TAIF i akut kris
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PMK1 skrev:Det är väl bara att inse att Taif haft en för stor kostym. Jag tror inte föreningen har varit medveten om hur mycket det kostar o driva en hockeyförening med hederliga metoder.
Det var en ganska konstig kommentar "PMK1". Taif har funnits i många år, och de har nog lika stor koll på detta som andra föreningar.
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Tror nog att TAIF har haft koll på kostnadssidan, det svåra är alltid att bedömma intäktsidan. Situationen är tyvärr inte ovanlig i hockeysverige. Det är säkert rätt pressat i vårt kära Lakers också. Det måste vara ett
h-te att sitta i styrelsen för en förening med knappa resurser och "fanatiska" fans (som jag...) som vill ha sportsliga framgångar. Jag är full av beundran att det finns sådana som ställer upp och orkar göra så. Så de som gottar sig åt TAIFs problem, ta och tagga ner. Nästa gång kan det vara vår förening som har problem.
h-te att sitta i styrelsen för en förening med knappa resurser och "fanatiska" fans (som jag...) som vill ha sportsliga framgångar. Jag är full av beundran att det finns sådana som ställer upp och orkar göra så. Så de som gottar sig åt TAIFs problem, ta och tagga ner. Nästa gång kan det vara vår förening som har problem.
-
- c/o LL´s Forum
Precis Nille.Tyvärr går det jäkligt fort utför när hjulen börja rulla åt det negatviva hållet.Jag gottar mig absolut inte åt Taifs problem eller deras supportrar.Därimot blir jag livrädd att Lakers ska hamna i samma sitration.Hårt arbete från oss alla kan göra så att vi slipper se detta i Lakers.Vist ska det vara frivilligt och samtidigt ska det vara kul.Ju fler man är ju roligare kan arbetet bli utan att det ska kännas som ett ok på axlarna.Två enkla saker som Lakers har idag som de flesta kan hjälpa till med är Lakerspucken och Halvapottenlotterna.OK det ger kanske inte så mycket i kassan direkt men det ger signaler åt sponsorer att det finns folk som är berädda att jobba för sin sak och på så sätt går de klanske in med en extraslant om krisen skulle komma till lakers.
Senast redigerad av 1 erok, redigerad totalt 0 gånger.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker att det verkar som att alla klubbar lever i lite för stor kostym. De flesta överskattar intäktsidan. Man chansar lite på intäktsidan och sedan kontrakterar man spelare som man kanske egentligen inte har råd med. För mej framstår det som att man i samtliga klubbar lägger sig precis på gränsen av vad man tål. Det finns säkert några få undantag men de är väl få.
Vad det handlar om är väl en sorts "hets" under silly season säsongen. Lagens värvningsansvariga påverkas av varandra och sedan är karusellen igång.
Vad det handlar om är väl en sorts "hets" under silly season säsongen. Lagens värvningsansvariga påverkas av varandra och sedan är karusellen igång.
Nu skrev jag ju "med några få undantag".
Men visst är det väl så att man handlar upp de pengar som man får in. Om det är en spelare som man gärna vill ha så är det nog lätt att chansa eller gå efter "det ordnar sig nog, bara resultaten kommer så kommer publiken eller sponsorerna.
Det var väl många elitserieklubbar som levde över sim gräns förra året då man hetsades till att ta in dyra NHL stjärnor för att överhuvudtaget överleva i sin division. HV gick inte på detta och var nära att få plikta för att man inte satsade våghalsigt.
Men visst är det väl så att man handlar upp de pengar som man får in. Om det är en spelare som man gärna vill ha så är det nog lätt att chansa eller gå efter "det ordnar sig nog, bara resultaten kommer så kommer publiken eller sponsorerna.
Det var väl många elitserieklubbar som levde över sim gräns förra året då man hetsades till att ta in dyra NHL stjärnor för att överhuvudtaget överleva i sin division. HV gick inte på detta och var nära att få plikta för att man inte satsade våghalsigt.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Tråkigt för Taif ! Jag tror nog dock att risken för nedläggning av A-laget är relativt liten eftersom de intäkter som inbringas nog mestadels sker vid A-lagets matcher. Men 2 juniorlag i elitdivissionen kan vara ett för mycket kanske? Hoppas de reder ut det hela.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
det vore ju iof rätt kul och ställa till med en insamlingsmatch för dom oxå!
vi skulle bli dubbelt hatade om dom resonerar som trojanerna gjorde!
men jag tror oxå dom reder upp det,på deras forum läser man att många anser det var fel av styrelsen att gå ut med detta men på detta sätt hann dom väl före SMP vilket förmodligen var tanken,vad vet jag?
taif och troja behövs ju även om det inte finns plats för alla tre i allsvenskan som Mustonen sa när Lakers började sin satsning..
vi skulle bli dubbelt hatade om dom resonerar som trojanerna gjorde!
