TAIF i akut kris

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

TAIF i akut kris

Post by Piggelin »

TAIF är i akut likvidetskris. Läs mer på deras hemsida. Verkar vara riktigt allvarligt. :?
http://www.taif.nu/frames/start.asp?newsId=3828
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Va ska man sä?Strongt att gå ut med detta,tycker jag.
Sen kan man ju undra va fan man är på väg?
Ska det inte gå att ha en Hockeyförening längre?Dom är äl inte ensamma om pengar problem!Är hockeyn på väg att dö ut för dom mindre klubbarna å bara dom stora ska finnas kvar?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Utan man vet hur allvarligt det är ,tror jag att det är MYCKET allvarligt när hela styrelsen undertecknar detta brev.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är inte utan att man känner sig bedrövad efter att ha läst brevet på hemsidan. :cry: Trodde att man hade ekonomin helt under kotroll, men så var det visst inte. Det går nog inte att bedriva nån hockeyverksamhet på små orter längre tyvärr. När Inte Taif klarar av det, man har klart mest publikunderlag av alla div 1 lag, hur ska då andra klara det?!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, det är på väg åt helvete med idrottsrörelsen, när det inte går att driva föreningar längre, och som sagts, så har TAIF ett etablerat märke och tradition och det hjälper inte ändå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Göran Persson... Idrottsrörelsens fiende nr 1 :notOK:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu är det väl de gamla skulderna och lånen som fortfarande spökar att läget är som det är.
Och detta är något att tänka på för oss alla att ha ekonomin under kontroll är det VIKTIGASTE och inte varje gång ett transerfönster öppnar ropa efter nya spelare.
Och håller med Dej helt Challe ang . Göran Persson och hans gelikar.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tror detta är ett klassiskt fall av att "inte rätta munnen efter plånboken"...

De har en del spelare som inte lirar för kaffepengar + att "vem fan vill se div.1 hockey???" som vissa uttryckte sej...
Medgångssupportrar är vi allihopa, allihopa, allihopa...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu kanske man inte bara ska skylla på politiker, hela samhället har ju förändrats. Kostnaderna för klubbarna har rasat i höjden, spelarlöner som är skyhöga. Visst politikerna sätter reglerna, men det är knappast rimligt att det ska vara som på 70-talet när bidragen haglade över föreningarna.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="buck"]Tror detta är ett klassiskt fall av att "inte rätta munnen efter plånboken"...

De har en del spelare som inte lirar för kaffepengar + att "vem fan vill se div.1 hockey???" som vissa uttryckte sej...
Medgångssupportrar är vi allihopa, allihopa, allihopa...[/quote]

Du antar endel, du har inte en aning om Taifs ekonomi och vad spelarna tjänar. Vad menar du med medgångssupportrar??
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jo, en aning om TAIF's ekonomi har jag efter att jag läst er styrelses öppna brev. Hur mycket spelarna tjänar, näe, det vet jag inte men jag skrev att jag TROR att ni har spelare som inte nöjer sej med kaffepengar... ett antagande bjuder du väl på?

vad jag menar med medgångssupportrar är att de flesta av oss ÄR det, i större eller mindre utsträckning. Bevisligen även Tingsrydsborna... När framgångarna inte tillfredsställer den av traditionen botrskämda publiken, då sviker den...

Iaf den bistra gissingen jag har...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det kanske är jag som är blind, eller så kan jag inte läsa. Men vad jag kan se så skriver du att Taif HAR spelare som inte nöjer sig med kaffepengar. :? Men visst, du har säkert rätt i det. Finns säkert ett par som tjänar lite på sin hockey.

Nu får man la deppa ett tag, jag har en känsla av att det här inte kommer att lösa sig på nåt bra sätt för Taif. Mitt hockeyintresse håller på att sakta men säkert dö ut. :cry:
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

[quote="LasseMaja" Mitt hockeyintresse håller på att sakta men säkert dö ut. :cry:[/quote]

Du kan väl inte lägga dig ner och dö nu.. :roll:

Det är nu om någon gång dom behöver ditt stöd.. :idea:
Jag är Mano, vem fan är du?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Dö har jag inte tänkt att göra på ett tag, är ju bara lite över de 30!! :) Men visst har man ledsnat lite på allt nu, inte skoj när man tror att läget är under kontroll å så visar det sig att allt håller på att gå åt helvete!!! :( Får la spela i div 3, det bör väl iaf Taif ha råd me :cry:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det behöver inte vara så alllvarligt, utan det kanske bara är så att man gör en lägeskontroll och visar hur läget är just nu vilket kan ha förbättras när säsongen är slut! :wink:
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Jag tror du har helt rätt med det!! Det löser sig säkert för TAIF.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag hoppas också att det löser sig,men allvarligt är det säkert när en styrelse sitter på nyårsdagen och skriver detta brev som undertecknas av samtliga i styrelsen och en tanke är att lägga ner A-lagsverksamheten.
Låt oss hoppas att det löser sig till det bästa.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

