åren men en topp på över 5000. Rögle har också haft lite lägre än Växjö som sämst men även där är det toppar på 4600.
Finkan
Forumamatör

Inlägg av Finkan »

och där spräcktes en del av synen på växjö lakers som ett lag enbart för medgångssupportrar?
[img]http://www.entreprenadgolv.se/Bilder/hejsa.JPG[/img]
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Qrax skrev:Under säsongerna i allsvenskan så har det aldrig varit under 1900 personer i Växjö. Inte ens i slutet av säsongen 05/06 då Växjö inte hade nåt att spela för. Samtidigt har vi inga stora publiktoppar (de få gånger som det varit fullsatt så var det nog inte så många fler som ville in), utan en ganska jämn publiktillströmning. Västerås har haft som sämst 347 åskådare de senaste åren men en topp på över 5000. Rögle har också haft lite lägre än Växjö som sämst men även där är det toppar på 4600.
Med undantag för träningsmatcherna bör det väl flikas in, att det varit betydligt mindre än 1900 vid de tillfällena.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Är 100% på att Qrax menade under säsongerna i allsvenskan också menade allsvenska matcher :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

Finkan skrev:och där spräcktes en del av synen på växjö lakers som ett lag enbart för medgångssupportrar?

Vi vet nåt som inte dom vet :lol:
Illvillja i kombination med avundsjuka tror jag ligger bakom vissa personers syn på VLH och dess supps.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Hahahahahah så sant så :lol: Men fan lite bättre hade ju inte skadat.aldrig ska man vara riktigt nöjd :wink:
Elmer
Forumamatör

Inlägg av Elmer »

Hade det gått att köpa bra sittplatsbiljetter på plats så tror jag att publiksiffran hade ökat ganska mycket.
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inlägg av Baloo »

erok skrev:sen kan jag inte begripa varför de inte öppnar upp någon brandörr på baksidan så folk som bara vill ha luft å röka slipper trängas med dem i korvkön

Kan berätta att vi inte får öppna upp på baksidan de gånger det finns bortaklack... Vad gäller övriga matcher vet jag inte...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

inte ens den bakom lakejernas infodisk????ja hur svårt skulle det vara att ta de extra stegen om man nu vill bråka???
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inlägg av Baloo »

Den dörren vet jag inte men jag kan kolla upp det...

Baksidan för mig var annars mittemot entrén..
VENI VIDI VICI

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Med dessa jämna , och dessutom hyggliga publiksiffror så borde Lakers Likviditet vara i balans även över sommaren genom att endast budgetera 1500/Match, högst :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inlägg av Beckis »

NEDOMANSKY skrev:Med dessa jämna , och dessutom hyggliga publiksiffror så borde Lakers Likviditet vara i balans även över sommaren genom att endast budgetera 1500/Match, högst :!:

Om vi antar att man från Lakers håll budgeterat med ett publiksnitt på 2500pers/match (vilket jag vet är nära sanningen), så har du nyss sänkt årets spelarlöner med ca 2,2 millar.

Exempel 22matcher (hemma) X 1000 pers X 100kr (rimligt snittpris/ biljett???) = 2 200 000 kr...

Konsekvensanalysen över ditt förslag är nu gjord, Tycker du fortfarande att man skall sänka budgeten?????
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

Om vi har likviditetskris varje sommar så bör vi ju definitivt inte bränna 2.2 miljoner som vi egentligen inte har på spelarlöner.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Skrev Jag att Man skulle sänka SPELARNAS Löner :? :wink:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Skulle vi sänka spelarbudgeten med 2,2 miljoner får vi nog rikta in oss på att leka med våra kusiner från landet istället. Likviditeten kanske kan åtgärdas genom att ha det i åtanke då man skriver sponsoravtalen. Inte minst våra trogna sponsorer kan säkert ändra inbetalningsdatum. Men vad vet jag, det kanske redan är så?
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

NEDOMANSKY skrev:Skrev Jag att Man skulle sänka SPELARNAS Löner :? :wink:

näjuste... Evert kan vi ju ersätta med en ALU-arbetare, Johnny o Anders kan ersättas av ideellt arbete. Dennis kan nog åxå tänka sej att jobba ideellt.
Däremot kan vi ju anställa 3-4 pers på heltid till Hemsidan.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inlägg av Beckis »

NEDOMANSKY skrev:Skrev Jag att Man skulle sänka SPELARNAS Löner :? :wink:

Nä , men konsekvenserna av att minska budget på publiken innebär att omsättningen minskar med samma siffra som publiken skulle generera i intäkter.....

