Skulle Växjö Lakers ge artisspelaren Brandon Nolan matchledigt i morgon bara för att det är Thanksgiving i Amerikat? Helt otroligt. Någon jefvla måtta får det väl ändå vara. I morgon så är det en viktig match för Växjö Lakers och då utgår jag ifrån att det bästa laget sätts på isen. Semester under en hockeysäsong har jag aldrig hört talas om - frånsett personliga allvarligheter, och dit kan man väl knappast lägga Thanksgiving.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Kan personligen bara tycka det är tragiskt med allt skit runt spelare säsong efter säsong. Men, det är bra att man agerar från Lakers sida. Man kan inte låta en av de dyraste spelarna glida omkring på en räkmacka. Nu känns det som om hela det vinnande teamet från inledningen av serien håller på att slås sönder. Dags att under säsongen bygga upp ett nytt Lakers ? Man kan ju inte plocka bort all den tänkta spetskompetensen utan att tillföra ny. Och då skall det vara spetskompetens ! Är det något nytt på gång för Jarno till att börja med ?
Anser om vi mister Nolan så är det självklart ett stort minus. En nolan i form kommer absolut behövas i en playoff match eller eventuellt en kvalserie.
riktigt trist om han lämnar växjö lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ja, det var trist, men farhågorna var sanna, det var ingen förkylning. Att "problemet" funnits ända sedan Tjeckien är en stor överraskning. Ja, vi får hoppas att det finns en positiv lösning på det hela.
Åja... Om en spelare stjälper mer än han gör nytta, då är det väl ändå bättre att plocka bort honom?
Vissa på detta forumet är lite VÄL tidiga att både måla fan på väggen och att tro att det är elitserien vi spelar i...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LAKEJ89 wrote:Kan man måla något annat än fan på väggen när man tittat i dagens smp?
Klart man inte behöver måla fan på väggen för det. För det första VET vi inte om Nolan ska lämna. och OM han gör det så kanske blir bättre ändå?
Det är ju lixom så att om allt hade varit frid och fröjd, TROTS Nolans egotrippande, så hade det ju inte funnits nåt problem, eller hur?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Vi får se vad som händer men personligen har jag inga förhoppningar om att han kommer stanna eller att det ska kunna bli bättre om han drar, möjligtvis om vi värvar en ny men det kostar lite och hur mycket spelare finns det vid den här tiden.. lediga?????
Har Evertsson något på gång?
Last edited by Fredrik R on 24 November 2006, 08:40, edited 1 time in total.
Jag tycker men dagens sammanfattning i SMP att Evertsson agerar helt korrekt.
Dagens lag består av ett kollektiv som skall jobba för varandra, då är det super viktigt att alla spelare ställer upp på den enkla grundregeln.
Dock tror jag inte att Nolan kommer som person att kunna ändra sig, så min gissning är att han drar..
Jag är helt hundra på att Evertsson dessutom har ett äss i rocken om Nolan väljer att lämna...dessutom så tror jag att det kan bli en riktigt bra spelare då rätt stora pengar lär frigöras...
Nåväl, med lite tålamod så lär vi snart veta hur det går....
Om Nolan förstår att han spelar på en s.k proffsnivå och är en proffisionell hockeyspelare så vet de flesta vilket svar jag hoppas och tror på.
Det ska väl vara en självklarhet att spela för laget och inte för sig själv , om han inte kan acceptera det däremot kan han dra och aldrig komma tillbaka och lägga ner sin hockeykarriär.
Tror han tar sig samman och kommer tillbaka , hoppas jag inte har fel
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag är inte speciellt orolig, antingen ställer Nolan upp på klubbens grundkoncept eller så gör han det inte. Hur som helst finns det massor med kvalitet i laget vilket dom visat och kommer fortsätta att visa. Skulle han lämna (på eget initiativ i så fall) kommer självklart en ersättare. Som vilken arbetsplats som helst finns ibland problem som man får lösa när det uppstår. Låt klubben arbeta på så kommer allt att lösa sig till det bästa.
Om Lakers haft 10 (!?) disciplinära samtal med Nolan samt att Lakers/Evertsson öppet deklarerar detta i Smp så bör oddset på att han drar närma sig 1,0 ggr. Men om han stannar så får vi hoppas han anpassar sig och levererar samt tacka Evertsson för öppenheten... tillhör inte direkt vanligheterna utan sker först när en spelare lämnat.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Som jag skrev tidigare anser jag att Nolan med sin inställning är en belastning, ingen tillgång! Om någon beter sig som han har gjort, drar han bara ner de övriga inom en snar framtid. Om han lämnar slipper man få vissa adrenalinkickar p.g.a hans inställning. Jag tycker det verkar som om ledningen sköter detta på ett föredömligt sätt.
Jag hoppas verkligen att Nolan tar sig samman. Han har en grym potential och ger i sina bästa stunder laget en rejäl skjuts framåt.
Kom igen Nolan, och visa alla vart skåpet skall stå!!
Instämmer med PP... killen KAN om han VILL... låt oss hoppas att han har uppnått den mognaden att han kan "rätta sej i ledet"!
Iofs... men har han inte fått ett stövelavtryck i ändan alla redan utan valet ligger på honom, så kan man ju fortfarande vänta och se!
"Laget före jaget" är en del i det förhållningssätt föreningen arbetat fram och som skall genomsyra HELA föreningen. Vill man inte, eller saknar förmåga att ta till sig, detta bör man söka sig till någon annan organisation med andra värderingar.
Alla kan göra fel. Även Brandon Nolan. Accepterar han de uppsatta reglerna är han välkommen tillbaka, annars hoppas jag han lämnar med omedelbar verkan.
Man tror ju inte att det är sant. TRE av lagets mest framstående spelare när serien drog igång är nu borta. Klart att Nålan skall bort om han inte vill ställa upp på de regler och förordningar som klubben har. Tveksamt om detta kommer att stärka laget på isen som Chief Evertsson så självsäkert betonar. Vilken jefvla parodi...
Nu drar du i överväxeln c70, på kort sikt kör Lakers på 3 femmor, tror att Rosén klarar av att axla den roll Nolan hadde på slutet. På lång sikt får vi in en ny spelare med 6 månaders kontrakt som vid eventuell kvalserie inte skulle löpa ut. Sen kommer antagligen denna spelare tillföra laget mer än Nolan lyckades med. Nolan drog in en hel del poäng men med CJ o Saviano vid var sin sida skulle många spelare göra det.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Jaha, tyvärr ville han inte. Med den inställningen får han väl hoppa ned en division eller två där han kan glänsa och vara stjärnan utan att förta sig.
Bra agerat av klubben. Hoppas att de hittar en ersättare snabbt. En jäfvel på klubba, med Savianos speed, Hjalmarssons inställning och CJs känsla för målning.
Lugn o fin Ann-Kristin... låtom oss vänta med att måla fan på golvet. Nya fantomer väntar... och håll med om att spekulationstiden är ganska tilltalande
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw