Riktig skräpmatch av VIK. Försvarsspelet existerande inte och flera av målen gjordes av motståndare som var omarkerade framför kassen. Anfallsmässigt så såg det ut ungefär som förra säsongen: man glider upp längs med sargen till blålinjen ungefär sen lägger man en dragare på mål och hoppas på det bästa.
aik spelade som man har gjort nu dom senaste åren, snabba vändningar och korta anfall. Fem man försvarar, fem man anfaller. Långt ifrån det bästa laget på pappret, men tyvärr med stora taktiska kvalitéer.
Sägas ska väl att VIK saknade 7 man, men det är ingen ursäkt för dagens pinsamma insats.
Ni såg ut att sakna 22 spelare...inte bara 7. dessutom skänkte domaren er ett tröstmål som gjordes halvsekunden efter avblåsning för blockering av pucken.
AIK behövde inte ens spela speciellt bra för att vinna övertygande och vi saknade 2 av våra bästa forwards samt vår bästa back. (mattias beck + tobias tschöp - mats christéen)
Nåvl, ska väl sägas att det bara var ett tiotal från NH:s ordinarie trupp, en handfull från farmarlaget i div 3 samt en handfull inplockade spelare som tidigare spelat i NH men nu spelar i andra klubbar.
Sundsvall-Löven slutade 2-2.
Känns så bekant med oavgjorda resultat med Fagerwall som härförare.
Tydligen så stog det 2-1 till löven i första perioden, sen spelar man på resultat och vips, så blev det oavgjort.
Nåvl, ska väl sägas att det bara var ett tiotal från NH:s ordinarie trupp, en handfull från farmarlaget i div 3 samt en handfull inplockade spelare som tidigare spelat i NH men nu spelar i andra klubbar.
Låter ju korkat om man ska försöka sätta ihop ett lag för serien. Man borde väl använda hela laget då eller?
Mest överraskande resultat av dem tre träningsmatcherna skulle väl isf vara att SSK fick stryk med 2-0... Dem andra var ändå rätt väntade resultat tycker jag!
ruppo skrev:Mest överraskande resultat av dem tre träningsmatcherna skulle väl isf vara att SSK fick stryk med 2-0... Dem andra var ändå rätt väntade resultat tycker jag!
Håller med. Gissningsvis så låg halva NHs lag på playan eller satt på läktaren. Varför slita ut dem på träningsmatcher när man kan spara på spelarna till serien börjar....
Jag tycker inte det är särskilt förvånande, alla höjer SSK till skyarna och anser att dom har på pappret ett ES-lag. Visst, ett riktigt bra lag av allsvenskt mått mätt, men att det laget skulle kunna matcha ES-lagen tycker jag är helt tokigt.
Jo förvisso, men med det där laget tror jag inte dom ska känna sig så säkra på att återigen ta sig upp med en gång. Det ska spelas om det förstå och det ska bli intressant att se hur pass slagkraftiga både SSK och Leksand blir.
Om ser till de två lag som uppenbarligen har en uttalad målsättning att ta sig tillbaka till ES (SSK och LIF) så anser jag helt klart att SSK ser ut att ha en starkare trupp på pappret. Men som sagt, det ska spelas om det och vem vet - kanske vi ser Huddinge i ES nästa år....
Låter ju korkat om man ska försöka sätta ihop ett lag för serien. Man borde väl använda hela laget då eller?
Det var en allstarmatch anordnad ut av diverse sponsorer och ingen träningsmatch. Det var sponsorerna som tog ut laget i NH Allstars. Er egen Matte Carlsson var t.ex. med och lirade och hamnade med i målprotokollet. I Icebreakers Allstar fanns bl.a. Markus Näslund och Sedinarna.