Summan av ditt förslag skulle få att omsättning i föreningen krymper med 2,2 millar....ngt måste stå upp emot den sänkningen och den största posten klubben har enskilt är således löner. (rörliga kostnader)

Nu till dagens fråga till alla som vet....
Om klubben budgeterar ett publiksnitt på 2500personer och utfallet blir ett snitt på 2400personer i snitt....Hur påverkar detta resultatet för säsongen när man gör bokslut om övriga delar i budget slår rätt???
Antagande om matcher, kostnader för biljett finns i inlägg ovan.

Nu är det så lätt så alla skall kunna detta.
Ge mig en siffra/tal Nedomansky
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Du har så rätt Beckis ,varje person som faller bort blir det stora pengar utav när man summerar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Okej, Minus två Löner i Båset, Minus Lön till Kioskanställd(Kanslichef), Minus en tjänst på J-sidan, minus tre spelare i A-truppen(ersätts av Ja ni anar säkert vilka) Yngwe/Basse/A.Lindberg i mål), samt bättre scouting på toppspelare från Andra sidan så Man inte betalar överpris för medelmåttighet(läs Marsh), slopade träningsläger, vilka är meningslösa, träna hemma.

En styrelse måste ta ett STORT ANSVAR för det mesta i en uppbyggnadsfas , och inte bara sola sig i varandra på Mötena.

summa summarum närmare 2 mille.

Kolla in flera andra Allsvenska Lag som harvar runt i serien med lägre publiksnitt än Lakers, hur är det möjligt, somliga med snitt under tusen/match.

Det värsta Jag vet är när somliga personer i föreningar mjölkar sina klubbar och hävdar att det är NÖDVÄNDIGT, betalt får Man när Man visat Resultat.
In Hinkum Veritas
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Om Lakers skulle köra på dina besparingar så kan vi ju se fram mot heta Derbyn mot Alvesta, nedomansky...

men det är klart, vi skulle ju ha fler junisar i laget men det verkar vara det som det går ut på?

Dessutom, mjölkningen av klubben har varit BETYDLIGT större tidigare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Man kan inte driva elitklubbar med ett ideellt tänkande. Det måste få kosta, annars är man kvar i sandlådan så att säga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

NEDOMANSKY skrev:Okej, Minus två Löner i Båset, Minus Lön till Kioskanställd(Kanslichef), Minus en tjänst på J-sidan, minus tre spelare i A-truppen(ersätts av Ja ni anar säkert vilka) Yngwe/Basse/A.Lindberg i mål), samt bättre scouting på toppspelare från Andra sidan så Man inte betalar överpris för medelmåttighet(läs Marsh), slopade träningsläger, vilka är meningslösa, träna hemma.

En styrelse måste ta ett STORT ANSVAR för det mesta i en uppbyggnadsfas , och inte bara sola sig i varandra på Mötena.

summa summarum närmare 2 mille.

Kolla in flera andra Allsvenska Lag som harvar runt i serien med lägre publiksnitt än Lakers, hur är det möjligt, somliga med snitt under tusen/match.

Det värsta Jag vet är när somliga personer i föreningar mjölkar sina klubbar och hävdar att det är NÖDVÄNDIGT, betalt får Man när Man visat Resultat.

Det är ju tur att inte du får betalt i alla fall, tycker du är smått patetisk.
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inlägg av Baloo »

Neggo...
Vi kan ju driva klubben med...........
En korv och en kaffe som vi matchvärdar får. Vissa saker måste man betala för. Det jobbet Dennis lägger ner i och runt kioskerna skulle ingen vilja göra för "korv och kaffe" + att den tjänsten betalar ju delvis sig själv..
VENI VIDI VICI

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Vi tycker uppenbarligen olika, sånt är livet, Jag finansierade mitt Publiktapp utan att förlora i Lagets slagstyrka. De Tjänster Jag strök bidrar med NADA just Nu, De vältrar sig bara i möjligheten att lugga aningslösa Hockeytokar på pengar.

Se till att Kostymkillarna i Styrelsen langar korv!!!, eller är DESSA inte av "Det Rätta Virket" :wink:
In Hinkum Veritas
Skriv svar