men jag tror oxå dom reder upp det,på deras forum läser man att många anser det var fel av styrelsen att gå ut med detta men på detta sätt hann dom väl före SMP vilket förmodligen var tanken,vad vet jag?
taif och troja behövs ju även om det inte finns plats för alla tre i allsvenskan som Mustonen sa när Lakers började sin satsning..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Charlamov skrev:En stilla undran... att gå ut som styrelsen gjorde 5 i tolv måste varit en särdeles desperat åtgärd. Eller? Varför inte göra det innan behovet av att få in pengar är uppe i ca. 400.000 kr??? Förmodar att försök har gjorts ett bra tag att få in pengar, men signalerna bör ju ha varit ganska tydliga... svårt mao. Så vad är nu syftet med denna sista-minutenkampanj... att spela ut det dåliga kortet-i-rockärmen? För bluff var ju knappast aktuellt... funkade ju inte sist!! Att spela på Tingsrydsbornas solidariska känslor och välja TAIF-bössan istället för kollekten? Ge företagen/sponsorerna dåligt samvete för att dom inte ställer upp när det kniper FETT? Tron på ett extrainsatt kommunmöte med löfte om dollares??? Hmmm...
Höga tankar och ett gravt spekulerande... en forumrättighet
Tror iofösig att detta inte enbart gäller Taif skillnaden är väl den att Styrelsen i taif är berädda att lägga korten på bordet innan det är försent.
Att göra som halmstad och tro att allt kommer att lösa sig bara man är med i serien funkade ju inte häller så bra.Hammarby har ju Nina som alltid skriver hur dåligt allting är i den yttre hammarbykretsen.
Arboga och sundsvall har ju ochså gått ut med att deras ekonomi inte häller är på topp men inga klara besked på hur det ligger till exakt.
Lakers ekonomi är inte direkt ansträngd i nuläget vad jag hört men några siffror har jag inte sett.Strongt av taif att våga berätta.Än strongare av taifarna att orka jobba med problemet. Alltid jobbigare att jobba i motgång än i medgång när det gäller den ekonomiska biten.Men när de väl har klarat det så kan de slå sig för bröstet än en gång och säga.Vi sviker aldrig taif
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hoppas verkligen att TAIF klarar av sina ekonomiska problem även den här gången. Skulle ju va för jävligt om A-laget tvingas lämna ettan, en katastrof för klubben och svårt att komma tillbaka. Så vi håller väl tummarna och hoppas att kommunen och andra sponsorer skjuter till dom nödvändiga pengarna för TAIF:s fortlevnad!
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- Forumamatör
taif kommer att klara det här
tackar de postiva lakerssupportrarna som inte bara ser nackdelar i att bedriva hockeyverksamhet i bygden. Klanka inte ner på styrelsen för de har gjort ett fantastiskt jobb men ändå inte felfritt. Att gå ut med det var det enda rätta det är bra att lägga korten på bordet innan det är kört. Och reaktionen här på forumet visar att intresset för taifs överlevnad sprider sig längre än tingsryds tätort. vill ochså uppmana lakerssupportrarna som är negativa att hjälpa till med ideer och glada inlägg. Så visar ni att ni inte är av samma skrot och korn som vårt hemska uppförande i lakerdome.
tackar de postiva lakerssupportrarna som inte bara ser nackdelar i att bedriva hockeyverksamhet i bygden. Klanka inte ner på styrelsen för de har gjort ett fantastiskt jobb men ändå inte felfritt. Att gå ut med det var det enda rätta det är bra att lägga korten på bordet innan det är kört. Och reaktionen här på forumet visar att intresset för taifs överlevnad sprider sig längre än tingsryds tätort. vill ochså uppmana lakerssupportrarna som är negativa att hjälpa till med ideer och glada inlägg. Så visar ni att ni inte är av samma skrot och korn som vårt hemska uppförande i lakerdome.
-
- Forumamatör
jag har inget större hat emot er jag är bara en sån supporter som inte hatar nåt lag. Jag älskar taiff kommer alltid att göra men jag hatar inte motsåndarlagen. Jag hoppas att våra supportrar uppför sig lika bra när ni kommer få er kris. Och det kommer ni att få för alla klubbar har någon gång råkat ut för problem
Min önskelista för kronobergshockeyn
taif till Allsvenskan: Så kan de mäta sig mot rätt motstånd.
Lakers till elitserien: Kan man åka in och kolla på toppmatcher när det är matchfritt i dackehallen
taif till Allsvenskan: Så kan de mäta sig mot rätt motstånd.
Lakers till elitserien: Kan man åka in och kolla på toppmatcher när det är matchfritt i dackehallen
- The London Observer
- Forumamatör
- Il Postino
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Detta var inte dåligt.Från att hålla på att kursa till att värva spelare är steget ganska långt.Men med en 112 grupp som har gett sig fan på att taif ska klara sig, så var denna värvning möjlig.Grattis Taif
www.taif.nu
www.taif.nu