Brandon nolan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Serra känner spelarna do da do da :clap: :clap: :clap: Vi får säkerligen reda på om något är fel med Nolan men det är väl Thanksgiving i staterna? Rätt stor helg!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det känns som om Nolan redan sitter på ett plan Västerut.
In Hinkum Veritas
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Skulle Växjö Lakers ge artisspelaren Brandon Nolan matchledigt i morgon bara för att det är Thanksgiving i Amerikat? Helt otroligt. Någon jefvla måtta får det väl ändå vara. I morgon så är det en viktig match för Växjö Lakers och då utgår jag ifrån att det bästa laget sätts på isen. Semester under en hockeysäsong har jag aldrig hört talas om - frånsett personliga allvarligheter, och dit kan man väl knappast lägga Thanksgiving.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Kanske var med i kontraktet vad vet vi? Tids nog är vi dock få reda på hur det ligger till.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Elmer
Forumamatör

Post by Elmer »

Dagens SMP

http://www.smp.se/article/740233_102-0-0-0

Bra att Evertsson agerar.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Kan personligen bara tycka det är tragiskt med allt skit runt spelare säsong efter säsong. Men, det är bra att man agerar från Lakers sida. Man kan inte låta en av de dyraste spelarna glida omkring på en räkmacka. Nu känns det som om hela det vinnande teamet från inledningen av serien håller på att slås sönder. Dags att under säsongen bygga upp ett nytt Lakers ? Man kan ju inte plocka bort all den tänkta spetskompetensen utan att tillföra ny. Och då skall det vara spetskompetens ! Är det något nytt på gång för Jarno till att börja med ?
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Trist att läsa artikeln i smp!! :(
Men nu verkar värvningen av Ville mer logisk eftersom Nolan värvades som center.
91:an Hjalmarsson
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Anser om vi mister Nolan så är det självklart ett stort minus. En nolan i form kommer absolut behövas i en playoff match eller eventuellt en kvalserie.
riktigt trist om han lämnar växjö lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, det var trist, men farhågorna var sanna, det var ingen förkylning. Att "problemet" funnits ända sedan Tjeckien är en stor överraskning. Ja, vi får hoppas att det finns en positiv lösning på det hela.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det var ju ingen kul läsning om Nolan.
Last edited by Fredrik R on 24 November 2006, 08:23, edited 2 times in total.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Åja... Om en spelare stjälper mer än han gör nytta, då är det väl ändå bättre att plocka bort honom?

Vissa på detta forumet är lite VÄL tidiga att både måla fan på väggen och att tro att det är elitserien vi spelar i...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Kan man måla något annat än fan på väggen när man tittat i dagens smp?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Brandon nolan är alltså inte med ikväll då eller ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

LAKEJ89 wrote:Kan man måla något annat än fan på väggen när man tittat i dagens smp?
Klart man inte behöver måla fan på väggen för det. För det första VET vi inte om Nolan ska lämna. och OM han gör det så kanske blir bättre ändå?
Det är ju lixom så att om allt hade varit frid och fröjd, TROTS Nolans egotrippande, så hade det ju inte funnits nåt problem, eller hur?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Vi får se vad som händer men personligen har jag inga förhoppningar om att han kommer stanna eller att det ska kunna bli bättre om han drar, möjligtvis om vi värvar en ny men det kostar lite och hur mycket spelare finns det vid den här tiden.. lediga?????
Har Evertsson något på gång?
Last edited by Fredrik R on 24 November 2006, 08:40, edited 1 time in total.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Jag tycker men dagens sammanfattning i SMP att Evertsson agerar helt korrekt.
Dagens lag består av ett kollektiv som skall jobba för varandra, då är det super viktigt att alla spelare ställer upp på den enkla grundregeln.
Dock tror jag inte att Nolan kommer som person att kunna ändra sig, så min gissning är att han drar..

Jag är helt hundra på att Evertsson dessutom har ett äss i rocken om Nolan väljer att lämna...dessutom så tror jag att det kan bli en riktigt bra spelare då rätt stora pengar lär frigöras...

Nåväl, med lite tålamod så lär vi snart veta hur det går....
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Om Nolan förstår att han spelar på en s.k proffsnivå och är en proffisionell hockeyspelare så vet de flesta vilket svar jag hoppas och tror på.
Det ska väl vara en självklarhet att spela för laget och inte för sig själv , om han inte kan acceptera det däremot kan han dra och aldrig komma tillbaka och lägga ner sin hockeykarriär.

