Är Malmö klara?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Är Malmö klara?

Inlägg av Räven »

Konstig rubrik kanske! Men ni som tvivlade kanske har tänkt om, Malmö är starka och jag tror att de kommer att gå upp. Det rolig i kråkvalsen är att det kan bli så, att varken Södertälje eller Leksand finns kvar, utan två AS-lag går upp och då menar jag Skellefteå. fantastiskt om det blev så, för det bevisar att denna ordning ska finnas i framtiden också.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Tror stenhårt på lagmaskinen Malmö... mer osäker på den andra platsen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Exakt Charlamov, men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte, detta för att "nissarna" ska fatta att serieupplägget ska finnas kvar, jag menar att ES ska vara öppen. Ner med Leksand och Södertälje för att bevisa att det sportsliga ska finnas kvar, oavsett om jag råkar ha ett gott öga till Leksand. Jag gläds om AS håller den kvallité som jag fick för mig att toppen gjorde.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Inte var dag man njuter av en Rögleseger men Rögle-gullelaget 4-0 får mej att göra detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inlägg av Lakejer115 »

alfax skrev:Inte var dag man njuter av en Rögleseger men Rögle-gullelaget 4-0 får mej att göra detta.

Håller med dig Alfax.....

Satt och kollade på matchen.RÖGLE dominerade totalt.......... :clap: :clap:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Jag säger desamma första gången man höll på Rögle i en match. :)
Och det gick ju bra. :twisted:
Ner me Leksand!!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag säger bara, jag håller med er. Ner med Es-lagen.
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Är det här rätt tråd då månne? Vi kör ett försök...

Då var väl Leksand borta från ES... IGEN!!! Står mellan Malmö, SAIK och SSK. Tror stenhårt på Malmö som ett av dom!!!

G. B. Shaw
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Malmö är i princip klart jag ser inte hur dom ska tappa det här.
Leksand är så gott som borta (igen)!
Rögle är med i köret om en elitserieplats men dom kommer inte hålla. :wink:
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte

Totalskifte? Borde väl vara en väckarklocka trots allt att man inte klarar sig mer än 1 år (ev Leksand) i ES innan man åker ut igen. Malmö kanske skulle klara sig pga av den utveckling som nu sker i den regionen men om inte Leksand skulle klara sig vad skulle då tala för Skellefteå eller något annat lag som nu kvalar?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Skulle Malmö gå upp, vilket det mesta talar för, så tror jag att de samlar krafter för att bygga upp ett bra ES-lag ganska så snart. Den satsningen som görs i Malmö, kommer säkert att skörda stor framgång. Tveksamt om SSK eller SAIK är mogna för att klara sig i ES speciellt bra.
Escargot
Forumamatör

Inlägg av Escargot »

De två sista lagen ska åka ur direkt, det ska inte finnas några räddningsplankor à la kvalserien. Som det är nu är det i princip katastrof om man åker ur. Det blir det inte om man vet att man går direkt upp om man kommer etta eller tvåa.

Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till, lika lite som Brajjen i fotboll.
Det finns plats för två lag i Växjö
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

T48 skrev:
men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte

Totalskifte? Borde väl vara en väckarklocka trots allt att man inte klarar sig mer än 1 år (ev Leksand) i ES innan man åker ut igen. Malmö kanske skulle klara sig pga av den utveckling som nu sker i den regionen men om inte Leksand skulle klara sig vad skulle då tala för Skellefteå eller något annat lag som nu kvalar?

Att Leksand inte fixar det beror enbart på ren och skär vanvård av den anrika föreningen.

Skellefteå verkar har en hundra gånger mer proffesionell och kunnig organisation än vad leksand har i nuläget. Malmö är inte lika bra, men organisationsmässigt tror jag att de slår Leksand lätt.

Det som behövs för att Knäckebröden inte ska bli den eviga jo-jon är en rejäl utrensning i leden.
Fetisov
Forumamatör

Inlägg av Fetisov »

Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till, lika lite som Brajjen i fotboll.[/quote]

Att påstå att Leksand inte är "folkliga" är ett uttalande från en som inte kan hockeyhistoria. När de kvalade mot AIK i Globen för några år sedan rullade det över 70!! bussar från hela landet för att heja fram Leksand. TV bedömde att det var mellan 9-10000 leksandsfans i Globen. Vilket annat
lag i Sverige matchar det. Jag bara undrar?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest ,kan de inte inse att Mora är det lag som dominerar runt Siljan nu och Leksand är frånåkta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fetisov
Forumamatör

Inlägg av Fetisov »

alfax skrev:Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest ,kan de inte inse att Mora är det lag som dominerar runt Siljan nu och Leksand är frånåkta.

Du kanske tycker det är konstigt att deras tålamod tryter efter år av vanskötsel. Det tycker inte jag. Jag är imponerad av att de fortfarande åker land o rike runt för att stötta sitt lag. Jag förstår att du def inte gillar Leksand. Men du brukar vara mer nyanserad än så. Visst Mora dominerar på isen inget tvivel. Men inte utanför.
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Kamrat Vjatjeslav... känslan jag får (som gammal LIF-suppis, dock ej längre) är att det idag är betydligt färre som håller på Dalkarlarna är i forna dagar.
Att anledningen är bristande organisation är jag ganska övertygad om. Uppenbarligen blir det så när gamla trotjänare blir tilldelade betydande poster, likt landshövdingar... eller som i gamla Sovjet. Många är dom som har slagit huvudet i "kompetenstaket".
När dom åker ut denna gång är risken överhängande att LIF blir ett nytt Skellefteå dvs det kan ta många år innan dom är tillbaka. Tvivlar på sponsorernas välvilja när deras stora slantar missköts modell värre.

