Andra allsvenska lags träningsmatcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Från matchen mellan Mora o Leksand igår:
http://www.dalademokraten.se/ArticlePag ... hastar.jpg
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
spirre
Forumamatör

Post by spirre »

Huddinge - Rögle BK 3 - 9
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

O han som håller på Huddinge som skriver på SvenskaFans tippar att Lakers kommer att sluta på 13:e plats samt efter Huddinge... när förlorade Lakers senast mot Rögle med 3-9?

Fyllekaja säger jag bara om sånt!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ruppo wrote:O han som håller på Huddinge som skriver på SvenskaFans tippar att Lakers kommer att sluta på 13:e plats samt efter Huddinge... när förlorade Lakers senast mot Rögle med 3-9?

Fyllekaja säger jag bara om sånt!
Ja men alltså huddinge har imponerat på försäsongen ju :roll:
Det har ju inte växjö gjort i varjefall :''Alla tips är trovärdiga och Växjö har inte överraskat jättepositivt på försäsongen trots att man vunnit (alla?) av dem. Växjö kanske hamnar på 13e plats, men då är det en flopp.''

:lol: :lol: :asshole: :asshole:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vi har förvisso inte mött nåt superbra motstånd ännu.

Men hur i helvete kan man ha vunnit 7 av 8 matcher och spelat den åttonde matchen oavgjort utan att överraskat positivt?
:lol:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Nä, nu ska jag komma med en vettig gissning... Lakers hamnar på 17:e plats av 16 möjliga! :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ruppo wrote:Nä, nu ska jag komma med en vettig gissning... Lakers hamnar på 17:e plats av 16 möjliga! :lol:
:dontknow:
Något sådant kan bara gå hem på huddinges redaktion :clap: :roflol: :headbang:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Per Carlsson wrote:Vi har förvisso inte mött nåt superbra motstånd ännu.

Men hur i helvete kan man ha vunnit 7 av 8 matcher och spelat den åttonde matchen oavgjort utan att överraskat positivt?
:lol:
En del högstadiepågar tuktar grabbarna på mellanstadiet och känner sig som kungar. :wink:
Har ni mött ngt elitserielag? Mött ngt av de fyra topplagen i fjolårets allsvenska?
Kämpa på RBK
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Wait and see....

Beträffande elitseriemotstånd så väntar vi med det till kvalserien...

Med tanke på att du skriver "pågar" förmodar jag att du håller på Rögle... Är det inte jobbigt att ha ett nickname som ser ut som PERCY...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Nej är det det för dej?
Kämpa på RBK
Tobber
Forumamatör

Post by Tobber »

Skellefteå - Sundsvall 7-2

Målen, första perioden: 1-0 (6.02) Magnus Wernblom (Fredrik Öberg, Daniel Sondell), 2-0 (13.58) Mikko Laine (-), 2-1 (16.56) Alexander Larsson (Niklas Zetterström, John Lind).

Skott: 13-4.

Målen, andra perioden: 3-1 (6.01) Richard Lintner (Fredrik Öberg) spel fem mot tre, 3-2 (6.58) Alexander Larsson (straff), 4-2 (10.44) Per-Anton Lundström (Markku Tähtinen).

Skott: 17-5.

Tredje perioden: 5-2 (2.54) Marcus Schlacher (-), 6-2 (7.01) Fredrik Bergquist (Magnus Wernblom, Fredrik Öberg) spel fem mot tre, 7-2 (19.27) Tomas Larsson (Mikko Laine, Per Helmersson).

Skott: 8-7. Totalt: 38-16.
SAIK -->
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Leksand - Arboga, 2-3 8O

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

öhhh?! Vad håller leksand på med?

Bofors vann ikväll mot VIK med 5-3 efter att ha lett med 5-0.
Samt AIK vann mot Nyköping med 2-1.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

c70t5 wrote:Leksand - Arboga, 2-3 8O

/T5!!
:eyecrazy: 8O :shocked:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

ruppo wrote:öhhh?! Vad håller leksand på med?.
Varför tror folk att gullelaget är några gudar??
Ingen match är spelad förrän den är slut!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

det är väl det ingen som tror alfax..men torsk av Arboga hemma???!!!!
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Visar väl bara att de är inte bättre än några andra,,,Arboga har vi också fått pisk av.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Macke23

lagom

Post by Macke23 »