Tror han tar sig samman och kommer tillbaka , hoppas jag inte har fel
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag är inte speciellt orolig, antingen ställer Nolan upp på klubbens grundkoncept eller så gör han det inte. Hur som helst finns det massor med kvalitet i laget vilket dom visat och kommer fortsätta att visa. Skulle han lämna (på eget initiativ i så fall) kommer självklart en ersättare. Som vilken arbetsplats som helst finns ibland problem som man får lösa när det uppstår. Låt klubben arbeta på så kommer allt att lösa sig till det bästa.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Om Lakers haft 10 (!?) disciplinära samtal med Nolan samt att Lakers/Evertsson öppet deklarerar detta i Smp så bör oddset på att han drar närma sig 1,0 ggr. Men om han stannar så får vi hoppas han anpassar sig och levererar samt tacka Evertsson för öppenheten... tillhör inte direkt vanligheterna utan sker först när en spelare lämnat.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Som jag skrev tidigare anser jag att Nolan med sin inställning är en belastning, ingen tillgång! Om någon beter sig som han har gjort, drar han bara ner de övriga inom en snar framtid. Om han lämnar slipper man få vissa adrenalinkickar p.g.a hans inställning. Jag tycker det verkar som om ledningen sköter detta på ett föredömligt sätt.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Nålan förtjänar en fot i röven, samt hemstransport med ett cargo-flyg av Herkules typ.

Gör det rätta och gå rakryggad till Evertsson och säg..."i wanna go home"
PP
Forumamatör

Post by PP »

Jag hoppas verkligen att Nolan tar sig samman. Han har en grym potential och ger i sina bästa stunder laget en rejäl skjuts framåt.
Kom igen Nolan, och visa alla vart skåpet skall stå!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Instämmer med PP... killen KAN om han VILL... låt oss hoppas att han har uppnått den mognaden att han kan "rätta sej i ledet"!
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Hallå, en kille som varit på "kvartsamtal" 10 ggr redan, lär ju knappast ändra på sig......
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Iofs... ;) men har han inte fått ett stövelavtryck i ändan alla redan utan valet ligger på honom, så kan man ju fortfarande vänta och se! ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

"Laget före jaget" är en del i det förhållningssätt föreningen arbetat fram och som skall genomsyra HELA föreningen. Vill man inte, eller saknar förmåga att ta till sig, detta bör man söka sig till någon annan organisation med andra värderingar.

Alla kan göra fel. Även Brandon Nolan. Accepterar han de uppsatta reglerna är han välkommen tillbaka, annars hoppas jag han lämnar med omedelbar verkan.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Då var det klart att Nolan lämnar laget!!
Intervju med Evertsson på Lakers hemsida!!

Har lite blandade känslor om det här. Men kan han inte gilla läget med lagspel så är det nog bäst att han lämnar!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är såklart synd, tråkigt och så vidare, men jag tycker att lakers med Evertsson i spetsen agerar bra, när nu läget är som det är.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Man tror ju inte att det är sant. TRE av lagets mest framstående spelare när serien drog igång är nu borta. Klart att Nålan skall bort om han inte vill ställa upp på de regler och förordningar som klubben har. Tveksamt om detta kommer att stärka laget på isen som Chief Evertsson så självsäkert betonar. Vilken jefvla parodi...

* Jarno Pikkarainen, långtidsskadad
* Stiig Saviano, långtidsskadad
* Brandon Nålan, deporterad

/T5!! :cry:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Nu drar du i överväxeln c70, på kort sikt kör Lakers på 3 femmor, tror att Rosén klarar av att axla den roll Nolan hadde på slutet. På lång sikt får vi in en ny spelare med 6 månaders kontrakt som vid eventuell kvalserie inte skulle löpa ut. Sen kommer antagligen denna spelare tillföra laget mer än Nolan lyckades med. Nolan drog in en hel del poäng men med CJ o Saviano vid var sin sida skulle många spelare göra det.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
PP
Forumamatör

Post by PP »

Jaha, tyvärr ville han inte. Med den inställningen får han väl hoppa ned en division eller två där han kan glänsa och vara stjärnan utan att förta sig.
Bra agerat av klubben. Hoppas att de hittar en ersättare snabbt. En jäfvel på klubba, med Savianos speed, Hjalmarssons inställning och CJs känsla för målning.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Lugn o fin Ann-Kristin... låtom oss vänta med att måla fan på golvet. Nya fantomer väntar... och håll med om att spekulationstiden är ganska tilltalande :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Rosen kommer att fixa detta med bravur, så sanna mina ord.
Crille kommer att börja ösa in poäng nu när "Alvestaiten" kommer att få istid.....

Oj, Oj

Torsten, Wienis Bois
Rosen, CJ, hirvonen
Romö, marcusson, Hjalmarsson....

Thelin peppar och avlastar tills nya spelare kommer...
Detta blir bra..
PP
Forumamatör

Post by PP »

Tror som Zebbe, att den uppställningen känns inte direkt klen.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Tror oxå att det blir CJ - Ville - Robban
Den kedjan är inte fy skam :D
Post Reply