När hockeynews fanns så gick taif ut med att selmaklubben ger ca 22.000 tusen i månaden.Ca 600 var med då.Förstår varför man alltid ser taifare utanför börjes med en bingolott eller en bunt papper i handen.
Ja taifarna kan man inte klandra.De jobbar förbrilt med att förvara klubbens existens och har alltid gort så länge jag kan minnas.Tyvärr räcker det kanske inte.Men jag tror de klarar sig.Byafolk brukar kunna gå ihop och göra underverk.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Åryd Lakej wrote:Va ska man sä?Strongt att gå ut med detta,tycker jag.
Ska det inte gå att ha en Hockeyförening längre?Dom är äl inte ensamma om pengar problem!Är hockeyn på väg att dö ut för dom mindre klubbarna å bara dom stora ska finnas kvar?
Tror inte alls att de små klubbarna är på väg att dö ut.Därimot är den idiella arbetsinsattsen från sammhället på väg att dö ut.
Har läst på taif forum och det enda konkreta förslaget hur de ska kunna rädda dem är att låna pengar privat och skänka klubben.Hade jag varit taifare så skulle jag ringa de stora skogsägarna.Sätta plant i vår och ta med mig hela tingsryd.600 pers klarar att sätta en sjuhelvetes massa plant på ett par timmar. X detta med 2,50 per plant
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

erok wrote:
Åryd Lakej wrote:Va ska man sä?Strongt att gå ut med detta,tycker jag.
Tror inte alls att de små klubbarna är på väg att dö ut.Därimot är den idiella arbetsinsattsen från sammhället på väg att dö ut.
Har läst på taif forum och det enda konkreta förslaget hur de ska kunna rädda dem är att låna pengar privat och skänka klubben.Hade jag varit taifare så skulle jag ringa de stora skogsägarna.Sätta plant i vår och ta med mig hela tingsryd.600 pers klarar att sätta en sjuhelvetes massa plant på ett par timmar. X detta med 2,50 per plant
Bra förslag Erok. Dessvärre verkar de som att pengar måste fram NU. och de är nog lite svårt att sätta plantor i 25cm snö?
Men helt klart ett bra förslag att tänka på nu när i sommar all stormfälld skog ska börja ersättas.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo men då kan ju taif låna 300.000 nu och i vår betala tillbaka.
Tror nog det finns ett skogsbolag som är villiga att låna ut dessa pengar om de vet att planterna kommer i jorden till vår
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men det är klart.Inte lönt att sitta här och berätta för taifarna hur de ska jobba.Alfax kan ju inte få ihop 10 pers till Halvapottenförsälningen
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

erok ge dig för......
alla ställer upp efter egen för måga
Och vill man inte hjälpa till så är det helt okej

jag börjar ärligt tallat bli tröt på ditt tjatande

alla gör så gott dom kan och det hjälper inte att tjata
i tid och o tid

folk har fattat poängen för ganska länge sedan :twisted: :evil:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hur svårt kan det vare att sälja en lott om man ändå är i ishallen :?:
Att jag inte tänkt på det tidigare :wink:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tror ioförsig fortfarande att de klarar sig.Hur skulle det annars se ut i kronoberg.Troja på dekis och taif nerlaggt, Lakers i ingemandsland
Ser mörkt ut just nu men som sakt.Tror de klara upp detta med bravur
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Vi får väl göra som vi gjorde med Troja anordna en träningsmatch och skänka slanten till TAIF. Vad gör man inte för farmarlagen runtomkring. :lol:
Skämt åsido jag vill ha Taif kvar i seriespel. Så kämpa på.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Så mycket skit som taifarna har skrivigt om oss Lakerjer och hur de uppförde sig i hallen när de var här senast så kommer inte jag att lägga ett nickel till dem.Som man bäddar får man ligga.Har alltid sagt att ödmjukhet lönar sig.Tänk på det ni som svärtar ner lakers namn på olika forum.Förslag kan man ge dem men inte mer :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Men nu är det väl inte supportrarna som har ekonomiska problem utan LAGET TAIF

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skillnaden är väl hårfin.Tror ni taif skulle hjälpa Lakers i en omvänd sitration :?: Nädu det skulle vara milavis med glädjerop på deras forum
Men eastfront kanske skulle kunna ordna ett jättetifo på värensvallen.En tia per skalle för att se jippot i inträde kan det ju vara värt :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag hade inte gått på matchen för att sjänka en slant till Taifs Ekonomi. Inte efter deras beteende senast här i Växjö.
Om Taif går i KK kommer jag inte gråta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det tror jag inte att vi behöver fundera över.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag bryr mig inte om de av supporters, eller andra, som bär sig åt som "mindre vetande". Utan jag bryr mig om dem som lagt ned så mycket arbete i föreningen och de som kunnat se lite bortom horisonten, att det också ska finnas andra hockeylag i regionen.

Jag skulle kunna skratta åt de som raljerat och burit sig dumt åt, när jag pratat Lakers. Där skulle jag kunna känna skadeglädje, men den är som bortblåst när jag tänker till lite och den seriösa sidan hos mig vaknar.

Så därför tror jag att de kommer att reda ut det, även om det ser illa ut just nu.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

En stilla undran... att gå ut som styrelsen gjorde 5 i tolv måste varit en särdeles desperat åtgärd. Eller? Varför inte göra det innan behovet av att få in pengar är uppe i ca. 400.000 kr??? Förmodar att försök har gjorts ett bra tag att få in pengar, men signalerna bör ju ha varit ganska tydliga... svårt mao. Så vad är nu syftet med denna sista-minutenkampanj... att spela ut det dåliga kortet-i-rockärmen? För bluff var ju knappast aktuellt... funkade ju inte sist!! Att spela på Tingsrydsbornas solidariska känslor och välja TAIF-bössan istället för kollekten? Ge företagen/sponsorerna dåligt samvete för att dom inte ställer upp när det kniper FETT? Tron på ett extrainsatt kommunmöte med löfte om dollares??? Hmmm...

Höga tankar och ett gravt spekulerande... en forumrättighet

G. B. Shaw
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

300-400Kkr behövs enligt Smålandsnytt...

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... pos=lasMer
Post Reply