Är det fler än jag som undrar om Jocke är kvar nästa säsong. Han skulle svara på kontraktsförslaget innan den 31/1. När man läser dagordningen till medlemsmötet står tränarfrågan som en punkt. Detta känns inte bra!
Precis. Jag avvaktar till efter medlemsmötet i morgon innan jag fortsätter med några som helst spekulationer i frågan. Självklart är jag medlem i klubben jag stöttar och självklart kommer jag gå på mötet imorgon.
Exakt, jag gör inte ett uns av spekulationer innan mötet imorgon, för det känns fullständigt meningslöst. Däremot tror jag att frågan redan är löst och som sades här innan, så sker presentationen imorgon.
Gissa kan man alltid göra utifrån personer som man pratat med, men det känns bara dumt tycker jag. Vi får ta diskussionen imorgonkväll istället, tror jag.
Sunt av Jocke och "stanna upp" och fundera över familjens livssituation de kommande 6-7 åren. Bättre att han funderar en dag längre och kommer fram till rätt beslut...
Jo, det är klart att han måste fundera på sin familj, men några 6-7 år blir det ju inte, utan 2 år, sedan väntar med all säkerhet nya mål för både honom och familjen om han väljer att stanna nu. Så Växjö blir det max 2 år som jag ser det.
Fagerwall ville inte flytta på sig för mycket utan snarare rota sig på ett och samma ställe.Att han inte kommer att jobba för Lakers i 6-7 år är förståligt men hans barn börjar väl bli så pass stora att de vill ha en trygghet i skolan och hemmet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jo, men vad jag menade med vad jag skrev innan, så tycker jag kanske inte att Växjö kan bli en bra bas, om Fagervall har tänkt sig ett tränarjobb under en tämligen lång tid framöver. För i så fall är det nog bättre att söka sig till områden med större täthet, när det gäller elitklubbar.
Vist men frågan är om elitklubbarna är berädda att satsa på en tränare om det skulle gå åt pipsvängen på det sportsliga planet.I växjö har han närhet till många klubbar på den lite lägre nivån där han kan föra upp lag till otroliga höjder medans hans barn får en trygg uppväxt i en småstad.
Där efter kan han jobba precis vart han vill.Tror LL har en plats till han i styrelsen om det skulle knipa
Last edited by erok on 1 February 2006, 14:53, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven wrote:Jo, men vad jag menade med vad jag skrev innan, så tycker jag kanske inte att Växjö kan bli en bra bas, om Fagervall har tänkt sig ett tränarjobb under en tämligen lång tid framöver. För i så fall är det nog bättre att söka sig till områden med större täthet, när det gäller elitklubbar.
Jag tror Jocke struntar i vad du tycker Räven
OBS! Ironi
Jo, serra, jag förstår att det var ironi. Men jag tror faktiskt i detta fallet att Fagervall är en person, som har klara mål med sig själv och kanske även sin familj. Han vet vad han vill det har han väl visat, eller?
Därför kommer han inte att stanna och ha Växjö som bas och träna lag som ligger i Växjös närhet. han har mål att utvecklas som tränare och träna lag på högsta nivå, annars blir han inte nöjd.
Så summa summarium tror jag är, kan han stanna med sin familj i Växjö 2 år till och sedan hitta den platsen som kan bli hans bas för familjen, med det trygghetsskapande som det innebär. Eller ska han söka till ny klubb redan i år (nästa säsong) för att hitta rätt plats. Där står säkert hans och familjen funderingar, för jag tror att han har blivit kontaktad av andra klubbar.
erok, nu vet jag inte om du syftar på mig, men det jag skriver har inget med positivt eller negativt att göra. Det är väl som vi människor ständigt utsetts för, särskilt ni som är unga och har planer för era liv. Vad ska jag/vi göra för att utvecklas efter våra egna mål.
Förr i tiden så nöjde man sig med platsen där man föddes, sökte jobb, bildade familj där och så vidare. Men idag flyttar människor hela tiden, detta skapar en otrygghet för många som gör att man inte trivs, mår dåligt, får utmattningsdepressioner, skiljer sig, skaffar nytt förhållande och tror att det löser problemet.
Jag tror som sagt, att Fagervall med sin järnhårda vilja, har goda möjligheter att lyckas utveckla sig till en bra tränare, därför finns många frågetecken i hans huvud just nu, om vad som är det bästa.
självklart så måste han få stanna upp och få fundera över sin och sin familjs framtid.Starkt av han att berätta detta så att vi slipper spekulera allt förmycket varaför han inte redan har skrivigt på.Hur han än gör så ska han veta att en plats i mitt hjärta har han vunnit