Stig till Rögle (Troja - Borås)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,så det som gäller är hur lång säsongen är?fan vi skulle satsat på kvalet neråt!!! 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Toby wrote:Jag undrar varför ni alltid använder ordet bönder om taifare och trojaner.

I växjö finns det många trojaner , säkert ännu fler taifare och självklart mest lakerssupportrar.
Med erat synsett har de bonnigaste växjöborna blivit trojaner och taifare.

Men i Alvesta , där jag bor, är det nog lika många trojaner som lakerssupportrar , då måste de coola popsnörerna blivit lakerssupportrar
medans vi bonniga blivit trojaner och taifarna bara allmänt förvirrade. :wink:

Då undrar jag om växjöborna som bytt lag till lakers har blivit coolare med åren?

Isåfall så dämpar ni min 30-årskris eftersom då kan jag bli lakej en gång i framtiden och komma in på grace i vip-kön och slippa förklara för vakterna varför mina ögon är röda.
http://www.youtube.com/watch?v=DFseXi7t_KI
detta är ju själva definitionen av en bonde,och ja visst talar vi tingsryd..

Växjö Lakersissä!!
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Ska förklara mig IFB.
Jag började med att citera fel inlägg. Va inte ditt inlägg jag skulle citera. Utan en enkel feltryckning. Jag skulle citera Qrax när han så målande beskrev att han hade Troja i sitt hjärta i 10år. Och sen bytte till ett annat lag i länet bara för att de gick bättre för dom för tillfället.

DE är vad ja kallar medgångssupporter =)

Sen att folk kallar Taifare och Trojaner för bönder. De kan man inte annat än le åt. Lakers har förmodligen lika många supportrar som e bönder än något annat länslag. Och de fina är att dom förmodligen skrämmer bort dom med sitt förnedrande snack.
Jag, Och många med mig som håller på TAIF är födda i växjö, Bor i växjö och är förmodligen mindre bönder än många av dom som sitter här och försöker förnedra oss taifare genom att kalla oss bönder som om de vore något nedvärderande.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Skulle vara intressant att veta vilken tragisk händelse med bönder inblandade som hänt Malul och Volvon!!!! :lol: Nåt måste ligga bakom deras hat.
Tingsryds AIF
since 1923
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hat är nog fel ord för min del,däremot är det ett roligt ord att placera både taifare och trojaner i.

Växjö Lakersissä!!
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Snoken wrote:Är inte Stig tillräckligt bra för Rögle anser du?
Ha inte ett sånt mindervärdighetskomplex så tydligt...eller skall jag säga att det klär er 8)
Kämpa på RBK
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Pthf...
Goddamnit!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nyss gjorde Borås 1-6 på Troja en bit in i tredje 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hade just telefonkontakt med i som kollar på matchen... Klasskillnad tydligen... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja och Tingsryd ångar på!!!!
Bati
Forumamatör

Post by Bati »

Trist, hoppades på Troja. Vi skulle behöva derbymatcherna nästa säsong.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det va ju tur att Toby gjorde reklam........nu va det lite fler som fick bevittna förnedringen :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Bati wrote:Trist, hoppades på Troja. Vi skulle behöva derbymatcherna nästa säsong.
Tror på tingsryd...derby de me ju :D
Bati
Forumamatör

Post by Bati »

Taifarna har stått o skrikit väl mycket dynga för att man ska kunna känna med dom.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Tror inte Taif rår på Borås,Piteå,Huddinge och som Bati säger dom har gjort och sagt för mycket. :evil:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Serien Borås spelade i var inte så dålig som vissa rödvita ville göra den till.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Exakt alfax. Och då ska man veta att Örebro, som ju ägde där, idag fick storbäng av Piteå.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ojdå troja. Säsongen kanske är över även för er
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag tror att TAIF varken kan eller VILL gå upp... den minnesgoda kommer ihåg deras ekonomiska trångomål bara för ett litet tag sen.
Om de med nöd och näppe klarar div.1-spel, hur ska de då orka med Allsvenskt?

Däremot tjänar de ju goa kulor nu och under ett eventuellt kval!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Undrar va Toby är? Vi väntar på dig vi vill ha info om matchen :clappy:
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Hemma från matchen i Sunnebohov, och visst var det klasskillnad. Måste tyvärr säga att Troja var helt uddlösa i andra och tredje perioden. Alltför många av de spelare som man förväntar sig mycket av var osynliga, Baker, Nistas, Augustsson, Håkansson. Fahlqvist åkte mest bara runt och gled i sin egna lilla värld.

