Stannar Fagervall?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nu måste ju snart Herr Fagerwall bestämma sig, om han inte tänker
stanna så måste föreningen snart börja leta efter en ny tränare.
Och en som kan ta över det spelsystem som Jocke har,
skulle en ny tränare komma med helt nytt spelsystem kan det bli problem, jag tror att man satte sig lite i en rävsax när man lät
Fagerwall välja spelare till denna säsong, man har skapat sig
ett beroende till hans spelsystem genom det, det kan både
har för- och nackdelar, mest nackdelar tror jag om inte
Fagerwall stannar..
stanna så måste föreningen snart börja leta efter en ny tränare.
Och en som kan ta över det spelsystem som Jocke har,
skulle en ny tränare komma med helt nytt spelsystem kan det bli problem, jag tror att man satte sig lite i en rävsax när man lät
Fagerwall välja spelare till denna säsong, man har skapat sig
ett beroende till hans spelsystem genom det, det kan både
har för- och nackdelar, mest nackdelar tror jag om inte
Fagerwall stannar..
Nu börjar jag att misströsta. Trodde att Jocke skulle stanna en period till i Lakers men i och med han drar ut på det så känns det som om det blir ett NEJ. Vad grundar jag det på?
1. Jo att serien fortfarande är igång och viss teoretisk chans att nå kvalplatsen. Vill inte då ge spelarna mer att grunna på än var de redan har.
2. Hans dementi i smp idag att det inte alls har försikommet några positiva vibbar fråns hans sida om förlängning såsom styrelsen tolkat det.
3. En ung lovande tränare med siktet inställt på NHL och dit kommer han inte direkt från allsvenskan. Han siktar uppåt hela tiden, kommer det en förfrågan uppifrån så tar han den.
Hoppas att jag har fel men det känns inte lovande.
1. Jo att serien fortfarande är igång och viss teoretisk chans att nå kvalplatsen. Vill inte då ge spelarna mer att grunna på än var de redan har.
2. Hans dementi i smp idag att det inte alls har försikommet några positiva vibbar fråns hans sida om förlängning såsom styrelsen tolkat det.
3. En ung lovande tränare med siktet inställt på NHL och dit kommer han inte direkt från allsvenskan. Han siktar uppåt hela tiden, kommer det en förfrågan uppifrån så tar han den.
Hoppas att jag har fel men det känns inte lovande.

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
Jo, det är ju som vi tidigare skrivit fastställt, att spelet ska bygga på samma idé som denna säsong. Och en sak till, vi får ju inte stå och tro att allt skulle falla om Fagervall sticker någon annanstans, han är bara en del av Lakers historia och inte på något sätt oersättlig, utan skulle det vara så att han lämnar, så kommer en annan, som tar över, precis som på vilken post som helst.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
-
- Forumentusiast
Så var det klart..
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... rticle=695
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... rticle=695
-
- c/o LL´s Forum
Det ordnar sig!
Även om jag ändrat uppfattning om Fagervall, så är jag inte överledsen precis. Han har gjort en bra säsong, rent resultatmässigt, tycker jag. Samt att han med all sannorlikhet tagit ett för honom och familjen bra beslut.
Nu hoppas jag att man kan hitta en meriterande tränare, med rutin från den här nivån.
Även om jag ändrat uppfattning om Fagervall, så är jag inte överledsen precis. Han har gjort en bra säsong, rent resultatmässigt, tycker jag. Samt att han med all sannorlikhet tagit ett för honom och familjen bra beslut.
Nu hoppas jag att man kan hitta en meriterande tränare, med rutin från den här nivån.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
klart det ordnar sej, det är jag övertygad om...
hade dock gärna sett jocke åtminstone ett år till i båset.
Dessutom hoppas jag verkligen att man kan snabbt som ögat kan signa ett par femmor av killarna som står utan kontrakt efter säsongen...
hade dock gärna sett jocke åtminstone ett år till i båset.
Dessutom hoppas jag verkligen att man kan snabbt som ögat kan signa ett par femmor av killarna som står utan kontrakt efter säsongen...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Ingen risk..
Finns INGEN risk han kommer till RBK.....DÅ kommer d bli en ny incident A LA L-F Nyström....
Om anledningen att han slutar beror på familjen innebär det att han är på G till Norrland, sina hemtrakter igen. Allt annat skulle innebära att han pratar oxbajs.
För inte kan det vara så att familjen vantrivs i Växjö men skulle trivas bättre i en annan sydlig stad ?!
Att han flyttar är inte oväntat, vi som har lyssnat och lagt ihop ett och annat har förtått detta ett tag. Tyvärr kanske detta kommer lite olägligt med tanke på att Lakers håller på att sätta sin organisation med Sportchef och så.
Hade troligtvis varit skönt att bara behöva valla in en (1) ny person av så pass viktig dignitet som tränare resp. sportchef.
När det gäller 2:e tränaren tror jag inte att Evertsson stannar, av flera anledningar.
Han har trivts med personen Fagervall, slutar han (F) har han inte mycket som håller han (E) vid Lakers.
Han, likaväl som Fagervall vill ha nya utmaningar.
Inte någon av dem tror riktigt på Lakers organisation med Ländell i spetsen.
Nu skall det bli intressant att se vad Lakers hittar på, med tanke på serieupplägget är det ju många spelare/tränare som får tidigt sommarlov om ett par veckor.
Hur kommer klubben att agera, är det Ländell eller den nya Sportchefen som skall hålla i rodret att leta ny tränare ?!
För inte kan det vara så att familjen vantrivs i Växjö men skulle trivas bättre i en annan sydlig stad ?!
Att han flyttar är inte oväntat, vi som har lyssnat och lagt ihop ett och annat har förtått detta ett tag. Tyvärr kanske detta kommer lite olägligt med tanke på att Lakers håller på att sätta sin organisation med Sportchef och så.
Hade troligtvis varit skönt att bara behöva valla in en (1) ny person av så pass viktig dignitet som tränare resp. sportchef.
När det gäller 2:e tränaren tror jag inte att Evertsson stannar, av flera anledningar.
Han har trivts med personen Fagervall, slutar han (F) har han inte mycket som håller han (E) vid Lakers.
Han, likaväl som Fagervall vill ha nya utmaningar.
Inte någon av dem tror riktigt på Lakers organisation med Ländell i spetsen.
Nu skall det bli intressant att se vad Lakers hittar på, med tanke på serieupplägget är det ju många spelare/tränare som får tidigt sommarlov om ett par veckor.
Hur kommer klubben att agera, är det Ländell eller den nya Sportchefen som skall hålla i rodret att leta ny tränare ?!
Vart nu än Fagervall går så får vi hoppas att han inte tar med sig några av våra bästa spelare. Det är alltid en fara när en tränar slutar. De har sina favoriter och spelare har sin favorit som tränare och då blir det lätt att vissa spelare följer med. Ni såg själva när Fagervall kom från Oskarshamn.