G. B. Shaw
Fetisov
Forumamatör

Inlägg av Fetisov »

Charlamov skrev:Kamrat Vjatjeslav... känslan jag får (som gammal LIF-suppis, dock ej längre) är att det idag är betydligt färre som håller på Dalkarlarna är i forna dagar.
Att anledningen är bristande organisation är jag ganska övertygad om. Uppenbarligen blir det så när gamla trotjänare blir tilldelade betydande poster, likt landshövdingar... eller som i gamla Sovjet. Många är dom som har slagit huvudet i "kompetenstaket".
När dom åker ut denna gång är risken överhängande att LIF blir ett nytt Skellefteå dvs det kan ta många år innan dom är tillbaka. Tvivlar på sponsorernas välvilja när deras stora slantar missköts modell värre.

Hej kamrat Valerij
Äger sin riktighet. Jag ifrågasätter bara insändare som påstår att Leksand
inte är ett "folkligt" lag. Vilka har mer hängivna supportrar runt om i landet? När de var i Växjö senast var det säkert över 150 som stod i buren. Det var inga dalmasar. Att sedan ledningen har misskött det sportsliga är en annan sak. Men jag tror ändå att de tar sig tillbaka igen. Dock är jag inte lika övertygad denna gång.
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Fetisov skrev:Vilka har mer hängivna supportrar runt om i landet?

Det skall väl vara Kenneth-klubben då :lol:

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inlägg av T48 »

Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest
Det hände väl i Växjö också om jag inte har fel för mig.
Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till
Störtlöjligt att läsa skulle inte Leksand vara "folkliga". Snittpublik hemma 6487 st, 6 plats i publikligan och det i en kommun med tja 15000 invånare. Rätt bra tycker jag.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

T48 skrev:Det hände väl i Växjö också om jag inte har fel för mig.

När syftar du på?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Om Leksand åker ur är hotet om en stängning av ES undanröjd tillsvidare. Finns ingen möjlighet att "Familjen" lämnar LIF utanför. Så ser jag på det. Leksands populäritet och egna vanskötsel kan rädda hockeyn från en dundertabbe. Tack Jonas Bergkvist för att du tänkte i de stora banorna!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av ruppo »

Respect Varanen! :lol:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Varanen har helt klart tagit på sig de tuffa handskarna i dräpande inläggsanda, härligt att se!!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inlägg av Toby »

alfax skrev:Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest ,kan de inte inse att Mora är det lag som dominerar runt Siljan nu och Leksand är frånåkta.

Jag tycker inte att det är fel att lämna läktaren i protest mot föreningen när den missköts.
Det är trots allt supportrarna som är klubben och inte spelarna.
En spelare eller styrelsemedlem kan alltid byta klubb men en äkta supporter kan inte byta lag.

Kursar tex Troja så är klubblagshockeyn förstörd för min del, då är det bara landslaget kvar att bry sig om för min del.
I det sammanhanget är det ganska fånigt när supportrarna, direkt efter degraderingen, skriker:
- Vi älskar er ändå !
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nu kommer jag kanske lite från tråden som vanligt, men jag håller med Toby. Men jag kan skriva att jag känner mig säkrare på att Malmö klarar kvalet, det mesta talar för det nu.

Som den sanna supporter som aldrig sviker sitt lag, men som när spelare och ledare inte ger allt, visar sin avsky med att vända ryggen till eller gå hem i protest. Ja, så gör nog den supporter som vuxit upp med sitt lag sedan barnsben, vi ser denna supporter bland TAIF:are, så även bland Trojaner. Problemet med en ny förening som Lakers är, att det ännu så länge inte finns någon supporter som vuxit in i laget på samma vis, det tar ett antal år innan denna supporter vuxit in på det viset.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Själv tycker jag det börjar se lite pyrt ut för fågelklubben. Två hemmatorskar i rad. Det är inget vidare facit för ett lag med elitserieambitioner.

På tisdag slår vi förhoppningsvis nästa spik i Malmökistan.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Ja, det är riktigt, det ser plötsligt ganska ängsligt ut för Malmö och nu kommer också nerverna in i bilden. Ska det månne bli SSK och SAIK, det låter nästen otroligt, om SAIK kan lyckas göra det, som de tidigare inte klarat.
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Ser onekligen mindre ljust ut för Malmö. Iofs inte så dundrande förvånande att dom förlorar hemma. Har förnedrat Lakers två ggr, men det säger inte så mkt. Har torskat mot SAIK, Västerås bl.a. Verkar stabilare på bortaplan. Sen har vi SAIK:s berömda slutnerver att ta med i beräkningen. Långt ifrån avgjort... men det bör bli ngn av de 3 i toppen som går upp.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inlägg av Zolen »

jag tror det blir stenhårt in i det sista i kvalet. Malmö är definitivt inte klara. Tror det kan bli SAIK och SSK till slut.. kanske är det SAIKS tur i år???
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Å andra sidan så kan Leksand gå och vinna de sista matcherna, här är det väldigt osäkert.
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inlägg av LasseMaja »

Charlamov, vad menar du med att du varit Lif supporter men inte är det längre?!!! Finns det verkligen folk som håller på å byter lag sådär när vindarna vänder?? Då kommer du väl snart att överge Lakers oxå. :lol:
king_vlh
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av king_vlh »

Aldrig att jag överger Leksand lr Lakers!
MOT ELITSERIEN!
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

LasseMaja: När jag höll på Leksand var jag ung och dum. Nu är jag bara dum 8) . Därför håller jag innerst inne på Troja 8O

G. B. Shaw
Skriv svar