Borås däremot ser rätt intressanta ut, en tät och stark defensiv där Troja sällan kom till några riktiga chanser. Dessutom har de ett gäng stora starka OCH tekniska forwards utöver överlägsne #27 Fabian Brunnström. 25an Nilsson, 18 Pajula och 9 Eriksson agerar alla med stor pondus på en division 1-is.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lyssnade på radio kronoberg:"Speakern i Sunnebov tackade publiken för denna säsong" :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Gretzky wrote:Hemma från matchen i Sunnebohov, och visst var det klasskillnad. Måste tyvärr säga att Troja var helt uddlösa i andra och tredje perioden. Alltför många av de spelare som man förväntar sig mycket av var osynliga, Baker, Nistas, Augustsson, Håkansson. Fahlqvist åkte mest bara runt och gled i sin egna lilla värld.

Borås däremot ser rätt intressanta ut, en tät och stark defensiv där Troja sällan kom till några riktiga chanser. Dessutom har de ett gäng stora starka OCH tekniska forwards utöver överlägsne #27 Fabian Brunnström. 25an Nilsson, 18 Pajula och 9 Eriksson agerar alla med stor pondus på en division 1-is.
Hur var vår förre målvakt??
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Inte så mycket att orda om, Troja gör en av sina sämre matcher mot ett bättre Borås..Matchen var jämnare än vad resultatet visade, Borås lyckades dock förvalta sina lägen i pp bättre än vad Troja gjorde..Ska absolut inte skylla på domaren, men han var totalt jävla värdelös :evil: !!

Det verkar som om Tobys "reklam" funkade :) ..Såg en ett par Lakersupportrar med lakerhalsdukar i BHC klacken..Jag tyckte även att jag så "Serra" :D , efter all reklam han har fårr i smp så var det inte så svårt att missa honom :P !!!
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Per Åkerström hade väll inte sin svåraste match precis..Troja hade något stolpskott och en puck på mål-linjen, annars tog han det han skulle..

Måste ändo berömma fabian Brun(n)ström, vilken underbar lirare :o ..Grattis till Fbk som får honom nästa säsong...
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

har svårt att bedöma målvaktsinsatser, men som röd-vit skriver, han hade inte så tufft idag, inte många svåra skott.

Röd-vit, kan du svara på hur Fahlqvist brukar vara, jag tycker han var seg i både benen och huvudet idag, hade svårt att hitta lösningar i power play och var som sagt blygsamt delaktig i spelet fem mot fem.

röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Fahlqvist gör som resten av Troja idag, en av sina sämre insatser..Precis som gretzky säger så var han både seg i benen och huvudet idag.. Finns inte så mycket mer att säga om matchen, Grattis Borås, men än är ni inten klara :twisted: ..
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Känns som att "ettorna" kommer att greja detta allihopa. Trodde ´Örebro skulle rubba Piteå hemma men va fel man hade.

Tingsryud känns som superfavoriter med 2 hemma matcher
Borås och Väsby är Stora Favoriter, skulle vara Troja som skulle kunna ta sig i kragen men de har nog tyvär segrat ihjäl sig i grundserien.
Har även svårt att se att ihopplocket Örebro skulle kunna samla sig och vara som bäst nu när de måste.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

alfax wrote:Serien Borås spelade i var inte så dålig som vissa rödvita ville göra den till.
Jo, Men du kan väl inte säga att en SERIE är bra bara för att de finns ett bra lag i den? Div 1F ÄR den bästa serien denna säsongen. Därifrån tog sig Troja, Taif och kristianstad vidare ända till playoff allihop??

Skövde spelade i samma serie som Borås. Dom fick pisk av TAIF både hemma och borta. Skövde kom 2:a i sin. TAIF kom 3:a i sin serie. Om du vill göra sådana jämförelser så är ju alltså vår series 3:a bättre än deras 2:a.
Jag vet att man inte kan jämföra så. Men ja ville bara påpeka de eftersom nu Borås råkade slå Troja och nu menade att den serien va bättre. Om ni minns ett tidigare inlägg av mig så varnade jag för att Örebro inte är så bra som alla verkar tro. Nu visar de sig..

Jag tror fortfarande att dom 2 allsvenska platserna står mellan Huddinge, Borås och Piteå, Med TAIF som en liten joker.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Mardrömmen vore ju om det blir Huddinge och Piteå som kniper platserna. :?

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Detta samtidigt som Skellefteå åker ur ES. :?
Vore ju skitskoj med dessa bortamatcherna, NOT!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Toyspeed wrote: Om ni minns ett tidigare inlägg av mig så varnade jag för att Örebro inte är så bra som alla verkar tro.
Jag minns också en som sa nåt i stil med att det där med att Jacobsson skulle spela för Lakers 06/07 bara var önsketänkande hos vissa :wink:

Gratulerar till segern mot Härnösand!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Heja BHC!

1-6 måste svida.. :lol:
Tror nog att den allsvenska drömmen är över ännu en gång för Trojja..
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Sjunger som BHC klacken..
"allting kan gå i tu....men Troja kan gå i tusen bitar"......:)
Snart nära dig...en ny hall
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Vinner Troja imorgon tror jag faktiskt man går hela vägen!
Post Reply