Är Malmö klara?
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Är Malmö klara?
Konstig rubrik kanske! Men ni som tvivlade kanske har tänkt om, Malmö är starka och jag tror att de kommer att gå upp. Det rolig i kråkvalsen är att det kan bli så, att varken Södertälje eller Leksand finns kvar, utan två AS-lag går upp och då menar jag Skellefteå. fantastiskt om det blev så, för det bevisar att denna ordning ska finnas i framtiden också.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Exakt Charlamov, men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte, detta för att "nissarna" ska fatta att serieupplägget ska finnas kvar, jag menar att ES ska vara öppen. Ner med Leksand och Södertälje för att bevisa att det sportsliga ska finnas kvar, oavsett om jag råkar ha ett gott öga till Leksand. Jag gläds om AS håller den kvallité som jag fick för mig att toppen gjorde.
- Lakejer115
- Forumproffs
men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte
Totalskifte? Borde väl vara en väckarklocka trots allt att man inte klarar sig mer än 1 år (ev Leksand) i ES innan man åker ut igen. Malmö kanske skulle klara sig pga av den utveckling som nu sker i den regionen men om inte Leksand skulle klara sig vad skulle då tala för Skellefteå eller något annat lag som nu kvalar?
Skulle Malmö gå upp, vilket det mesta talar för, så tror jag att de samlar krafter för att bygga upp ett bra ES-lag ganska så snart. Den satsningen som görs i Malmö, kommer säkert att skörda stor framgång. Tveksamt om SSK eller SAIK är mogna för att klara sig i ES speciellt bra.
De två sista lagen ska åka ur direkt, det ska inte finnas några räddningsplankor à la kvalserien. Som det är nu är det i princip katastrof om man åker ur. Det blir det inte om man vet att man går direkt upp om man kommer etta eller tvåa.
Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till, lika lite som Brajjen i fotboll.
Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till, lika lite som Brajjen i fotboll.
Det finns plats för två lag i Växjö
T48 skrev:men jag kommer att hålla tummarna för att det blir ett totalskifte
Totalskifte? Borde väl vara en väckarklocka trots allt att man inte klarar sig mer än 1 år (ev Leksand) i ES innan man åker ut igen. Malmö kanske skulle klara sig pga av den utveckling som nu sker i den regionen men om inte Leksand skulle klara sig vad skulle då tala för Skellefteå eller något annat lag som nu kvalar?
Att Leksand inte fixar det beror enbart på ren och skär vanvård av den anrika föreningen.
Skellefteå verkar har en hundra gånger mer proffesionell och kunnig organisation än vad leksand har i nuläget. Malmö är inte lika bra, men organisationsmässigt tror jag att de slår Leksand lätt.
Det som behövs för att Knäckebröden inte ska bli den eviga jo-jon är en rejäl utrensning i leden.
Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till, lika lite som Brajjen i fotboll.[/quote]
Att påstå att Leksand inte är "folkliga" är ett uttalande från en som inte kan hockeyhistoria. När de kvalade mot AIK i Globen för några år sedan rullade det över 70!! bussar från hela landet för att heja fram Leksand. TV bedömde att det var mellan 9-10000 leksandsfans i Globen. Vilket annat
lag i Sverige matchar det. Jag bara undrar?
Att påstå att Leksand inte är "folkliga" är ett uttalande från en som inte kan hockeyhistoria. När de kvalade mot AIK i Globen för några år sedan rullade det över 70!! bussar från hela landet för att heja fram Leksand. TV bedömde att det var mellan 9-10000 leksandsfans i Globen. Vilket annat
lag i Sverige matchar det. Jag bara undrar?
alfax skrev:Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest ,kan de inte inse att Mora är det lag som dominerar runt Siljan nu och Leksand är frånåkta.
Du kanske tycker det är konstigt att deras tålamod tryter efter år av vanskötsel. Det tycker inte jag. Jag är imponerad av att de fortfarande åker land o rike runt för att stötta sitt lag. Jag förstår att du def inte gillar Leksand. Men du brukar vara mer nyanserad än så. Visst Mora dominerar på isen inget tvivel. Men inte utanför.
Kamrat Vjatjeslav... känslan jag får (som gammal LIF-suppis, dock ej längre) är att det idag är betydligt färre som håller på Dalkarlarna är i forna dagar.