Rögle-Nybro knappa 6-0 ....... Oduya hade tydligen sänkt arla bakifrån och Marc Cavosie hade tatt fighten...mer sånt... 47-18 i skott tror jag d va
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Oduya har tydligen fått 3 st matchstraff hittills under försäsongen, rätt stark bedrift faktiskt! Tränare Baumann skriver, citat: "Vi beter oss som ett pajaslag" på Vikings hemsida. Skadeläget oförändrat, får dom tillbaka en spelare går en ny sönder. Herr Baumann kanske borde lägga upp en annan fysträning till kommande år.................
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja det ska bli kul o se hur Oduya beter sig när det verkligen gäller nåt... :lol:
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Oduyja är bland det fegaste jag sett på isen på länge. När han ska visa hur tuff han är gör han ett överfall på minsta motståndaren han kan finna och givetvis gör han överfallet bakifrån. När sen som nästan är lika stor som han själv står upp då kastar han sig ner på isen.
Men det är kanon för alla Nybros motståndare för dom lär inte gå på hans dumheter speciellt många gånger utan han kommer bara att plocka bort sig själv gång på gång. Med tanke på hans knepiga humör lär han bli provoserad i all oändlighet, Frågan är har Nybro råd att ha den typen av spelare i ett redan svagt lag inte ens Bofors hade råd med Rossister eller vad han nu hette han röjde fullständigt i dom träningsmatcher han var med i fjor.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Exakt... har dem inte sagt att Oduya är värvad som en av deras ledande backar? Isf kommer dem inte få mycket nytta av hans kvaliteer (?) då han antagligen kommer sitta mycket utvisad om han inte skärper till sig...

O jag vet, vi hade Honkanen förra året som var mycket utvisad, men han var iaf inte feg utan det berodde mest på att han inte var så snabb utan drog på sig massa 2:or för hakning och liknande!
Last edited by ruppo on 17 September 2006, 15:01, edited 1 time in total.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Att Oduya är feg har man snabbt blivit varse. Han hoppade ju på en av våra spelare efter slutsignalen nu sist. Han är ju den ena hälften i en brödraskara där den andre brodern fått det enda av hockeykunnandet.

Vet inte varför, men bara tanken på bröderna Oduya för mig osökt in på filmen "Twins". Och vem av dom som representerar vem av Arnold och Danny de Vito kan nog ni som sett filmen förmodligen lista ut själva :lol: :lol:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Fattar inte hur nybro funderade när de värvade han, kan sätta en slant på att han vinner utvisningsligan iår. Säger ju sig själv att möter han typ Saviano kan han inte göra annat än bli utvisad.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

håller med om att oduya är feg, först aki heino och sen pär arlbrandt... två stycken små lirare! stryk ska han ha och stryk fick han
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja det såg man ju redan när Lakers mötte Nybban i första träningsmatchen. Redan då hade Oduya svårt att hänga med, och nu när Lakers fått Saviano med som är Lakers överlägset kvickaste spelare kommer han inte få det lätt om dem är på isen samtidigt...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag är positivt inställd till spelare som har en tuff spelstil-/inställning på isen. Men det måste ju kompletteras upp med andra positiva egenskaper. Oduya står barskrapad på den punkten. Han kan inte skjuta och han kan inte åka skridskor utan att ha klubban i isen. Bara en sådan sak som att han efter slutsignal åker fram till motståndarna och börjar veva under träningsmatch tyder på enorm frustration och ett förbannat dåligt självförtroende. Garanterat en nitlott för Baumann's Nybro Vikings. Undra hur det går för deras finska stjärnback, han som värvades utan att läkarundersökas?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Belix wrote:Oduyja är bland det fegaste jag sett på isen på länge.
Han är rätt modig som ens visar sig på isen med tanke på att han hade smält in i mängden på allmänhetens åkning med sin skridskoteknik.

Har Nybro köpt han obesett ? 8O
Alvesta har bara tur!
Re Animator
Forumamatör

Post by Re Animator »

Han gav sig på vår junior Per Svensson när vi krossade dom med 8-4. Svensson stod dock upp bra.
Ta stark senap på hockeyvurren de e tufft!
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Man ser onekligen en röd tråd i Oduyas inställning. Han ger sig på dom minsta spelarna eller unga orutinerade. Känns inte som en speciellt tuff kille. Man kan onekligen undra vem som marknadsfört honom som en kämpe
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Fortsätter han så kommer ju nån förhoppningsvis plocka ner honom för eller senare...
Curtains
Forumamatör

Post by Curtains »

Hur vore det om vi i Sverige följde efter NHL och inför regeln att den som startar en fight de sista fem minutrarna åker på en match avstängning. Oduya har ju stt som regel att om de ligger under, startar han ett slagsmål sista minuten.

Och eftersom Nybro ser ut att förlora varje match blir det 44 slagsmål... Känns som onödigt många? :roll:
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
BJ-GSU
Forumamatör

Post by BJ-GSU »

Almtuna-VIK 5-0 i genrepet... :evil:
Småland- been there, done that.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

O fy fan: imponerande!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Nyköping leder i nuläget med 3-1 över Bofors.
Post Reply