BJ-GSU skrev:Sett bilder ja. Hallarna är mindre än Rocklunda och klackarna mindre. Däremot är stämningen säkert tätare i en hall som Rögles eller SkAIKs.
Rocklunda tar in 5800 om jag ser rätt på hemsidan... Marginellt större än saiks då och mindre än Sky Com i Umeå (6000)
BJ-GSU skrev:Sett bilder ja. Hallarna är mindre än Rocklunda och klackarna mindre. Däremot är stämningen säkert tätare i en hall som Rögles eller SkAIKs.
Rocklunda tar in 5800 om jag ser rätt på hemsidan... Marginellt större än saiks då och mindre än Sky Com i Umeå (6000)
Vet inte vart du ser 5800 nånstans. Officiell siffra (om man frågar VIK) är 6150, men skitsamma. Totala antalet är ju knappast viktigt när det gäller storleken på klackverksamheten. Där är ståplatsläktarens storlek viktigare, Rocklunda tar in 3200 stående, medan ex Sky com tar in 2480 stående. Har inte varit varken i Umeå eller Skellefteå under era "20 mils-derbyn" men jag har svårt att tro att era klackar (med tanke på ståplatssiffran och dom bilder jag sett) är större än så här: http://www.youtube.com/watch?v=tX5fK2CJbvg&mode=related&search=
Men det är klart man är ju färgad... Sen har jag ingen aning om vad det är för stämning i Umeå en vanlig seriematch, det har varit riktigt dåligt vissa VIK-matcher.
Vet inte vart du ser 5800 nånstans. Officiell siffra (om man frågar VIK) är 6150, men skitsamma. Totala antalet är ju knappast viktigt när det gäller storleken på klackverksamheten. Där är ståplatsläktarens storlek viktigare, Rocklunda tar in 3200 stående, medan ex Sky com tar in 2480 stående. Har inte varit varken i Umeå eller Skellefteå under era "20 mils-derbyn" men jag har svårt att tro att era klackar (med tanke på ståplatssiffran och dom bilder jag sett) är större än så här: http://www.youtube.com/watch?v=tX5fK2CJbvg&mode=related&search=
Men det är klart man är ju färgad... Sen har jag ingen aning om vad det är för stämning i Umeå en vanlig seriematch, det har varit riktigt dåligt vissa VIK-matcher.
Är inte det Gröna Brigadernas bortamatch mot Väsby ?
Såg 5 o 8 på rocklundas hemsida. Säger inte att du har fel ang klackarna, bara att det är mkt svårbedömt - den organiserade klacken tar ju knappast upp hela stå på nån arena i detta land...
Visar om inte annat att det är kvalitet och inte kvantitet som räknas.
I övrigt var det nästan pysmys-stämning mellan klackarna då de goda ume-borna verkade unna SSK elitplatsen tillbaka.
Båda klackarna körde t.ex. "vi hatar malmö" tillsammans.
Såhär lät templet (scaniarinken) i slutspelet för två år sen, men det räknas iofs inte här då det var frågan om allsvenskans bästa klack.
SSK's klack är väl knappast världsklass, men däremot lever hela hallen på ett sätt som i alla fall inte går att finna bland elitseriens proppmätta "sittplatsare".
Märk väl att musiken överröstas helt när spelarna åker in på isen...
Tyvärr har man väl tagit udden av trycket i hallen sedan ombyggnationen. Saknar mitt gamla betongtempel!
Helt sjukt att man spelade den där skräniga skitmusiken när det var sånt tryck i hallen som det var på andra filmen. Känns som att hela poängen med intro att det ska tagga spelare och publik känns rätt meningslös vid ett sånt tillfälle.
"Leksand hade garanterat fyllt ett antal bussar om matchen hade spelats i Ängelholm" som trådskaparen skrev.
Ehm vi var 16 bokade på en buss som blev inställd... Ser ingen anledning till såna spydiga kommentarer. Vi är inte 400 på varje match.
"Har Lif någon bortaklack? Som jag ser det så har dem en hel del bortasupporters, men ingen klack."
Måste instämma. Det är inte alltid det är klackkänsla då det inte är samma personer varje resa o på varje ställe. Dessutom är det många "vanliga supporters" som bara vill se hockey och inte sjunga som åker med. Men jag ser dock inget fel i det... Däremot kan det bli riktig klackkänsla de gånger "rätt personer" är med. De som kan ta tag i det och leda klacken finns nämligen inte alltid.
T.ex de matcher jag varit på:
Växjö 1 : 75-100 personer - ingen vidare klackkänsla
Växjö 2 : 400 personer - stor klackkänsla
Nybro : 150 personer - större klackkänsla än Växjö faktiskt
Malmö : 200 personer - ingen vidare klackkänsla
Alltså är det inte bara antalet personer utan typen av personer som avgör. Hos andra lag är det ju mest de som sjunger som åker på bortaresor.
Annars vill jag inte tycka till om oss själva. Det känns lite dumt och meningslöst att säga "vi är bättre än andra" t.ex. Det får andra avgöra. Men jag tänkte säga vad jag tycker om de klackarna jag "mött" i år:
Växjö: Otroligt bra, kanske är det hallen som gör det, jag vet inte, men skön stämmning iaf och jag tror inte jag hörde en enda hatramsa på de 2 matcherna. Stor variation och tryck i sångerna.
Nybro: Jag citerar vår ramsa vi sjöng där: "Utan trumma finns inte Nybro" Mer behöver inte sägas.
Malmö: 75% hatramsor. Nej det är inget jag gillar... Att det sen i pauserna dessutom står 10-20 personer som försöker få igång bråk hela tiden gör väl inte saken bättre.
"Växjö 1 : 75-100 personer - ingen vidare klackkänsla
Växjö 2 : 400 personer - stor klackkänsla
Nybro : 150 personer - större klackkänsla än Växjö faktiskt
Malmö : 200 personer - ingen vidare klackkänsla " syftar på leksands"klacken"
Jag har då inte hört mycket annat än trummor i Ejendals. Släng trummorna! Det mår er klack bra av i längden. (tipset gäller för övrigt anhängare till alla lag)