Att anledningen är bristande organisation är jag ganska övertygad om. Uppenbarligen blir det så när gamla trotjänare blir tilldelade betydande poster, likt landshövdingar... eller som i gamla Sovjet. Många är dom som har slagit huvudet i "kompetenstaket".
När dom åker ut denna gång är risken överhängande att LIF blir ett nytt Skellefteå dvs det kan ta många år innan dom är tillbaka. Tvivlar på sponsorernas välvilja när deras stora slantar missköts modell värre.
Att anledningen är bristande organisation är jag ganska övertygad om. Uppenbarligen blir det så när gamla trotjänare blir tilldelade betydande poster, likt landshövdingar... eller som i gamla Sovjet. Många är dom som har slagit huvudet i "kompetenstaket".
När dom åker ut denna gång är risken överhängande att LIF blir ett nytt Skellefteå dvs det kan ta många år innan dom är tillbaka. Tvivlar på sponsorernas välvilja när deras stora slantar missköts modell värre.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Charlamov skrev:Kamrat Vjatjeslav... känslan jag får (som gammal LIF-suppis, dock ej längre) är att det idag är betydligt färre som håller på Dalkarlarna är i forna dagar.
Hej kamrat Valerij
Äger sin riktighet. Jag ifrågasätter bara insändare som påstår att Leksand
inte är ett "folkligt" lag. Vilka har mer hängivna supportrar runt om i landet? När de var i Växjö senast var det säkert över 150 som stod i buren. Det var inga dalmasar. Att sedan ledningen har misskött det sportsliga är en annan sak. Men jag tror ändå att de tar sig tillbaka igen. Dock är jag inte lika övertygad denna gång.
Det hände väl i Växjö också om jag inte har fel för mig.Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest
Störtlöjligt att läsa skulle inte Leksand vara "folkliga". Snittpublik hemma 6487 st, 6 plats i publikligan och det i en kommun med tja 15000 invånare. Rätt bra tycker jag.Återtåget 3 - regisserad av Gud. Leksand är inte så gulliga och folkliga som media vill få dem till
- Dragkampslakej
- Forumdemon
alfax skrev:Om nu gullelaget är så omtyckta tycker man supportrarna kan vara kvar på läktaren under match och inte som igår lämna den i protest ,kan de inte inse att Mora är det lag som dominerar runt Siljan nu och Leksand är frånåkta.
Jag tycker inte att det är fel att lämna läktaren i protest mot föreningen när den missköts.
Det är trots allt supportrarna som är klubben och inte spelarna.
En spelare eller styrelsemedlem kan alltid byta klubb men en äkta supporter kan inte byta lag.
Kursar tex Troja så är klubblagshockeyn förstörd för min del, då är det bara landslaget kvar att bry sig om för min del.
I det sammanhanget är det ganska fånigt när supportrarna, direkt efter degraderingen, skriker:
- Vi älskar er ändå !
Nu kommer jag kanske lite från tråden som vanligt, men jag håller med Toby. Men jag kan skriva att jag känner mig säkrare på att Malmö klarar kvalet, det mesta talar för det nu.
Som den sanna supporter som aldrig sviker sitt lag, men som när spelare och ledare inte ger allt, visar sin avsky med att vända ryggen till eller gå hem i protest. Ja, så gör nog den supporter som vuxit upp med sitt lag sedan barnsben, vi ser denna supporter bland TAIF:are, så även bland Trojaner. Problemet med en ny förening som Lakers är, att det ännu så länge inte finns någon supporter som vuxit in i laget på samma vis, det tar ett antal år innan denna supporter vuxit in på det viset.
Som den sanna supporter som aldrig sviker sitt lag, men som när spelare och ledare inte ger allt, visar sin avsky med att vända ryggen till eller gå hem i protest. Ja, så gör nog den supporter som vuxit upp med sitt lag sedan barnsben, vi ser denna supporter bland TAIF:are, så även bland Trojaner. Problemet med en ny förening som Lakers är, att det ännu så länge inte finns någon supporter som vuxit in i laget på samma vis, det tar ett antal år innan denna supporter vuxit in på det viset.
Ser onekligen mindre ljust ut för Malmö. Iofs inte så dundrande förvånande att dom förlorar hemma. Har förnedrat Lakers två ggr, men det säger inte så mkt. Har torskat mot SAIK, Västerås bl.a. Verkar stabilare på bortaplan. Sen har vi SAIK:s berömda slutnerver att ta med i beräkningen. Långt ifrån avgjort... men det bör bli ngn av de 3 i toppen som går upp.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw